PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tek tekerli Römork projesi için fikir



Syanur
28 Haziran 2013, 14:47
Aklımdaki konsepti şu şekilde;

http://www.moto-mule.com/cust-me05.jpg
http://www.moto-mule.com/cust-me05.jpg

Öncelikle bu konseptin belirlediğim faydaları ;
+ Bağlantı tipleri ve tek teker olması sebebiyle motosiklet ile birlikte hareket ediyor olması. Yani viraja motor ile birlikte yatıyor, 2 tekerli gibi aksi bir direnç uygulamıyor. Kendi dengesi için kompleks bir amortisör sistemine gerek duymaması.
+ Kendi üzerinde fren sistemi bulunmaması sıkıntı gibi görünse de frenleme esnasında sağa-sola doğru kayma ve çekiştirme yapma durumu yok. Motor ile aynı hattı korumaya devam ediyor.
+ Genel vaziyeti ve motora bağlantı kısmının basit olması sebebi ile sök-tak durumu çok sorun olmayacak ve maliyet açısından "3lü çanta seti"ni geçmeyecek (diye umuyorum :) )

Dez avantajları;
- İrfan abinin yaptığı römork kadar sağlam ve fazla yük taşıyamayacak olması. Benim gibi "minimalist" bir insan için çok sorun değil aslında :) Tatile giderken herşeyi yük etmeyi pek sevmem.

Öncelikle bunu nadiren çıktığım uzun gezilerde ve tatillerde kullanmayı düşünüyorum. O yüzden basit ve ucuz bir sistem olmalı diye düşünüyorum.

İlk olarak iskelet sistemini kendim tasarlıyacağım, gerekli amortisör bağlantısı için bişeyler düşündüm. En basit amortisör bile oluşacak yük için yeterli gelecektir. İskelet sisteminden sonra motora bağlantısını ne şekilde yapacağıma karar vermedim henüz. Fikirlerinizi beklerim :).

İskeletin üzerine oturtmayı düşündüğüm kasa için şunda karar kıldım;
Link: (http://online.bauhaus.com.tr/Catalog/Products/Index/5050)
http://online.bauhaus.com.tr/Catalog/Products/Index/5050
link: (http://www.koctas.com.tr/takim-cantalari/stanley-33025-tekerlekli-takim-cantasi/2797-5568/)
http://www.koctas.com.tr/takim-cantalari/stanley-33025-tekerlekli-takim-cantasi/2797-5568/
Link: (http://www.stanleytools.com/default.asp?TYPE=PRODUCT&CATEGORY=ZAG+ROLLING+WORK&PARTNUMBER=033025R)
http://www.stanleytools.com/default.asp?TYPE=PRODUCT&CATEGORY=ZAG+ROLLING+WORK&PARTNUMBER=033025R
http://cdn.koctas.com.tr/product/360x360/2000010977.jpg

Bu çantada karar kılmamın sebebi, benzer çanta-kutu-kasa gibi ürünler arayıp bulamamaktan sıkıldım artık çünkü :) Fiberglastan yapılma bir kasa ihtimali de var ama onun da çok ucuza geleceğini sanmıyorum. Ayrıca bu alet çantasını iskelet sistemi üzerinde bırakmak zorunda da değiliz, bağlantılarını kilitli yaparsak tekerlekleri sayesinde konakladığımız yerlere istediğimiz gibi taşıyabiliriz (tabi çalmak isteyen kişi için de aynı durum geçerli, ekstra bir kilit yapmazsak :wiinkk: )

Gerçi mekana gidip bunları bizzat göremem lazım, yeterince yükleme kapasitesi var mı diye. İlk koyduğum resimdeki kasaya yakın ölçüde görünüyorlar, fazla büyük olması da denge açısından hoş olmayabilir zaten. Bu plastik kasa ağırlığının ~6 kg ve kapasitesinin 15gal(~56lt) olduğunu öğrendim. Fena değil.

Gerçi burada
Link: (http://www.stanleytools.com/default.asp?TYPE=PRODUCT&CATEGORY=ZAG+ROLLING+WORK&PARTNUMBER=033026R)
http://www.stanleytools.com/default.asp?TYPE=PRODUCT&CATEGORY=ZAG+ROLLING+WORK&PARTNUMBER=033026R
53lt/12gal diye belirtilmiş. Yanlış hesap gibi ama bu mantıkta benim kasa ~66lt felan ediyor, yeterli gibi.

Şurada çelik olduğu söylenen tipi de var ;
Link: (http://www.koctas.com.tr/takim-cantalari/stanley-metal-takim-cantasi/960-1899/)
http://www.koctas.com.tr/takim-cantalari/stanley-metal-takim-cantasi/960-1899/
Link: (http://www.stanleytools.com/default.asp?TYPE=PRODUCT&CATEGORY=ZAG+ROLLING+WORK&PARTNUMBER=029025R)
http://www.stanleytools.com/default.asp?TYPE=PRODUCT&CATEGORY=ZAG+ROLLING+WORK&PARTNUMBER=029025R
Bunun da ağırlığı belli değil ama 24gal(~91lt) hacmi olduğu yazıyor.

Dediğim gibi tekerlekli olmaları ve daha ucuza daha iyi bişeylere bulamayacağımı düşündüğüm için bunlarda karar kılacam gibi. ~40x60x40 cm ebatlarında ağır olmayan kasa fikirleriniz var ise paylaşın lütfen.

Taşıyıcı teker olarak da 12"~14" civarında bir bisiklet tekeri düşünüyorum. Ama uygun fiyatlı bişey bulamadım bir türlü. Gerekirse güvenlik açısından rulmanlarını daha yüksek hızlara dayanıklı olanlar ile değiştirebelirim (100~120 kmh civarı). Teker olarak fikir bekliyorum, ne tür bişey kullanayım, nereden bulayım :silent:

"Eh be okadar yazdın hiç mi görsel bişey paylaşmıyacan pehlivan :jocolor:" dediğinizi duyar gibiyim. Görseller aşağıda ama kırmızı ile yazdığım konularda fikirleri olanlar eksik kalmasın :king:

http://i30.photobucket.com/albums/c340/hairsmith/P6020008.jpg
http://i1093.photobucket.com/albums/i439/oldbuzzardoutfitters/2012%20bike%20trip/IMG_0507.jpg
http://www.moto-mule.com/klr650-06i.jpg
http://www.moto-mule.com/cust-chris01.jpg
.

Canlarım :) :
http://www.moto-mule.com/cust-me09.jpg
http://www.moto-mule.com/cust-me03.jpg
.

Kapasitede sınır tanımayanlar :)
http://www.moto-mule.com/cust-troy05.jpg
http://www.moto-mule.com/cust-troy08.jpg
http://ladybug0048.smugmug.com/ADV/2012-Hells-Canyon/4-Sunday/i-FkTw9g9/0/M/14-M.jpg
https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/p480x480/319639_372108399550536_1134397927_n.jpg
.

Bunlarda amortisör sistemi daha belli ;
http://i1093.photobucket.com/albums/i439/oldbuzzardoutfitters/DSCF1225.jpg
http://applejam.smugmug.com/Motorcycles/Safari-Tanks/i-jGM95j9/0/L/PICT0116-L.jpg
http://applejam.smugmug.com/Motorcycles/Safari-Tanks/i-jGFBH6F/0/L/PICT0107-L.jpg
http://www.moto-mule.com/tw200-02.jpg
http://www.moto-mule.com/cust-chris01.jpg
.

Elalem neler taşıyor :)
http://img.geocaching.com/cache/log/8e39ed80-3133-4fb1-86d2-29e914d789f0.jpg?rnd=0.5284342
.

Bu amcam da başka bir yeden bağlamış, malum şaft borusu :) bence biraz fazla uzun olmuş
http://mrfisherman.smugmug.com/Motorcycles/Round-way-Round-Adventure-2012/i-zPMWZn3/0/M/IMG_20120808_174405-M.jpg
.


Tabi farketmedim değil, bunların neredeyse hepsi aynı sistemi ve kasayı kullanmışlar. Sonra kaynağını buldum ben de;
Link: (http://www.moto-mule.com/trailers.html)
http://www.moto-mule.com/trailers.html
http://www.moto-mule.com/t014-01.jpg
.

Detaylar;
Link: (http://www.moto-mule.com/hitching.html)http://www.moto-mule.com/hitching.html
.

Kullanıcı paylaşımları;
Link: (http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=742318)http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=742318
.

Şurada çok daha profesyonel çalışmalar var. Bizi bozar... ::miiz::
Link: (http://www.mono-trail.co.uk/)
http://www.mono-trail.co.uk/
http://www.mono-trail.co.uk/trailers/tourmax/images/harley-davidson-2/harley-davidson-motorcycle-trailer-2.jpg
http://www.mono-trail.co.uk/trailers/images/xjr1300.jpg

151rsfa
28 Haziran 2013, 14:51
piyanist irfan abiye bi danış derim ben:cherry:

Syanur
28 Haziran 2013, 14:53
Bunu sanayide de danışacağım kişiler var. İrfan abi de eminim çok değerli bilgilerini zaten esirgemez. Buraya açma sebebim fazla insan görsün, fazla fikir çıksın. Yoksa zaten yapılmayacak bişey değil :wiinkk:

kurubuz
28 Haziran 2013, 15:16
Bence gereksiz. O kadar çok eşyan varsa arabayla git. Motorla yolculuk yapıyorsan bazı şeylerden feragat edeceksin, en gereklileri alacaksın.

GaCCaLL
28 Haziran 2013, 15:37
Şahsi kanaatim motorun yolda yekpare olması gerektiği,
Zira yukarıda bahsettiğin 56lt gibi bir rakamı Nal diye tabi edilen çanta ile de kolayca sağlayabilirsin,
hatta ve hatta hard olmayan soft çantaları 2 tarafa da yerleştirerek daha fazla depolama alanına sahip olabilirsin..

Ha amaç fazla kapasite ile eşya taşımak ise gereksiz masraf ve daha düşük kapasite der böyle bir dizayn'dan masraftan kaçınırım,
ama
"Yok arkadaş ben bunun tipini beğendim, benim motorum 2 tekerli değil peşisıra 3 tekerli olsun karavan ile beraber gezeyim" diyorsan ona göre değerlendirme yapacağım?

Misal resimdeki çantaların toplam litresi senin 54ltden fazladır bence..

http://img11.imageshack.us/img11/3646/43990552.jpg

http://img841.imageshack.us/img841/5198/tmh85a1.jpg

http://img38.imageshack.us/img38/4472/rm4tl1.jpg

http://img26.imageshack.us/img26/9839/sqvvob1.jpg

bir resim daha vardı lakin evdeki pcde kaldı üşenmezsem onuda koyarım..

Syanur
28 Haziran 2013, 15:59
@gaco "Yok arkadaş ben bunun tipini beğendim, benim motorum 2 tekerli değil peşisıra 3 tekerli olsun karavan ile beraber gezeyim" cümlenin benim düşüncemi kısmen ifade ettiğini söyleyebilirim. Sen zaten benim yekpare olması yönündeki düşüncelerimi de biliyorsundur, çok fazla dağlar gibi yükseltmeyi sevmem motorun arkasını. Hatta topcase'i bile cidden gerekmedikçe takmıyorum biliyorsun. Zaten başta yazdım, tatil tarzı biyere giderken kullanmayı düşündüğüm bişey. Elbet motoru biraz kısıtlayacaktır. Biz de ona göre sürecez...

Avantajı var dezavantajı var sonuçta. Bana pratik geldi. Olay sadece hacim değil, yoksa kocaman bir kasa atarım arkaya, 150 lt taşırım, motoru da kamyon gibi yaparım. Ama ben makul birşeyler için fikir danıştım sadece.

Senin gösterdiğin heybe tarzı şeyler de mantıklı. Hatta topcaseden daha dengeli oldukları için de severim kerataları ayrıca. Ama onlarda sevmediğim şey koyduğun bişeyi geri çıkartmak vs, işkence olabiliyor. Yada artçı koltuğunu işgal edebiliyor. Sıkı sıkı doldurması, takması bu projeden biraz daha zahmetli gibi geliyor bana. Valiz dizer gibi. Kilidi olmaması da bir dezavantajı, motorun üzerinde bıraksan bir dert bırakmasan başka... Tabi bu güvenlik durumları gezi yaptığın bölgelere göre değişir. BANA KALIRSA bu römork gibi bişey ile birlikte arkaya küçük bir heybe, ön depoya da küçük bir (cüzdan vs, için) heybemsi bişey daha çok makul olur. Sadece heybe de olur belki, sonuçta dediğim gibi denge açısından en mantıklısı o tarz çantalar.

Belki gün olur evden size-ostime vs, taşımam gereken bir parçayı rahatlıkla römorkta taşıyabilirim :) (istisnai bir durum tabi).

İrfan abinin yaptığı römork bana biraz ters geldi mesela, 2 tekerli ve ağır gibi geldi. Fren sorunu vardı sanırım enson, umarım çözmüştür. Ama görünüyorki o kendisine, ihtiyaçlarına, keyfine göre bişeyler tasarlamış. Bana uymaz ama adamın eline sağlık. İnsanları kısıtlamaktan vazgeçemeyen bağnaz bir huyumuz var, gerekli mi gereksiz mi diye yargılamasak olmaz. Hadi onu da geçtim, gör bak işte insanlar nasıl geziyor dünyada, okadar foto koydum. Milletin keyfinin kahyası olamayız ya :) Motorun çok daha geniş yada eğlenceli bir alanda kullanılabileceğini kabul etmek yerine "motorla geziye gidiyorsan şöyle yapcaksın böyle yapmayacaksın, yoksa git arabaya bin" gibi çocuksu tavırları bırakalım derim ben :king:

@kurubuz sizin gibilerin fikirlerini önemseyip buraya paylaşım yapmıştım, motor kültürü dersin için teşekkür ederim :rendeer:

clemenze
28 Haziran 2013, 16:05
Her ne kadar bu tarz çalışmalardan haz etmesem de, "römorkunu da al öyle git" demeyip şu şekilde konuyu çeşitlendireyim.

Aslında yukarıda ki çalışmaların bisikletlerde de çokça olduğunu biliyorum. He bumu bu ayrı bildiğin keyifçi:)

http://img14.imageshack.us/img14/6729/3qb4.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/14/3qb4.jpg/)

Syanur
28 Haziran 2013, 16:11
Obari, rakı sofrası diyorsun :)

Bisiklet mi sürsek ne yapsak ;

http://www.aliexpress.com/item/SCHWINN-Multi-functional-stroller-bike-trailer-tricycle-Double-car-freeshipping/710924315.html

http://www.aliexpress.com/item/New-Bicycle-bike-trailer-Cargo-Carrier-Hai-ten-steel-body-Best-Riding-assistant-Free-flag/708311765.html

http://www.aliexpress.com/item/bike-trailer-good-quality-16inch-wheel-bike-trailer-for-fishing-camp/714745222.html

clemenze
28 Haziran 2013, 16:23
Şekersiz limonata diyelim ona:P

Aslında bu şekilde millet deli gibi kullanıyor. Ama memlekete fantezi şeyler.

Bak mesela aşağıdaki Sarıhan çifti bu şekilde 15.000 km yolculuk yapmışlardır. Hatta yakında kitapları bilem çıhtı.

http://img29.imageshack.us/img29/3371/34z4.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/29/34z4.jpg/)

Neyse, mevzuyu pedala bağladım çeviriyorum bai::144::

gokayugur
28 Haziran 2013, 16:32
Peki bu romörkün yasal dayanağı nedir? Otomobillerde olduğu gibi ruhsatta romörk çekebilir ibaresi falan gerekiyor mu? Malum sıradan arka çantalarda bile proje çizimi TSE uygunluk belgesi ruhsatta ilave düzenlemeler falan gündemde. Çevirmede Polis amcam ellerini ovuşturmasın sonra...

GaCCaLL
28 Haziran 2013, 16:59
Şahsi kanaatim motorun yolda yekpare olması gerektiği,
Zira yukarıda bahsettiğin 56lt gibi bir rakamı Nal diye tabi edilen çanta ile de kolayca sağlayabilirsin,
hatta ve hatta hard olmayan soft çantaları 2 tarafa da yerleştirerek daha fazla depolama alanına sahip olabilirsin..

Ha amaç fazla kapasite ile eşya taşımak ise gereksiz masraf ve daha düşük kapasite der böyle bir dizayn'dan masraftan kaçınırım,
ama




İnsanları kısıtlamaktan vazgeçemeyen bağnaz bir huyumuz var, gerekli mi gereksiz mi diye yargılamasak olmaz. Hadi onu da geçtim, gör bak işte insanlar nasıl geziyor dünyada, okadar foto koydum. Milletin keyfinin kahyası olamayız ya :) Motorun çok daha geniş yada eğlenceli bir alanda kullanılabileceğini kabul etmek yerine "motorla geziye gidiyorsan şöyle yapcaksın böyle yapmayacaksın, yoksa git arabaya bin" gibi çocuksu tavırları bırakalım derim ben :king:


Hani ince ince giydirmeden önce yazdıklarımı bir daha okusan,
hatta anlamadıysan bir daha, bir daha okusan da öyle birşeyler karalasan?
Burda maksat üzüm yemek değil seninki bağcıya laf sokma çabası..
Kendi düşüncelerimi yazmışım ve kimseye herhangi bir dayatmada yahut yargılamada da bulunduğumu göremiyorum..

Bu yüzden bu gereksiz polemik, Laf sokma gayretini bi bıraksan diyorum artık??

Syanur
28 Haziran 2013, 17:09
Peki bu romörkün yasal dayanağı nedir? Otomobillerde olduğu gibi ruhsatta romörk çekebilir ibaresi falan gerekiyor mu? Malum sıradan arka çantalarda bile proje çizimi TSE uygunluk belgesi ruhsatta ilave düzenlemeler falan gündemde. Çevirmede Polis amcam ellerini ovuşturmasın sonra...

Ruhsata işletme gereksinimi var ve ben öyle bişey yapmayı düşünmüyorum tabiki :) Keşke öyle bir şey yapabilsem, kafam rahat olur. Yani polis amcaların insafına kalmış durumdayız evet :wiinkk:


Hani ince ince giydirmeden önce yazdıklarımı bir daha okusan,
hatta anlamadıysan bir daha, bir daha okusan da öyle birşeyler karalasan?
Burda maksat üzüm yemek değil seninki bağcıya laf sokma çabası..
Kendi düşüncelerimi yazmışım ve kimseye herhangi bir dayatmada yahut yargılamada da bulunduğumu göremiyorum..

Bu yüzden bu gereksiz polemik, Laf sokma gayretini bi bıraksan diyorum artık??

Niye üzerine alındığını anlamadım :) Onlar sana değildi, neyse alındıysan kusura bakma, ama sana değildi. Bir ara çay ısmarlarım sana geçer :mrgreen:

Şimdi ustalığını konuştur da azcuk fikir yaz bakayım... ::pala::

kurubuz
28 Haziran 2013, 17:10
@gaco "[I]

@kurubuz sizin gibilerin fikirlerini önemseyip buraya paylaşım yapmıştım, motor kültürü dersin için teşekkür ederim :rendeer:

İfade cidden biraz sert olmuş. Böyle yazmak istememiştim. "Ben öyle yaparım" diyecekken Tayyip tarzı konuşmuşum özür dilerim.

Syanur
28 Haziran 2013, 17:14
İfade cidden biraz sert olmuş. Böyle yazmak istememiştim. "Ben öyle yaparım" diyecekken Tayyip tarzı konuşmuşum özür dilerim.

Yok ben özür dilerim cidden, bizim Gaco oğlan da alınmış zaten. Hata bende belli ki.... Face'ten malum haberleri takip ettikçe sanırım geriliyorum sanırım. Halbuki eğlenceli de bir kişiliğim vardır, perdelerimi indirdiğimde :cherry:

:king:


Hadi konuya dönelim, yok mu en azından kasa için fikri olan ??

GaCCaLL
28 Haziran 2013, 18:50
Şimdik bunun en ucuz yollu İnce Sac ve kaynak ikilisi ile yapılabilir,(kutu şekli)
Fakat yukarda gösterilen örnek gibi şekli şemali olmaz tabiki,
Ama sen dersen ki ben şu şekil,
http://www.moto-mule.com/t014-01.jpg
Bir şase yapayım gerektiğinde oraya motor bağlar motor bile taşırım dersen burda iş biraz daha çetrefilleşiyor,
ve kaynak makinası ve profillerden böyle bir yapı yapılabilir tekerleğin bağlanan kısmına herhangi bir çinli motorun arka mafsalı koyulup üstüne her türlü iskelet şasisi kaynatılır,
Tabi resimdeki şekle gelmesi için biraz emek ister, zor değil ama
kaynak makinası, profil demir, ince saç(isteğe bağlı kalında yapılabilir)
sana fikir verme açısından yan çanta yapılışının linkini vereyim bir incele


http://teknikmoto.com/index.php?topic=104.0

bizim gökhan biraz kalın malzeme kullanmış senin bu kadarına ihtiyacın olacağını sanmıyorum,
ve sugeçirmezlik istiyorsan PVC pencerelerde kullanılan beher miktarda fitil gerekli.

Wozy
28 Haziran 2013, 19:54
Anlamadığım bağlantı yerleri nasıl olacak. Arka tarafa nasıl bağlanacak ?

trgy
28 Haziran 2013, 21:16
Bana fuzuli bir şey gibi geldi , sürüş karakterini çok etkiler viraj sollama v.s sürekli tedirgin olurum bundan takılı olsa, ha o Harley ve Yamaha'da uygulananlar biraz daha mantıklı gibi tekerin üstünde en azından biraz daha kısa gibi gördüm uzantıyı e tabi bagaj kapasitesi de daha fazla diğeri pire için yorgan yakmak gibi sanki ama ucuza mal ediliyorsa neden olmasın denişik olur, o nal gibi çanta da iyiymiş bu arada link falan yok mu onlardan hele bakalım biraz güzel bişeymiş .

Syanur
29 Haziran 2013, 03:31
Balam, harleydeki nasıl daha mantıklı geldi anlamadım, o çok daha uzun olmamış mı ?? Mekaniği de aynı sonuçta, bağlantısı felan...

Genel olarak verimsiz gibi görünse de benim aklıma yattı gibi. Bilmiyorum, çalışmalar sırasında fikirler değişebilir.

O nal gibi dediğin çantaları bizim oğlandan soracaksın, o pek meraklı. Ben de çanta olarak beğeniyorum kendilerini, yan çantamsı bişey işte... :cat:

@ozan bağlantı için de bir foro var orada. Milin oturduğu yuvaya demir bir parça ayarlamışlar. Artık değişik versiyonları da kişiye kalmış. Zaten bu sebepten sordum ben de burada :wiinkk:

gokayugur
29 Haziran 2013, 05:40
Ee oldu o zaman, romörkün tekerinin çamurluk üstüne de daha küçük bir çanta için aparat yapmalı ki istendiğinde kapasite dahada artar...

Şöyle bişey olur mesela...

http://l1306.hizliresim.com/1b/x/pq2j6.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://l1306.hizliresim.com/1b/x/pq2jg.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

sessizsakin
29 Haziran 2013, 11:56
Tr de motosikletlerin römork çekmesi yasak. hiç bir türlü tadilatla da izin verilmiyor. Yani trafik dışında taşımak için olabilir. Ancak karayolunda yasak.

Bence yasak olması çok saçma ama :) işte memleket hali.

Ancak kesinlikle 2 noktaya dikkat etmek çok önemli.

birincisi, motosikletle bağlantı kısmındaki eklemin hangi yönlere nasıl kıvrılmasına izin verdiği. Şu linki incelersen, buradaki eklemin kıvrılma yönleri en güvenlisi.

Römork hem yukarı aşağı oynayabiliyor. hem de sağa sola dönebiliyor. Ama incelersen, motosikletten bağımsız sağa sola yatması mümkün değil. tabi daha profesyonel rulmanlarla bunu yapmak lazım :) sanayi tekeri ile değil.

İkinci önemli husus daha önemli!

Eğer römork üzerine otomatik bir fren sistemi yapmazsan, sen fren yaptığın zaman römor ağırlığından dolayı gitmeye devam etmek ister ve motoru ileri ittiremeyeceğindan sağa sola saparak seni düşürmesi yüksek olasılık.

Asla fren sistemini ihmal etmemelisin.
-----------------------------------

Tırlarda körük frenler olur. tır fren yapınca, körük sistemi içerisindeki ağırlır ileri giderek fren kolunu ittirir. böylece tırların çektikleri römorklar, öndeki araç fren yapınca otomatik kendi frenini yapar. İrfan usta da sanırım benzer bir mantık kullanmıştı.

Bence sen de, çinli bir motosikletin arka tekerini ve maşasını komple fren sistemi ile alıp, arka fren pedalına bir ağırlık yada benzer birşey bağlayarak motosiket yavaşladığında otomatik fren yaptırtabilirsin. çok da zor olmaz.

Velakin.. Frensiz tehlikeli olur.

Kolay gelsin :)

antilop_skul
29 Haziran 2013, 14:07
kötü duruyor yav :D sahibındende görmustum cbr ıcın yapmıstı adam aynı kasa rengınde guzel bıuse 1250 tl dı galıba :D ama sahsi kanaatım ytapacaksan oyle kucuk cantayla degılde tekerın ıcında gmulu oldugu guzel bıse yapmak

oyunageldim
29 Haziran 2013, 15:33
Gayet kullanışlı birşeye benziyor,çıkma tel bir jant va amortisör bulursam ilk fırsatta yapacağım

Syanur
02 Temmuz 2013, 10:04
Tr de motosikletlerin römork çekmesi yasak. hiç bir türlü tadilatla da izin verilmiyor. Yani trafik dışında taşımak için olabilir. Ancak karayolunda yasak.

Bence yasak olması çok saçma ama :) işte memleket hali.

Ancak kesinlikle 2 noktaya dikkat etmek çok önemli.

birincisi, motosikletle bağlantı kısmındaki eklemin hangi yönlere nasıl kıvrılmasına izin verdiği. Şu linki incelersen, buradaki eklemin kıvrılma yönleri en güvenlisi.

Römork hem yukarı aşağı oynayabiliyor. hem de sağa sola dönebiliyor. Ama incelersen, motosikletten bağımsız sağa sola yatması mümkün değil. tabi daha profesyonel rulmanlarla bunu yapmak lazım :) sanayi tekeri ile değil.

İkinci önemli husus daha önemli!

Eğer römork üzerine otomatik bir fren sistemi yapmazsan, sen fren yaptığın zaman römor ağırlığından dolayı gitmeye devam etmek ister ve motoru ileri ittiremeyeceğindan sağa sola saparak seni düşürmesi yüksek olasılık.

Asla fren sistemini ihmal etmemelisin.
-----------------------------------

Tırlarda körük frenler olur. tır fren yapınca, körük sistemi içerisindeki ağırlır ileri giderek fren kolunu ittirir. böylece tırların çektikleri römorklar, öndeki araç fren yapınca otomatik kendi frenini yapar. İrfan usta da sanırım benzer bir mantık kullanmıştı.

Bence sen de, çinli bir motosikletin arka tekerini ve maşasını komple fren sistemi ile alıp, arka fren pedalına bir ağırlık yada benzer birşey bağlayarak motosiket yavaşladığında otomatik fren yaptırtabilirsin. çok da zor olmaz.

Velakin.. Frensiz tehlikeli olur.

Kolay gelsin :)

Teşekkür ederim. Öncelikle linki vermeyi unuttunuz sanırım :)

Eklem yeri ve dönebilirlik konusunda haklısınız. Ya fren sistemi eklemek gerekecek yada römorkun sağa sola hareketini engelllemek gerekecek (virajda kolaylık sağlaması için çok ufak bir pay bırakılabilir). Hatta römorkun sağ-sol hareketini engellesek bile destek amaçlı yine de bir fren sistemi eklenebilir.

Zaten şuanda römorkun sağ-sol serbestliğinin olması virajlarda dezavantaj (savrulma ve motoru çekiştirme gibi) sağlayacak gibi geliyor bana. Malum araba gibi dönerek değil yatarak viraj alıyoruz. Ufak bir kilit mekanizması ile sağ-sol kısıtlamasını da kaldırıp, çok düşük hızlarda ve park anında avantaj da sağlayabiliriz.

Linki koyabilirsen incelerim, bir bakarım :cat:

@gokayugur öyle emanet bir topcase yerine daha büyük bir kasa düşünülebilir. Yada kasanın üzerine topkase koyulabilir, zaten verdiğim linklerde de çok çeşitli yükleme yapan kişiler var. O küçük-ince teker üzerine çanta işi bana pek hoş gözükmedi :)

Teo23
03 Temmuz 2013, 01:34
Tren gelir hoş gelir ley ley... :) Haddinden uzun ya. "Dikkat Uzun Araç" tabelası isteyebilir... :) Kullanımda da bir sürü zorluk çıkartacaktır bence... Zaten demişsiniz, virajlarda yavaşlamaman, gaza basman icap edebilir. Motorla kombine bir fren sistemini yapmak da bu römorku yapmaktan daha zor olur bence. Ben uzun bir adidas çanta ile bu kadar yükü taşıyabiliyorum. Ama böyle bir römork ile gözler üzerinizde olur ve gerekli ilgi sağlanır, maksat o ise şayet... ;)

Syanur
03 Temmuz 2013, 02:51
Yok maksadı anlatmaya çalışmıştım yukarıda :) Ama bunlar da aklımızın bir kenarına yazıldı, kasanın üzerine http://www.gsmpc.net/ko/logolar/sayfa3/tavsan.jpg şart oldu artık ::gleam::

Teo23
03 Temmuz 2013, 03:54
Motoru tam yük yüklediğim zaman bir resmini çekeyim ekleyeyim... :) Şu an ev taşıma işlerinin bir kısmını motorsiklet ile hallediyorum ve bu römorkun görsellik dışında bir faydası olacağına inanamıyorum.

sessizsakin
03 Temmuz 2013, 10:20
Teşekkür ederim. Öncelikle linki vermeyi unuttunuz sanırım :)

Eklem yeri ve dönebilirlik konusunda haklısınız. Ya fren sistemi eklemek gerekecek yada römorkun sağa sola hareketini engelllemek gerekecek (virajda kolaylık sağlaması için çok ufak bir pay bırakılabilir). Hatta römorkun sağ-sol hareketini engellesek bile destek amaçlı yine de bir fren sistemi eklenebilir.

Zaten şuanda römorkun sağ-sol serbestliğinin olması virajlarda dezavantaj (savrulma ve motoru çekiştirme gibi) sağlayacak gibi geliyor bana. Malum araba gibi dönerek değil yatarak viraj alıyoruz. Ufak bir kilit mekanizması ile sağ-sol kısıtlamasını da kaldırıp, çok düşük hızlarda ve park anında avantaj da sağlayabiliriz.

Linki koyabilirsen incelerim, bir bakarım :cat:

@gokayugur öyle emanet bir topcase yerine daha büyük bir kasa düşünülebilir. Yada kasanın üzerine topkase koyulabilir, zaten verdiğim linklerde de çok çeşitli yükleme yapan kişiler var. O küçük-ince teker üzerine çanta işi bana pek hoş gözükmedi :)

http://www.instructables.com/id/Trailer-for-Vespa-Scooter/

link burda. Bu arkadaş alüminyumdan yapmış. hafif olsun diye :)

Fren sistemi hele çinli bir motorun tambur frenli bir tekerini alırsan oldukça kolay. çıkma bile bulabilirsin.

Malum tambur fren mekanik oluyor. hidrolik değil. tamburdan çıkan kola bağlı çubuğun bir kovanın içinden geçiriceksin. ucuna da 1 kg'lik ağırlık bağlayacaksın :) her fren yaptığında ağırlık yoluna devam etmeye çalışacağı için otomatik fren yapacak. Çok kuvvetli yapmasına gerek yok. maksimum %30 bile tutsa fren, sağa sola yalpalamayı önler.

arka römorkun sağa sola dönmesinde hiç bir sakınca yok. önemli olan motorla beraber sağa sola yatması.

Eğer motor bir tarafa yattığında, sele düz kalırsa o tehlikeli olur ve savrulur. Senin dediğin gibi hiç sağa sola dönmezse bu sefer daha tehlikeli. Senin motosikletin dönme merkezi iki tekerin arasındayken, arka tekere kayar. bu da feleğini şaşırtır :)

http://www.instructables.com/id/Trailer-for-Vespa-Scooter/step4/Coupling/

Şu sayfada eklemin nasıl işlediğini görebilirsin. Bu arkadaş sanayi tekeri kullanmış :) sen biraz daha prof yapabilirsin bu bağlantıyı. En nihayetinde vespa diyerekten hafifletmiş bu adam işini :) iyi de yapmış.



Eğer eklem mantığını bu verdiğim linklerdeki gibi yaparsan, motora tek dez avantajı ağırlığından dolayı motor çekişindeki düşme olacaktır. Sürüş karakterini çok az etkiler.

Yukarı aşağı kıvrılabildiği ve kendi tekerine sahip olduğu için motorun ağırlık merkezini pek etkilemez. Üstelik ağırlık merkezi çok aşağıda olduğundan virajlarda da pek bir yük getirmez.

Bir çok arkadaşın söylediğinin aksine, motosikletin kendi üstüne yüklediğin ağırlıklar dengesini oldukça fazla değiştirir. Ama bu römork motosikletin karakterini pek az etkiler.

Bütün bu söylediklerim asfaltta geçerli :) arazide ya herro ya merro.

www.instructables.com 'u da tavsiye ederim. Her eve lazım bir site :D

piyanist_irf
03 Temmuz 2013, 12:07
@gaco "Yok arkadaş ben bunun tipini beğendim, benim motorum 2 tekerli değil peşisıra 3 tekerli olsun karavan ile beraber gezeyim" cümlenin benim düşüncemi kısmen ifade ettiğini söyleyebilirim. Sen zaten benim yekpare olması yönündeki düşüncelerimi de biliyorsundur, çok fazla dağlar gibi yükseltmeyi sevmem motorun arkasını. Hatta topcase'i bile cidden gerekmedikçe takmıyorum biliyorsun. Zaten başta yazdım, tatil tarzı biyere giderken kullanmayı düşündüğüm bişey. Elbet motoru biraz kısıtlayacaktır. Biz de ona göre sürecez...

Avantajı var dezavantajı var sonuçta. Bana pratik geldi. Olay sadece hacim değil, yoksa kocaman bir kasa atarım arkaya, 150 lt taşırım, motoru da kamyon gibi yaparım. Ama ben makul birşeyler için fikir danıştım sadece.

Senin gösterdiğin heybe tarzı şeyler de mantıklı. Hatta topcaseden daha dengeli oldukları için de severim kerataları ayrıca. Ama onlarda sevmediğim şey koyduğun bişeyi geri çıkartmak vs, işkence olabiliyor. Yada artçı koltuğunu işgal edebiliyor. Sıkı sıkı doldurması, takması bu projeden biraz daha zahmetli gibi geliyor bana. Valiz dizer gibi. Kilidi olmaması da bir dezavantajı, motorun üzerinde bıraksan bir dert bırakmasan başka... Tabi bu güvenlik durumları gezi yaptığın bölgelere göre değişir. BANA KALIRSA bu römork gibi bişey ile birlikte arkaya küçük bir heybe, ön depoya da küçük bir (cüzdan vs, için) heybemsi bişey daha çok makul olur. Sadece heybe de olur belki, sonuçta dediğim gibi denge açısından en mantıklısı o tarz çantalar.

Belki gün olur evden size-ostime vs, taşımam gereken bir parçayı rahatlıkla römorkta taşıyabilirim :) (istisnai bir durum tabi).

İrfan abinin yaptığı römork bana biraz ters geldi mesela, 2 tekerli ve ağır gibi geldi. Fren sorunu vardı sanırım enson, umarım çözmüştür. Ama görünüyorki o kendisine, ihtiyaçlarına, keyfine göre bişeyler tasarlamış. Bana uymaz ama adamın eline sağlık. İnsanları kısıtlamaktan vazgeçemeyen bağnaz bir huyumuz var, gerekli mi gereksiz mi diye yargılamasak olmaz. Hadi onu da geçtim, gör bak işte insanlar nasıl geziyor dünyada, okadar foto koydum. Milletin keyfinin kahyası olamayız ya :) Motorun çok daha geniş yada eğlenceli bir alanda kullanılabileceğini kabul etmek yerine "motorla geziye gidiyorsan şöyle yapcaksın böyle yapmayacaksın, yoksa git arabaya bin" gibi çocuksu tavırları bırakalım derim ben :king:

@kurubuz sizin gibilerin fikirlerini önemseyip buraya paylaşım yapmıştım, motor kültürü dersin için teşekkür ederim :rendeer:



söylediklerinde haklısın , şöyle bir cümleyle açıklayabiliriz bu durumu (zevkler ve renkler tartışılmaz) bazısı römork kullanmamıştır ihtiyacı olmaz gereksiz görür, bazısı içinse oldukça ekonomik ve gereklidir :) bu işler hayatın her alanında böyledir tabi tartışılası konular içinde güvenliği, yasal gereklilikleri vs.vs. bir sürü kıl tüy :)
motosiklete römork takmak şahsım adına tamamen ,ihtiyaçlar doğrultusunda kişinin kendine kalmış bir durumdur , güvenlimidir değildir (en azından römorksuz daha güvenli)
peki hem römork kullanacak hemde nasıl daha güvenli olacak peki ?? sorusunun zamanında peşine düştüğüm için bazı şeyleri hem öğrendim hemde hayata geçirip uyguladım , tüm bunlardan istinaden bir tecrübe edindim , kafa patlattım zaman ayırıp ter döktüm , şimdiye kadar büyük sanayilerde ürettiğim gibi böyle bir römork yapılıp ticari amaçlı satılıyorsa lütfen beni bilgilendirin ,
buna göre artı ve eksi yanları geliştirilerek noksanları tamamlandığında ortaya olumlu güzel sonuçlar çıkacağı aşikardır , bu eksikler genellikle teknik imkansızlığım ve maddi imkanlarımla orantılı olduğu için ortaya böyle bir netice çıktı , yani evin kömürlüğünde ve hurdalıktan toplama mataryallerle oluşan bir römorktur ve biraz ağırdırda boş ağırlığı 45 kg gelmektedir , ama çekip sürükleyecek bir motor varsa 200 kg ma banamısın demez tecrübeyle sabittir .

konumuz bu değil tek tekerli römork , ve senin bilgi ,fikir amaçlı açmış olduğun konuda , ben tek tekerli römork istiyorum arkadaş , bunu nasıl yapacağız hele bir akıl verin derken ,sanayide danışacağın adamının olduğunu söylemen , ve yanlış anlamıyorsam kimseye minnetim yok edası :)
belkide ben yanlış anlıyorum ama 2 tekerli römork yapmış olduğum tek tekerli römorklar hakkında bilgim olmadığı anlamına gelmez , şu ana kadar kimsenin görmediği bir gerçek var ve o sistemi kullanmazssan bu tek tekerli römork hiç bir halta yaramaz , yarasada bir nebze ,...... tam prof kullanışlı, güvenli bir şey, istiyorsan sanayide sana yardımcı olacaklardır .







http://www.youtube.com/watch?v=QZLsk1f2AUc


http://www.youtube.com/watch?v=QZLsk1f2AUc

Syanur
03 Temmuz 2013, 12:56
konumuz bu değil tek tekerli römork , ve senin bilgi ,fikir amaçlı açmış olduğun konuda , ben tek tekerli römork istiyorum arkadaş , bunu nasıl yapacağız hele bir akıl verin derken ,sanayide danışacağın adamının olduğunu söylemen , ve yanlış anlamıyorsam kimseye minnetim yok edası :)

belkide ben yanlış anlıyorum ama 2 tekerli römork yapmış olduğum tek tekerli römorklar hakkında bilgim olmadığı anlamına gelmez , şu ana kadar kimsenin görmediği bir gerçek var ve o sistemi kullanmazssan bu tek tekerli römork hiç bir halta yaramaz , yarasada bir nebze ,...... tam prof kullanışlı, güvenli bir şey, istiyorsan sanayide sana yardımcı olacaklardır .


İlk kısımda demek istediğinizi anlayamadım. İlk mesajımda anlatmaya çalıştım bişeyler ama... neyse.

Hangi sistemi kastettiniz :silent: Kullanmam gereken sistem hangisi yani, 2 tekerli olması mı, fren sistemi mi yoksa? Bu herkesin atladığı şey kastettiğiniz sistemmi ??

piyanist_irf
03 Temmuz 2013, 13:11
İlk kısımda demek istediğinizi anlayamadım. İlk mesajımda anlatmaya çalıştım bişeyler ama... neyse.

Hangi sistemi kastettiniz :silent: Kullanmam gereken sistem hangisi yani, 2 tekerli olması mı, fren sistemi mi yoksa? Bu herkesin atladığı şey kastettiğiniz sistemmi ??



yani diyorumki ne söylediğin kadar nasıl söylediğinin ehemmiyeti , ya sanin yazmanda sorun var ya benim algımda ! konuyu biraz daha şeffaflaştırayım , hem fikir verin diye konu açıyorsun hemde yorum yazan arkadaşlara inceden inceye zıtlık ukalalık, seziyorum , yani bu proje senin için önemli ama bilgi, versenizde olur vermesenizde zihniyeti seziyorum yazılarında ,

olayı kişiselleştirmek istemiyorum yazdıklarından anladığımı yazıyorum, ben hiç bir zaman fikir için konu açma gereği duymadım sadece paylaştım , paylaştığım içinde beni bir çok insan çok iyi tanır ,

untmaki şu an yazmaya çalıştığım her dakika benim için çok kıymetlidir ve bu dakikaları boşu boşuna harcamayı seven bir insan değilim sadece derdinin çaresi seninde söylediğin gibi sanayideki tanıdıklarındır , tek tekerli motosiklet römorku proceleriyle uğraşmıyorum , beni kandırmıyor basit işler , istikbal göklerde.

Syanur
03 Temmuz 2013, 14:40
Sizin gibi birinin algısında sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Benim yazdıklarımda sorun var. Proje hakkında fikir beyan etmediğinizia henüz algılayabildim baksanıza. Ama neyin alınganlığına düştüğünüzü de henüz çözebilmiş değilim. Benim amacım inceden laf sokmak olduğu için ilk mesajımı okadar detaylı yazmaya çalıştım zaten, haklısınız :cat: O kadar şeyi okuyup ukalalığıma takılmanız güzel oldu.

Biz de günün birinde sizin gibi yüce biri olursak burada yapabildiklerimizi paylaşırız. Ancak şuanda acınacak bir durumda yardım almak amacıyla konu açmayı becerebildim sadece. Vaktinizi gasp ettiğim! için kusuruma bakmayın. Daha fazla değerli vaktinizi harcamamanızı dileyebilirim en fazla :king:

dreamkiller
03 Temmuz 2013, 15:10
Yıllar evvelinde scooterların arkasına billboard bağlayıp A2 ehliyetli üniversite öğrencilerini part time işe alarak mobil billboard olayına girecektim ama canım ülkemde motosiklet römorkuna izin verilmediğinden planım elimde patlamıştı tabiri caiz doğruysa.. Uzun yolculuklarda bu tür birşey elzem olabilir gerçekten.. Ben bu konuyu takip edeceğim arkadaş..

Yalnız fren olayı biraz çetrefilli.. Birde römorkta kullanılan lastik de önemli.. Zira tatlı tatlı virajlara girerken arkamızda zıt yöne kayan ve zıplayan bir madde istemeyiz.. O yüzden en önemli şey arkamızdaki römorkun motosikletimiz ile bir bütün olup doğru çizgide hareket edebilmesini sağlamak olacaktır.. belki ayak frenimizin hemen yanına yapılacak bir pedalla römorkunda frenini aktif hale getirebiliriz.. Yada motosikletin yavaşlama ivmesini hesaba katıp daha temkinli bir sürüşle normal fren noktasından daha evvel frenleme ile ve aşırı hız yapmayarak durumu tolare edebiliriz. Ama bu ikinci seçeneğin yakıt masrafımızı oldukça arttıracağınıda hesaba katmak lazım zira motor freninde yada normal frende motorumuz hep kendi kütlesi ile birlikte arkadan gelen kütleninde direncini yavaşlatmak zorunda kalacaktır..

siyahus
03 Temmuz 2013, 15:56
Anladığım kadarıyla motorsikletle römorkun bağlantısını sadece yukarı aşağı hareketli sağa sola kısıtlı hareketli yaparsanız fren problemi sadece ekstra ağırlıktan kaynaklı olacaktır. Römork sağa sola fazla hareket etmeyip motorsiklet çizgisini takip edeceğinden frenlemede sağa sola çekme olmaz. İrfan Bey'in yaptığı gibi çift tekerlek yapsaydınız sağ sol hareketli ve frenli olması elzemdi. Zira virajlarda da çift tekerli olan merkez kaç tan dolayı dışa doğru motoru çekme eğilimi gösterirken bu tek tekerli sistem buna sebep olmayacak. Yük kapasitesi tabiiki çift tekere göre daha az ama daha stabil bir sistem. Resimlerdeki gibi şasi üzerinden bağlamak daha pratik gibi. Çok ağırlık taşımayacağınız için basit bir bisiklet amortisörüde işinizi görecektir. Ancak arka tarafa ekstra ışıklandırma yapmayı unutmayın. Fren ve park ve sinyalleri mutlaka koyun. Özellikle gece sürüşünde arkanızdan gelen kişi mesafeyi ayarlayamayabilir.

http://www.youtube.com/watch?v=8kcWEjpOF6Q

Bu bisiklet için tasarım
http://www.youtube.com/watch?v=dF54wj_HnRs

bu adam cok basit bir şey yapmış
http://www.youtube.com/watch?v=qkv3XshJINE

Buda moto-mule un yaptığı profesyonel trailer
http://www.youtube.com/watch?v=dmBQHLxsC7M

GaCCaLL
24 Kasım 2013, 15:48
http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/124569-motosiklet-icin-tek-teker-romork-yapimi-motorcycles-mono-trailer.html

Syanur
25 Kasım 2013, 13:00
http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/124569-motosiklet-icin-tek-teker-romork-yapimi-motorcycles-mono-trailer.html

Hemen bakalım ustam ::asker::