PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Seramik Silindir Can Diğerleri Patlıcan mı



mete_han
28 Haziran 2013, 01:25
..

Arkadaşlar SYM ve Kymconun modellerinde sürekli duyduğumuz seramik kaplama silindirli motorların ömürleri gerçekten bahsedildiği kadar uzunmudur...bu husus da bilgilerinizi paylaşırmısınız...

bu seramik silindirin artıları eksileri nelerdir...ve Japon motorlarında bu tarz bir sistem neden kullanılmaz..maliyeti mi çok yüksek...mesela bizim cbf 150 lerde seramik kaplama kullanılsa daha verimli olmaz mı ..yağ eksiltmesi azalmaz mı...

şu Seramik mevzusunu bir açalım lütfen...


ve en önemli mesele...SERAMİK olan kısım...SİLİNDİR mi PİSTON mu...

Seramikden ekmek yiyen Tayvan markaları çok mu zeki diğer firmalar standart motor bloklarıyla çok mu aptal mesela...

ve yine kafama takılan bir soru...SYM GTS Evo 250 nin başarısı bu seramik silindirlemi alakalıdır...uzun ömür demek seramik demekse buyursun caponlar italyanlarda bu işe girsinler..değil mi...

RKS Titanic 200 modelinde bile seramik olduğu yazılıp çiziliyorsa bu işin içinde bir iş var...

tigermbz
28 Haziran 2013, 01:29
bor katkılı bazı seramiklerin ısıya daha dayanıklı, sürtünmesinin daha az ve çeliğin yerini alabilecek kadar da sağlam olduğunu 1992 de bilimteknik dergisinde okumuştum

zaferkarizma
28 Haziran 2013, 01:37
mete abi yorma kafanı böle şeylere anlıyorum yağ yaka yaka geziyosun ama zorlama olmuyor işte :)

blue white
28 Haziran 2013, 02:07
seramik olan kısım silindir meto. bu yüzden motor hararet te yapmıyor. japonun neden kullanmadığını bilmem ama tayvanlılar mekanik dedin mi taş gibi yapıyorlar.

bu arada sadece kaplama komple seramik değil yani. ömrü uzun ama ömrü bitincede komple çöpe atıyorsun yerine yenisini takıyorsun.

dreamkiller
28 Haziran 2013, 02:07
Seramik demek sağlamlık demek.. Sürtünmeye dayalı aşınmanın daha az olması demek.. Buda daha uzun motor ömrü demek.. Yakıta bir etkisi varmı bilemiyorum meto baba..

piyanist_irf
28 Haziran 2013, 02:27
paramotorların silindirlerininde seramik olduğunu biliyorum şekerim, ama bildiğim bir şey daha var kullanan arkadaşların sıfır motor yaptırmaya kalktığında 1500-2000 lira harcadıklarıda ortadadır , iyi bişeyde ketçabı mayonezi bol koyup tadına bakmak lazım gelir :)

flame
28 Haziran 2013, 02:50
Soğutma problemi olmuyor.Silindir daimi olarak daha soğuk kalıyor ve daha çabuk soğutuluyor.Sebebi sürtünmenin az olması.Tabi bunun yanında sentesi düşük segman kullanılıyor ki azıcık ısıda genleşsin..Tabi bu da kompresör ve torkun yüksek kalmasını sağlıyor.
Artıları; Ömrü uzun(sürtünmenin azlığı),ısı kontrolü kolay,ısı kontrolü sebebiyle yanmamış yakıt atma veya düzensiz patlama olasılığı düşük,gereğinden fazla ısınmadığı için hava yakıt karışımı daha dengeli.Tork ciddi anlamda yüksek...
Eksileri;Silindir rektefiye diye bir olayı yok.Kullan at şeklinde.Maliyeti yüksek fakat ömrünün uzun olması bunu biraz eşitleyebilir.Geç ısındığı için (gerçekten 1 dakika kadar fark ediyor) acemice gazlamalarda pistonun başını yemek çok olası :) Çift silindirde dengesiz aşınma bu sebeple olmadık yatak veya grank arızaları verebiliyor...

eren özer
28 Haziran 2013, 02:57
Soğutma problemi olmuyor
Usta Şöyle bir baktımda 2005 den beri yoksun yahu 2006 da bir mesaj atmışsın tee 2013 hazirande gelmişsin Bu Kadarmı Soğudun Mt den :mrgreen:

flame
28 Haziran 2013, 03:09
Ahaha hayır :) Yazmıyordum sadece BAKIYORDUM:P Başka forumlarda saygısızlığa uğradım ve bu yapılan saygısızlığa mod'lerin tepkisizliği forum olaylarından beni uzaklaştırdı.Lakin burası hoş bir ortam...Seviyorum bu siteyi ve ahalisini.Gerçi tüm gpr kullanıcıları ölmüş sanırım :p

acayüp
28 Haziran 2013, 03:22
Korkmayın arkadaslar gayet rektefıye oluyor , gomlek yapılıyor . Joyrıde ı 70 tlye gts 250 yı 120 tlye gomlekletıstım . Orjınal pıstonunu takıp kullanıyorsunuz .
Yalnız rektefıyecı bıkac uc yakıyor kazıyana kadar buda bıraz kulak cınlaması yapabılır . :)
Her motor gıbı yagına suyuna dıkkat edılıcek okadar.

ethemm76
28 Haziran 2013, 11:27
Bi kaç sene önce Piaggio x9 250 maxi scooter i stabilize yolda, yolculu deneme imkanım oldu, 10 dk sürüş yaptıktan sonra park ettiğimizde motor çoktan fan açmış ve kendi çabaları ile soğumaya çalışıyordu. Ama Sym Gts 250 Evo da ve wolf 250 de, kullanıcılar daha fan sesinin nasıl bişey olduğunu bilmiyorlar. Sym Gts 250 Evonun, piaggio x9 250 den kat ve kat daha uzun sürüş ve zor şartlar altında şartlarda dahi fan açmadığına şahit oldum. Belkide bu seramik silindirin maharetiydi. Bilemem. Sym Gts 250 Evo i yi Yücel motora sordum. Nasıldır. alınırmı, tavsiye edermisiniz vb. Bana söylediğini aynen söylüyorum (Abii, gözün kapalı al, hele sıfır alacaksan hiç düşünme).

htmetin
28 Haziran 2013, 11:41
Söyle kütahya seramiğe döksünler 150 cc için piston :)

sey_47
28 Haziran 2013, 11:50
abi sen bi wenkel motorunu araştır istersen. 3 zamanlı bir motor. önemli yerlerde de seramik parçalar kullanılıyor o yüzden.

beko12345
28 Haziran 2013, 12:48
Sizinde içinizden sym geçiyor ama bi yandanda korkuyorsunuz ve almak için bahane arıyorsunuz galiba :) aynı benim durum :)

papazkemal
28 Haziran 2013, 12:58
Yağ yakmıyormuymuş? :)

< iLk@yy >
28 Haziran 2013, 13:02
metecim zaten arkadaşların pek çoğu yazmış en önemli 2 artısı yüksek ısıya karşı dayanıklı olması ve fazla ısınmaması ile beraber sürtünmenin az olması
f1'deki ve yüksek performanslı yol araçlarında fren diskleride seramik alaşımlıdır mesela

aynı zamanda şey'inde belirttiği gibi bilinen modellerden örnek vermek gerekirse mazda rx-7 ve mazda rx-8'de bu motor kullanılmaktadır sıralı sistem yerine üçgen şeklinde eliptik bir şekilde dönen tek piston var ve üç yüzeyinden de ateşleme sağlıyor karışık bir aktarma sistemi var gücü kafa yorma derim (=
rx-7'de çelik piston var iken bu modelde sürtünme ve aşınmaya çare bulamadıkları için rx-8'de silindirin uç kısımları seramik alaşımlı yapıldı çünkü motor uzun ömürlü olamıyordu ve yaptırmakta araç kadar pahalı neredeyse...
motorun en büyük özelliği sıralı motorlardaki gibi kesici olmasada motor bir yerden sonra devir kesmiyor ( yani kesici olmayan bir motor bile bir yere kadar devir çevirebiliyor ) ama bu motorda devirin sonu yok dayanıklılığına göre istediğin kadar devir attırabilirsin taki motor parçalanana kadar :) helikopter motoru diyede geçer kimi yerlerde


abi sen bi wenkel motorunu araştır istersen. 3 zamanlı bir motor. önemli yerlerde de seramik parçalar kullanılıyor o yüzden.



al sana motorun şekli ve çalışma prensibi
http://freedom.sumy.ua/uploads/posts/2009-06/1245920901_1245898113_1d46be9fa08eb55276d252cf65c. jpg

http://resim.donanimhaber.com/upfiles/294952/13373521766D4D8B942B2201BC52D350.gif

alper_sahin
28 Haziran 2013, 13:30
rks 200 de seramik silindir değil. Seramik piston - silindir kaplama kullanılıyor. seramik kaplama olduğu için şişme yapmıyor. normal silindirin sertlik derecesi 200-300 HV iken seramik kaplama pistonlarda bu 2000HV yani yaklaşık 9-10 katı kadardır.

BUraya Dikkat. Testlerde Normal silindirden kopan metal parçalar 49.5 micron olarak tespit edilmiş. Seramik kaplama pistonda bu parçalar sadece 2 Micron

normal piston-silindir 231 derece iken seramik olan 221 derece yani ısınmadada azda olsa fark var.


RKS 200 e gelince ( rks nin sitesinde seramik piston ve silindir olduğu belirtilmiş atma yalan söyleme olamaz suçtur olmayan bir şeyi adamlar kullanma klavuzuna yazmazlar )

keewayın sitesindede motorun seramik piston silindir olduğu belirtiliyor ingilizceniz varsa bakabilirsiniz model RKV 200 faktory


- İŞ japonlara gelince yamaha honda sym kymço suzuki kawa hepsi %90 seramik piston silindir kullanıyor zaten örnek verelim ( yzf r1 - cbr 600rr - inazuma - ninja 250r cbr250 -yzf r125 ) gibi ama benim ybr125 te yoktu

mete_han
30 Haziran 2013, 16:39
Değerli açıklamalarınız için teşekkürler beyler....sağolun varolun...

sedat_57
30 Haziran 2013, 18:18
japonların kullanmadığını nereden biliyorsun saygı değer ban star :P Bakınız ybr 250 de herşey mevcut seramik silindir çelik piston bu memleket kaliteli motorun değerini bilmiyor kusura bakma yok sana seramik silindir :queen:

Green Arrow
30 Haziran 2013, 18:45
japonların kullanmadığını nereden biliyorsun saygı değer ban star :P Bakınız ybr 250 de herşey mevcut seramik silindir çelik piston bu memleket kaliteli motorun değerini bilmiyor kusura bakma yok sana seramik silindir :queen:

Ben değerini bilmedi olayına inanmıyorum.Buraya gelen her motor öyle yada böyle satılıyor.Tamamen aç gözlülüklerinden fazla kar edemediklerinden bir model fazla getirmek yerine kaliteli motoru listeden çıkarıp gene saçma sapan motorlar getiriyorlar.Beyinleri kıt anlamıyorlar ki müşteri giriyor çogu aradıgını bulamadan çıkıyor sonra beklediğimiz rakamlar çıkmadı ortaya basalım ybr cbf gerek yok digerlerine.

Seko
30 Haziran 2013, 20:12
Ben değerini bilmedi olayına inanmıyorum.Buraya gelen her motor öyle yada böyle satılıyor.Tamamen aç gözlülüklerinden fazla kar edemediklerinden bir model fazla getirmek yerine kaliteli motoru listeden çıkarıp gene saçma sapan motorlar getiriyorlar.Beyinleri kıt anlamıyorlar ki müşteri giriyor çogu aradıgını bulamadan çıkıyor sonra beklediğimiz rakamlar çıkmadı ortaya basalım ybr cbf gerek yok digerlerine.

İşte bu senin (ve benim de) itiraz ettiğin noktaya bazı akıllılar profesyonellik diyorlar. Oysa Avrupa'da satan satmayan her türlü modeli bulabiliyorsunuz. Orada olay sadece ticaret değil, biraz da hizmet olduğundan bu şekilde oluyor. Kimse profesyonelce iş yapmayı bilmiyor, bir biz biliyoruz. Bakın ÖTV düştü ama enayi Yamaha hala YBR 250 getirmiyor. Neden diye sorsanız "Getirdik, satmadı" derler.

kaya_577
26 Mayıs 2019, 13:33
Konu Hortlatmaca.
Merhaba arkadaşlar,

bu GTS 250i EVO ya motor rektefiye si mümkünmüdür şimdi? 2013 te bi arkadaş ben gömleklettim demiş ancak çoğu yerde okuduğum kadarıyla böyle birşey mümkün değil gibi gözüküyor. bi motorcu arkadaş yaparız xmax a çok yaptık hatta motoru büyüttük vs dedi ama seramik silindir den haberi yok sanırım :D

bana daha önce yaptık çok ta güzel oldu diyecek biri varmı?
varsa adres verebilirmi (motorcu)

teşekkürler.