PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Silindire gömlek çaktırma konusunda bilgi paylaşımı



TheArcheus
30 Haziran 2013, 18:49
Arkadaşlar silindire gömlek çaktırma konusunda detaylı bilgi bulamadım ,burda bildiklerimizi paylaşalımkı ,arayanlar için bilgi kaynağı olsun , şimdi merak ettiğim konu silindirin gömleği ne gibi durumlarda değiştirilebilir ,ne kadar sağlıklıdır ve ne kadara mal olur ,teşekkürler

sedat_57
30 Haziran 2013, 19:13
Motosiklet motorlarının silindirlerine gömlek çakıldığını ne gördüm nede duydum..Gemi makinalarına gömlek çakma işlemi oluyor genelde..

Ramazan Can
30 Haziran 2013, 19:56
sedat ım gömlek çakılıyor.. eskiden piyasaya çin malları girmeden önce silindir piston bulmak zor ve pahalı idi... bu yüzden yapıyorduk...

ama şuan bu işlemi yaptırmak gereksiz... çünkü piyasadaki silindir piston fiyatları ve kalitesi bu işleme gerek bırakmıyor...

TheArcheus
30 Haziran 2013, 20:32
sedat ım gömlek çakılıyor.. eskiden piyasaya çin malları girmeden önce silindir piston bulmak zor ve pahalı idi... bu yüzden yapıyorduk...

ama şuan bu işlemi yaptırmak gereksiz... çünkü piyasadaki silindir piston fiyatları ve kalitesi bu işleme gerek bırakmıyor...

her motor için gecerli değil ama o fiyatlar :)

muhendisane
30 Haziran 2013, 21:16
Arkadaşlar silindire gömlek çaktırma konusunda detaylı bilgi bulamadım ,burda bildiklerimizi paylaşalımkı ,arayanlar için bilgi kaynağı olsun , şimdi merak ettiğim konu silindirin gömleği ne gibi durumlarda değiştirilebilir ,ne kadar sağlıklıdır ve ne kadara mal olur ,teşekkürler

Bu işlem yurtdışında oldukça yaygın yapılır. Genelde arabaların silindir blokları gömleklerden daha pahalı olduğu için onlara uygulandığını gördüm. Ama muhakkak motosiklet için uygulama videoları da vardır. Fakat şu ana kadar pek rastlamadım.

Türkiye'de bunu yapan var mı, ne kadar işinin ehlidir, kaliteli malzeme kullanır mı, ne kadara yapar? bilemiyorum.

Eğer araştırma yapacaksanız; gömlek ingilizcede "Sleeve" veya "Cylinder Liner" diye geçer. Arabalar için piyasanın kaliteli markalarından biri "Darton Sleeves" dir. Motosiklet için de "L.A. Sleeves" var ama ne kadar kalitelidir bilemiyorum.

Hangi marka-model için düşündüğünüzü söylerseniz ona göre yönlendirme yapalım.


Mesela bu KTM 125 SX için üretilmiş bir gömlek:

http://i.ebayimg.com/t/KTM-125SX-93-94-L-A-CYLINDER-SLEEVE-FL-5211-NEW-RARE-/02/!BsZruIwEGk~$(KGrHqIH-CQEu87yfoG+BL3tug3LI!~~_35.JPG



Bu resimde de eski gömleğin tornada oyulduğunu görüyoruz:

http://www.cdpautomachine.com/machine/honda007.jpg



Çıkartma videosu:

BtsVlj3n-OQ

TheArcheus
30 Haziran 2013, 21:30
motor hyosung 250 ,teşekkür ederim cok faydalı bilgiler

fatihenfa
30 Haziran 2013, 22:35
1950 model bir motorunuz olursa gömlek çaktırırsınız :)

airhead
30 Haziran 2013, 23:29
çakma gömlek,yapma piston,uydurma segman,yok yağ yaktı yok çok sıktı, yok şişti
sulu gömleklerde belki olabilir ama havalı gömleklerde her zaman sıkıntıdır.

kashmar54
01 Temmuz 2013, 01:13
daha 2 ay önce benim crossa gömlek çaktırdım.
performansı eskisiyle aynı hiç bir sıkıntı yok.

silindire 3 kez rektefe yapılma hakkı var bitince ya silindiri değiştirecen yada gömlek değiştirecen
benim yeni silindir 200 tl civarıydı 100 tlye gömlek çktırdım.
pistonu getiriyon ona uygun gömleği yapıştırıyolar.

TheArcheus
01 Temmuz 2013, 01:38
daha 2 ay önce benim crossa gömlek çaktırdım.
performansı eskisiyle aynı hiç bir sıkıntı yok.

silindire 3 kez rektefe yapılma hakkı var bitince ya silindiri değiştirecen yada gömlek değiştirecen
benim yeni silindir 200 tl civarıydı 100 tlye gömlek çktırdım.
pistonu getiriyon ona uygun gömleği yapıştırıyolar.


uygun gömleği nerden temin ediyorlar peki ?

kashmar54
01 Temmuz 2013, 01:50
onu bilmiyorum işte. rektefeciye verdim ben uygun göleği bulunca ararım dedi. ertesi gün aradı silindir hazır gel al dedi

alidgn
09 Eylül 2013, 17:55
konuyu açtığınız için size teşekkür ederim.
silindire gömlek neden çakılır?
silindir gömleğinde yıpranma çizilme yarıklar oluştuğunda gömlek çaktırma işlemi yapılmaktadır.. geçen cuma silindirlere gömlek çaktırmak için adanaya gönderdim. motorumun yapan ustanın dediğine göre mersinde gömlek çaktırdığında 1 sene , orjinal gömleği aldığında ortalama 2-3 .fakat adanadaki gömlekçide yaptırdığında 4 sene garanti veriyorlar..
fiyat konusuna gelince herkes tuttuğunu diye bir laf var sanayide..
geçenlerde aynı yere bir vespa silindir gömleği çaktırmaya gönderdi 350 tl aldı.
ben 2 silindir gömleği çaktırmak için ve üst kapaklardaki doldurma ve taşlama için 600 tl para verdim..
keşke göndermeden önce fotoları cekseydım.. gelınce aralarındakı farkı sıze soyleyecegım..
ayrıca sıze sunuda soylemelıyım.. sılındıre gomlek cakacak adama ; yeni aldığım
conta takımını,
pıstonları ve sekman takımınıda beraberınde gonderdım..
motorunuzun orjınal sılındırlerını bulamıyorsanız veya ıyı bır freze ust kapak sılındır yapan bır usta buldugunuzda gozu kapalı sıze uygun bır gomlek yapacaklardır..
ayrıca gomlek yaptıracagınız ustaya motorunuzun calısma prensıbını ve sogutma mekanızmasınıda soylemede yarar var...

RruDeBoyY
09 Eylül 2013, 18:25
burdaki şahinlere doğanlara çok yapıyorlar bu işlemi merak etmişimdir hep nedir diye , gömlek çaktırınca herhalde piston o gömleğin içinde gidip geliyor

alidgn
09 Eylül 2013, 23:30
piston normaldede o gomlegın ıcınde gıdıp gelıyor ve bır sure sonra gıde gele gıde gele acılıyor.. sey gıbı.. neyse anladın sen onu :D

ufukk
10 Eylül 2013, 00:59
motor hyosung 250 ,teşekkür ederim cok faydalı bilgiler
benim motorda kymco venox Allah göstermesin yatak sarsa 1300$ silindir 120 $ pistonlar 50$ civarı segmanlar çok pahalı, mecbur rektefiye ye girecek ama hiçbir zaman eski performansını yakalayamaz. gömlek çakma işlemi yapıyorlar

arabaların hepsine gömlek çakılmaz. misal benim arabam reno19 seyyar gömlekli . standart gömleğini alıyorsunuz altına lastik contası var yağ suya karışmasın diye montajını yapıyorsunuz bitti öyle honlama tezgahına falan girmiyor. bide sabit gömlekli bloklar var bunu belli bi çapa karar işliyorlar sonra gömleği çakıp toleransına göre işledikten sonra honlama yapıyorlar
benim motosiklette sabit gömlekli bide silindirler blokla yek pare o yüzden pahalı yani silindirin biri bile bozulsa komple blok alacağız

alim68
22 Aralık 2015, 21:42
Gömlek yapan birisi lazım.
Kawasaki z 400 f için 57mm e yükselteceğim.
Eskisi 52mm di.
Gn 125 suzuki pistonlarına göre
Varmı bilen konyada varmış galiba

tinerci
22 Aralık 2015, 23:22
İzmir'de mevcut. Firmanın ismini şu an unuttum yarın öğrenip yazarım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

Reklam olmaması için ö.m. attım.

alim68
22 Aralık 2015, 23:46
Teşekkür ederim bu forumu seviyorum

Mengu16
23 Aralık 2015, 00:05
İzmir'de mevcut. Firmanın ismini şu an unuttum yarın öğrenip yazarım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

Reklam olmaması için ö.m. attım.
Reklam niye olmasın, işini düzgün yapan firmaları herkes tanımalı.

Mamba09
23 Aralık 2015, 00:30
İzmirde vardı adını bende unuttum. Tinerci, adini yazabilirsen iyi olur herkes icin.

tinerci
23 Aralık 2015, 00:46
Firma ismi Şeref motor yenileme. 1 yil kadar motosiklet tamirhane gecmisim oldu, bir cok is yaptirdik, kargoyla gonderip 3 gun icinde cok uygun fiyatlara teslim ettiler. Büyük ve donanimli bir atolye. Kesen 4 silindir krankini garantili yapiyorlar. Gömlek çakma vs oyuncak gelir :) Genellikle motosiklet üzerine çalışıyorlar.
(Firma ile ilgili anlattiklarim disinda hic bir bağım bulunmamaktadır)

Firma bilgilerini kopyala yapistir yontemi ile paylasiyorum.



Firma Adı ŞEREF MOTOR YENİLEME ATELYESİ
Telefon 433 86 75
Fax
Gsm 0.532 767 11 65
Gsm 2
Web
Eposta
Eposta 2
Yetkili ÖZDEMİR KARAKAYA
İlçe KONAK
Adres 2826 SOK. NO:11 1.SAN. SİT.
Firma Tanıtımı GRANK TAŞLAMA,SİLİNDİR REKTİFİYE,GÖMLEK PİSTON,SOĞUTMA KOMPRESÖRÜ,MOTORSİKLET YATAKLARI,KOMPLE GARANTİLİ OLARAK YAPILIR.

serkanADH13
23 Aralık 2015, 01:42
gömlek temini ve çakması ile 300 ila 500 lira arasında değişiyor,
ben duruma göre yaptırıyorum çünki,

Bu işlemler için,
Sıfır segman piston,
ve eski silindir gerekiyor,

istenilen piston ölçüsüne göre gömlek istenir ve rektifiyeci silindire işlem yapıp gömleği çakar,
Sonrasında Isıtma ve soğutma işlemi ile silindirim gömleği sıkıca tutması sağlanır,

sonrasında sorunsuz hale gelir,,,

Duruma göre komple motor gönderip toplatanda oluyor,
Tamiri olması istenende oluyor,,,

Mamba09
23 Aralık 2015, 12:05
gömlek temini ve çakması ile 300 ila 500 lira arasında değişiyor,
ben duruma göre yaptırıyorum çünki,

Bu işlemler için,
Sıfır segman piston,
ve eski silindir gerekiyor,

istenilen piston ölçüsüne göre gömlek istenir ve rektifiyeci silindire işlem yapıp gömleği çakar,
Sonrasında Isıtma ve soğutma işlemi ile silindirim gömleği sıkıca tutması sağlanır,

sonrasında sorunsuz hale gelir,,,

Duruma göre komple motor gönderip toplatanda oluyor,
Tamiri olması istenende oluyor,,,

peki bu gömlek çakma olayı sağlıklı mıdır? yani eskisinden eksik kalır yönü olur mu? yada 1-2 senede bozulur mu?

serkanADH13
23 Aralık 2015, 23:50
Dostum gomlek caktırma işi eskıden daha yogundu,
artık büyük cc motorlara ve 2 zamanlı motorlara daha yoğun işlem yapılıyor,
hıc bır sıkıntı cıkmıyor,

orjınalı ne ıse bırebır aynı oluyor,
hatta çin malı silindirlerden daha iyi olduguna emın olunabılır,,,

alim68
27 Aralık 2015, 00:58
resim atamadım... Ama bu gün 4 silindirli motorumun gömleklerini silindiri pürmüs ile ısıtarak tek tek babamla çıkardık.Yeni gömlekleri sipariş verdim.Konyada imiş gömleğin kaynağı. İmlatçı dedğimiz ölçüde gömlek yapıp bize gönderecek.Rektefiye makinası ile gömleği işleyip yerine takacağım.
Videosunu çekip atmayı düşünüyorum.
tekrar ilginize teşekkür ederim