PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Subap Ayarı ve Ses



ercan_wrc
28 Haziran 2013, 19:57
Arkadaşlar merhaba

Keeway superlight 150 motorum var. geçen hafta yağ yakması ve pistonların çizilmesinden dolayı piston-silindir-segman takımı değişimini kendim yaptım. 800km civarı kadarda hep dikkatli kullandım ve 60'ı hiç geçmemeye çalıştım. bu arada motoru açmışken subap ayarınıda yapmıştım. neyse şimdi rodaj bitti diye motoru zorlamaya başladım ve çevre yoluna çıktım. motor yokuş aşağı 95i geçmiyordu ve 5500 devirden sonra acayip şekilde kasılıyor gibi ve zırıltı yapıyordu. sonra araştırıken pistonun üst ölü noktada olması gerektiğini öğrendim. bende subap ayarının sıkı olduğunu düşündüm ve bugün yeniden ayar yaptım. ayar yaparken motoru vitese taktım buji yuvasından bir tornavida soktum ve piston tam üst noktada iken ayar yaptım. kullanıcı kitabında emme ve egsoz değeri 0,06-0,08 aralığında olması gerektiği yazıyor. fakat bendeki sentil çakısında 0,05-0,010 var yani 0,06-7-8 yok. bu sebeple yaparken 0,05 rahat geçecek 0,010 girmeyecek şekilde ayarlardım tahmini olarak 0,08 falan olmuştur. şimdi motorun zırıltısı hissedilir derece düştü motor rahatladı gibi artık kasılmıyor. gpsten ölçtüğüm kadarıyla aynı yolda test ettim 105km hız yapabildi. fakat dikkatimi çekti motor daha sesli çalışıyor ve bayağı bir zorladıktan sonra rolantideyken cıyaklama sesi gelmeye başladı. stop ettim tekrar çalıştırdım yine aynı ses. anlayamadığım motorun performansı arttı zırıltısı kesildi ve kasılma olayı bitti ama sanki yanlış ayar yapmışım gibi ses gelmeye başladı. ses aynı arabalardaki V kayışının soğukken çıkardığı ses benziyordu. sizce nerede hata yapmış olabilirim? acaba ses bujiden geliyor olabilir mi? baktım buji durumu iyi gibi zaten 1000km bile olmadı bujiyi değiştireli.

thepope
29 Haziran 2013, 01:26
ercan bendede aynı motor var biliyorsun debriyaj konusunuda birşey yazmıştın dönemedim hala sorun varsa yardımcı olabilirm o konuda.Bu motorda zırıltı olması normalmiş araştırdığıma göre bu tip cg motorlarda oluyormuş ama şöyle ben mm trik olarak ayarladım bid ayarlarken motorun oturma pozisyonuna göre sol tarafında cdi oldu tarafta üstte küçük düz tornavida ile açılan bir vida var onu açıp T şekline getirdikten sonra subap ayarını yapmalısın üst ölü noktayı senin yaptığın gibide bulabilirsin.Şöyle bence motoru ilk çalıştırdığımda subaplardan çok aşırı ses geliyordu vuruyordu ayarı bozuktu açtığımda çok sıkıydı ayarladım ondan sonra motor sabahları ilk çalışmada ses falan çıkarmıyor fakat ısınınca ses çıkarıyor ama normal yani aşırı değil hız olarakta benimkide aynı gibi 18 diş var benimkinde 107 km yi gördü ama gidşine göre tahminim 1150 göreiblirdim daha zorlamadım ama 85 e kadar hızlı ulaşıyor sonrası biraz sıkıntı birde hızı navigasyon ile ölçtüm km saatide navigasyonla %100 nerdeyse aynı gösteriyor.Belki motorun yağındandır bugün yağı değiştirdim ama çalıştımadım bakalım yağ değişiminden sonra ne olacak ses.Piston sekman değişirken dikkat ettinmi ben hiç değiştirmedim ama segmanların 3 tane ve hepsinin yerleri ayrı olduğunu okumuştum yani kafana göre takmadın inşallah belki ses ordan geliyordu bahsettiğin ses nasıl bi ses subaplardan gelse öyle kayış sesi gibi ince gelemz diye düşnüyorum

cenkito
29 Haziran 2013, 16:07
segmanlar 5 tanedir, iki tane sıkıstırma segmanı üstte ayrı kanalda, üç tane yağ segmanı asagıda aynı kanaldadır.
ses konusunu bende merak ettim dogrusu, ama segmanlar öyle ses cıkarmaz diye tahmin ediyorum

ercan_wrc
29 Haziran 2013, 21:31
arkadaşlar sabah işe gidecektim subap ayarı soğuk yapılıyor diye 1 saat erken kalktım ve ayarı yeniden yaptım. bu defa 0,010 çakı çok zorlamayla geçecek kadar boşluk bıraktım şimdi ses kesildi ve çalışması daha rahatladı. ilk çalıştırmada daha iyi oldu önceden 3-4dk gaz verince stop etmeyecek şekilde kalabiliyordu şimdi 40-45 sn gaz vermek yetiyor. ayrıca çekişte daha iyi hale geldi. zırıldama ise eski normal seviyesine geldi. Mert önceki zırıldama bildiğin zıngırdatıyordu yani uzun süre öyle sürsem kesin elim ayağım uyuşurdu o dereceydi yani birde motor acayip kasılıyordu zannedersin redline'da sürüyorsun. Şimdi iyi oldu yani. gps ile aynı yolda tekrar denedim 106km hıza çıktı. 85'e kadar sıkıntısız hız artıyor sonrasında yavaş yavaş artıyor düz yolda 90-95 arası gidebiliyor ama mesela 100 ile kaptırıp düzlüğe geldiysem 97-98 arasında gidiyor yokuş aşağı ise dediğim gibi 106 gördüm ama hava ayarına birdaha bakacam biraz zengin karışımda gibi çünkü dipgazdan sonra bırakınca gazı hafiften 1 veya 2 sefa egsozda patlama yapıyor. Bu arada 4.viteste 90 görüyor. Birde bu zırıldama dediğim şey gariptir sadece 5500-6500 devir aralığında sonrasında geçiyor millet 80-90 larda çok titriyor diyor bende ise herşey çok normal yani uzun süre sorunsuz kullanabilirim motoru. şimdi 2 sorunum kaldı birisi motor sıcakken bazı ışıklarda stop etti ama garip bir stop etme hani normalde yavaş yavaş stop eder ya motor benimki kimi ışıklarda normalde 1400de duruyor dakikalarca beklediğimde oldu ama stop etmedi bazı duraklamalarda çat diye stop etti çalıştırıyorum gazı bırakıyorum yine aynı ama gariptir çalıştırınca haraket edersem ve 300-500mt sonra duruyorum hiçbirşey yok rolantide pat pat pat sağlıklı bekliyor. 2. sorunum ise o konuda yazdığım debriyaj komple 6 lı olarak değiştirmek için o 4 vidayı sökmek gerekli mi? birisinin ucu kırıldı ve elimdeki seninle aynı linkten aldığım cg yağ pompa sökme aparatı ama geçmiyor içeri.

bu arada segmanları falan doğru taktım zaten birisi kalın diğeri ince diğeride yağ segmanı ve onun ince segmanları. ayrıca segmanların yönünü falanda hep dikkat ederek taktım. yağ eksiltme işi sıfırlandı. motor çok iyi durumda şuan. bu arada bu kadar deneme yaptım ve dipgaz gittim dakikalarca yine 500km çok rahat geçeceğim çünkü 300km oldu benzin alalı ama daha yarıya bile düşmedi gösterge.

oyunageldim
29 Haziran 2013, 22:21
Hocam yanlış anlama olmasın 0.010 boşluk demişsiniz, 0.10mm demek istemiş olabilirmisiniz?
Stop etme sorunu karburatör ayarları ile ilgili olabilir,bujinizide kontrol edin

thepope
29 Haziran 2013, 23:15
ercan o stop etmeyi benimnkide arada yapıyordu sorun şurdan kaynaklanıyo rölanti düşükse yapıyor onu hava ayarıyla falanda oynadım ama ne yaptıysam benim motor hep 3 litre yakıyor ne az ne çok ister dipgaz gideyim ister normal hep aynı yakıyor 3 litre.O debriyajda yayların vidasından bahsediyorsun galiba o vidalartasıyla birlikte aldıysa set olarak benim gibi aldıysan komple atıyorsun onları zaten yenileri takıyorsun.O aparat da benimkinede tak diye olmadı arkadan çekiçle vurdum biraz oturdu.dün yağ değiştirdim iyi al dediler gittim castrol 10w 40 power 1 aldım motor iyi olacak derken beni şaşırttı viteslerde falan sıkıntı var çalışamada sorun yok ama yağdan memnun değilim.Benim motorda ısınınca galiba yada kafasına göre bazen motor kısmından bir ses geliyor subap sesine benzemiyor o sesin gelmesiyle her devirde vibrasyon başlıyor sonra bekliyosun gidiyor elimde kalıcak bu motor bana öyle geliyor.Benim egzosların biri boş kompresyona alınca arada patlama yapıyor

ercan_wrc
30 Haziran 2013, 02:09
Hocam yanlış anlama olmasın 0.010 boşluk demişsiniz, 0.10mm demek istemiş olabilirmisiniz?
Stop etme sorunu karburatör ayarları ile ilgili olabilir,bujinizide kontrol edin
evet dostum 0,10 olacaktı o yanlış yazmışım.
buji yeni daha bu sefer champions chopper buji aldım başta kötü gibi gelmişti ama buji iyiymiş. Karburatör ayarını tekrar kontrol edecem boş vaktimde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:53 ----------


ercan o stop etmeyi benimnkide arada yapıyordu sorun şurdan kaynaklanıyo rölanti düşükse yapıyor onu hava ayarıyla falanda oynadım ama ne yaptıysam benim motor hep 3 litre yakıyor ne az ne çok ister dipgaz gideyim ister normal hep aynı yakıyor 3 litre.O debriyajda yayların vidasından bahsediyorsun galiba o vidalartasıyla birlikte aldıysa set olarak benim gibi aldıysan komple atıyorsun onları zaten yenileri takıyorsun.O aparat da benimkinede tak diye olmadı arkadan çekiçle vurdum biraz oturdu.dün yağ değiştirdim iyi al dediler gittim castrol 10w 40 power 1 aldım motor iyi olacak derken beni şaşırttı viteslerde falan sıkıntı var çalışamada sorun yok ama yağdan memnun değilim.Benim motorda ısınınca galiba yada kafasına göre bazen motor kısmından bir ses geliyor subap sesine benzemiyor o sesin gelmesiyle her devirde vibrasyon başlıyor sonra bekliyosun gidiyor elimde kalıcak bu motor bana öyle geliyor.Benim egzosların biri boş kompresyona alınca arada patlama yapıyor

Mert debriyajı almadım daha ama bitince seninki gibi yapmak istiyorum ama değişim için o vidayı sökemeyeceğim kırılan yeri tam işaretledim resimde o vidanın saplaması içinde kaldı başı kırıldı. bende senin gibi değiştirmek istediğimde o vidayı çıkaramayacağım peki komple vidayı çıkarmadan sökebilir miyim acaba?

http://p1306.hizliresim.com/1b/y/pr1t1.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

şuan bende de castrol var 4t yazan ise aynısı heralde. bende memnun değilim neden dersen bundan önce nırmal yağ koydum onda da vites geçişleri sert ve bazen geçmeme oluyordu ama ondan sonra eneos diye bir yağ aldım onu koydum süperdi. tıkır tıkır vitesler geçiyordu. sonra tekrar castrol koydum yine vitesler daha sert geçmeye başladı helede bazen 1 den 2ye geçmeyip boşa düşüyor ve 2ye geçmeyip kalıyor mecburen tekrar 1 sonra tekrar 2 yapmak zorunda kalıyorum buda ışıklarda kalkınca arkamdaki araç için tehlikeli oluyor. bidaha yine eneos yağ alacam ben. aparatı bayağı bi zorladım ama olmadı neyse değişirken bidaha deneriz bakalım. Hocam valla ben 2 gündür Allah ne verdiyse yaptım motora bunlara dayandıysa normal kullanımda bişey olmaz merak etme. banada elimde kalacak gibi geliyordu ama yok sağlam sıkıntı olmaz.

Samet Ağır
30 Haziran 2013, 02:16
eğer şu anda resimdeki civatanın başı kırık bir vaziyette biniyorsanız ...

balanstan dolayı dağılma tehlikesi ile karşılaşabilirsiniz..hemen o civatayı sökerek yenisini bulmalı takmalısınız..4 civata da aynı boyda olmalı...biri diğerlerinden azbişey bile farklı olmamalı...

çoğu kimse dikkat etmez belki ama bu tür yüksek devir olan yerlerdeki balans vibtasyona ve dağılmaya sebep olur...
diğer civataları söktüğünüzde plakaları alabilir tek başına kalan saplamayıda ayarlı pense ile sökebilirsiniz...

thepope
30 Haziran 2013, 02:20
o dört vida ve dışı varya komple çıkıyor yenisini takıyorsun yan lış hatırlamıyosam o vidaları açmadanda çıkar çünkü herşey yağ pompasını sökmekte dikkatli bak aparat tam yerleri vidaya göremi eğer öyle ise oluyor biraz zorlayınca.o yağ pompasını sökünce o 4 vidanın ortasında ama dur şimdi hatırladım o bilya varya o bilyanın arkasında bi segman var onu çıkarman lazım onu çıkarmak içinde o 4 vidayı açman lazım o bilyayı ve ortasındakini çıkarıp kırarsan ancak çıkar yada bilmiyorum onun çıkması lazım şimdi hatırladım.Ben ilk kez yağ değiştim aldığımdan beri önceki sahibi ne koymuşsa gayet güzeldi vitesler castrol koyana kadar aslında 20 40w castrol almıştım da dandik dediler forumda onu verip bunu alıdm arasında fiyat farkı var.kalın yağ koymak daha iyi galiba.Ya vites geçişleri sorun değilde motor sanki önceden 2 kişi kullanırken nasılsa şimdi tek kişiyken öyle oldu.Sibop ayarına gelince 0.08 0.09 gibi mm trik çok ufak farkların sorun çıkarcağını sanmıyorum.Benim karbüratörü tüm ayarlaamalra rağmen hep 3 lt yaktığı için en kolay sabahları uğraştırmadan çalıştığı 3 tura ayarladım.Sabahları direk çalışıyor.

thepope
01 Temmuz 2013, 00:40
dişliyi taktım çekişi kendine geldi ama hızlanması düştü ve vibrasyon biraz daha hissediliyor zaten aşırı bir vibrasyon yok ama 17 diş takınca artıyor.Hızıda gps ile en fazla yokuş aşşağı 105 yapabildim ilginçtir düz yoldada pek düşmüyor 102 falan oluyor.Bugün o garip titremeyi ve zırıltıyı yapmadı hiç o kadarda dip gaz gittim.Ama bu castrol vitesleri çok kötü bir hale getirdi bazen 5 te gidiyorum ışıklara geldim takılıyo atmıyo vites sonra yarım debriyaj yaparak atıyorum önceden böyle yapmıyordu.Bi dahaki yağ değişiminde ya kalın yağ alıcam yada en dandik yağı alıp koyucam.