PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : EĞİTİM ile 600cc'lik bir ss kullanılır mı?



Sayfa : [1] 2

sagibo
25 Haziran 2013, 17:05
kendime cbf 150 ve ya cbr 250 motor bakıyordum amacım görüntü falan
değil motor kullanmayı öğrenmek istiyorum bir anda başladı zaten bu heves.
2.el ararken bi usta ile tanıştım ve haftada 3gün olmak üzere günde 2 saat 1 ay
kurs verdiğini ve kursdan sonra 600lük veya 1000lik bir araçla başlayabilirsin
dedi. ben bilgi sahibi olmadığım için bilen birisini aradım ama
çevremde herkes motor bela diye düşündüğü için kimseden bilgi alamadım
sizlerin bilgisini almak istiyorum.
Bana çok manıksız geldi ama aklımda şüphe uyandırmadı değil.
Bu arada tecrübem sadece bisiklet :)

cem_fb
25 Haziran 2013, 17:11
Mantıksız, kaza yapman büyük olasılık

tr_select
25 Haziran 2013, 17:14
Teorik olarak motor sürmenin bir önemi yok. Herkes motor kullanabilir... Önemli olan tecrübedir. 125-250cc başlangıç olarak yeterlidir. Trafikde kazandığınız tecrübe size 600+CC için yeterli olucaktır. Sonuçta 100 küsür beygirlik aletler. Ufak bir gaz açmada tepe taklak olmanız muhtemeldir:)

merak ederim
25 Haziran 2013, 17:15
3. günde kaza geçireceğine 5. günde geçirirsin çok şanslıysan kışı görürsün

Felon
25 Haziran 2013, 17:17
Biz paraya kıydık çip attırdık anında motorcu olduk

TAYFUNBORA
25 Haziran 2013, 17:20
Eğitimle F-16 veya Uzay Mekiği dahi kullanabilirsin.Doğru yoldasın.

Syanur
25 Haziran 2013, 18:03
Eğitim alıp 250 ile başlamanı tavsiye ederim.

Green Arrow
25 Haziran 2013, 18:10
600lükle riskli olsada başlanabilir ancak 600lük kriteri nedir 40-50 beygirde 600lük var 120 130 hp civarıda,naked ve hafif motorlar kullanılabilir ancak racing tehlikeli olur ve ilk seferde ne gerek var o kadar güçlü motora ?

sagibo
25 Haziran 2013, 18:13
Biz paraya kıydık çip attırdık anında motorcu olduk
wifi ile download edicem bişeylerin takılması rahatsız eder beni


Eğitimle F-16 veya Uzay Mekiği dahi kullanabilirsin.Doğru yoldasın.
doktor olmak için zaten 8 10 adamı kesip biçmek lazım değil mi hocam eğitim gerekmez.

bilgi sahibi olmadığım için fikrinize başvurduk beyler laf sokma yarışına girin diye değil.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------


600lükle riskli olsada başlanabilir ancak 600lük kriteri nedir 40-50 beygirde 600lük var 120 130 hp civarıda,naked ve hafif motorlar kullanılabilir ancak racing tehlikeli olur ve ilk seferde ne gerek var o kadar güçlü motora ?

cbf 150 başlangıç için bana en uygun sanırım fakat racing kullanmayı düşünüyorum bu tür motorlar ilerde sıkıntı olur mu
cbr 125 veya 250 mi mantıklı olur

Green Arrow
25 Haziran 2013, 18:17
Cbr 250 al en temizi 2013 rengini görmüşsündür bence harika hiç kendini riske atma hem az yakar vergisi düşük bakımı çok daha uygun.

sagibo
25 Haziran 2013, 18:19
Cbr 250 al en temizi 2013 rengini görmüşsündür bence harika hiç kendini riske atma hem az yakar vergisi düşük bakımı çok daha uygun.

çok teşekkür ederim motorum belli oldu.

Uğur Gündüz
25 Haziran 2013, 18:22
250 lik le başlanabilir tabiki ama eğitim :) ben çok küçüğüm daha 16 yaşımdayım 9-10 yaşımdan beri yani 7 senedir felan çoğu motoru kullandım , kiloluyum boyum uzun motora hakim olabiliyorum ama alimallah yeniliğin o rehavetine gelirde gazı biraz açarsanız son acı olur :)

Sadık1453
25 Haziran 2013, 18:33
Cbr 250 al en temizi 2013 rengini görmüşsündür bence harika hiç kendini riske atma hem az yakar vergisi düşük bakımı çok daha uygun.

Uzatmadan iğnelemeden en mantıklı yazı olmuş eline sağlık. Buna göre değerlendirmeni tavsiye ederim. Ayrıca kimseye kanma bu ğitim konularında kardeşim. Git bu işi adam gibi yapanlarla takıl, O.M.M.Art Moto Academy, Honda Eğitim merkezi. Madem yeni başlayacaksın biraz eğitim için para ayır hondayla başla derim eğitime.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

sagibo
25 Haziran 2013, 18:46
Uzatmadan iğnelemeden en mantıklı yazı olmuş eline sağlık. Buna göre değerlendirmeni tavsiye ederim. Ayrıca kimseye kanma bu ğitim konularında kardeşim. Git bu işi adam gibi yapanlarla takıl, O.M.M.Art Moto Academy, Honda Eğitim merkezi. Madem yeni başlayacaksın biraz eğitim için para ayır hondayla başla derim eğitime.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

en öncelik eğitimde zaten eğitimi alıp sonra motora gececem ekipmanı zaten hazırlamaya başladım
teşekkür ederim

serdar1547
25 Haziran 2013, 19:21
ben on yıl puf sürdüm defalarca düştüm,sonra kalktım tekrar bindim...Allah korusun altındaki makine devasa bir makine olacak sen ondan düşünce kalkabilecek misin?yani biraz tecrübe kazanmadan 600 lük kullanmak hiç iyi olmaz,istediğin kadar eğitimini al sen trafiği birebir yaşamadan verilen eğitimin hiçbir önemi kalmayacak.

c3nk
25 Haziran 2013, 19:28
aman boşver hocam sen başla 125likle sonra 250-600 diye devam edersin..

GP500-1st
25 Haziran 2013, 19:53
Doğru temel bilgiler eğitimle alınır ama tecrube motor üzerinde hata yapa yapa öğrenilir.

Bu biraz şeye benziyor eğitim alarak hidayet türkoğlu gibi hata yapmadan çok rahat karşı sahaya top geçirebilirmiyim:)

Fundamental zamanla oturur... Matrix teki gibi 2-3 günlük hızlı eğitimle olmuyor.

CBR 250 yede dört silindir motor koysalardı, o insanları etkileyen sesi çıkarsaydı olmayacaktı böyle istekler, düşünceler.

Araba sürmeyede porsche turbo S veya ferrari F458 italia ile başlanmaz ki 600 lük yarış motorarı bunlardan daha hızlı...

Felon
25 Haziran 2013, 20:13
600lükle riskli olsada başlanabilir ancak 600lük kriteri nedir 40-50 beygirde 600lük var 120 130 hp civarıda,naked ve hafif motorlar kullanılabilir ancak racing tehlikeli olur ve ilk seferde ne gerek var o kadar güçlü motora ?
1000lik olmaz ama 600lük olur :)))
aha işte o adam
dk 7.30 :)

Green Arrow
25 Haziran 2013, 20:54
1000lik olmaz ama 600lük olur :)))
aha işte o adam
dk 7.30 :)

Barkın abinin söyledikleri yanlış değil ancak ben motor sürmeye diavelle başladım koca bir yazı onunla geçirdim,hiçbirşey olmadı iş tamamen kişinin bilinc ve olayı kontrol edebilme durumuyla alakalı başka faktör gelirse 125lede ölür insan.Çocuklaşmaya gerek yok bence kask ömründe bitmeyen tartışma gibi kanıtıda olmadıgı gibi kimsenin 600lük veya 1000likle başlayıp başlayamayacagının kanıtıda olmaz.Araştırın bakın motor ölümlerinin ve agır yaralanmaların çogu ucuz motorlarla oluyor.Kişi gider profesyonel birinden eğitim alır kafasında ve bedeninde de yatkınlık vardır az bi eğitimle pistte yarışıcak düzeye gelir büyük şehirlerde yaşıyanlar zaten trafigin düzeyini saçmalıgını biliyor,motoruda anlarsa ne farkeder ccsi.

KeaSH-07
25 Haziran 2013, 21:03
eğitim alıp maximum nc 700 alman senin için fazlasıyla yeterli
600 cc ss sakaya gelmez
yada cbr 250 r tarzı bişey alabilirsin

sagibo
25 Haziran 2013, 21:24
Bastada soyledigim gibi benim görüntü ile ilgim yok baslangis icin uygunsa elektrikli bisiklet bile alirim canimi pazarda bulmadim hosuma giden bi hobim olsun aksam arabayla gittigim yerlere motorumla gidiyim ogrendikce kendimi gelistirdikce zaten cc kendiliginden yukselecektir araba kullandigim ilk gun ile bugunun bir olmadigi gibi anlasilan ben bir 125lik veya 250lik arkadasla yollarimi birlestiriyim egitimle bu risk goze alinmaz

KeaSH-07
25 Haziran 2013, 21:28
Bastada soyledigim gibi benim görüntü ile ilgim yok baslangis icin uygunsa elektrikli bisiklet bile alirim canimi pazarda bulmadim hosuma giden bi hobim olsun aksam arabayla gittigim yerlere motorumla gidiyim ogrendikce kendimi gelistirdikce zaten cc kendiliginden yukselecektir araba kullandigim ilk gun ile bugunun bir olmadigi gibi anlasilan ben bir 125lik veya 250lik arkadasla yollarimi birlestiriyim egitimle bu risk goze alinmaz

600clerin hiç şakası olmaz aktivite hobiyi kabusa dönüştürebilir riskli yani

visamlord
25 Haziran 2013, 21:32
600le başladığında illa kaza yapacaksın diye birşey yok. Bu tamamen kişiye ve teorik bilgisine bağlı. Ne kadar düşük cc motorla başlarsan, motorun hataları tolere etme ihtmali o kadar artar buna bağlı olarak kaza riski azalır. Asla olmaz diyenlere bakma ama tavsiye etmemelerinin arkasında sadece seni düşündüklerinide unutma.

sagibo
25 Haziran 2013, 21:39
600le başladığında illa kaza yapacaksın diye birşey yok. Bu tamamen kişiye ve teorik bilgisine bağlı. Ne kadar düşük cc motorla başlarsan, motorun hataları tolere etme ihtmali o kadar artar buna bağlı olarak kaza riski azalır. Asla olmaz diyenlere bakma ama tavsiye etmemelerinin arkasında sadece seni düşündüklerinide unutma.

Beni dusunduklerinden kesinlikle suphem yok bu kadar insan bisey soyluyorsa vardir tabi ki bi bildikleri 250cc uzerine cikmadan arastirip sizin fikirlerinizi alarak bir motor secimi yapacagim ilginiz icin tesekkur ederim

emocan
25 Haziran 2013, 21:40
bak emir kipi ile konuşuyorum dediklerimi aynen yap .

1) Hyosun g GT 250 R ile motora başla ( honda cbr falan hikaye oturuş pozisyonuyla piyasadaki tek gerçek racing pozisyonu hyosungtur)
2) O tanıştığın ustayla irtibatı kes. ( imkanın varsa git seni çakal bilmeyene sözde eğitimle paraları indragandi de iki tokatla. eğitimle 600 lüğe başlatacakmış . ona şu soruları sor avrupada bu yasak abi sen nasıl bi eğitim verecen de kanunun üstüne çıkacan avrupalılar senden aptal mı ? . ikarus sendromu nedir? - kontra tekniği nedir ? - lastik basıncı düşük leastikli motor ne yapar ? - motosiklette en yüksek tork aralığı ile devir aralığı neden farklıdır ? en yüksek tork ne zaman kullanılır en yüksek devir ne zaman ? acil fren durumunda ön arka kombinasyonu nasıl yapılır- hatta honda CBR 600 RR ın ön arka lastik basınç değerlerini sor sadece onu bile bilemeyecektir. ) bıunları sor kaçını bildi gel yaz burda.

ustaymış eğitim verecekmiş alayı apaçi s...min ustaları

sagibo
25 Haziran 2013, 21:44
Imkanim var kesinlikle yapacam hatta unuturum bazilarini avucuma yazacam
Anlasilan tek derdi egitim diye para alip birde elinde kalmis 600luk bi makinayi bana kakalamak olacakti
Kayseri burasi cok dikkatli olmak lazim:)

Felon
25 Haziran 2013, 21:46
Barkın abinin söyledikleri yanlış değil ancak ben motor sürmeye diavelle başladım koca bir yazı onunla geçirdim,hiçbirşey olmadı iş tamamen kişinin bilinc ve olayı kontrol edebilme durumuyla alakalı başka faktör gelirse 125lede ölür insan.Çocuklaşmaya gerek yok bence kask ömründe bitmeyen tartışma gibi kanıtıda olmadıgı gibi kimsenin 600lük veya 1000likle başlayıp başlayamayacagının kanıtıda olmaz.Araştırın bakın motor ölümlerinin ve agır yaralanmaların çogu ucuz motorlarla oluyor.Kişi gider profesyonel birinden eğitim alır kafasında ve bedeninde de yatkınlık vardır az bi eğitimle pistte yarışıcak düzeye gelir büyük şehirlerde yaşıyanlar zaten trafigin düzeyini saçmalıgını biliyor,motoruda anlarsa ne farkeder ccsi.
Bilimadamları zaten depreminde ölümcül olup olmayacağını, yada ne zaman olup ne büyüklükte olacağını tahmin edemiyorlar dimi.ama bunun bir istatistiği var.Şu şiddette olursa şu kadar can alabilir diye.Buda onun gibi kimse kimseye sen kesin öleceksin demiyor,böyle yaparsan ölebilme ihtimalin daha yükselir diyor.ama tabiki bu demek değilki diğer türlü olursada ölümsüzlük iksiri veriyorlar,hayır.Ha bu arada konuyla alakası yok ama saçma ergen dizisi ''Green Arrow'' rumuzlu ve avatarlı birisinin bana çocuklaşmayalım demeside çok ironik oldu :)
O dediğin 125likle ölenlerde o 125liği bilinçsiz olarak kullandıkları için ölüyorlar.Çünkü eğitimin cc si yok.Her cc ve güç için bir bilinçlenme şart.ama yüksek cc ve güç için gereken bilinçlenme arasında ne kadar fark var onu düşün

Green Arrow
25 Haziran 2013, 22:11
Bilimadamları zaten depreminde ölümcül olup olmayacağını, yada ne zaman olup ne büyüklükte olacağını tahmin edemiyorlar dimi.ama bunun bir istatistiği var.Şu şiddette olursa şu kadar can alabilir diye.Buda onun gibi kimse kimseye sen kesin öleceksin demiyor,böyle yaparsan ölebilme ihtimalin daha yükselir diyor.ama tabiki bu demek değilki diğer türlü olursada ölümsüzlük iksiri veriyorlar,hayır.Ha bu arada konuyla alakası yok ama saçma ergen dizisi ''Green Arrow'' rumuzlu ve avatarlı birisinin bana çocuklaşmayalım demeside çok ironik oldu :)
O dediğin 125likle ölenlerde o 125liği bilinçsiz olarak kullandıkları için ölüyorlar.Çünkü eğitimin cc si yok.Her cc ve güç için bir bilinçlenme şart.ama yüksek cc ve güç için gereken bilinçlenme arasında ne kadar fark var onu düşün

Sen onu dizi olarak bildiğin için öle sanırsın o karakter belki senin yaşından büyük,ben 10 senedir o alemi takip ediyorum hala çocuk gözüyle görüyorsan dünyada anime ve hentai diye kavramlar var ve ne kadar yogun takip edildigini incelersen anlarsın,söz dinlemeyen ve soruyu düzgünce sormayan o adama o lafları ve ignelemeleri yapabilirsin ancak çocuk düzgünce sormuş ve gereken cevabı veriyoruz.Düzgün sormayana iletilerime bakarsan ne laflar soktugumu görürsün.Herneyse fazla konuşmayacagım ömrümün çogunu Türkiye dışında geçirdim motora 600 ccyle başladım Amerikada avrupada başlangıç motoru genelde 500 600 cc olarak öneriliyor fiyatları uygun oldugu için çok nadir tavsiye gelir 250liklerle alakalı çevremde kullananlarda öyle başlamışlardı.Türk insanının da motorun dolu dolu yaşandıgı yerlerden fazla bilgisi olduguna inanmıyorum o yüzden eğitim alıcagını söyleyen birine ve bilinci olana ben çok verimli olmayan 600 700 cc motorları öneririm çünkü bende öyle kullandım.

Felon
26 Haziran 2013, 11:34
Sen onu dizi olarak bildiğin için öle sanırsın o karakter belki senin yaşından büyük,ben 10 senedir o alemi takip ediyorum hala çocuk gözüyle görüyorsan dünyada anime ve hentai diye kavramlar var ve ne kadar yogun takip edildigini incelersen anlarsın,söz dinlemeyen ve soruyu düzgünce sormayan o adama o lafları ve ignelemeleri yapabilirsin ancak çocuk düzgünce sormuş ve gereken cevabı veriyoruz.Düzgün sormayana iletilerime bakarsan ne laflar soktugumu görürsün.Herneyse fazla konuşmayacagım ömrümün çogunu Türkiye dışında geçirdim motora 600 ccyle başladım Amerikada avrupada başlangıç motoru genelde 500 600 cc olarak öneriliyor fiyatları uygun oldugu için çok nadir tavsiye gelir 250liklerle alakalı çevremde kullananlarda öyle başlamışlardı.Türk insanının da motorun dolu dolu yaşandıgı yerlerden fazla bilgisi olduguna inanmıyorum o yüzden eğitim alıcagını söyleyen birine ve bilinci olana ben çok verimli olmayan 600 700 cc motorları öneririm çünkü bende öyle kullandım.
Hangi Amerika hangi Avrupada 600cc öneriliyor yahu ona bir açıklık getirelim.Şimdi bu amerikanlar Avrupalılar 250cc motorlara keyif olsun diyemi beginner bike diyorlar,600le başlıyorlarsa ;)
600CC ile başlanılan ülkelerdeki motorlar özel kitle 40hp ye düşürülüyor bu güçte bir ninja 250ile eş değer sayılır..Avrupada yaşamak büyümek marifet değil bilgili olmak çok araştırmak olay
selamlar

canerol
26 Haziran 2013, 11:52
en son böyle bir konuya yorum yaptığımda 3 gün banladım :)
artık girmeyecem böyle konulara :queen:

kurubuz
26 Haziran 2013, 12:09
Büyük motor ile başlama hevesini anlıyorum. Ancak bu işler böyle olmuyor. Bence kuryeden çıkma en ucuzundan cbf 150 veya ybr 125 al. 5000 km kullan. Yan yatırma , kırma , parçalama, yedek parça parası korkusu olmadan motorun tadını çıkart. Viraj almayı, fren yapmayı, motorun sağını solunu vidalamayı, ufak tamirleri kendin yapmayı öğren. En önemlisi tarzına karar ver. Şimdi ss istiyorsun ama 5000 km lik tecrübeden sonra kararın değişicek...
Sonra 3-5 kuruş zarar ile sat, istersen 2000 lik motor al.

kefeeee
26 Haziran 2013, 12:22
Eğitime vericeğin para ile alıcağın 250lik makinaya adam akıllı bir lastik al, eğitimden çok daha faydalı olur. Hepsi üzerinde çin malı lastiklerle geliyo markası ne olursa olsun. Güzel bi pirelli sport demon en azından senin hatalrını biraz kapatarak daha ayakta durmanı sağlar.

Uğur Gündüz
26 Haziran 2013, 12:37
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/9340_172407769602523_629281601_n.jpg

TutkuluAcemi
29 Haziran 2013, 03:58
Kullanılmaz. Tamam belki eğitimli olursun kullanmayı iyi bilirsin ama tecrübe tarafı var bir de. Yani gelişen olaylar karşısında vereceğin tepki çok önemli.

tr_select
29 Haziran 2013, 10:25
Kimileri eğitim al yok yaparsın, edersin, binersin vs yazmış....

Tecrübe olmadıkdan sonra? Uzaya çıkman muhtemeldir diyorum bende. Git al... Önündeki araç ani bir frenleme yapınca ne yapacağını buraya konu açar sorarsın. Veya Yolunda giderken birisi seni sıkıştırdığında. Veya Motor freni ile motoru nasıl yavaşlatacağını? Duramayıp çarptığında hastanedeyken buraya konu açar danışırsın... Olmadı helvanı yeriz :cat:

Genelde bizim halkımız 125CC bir motor alır. Herşeyi kendi öğrenir... Motor freninden tut viraja nasıl girildiği. Deneme yanılma yaparlar. Düşerler, kaza yaparlar... PİŞERLER iyicene. Sonra gider +cc motor alırlar. Direk olmaz o işler.

lord2132
29 Haziran 2013, 10:25
Kardeşim tecrüben bisiklet ise eğitim alıp CBR 250 ile başlayabilirsin. En az 5.000 km yol tecrübesi yaptıktan sonra 600'lük bir makine düşün derim. Altında 100 beygirlik bir güç olduğunu bilip ona hakim olabilmek önemli. 1. viteste 120-130 gören makineler bunlar şakaya gelmez tecrübe ister. İkinci el temiz bir CBR250 ile bu işe başlayabilirsin hem benzini az yakar hem de motora birşey olsa yedek parçaları daha uygun fiyatlı olur.

yiqit
29 Haziran 2013, 16:35
İlla görüntü olsun diyorsan Megelli 250 R alıp tecrübe kazanabilirsin. 600 cc başlarsanda dedeme selam söyle :king:

Red*X
30 Haziran 2013, 01:02
600 CC'yi boşver.
1000 CC al.
Varacağın yere daha çabuk yetişirsin :)

flame
30 Haziran 2013, 02:25
Bu sorudan önce siteyi biraz inceleseniz hoş olurdu tabi.Lakin bilmeden klavyeşörlük yapmak yerine sormak çok güzel bir davranış.Kutlarım..Laf sokmakta hoş olmamış o ayrı.

600 cc scooterla bile başlanmaz bırakın supersport'u...Kilograma neredeyse 1hp veren makinalardan söz ediyoruz.Bunun eğitimi filan olmaz.Komedi olur sadece.Deneme amaçlı 1. 2. viteste ne olur acaba diye bir gaz açarsınız ya önü kalkar üzerinize yıkılır,ya eliniz gidondan kayar siz bir yere motor biryere,yada öyle bir spin atarki yıldızları saymaya bile fırsat kalmaz.Yani basit bir mantık yürütün minimum 250 km yapan bir motosiklet ve 6 adet vitesi var.1. vitesi bile hızlı :)

İleride fikrim değişmez supersport kullacağım diyosanız hiç olmazsa tepkileri benzer ağırlığı fazla olmayan başınızı derde sokmayacak serilikte cbr 250 ninja 250 filan alın...Ben honda c90(super cup bile değil direk c90 91 model) ile başladım.Ardından fzr600 aldım,hani bu yanında kocaman genesis yazanlar...Ailem kızdı karşı çıktı ama "kendi paramla alıyorum size ne ulan" diye atarlanarak.Sonuç ? Her iki omzumda birer adet delik.Sol bacağımın 3 yerinde çatlak...Şanslı biriyim tüm sülalem motosikletci her çeşitini bilerek büyüdüm ona rağmen "ölüyordum".

Çok konuştum yine ama kısacası eğitim hikaye.Tek gerek olan tecrübe.Sağdan sağdan zorlamadan biraz sabırla 1 şerit sola.Az daha alışınca 1 şerit daha sola.Orası boş olur basmaya çok vaktiniz olur.

Samet Ağır
30 Haziran 2013, 02:35
bahsettiğin hoca denilen adama şunu sormanı istiyorum..
hocam eğitimimin sonunda ilk litrelik motorumda artçım olursun değilmi????

yada bir abim var..litrelik motor almışş...bir artçı olup hataları varsa uyarırmısın deyip beni hedef gösterebilirsinde...ama indiğinde bırak hocalığı motorculuk hayatından vazgeçerse karışmam ona göre...:pl:
cevabına göre karar verirsin artık...

kapılma böyle adamlara..merdivenler birer birer çıkılır..yürümek için önce emeklemek gerekir..ben sana bi öğreteyim basamakları geç direk merdivenin sonuna basarsın diyen adama ne kadar inanlılabilirki???

-ZERO-
30 Haziran 2013, 03:59
genel kanı ''kullanılması doğru değildir.''
fakat 600cc deyince birçok insanın aklına doğal olarak ss motolar geliyor. ama işin aslı bu değil. yani cc meselesi değil hp meselesi.

eskiden motor yelpazesi bu kadar geniş değildi. onun için büyük cc'lere ''öcü'' gözüyle bakılıyordu. ama şimdi işler değişti.
aldığın eğitim 600cc 120 beygirlik bir ss kullanmana yetmez. aslında yeter ama tek parça halinde inmen için büyük şans gerekir. fakat 700cc'lik 50 beygirlik nc serisini kullanmana yeter. (bence)
benim kanaatim budur.

yılmazkoç487
30 Haziran 2013, 06:17
125 lik yada 250 likle başlamanı tavsiye ederim.2 yıl scooter kullandım cbr 125 aldım iki motor arasında bile dünya kadar fark var..600 lük bir makinayı düşünemiyorum.Eğitimini 1 ay alırsan evet kullanabilirsin ama hem eğitim biraz zor olur hemde trafik tecrübesi başka bir şey..karar senin

BmwM6
30 Aralık 2013, 02:01
Merhaba Arkadaşlar ne kadar Honda 600rr ile başlamak istesemde internette yazılan yazıları okuyup sorun yaşamamak ve daha uzun yıllar motor kullanabilmek için 1 sene önce Mondial 150mr vulture ile başladım iyiki sizleri dinleyip 150cc başlamışım diyorum 150cc bile çok hızlı gelmişti 600rr düşünemiyorum motora ilk bindiğimde üstünde durmakta motoru kaldırmakta baya zorlandım hatta yana düşüodum zor tutuyodum motoru heralde direk bir 600rr alsaymışım 1.veya 2. gazlamada bir yere girip sakatlanırmışım şimdi 5000 KM tecrübe edindim hiçbir problemmim kalmadı en ufak sorun yaşamıyorum sizce honda 600rr alsam sorun yaşarmıyım sıkıntı çekermiyim çok sabırsızım artık 1 sene geçirdim nedersiniz sizce geçebilirmiyim alsam rahat kullanırmıyım arkadaşlar

cousinecruis
30 Aralık 2013, 02:46
Dostum ben 125 lik scooterla başladım 2007 de. Sonra motoru büyütmek istedim, honda yamaha ve gisparktan eğitim aldım. Suzuki c800 aldım. Çok keyifli kullandım. Eğitim almış insanlarla gezdim dolaştım. Çok şey öğrendim onları virajlarda izlerken. Ardından tarz değiştirmek istedim. Bmw r1150gs aldım. Benim için önemli olan gerçek anlamda motor sürmek ve keyifli yol almak.

Ss makinalar bana göre değil. Böyle büzülüp gitmek, kafayı yukarda tutmak için ekstra zahmet, bel ağrısı cabası. Şimdi ki genç arkadaşların çoğu ss makinaları cafenin önüne park etmek için istiyorlar o ayrı :)

redmachine
30 Aralık 2013, 16:53
Ben ehliyeti 3 ay önce aldım ve 600RR ile başladım motor hayatıma. Ama öncesinde bir eğitim merkezinde ki bütün eğitimleri tamamladım. Bol bol 250 CC'lik makinelerle trafiğe kapalı alanda pratik yaptım.
Yaşım 32. Daha önce 17-18 yaşına kadar bisiklet tecrübem olmuştu o kadar.
600RR aldım, gittim trafiğe kapalı alanda motoru, oturuş pozisyonlarını tanıdım, tatbik ettim. Mesela ilk binişimde 500 metre gittikten sonra kollarım ağrıdan iflas etti. Anladım ki oturuş pozisyonunda bir hatam var. Hocamla görüştüm, buluştuk onunla, o bana gösterdi ve ağrı, sızı kalmadı.
Bol bol pratik yaptım 600RR ile sonra trafiğe çıktım.
Şu anda halen trafikte kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Allah yaşatmasın zaten.

Yalnızzzzzz altımda 600RR var diye motorun limitlerini zorlamadım. Henüz E5'e çıkmıyorum tehlikeli olabileceği için. Ataköy civarında dolaşıyorum ve en fazla bakırköy-ataköy sahil yoluna çıktım.
2. vitesten yukarısına çıkmadım. Maksimum yaptığım hız 115 KM. O da çok kısa bir süreliğine. Genelde 70-80 KM ortalama ile kullanıyorum.
Yolda beni geçen pizzacılar, kuryeler oluyor ama sinir, hırs yapmıyorum, gerek yok. Sahil yolunda makas atmıyorum, takip mesafemi koruyorum arabalarla. Çok sıkışık trafikte de kullandım geçebileceğim yerlerden geçtim, geçemeyeceğim yerlerde bekledim. Tabi sıkışık trafikte kullanmak daha yorucu oluyor. Motoru 2 defa stop ettirdim şu ana dek o kadar. Artık yokuş yukarı kırmızı ışıklarda bile rahat kalkabiliyorum. Yokuştan inerkende zaten 1. viteste motor freniyle iniyorum usul usul.

Şimdi lütfen arkadaşlar bana açıklasın böyle bir başlangıç yapacaksam neden 600RR ile başlanmaz? Ne gibi bir sakıncaları olabilir?
Bu arada bir çocukla tanıştım kaza yapmış düzelmiş ama 600RR'a yine binsem yine top speed görürüm o yüzden binmiyorum diyor. Böyle adamlarda var.
Önemli olan kişinin olgunluğunda bitiyor iş.

pistolpitt
30 Aralık 2013, 17:19
Ben ehliyeti 3 ay önce aldım ve 600RR ile başladım motor hayatıma. Ama öncesinde bir eğitim merkezinde ki bütün eğitimleri tamamladım. Bol bol 250 CC'lik makinelerle trafiğe kapalı alanda pratik yaptım.
Yaşım 32. Daha önce 17-18 yaşına kadar bisiklet tecrübem olmuştu o kadar.
600RR aldım, gittim trafiğe kapalı alanda motoru, oturuş pozisyonlarını tanıdım, tatbik ettim. Mesela ilk binişimde 500 metre gittikten sonra kollarım ağrıdan iflas etti. Anladım ki oturuş pozisyonunda bir hatam var. Hocamla görüştüm, buluştuk onunla, o bana gösterdi ve ağrı, sızı kalmadı.
Bol bol pratik yaptım 600RR ile sonra trafiğe çıktım.
Şu anda halen trafikte kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Allah yaşatmasın zaten.

Yalnızzzzzz altımda 600RR var diye motorun limitlerini zorlamadım. Henüz E5'e çıkmıyorum tehlikeli olabileceği için. Ataköy civarında dolaşıyorum ve en fazla bakırköy-ataköy sahil yoluna çıktım.
2. vitesten yukarısına çıkmadım. Maksimum yaptığım hız 115 KM. O da çok kısa bir süreliğine. Genelde 70-80 KM ortalama ile kullanıyorum.
Yolda beni geçen pizzacılar, kuryeler oluyor ama sinir, hırs yapmıyorum, gerek yok. Sahil yolunda makas atmıyorum, takip mesafemi koruyorum arabalarla. Çok sıkışık trafikte de kullandım geçebileceğim yerlerden geçtim, geçemeyeceğim yerlerde bekledim. Tabi sıkışık trafikte kullanmak daha yorucu oluyor. Motoru 2 defa stop ettirdim şu ana dek o kadar. Artık yokuş yukarı kırmızı ışıklarda bile rahat kalkabiliyorum. Yokuştan inerkende zaten 1. viteste motor freniyle iniyorum usul usul.

Şimdi lütfen arkadaşlar bana açıklasın böyle bir başlangıç yapacaksam neden 600RR ile başlanmaz? Ne gibi bir sakıncaları olabilir?
Bu arada bir çocukla tanıştım kaza yapmış düzelmiş ama 600RR'a yine binsem yine top speed görürüm o yüzden binmiyorum diyor. Böyle adamlarda var.
Önemli olan kişinin olgunluğunda bitiyor iş.
zaten yaşadığınız birçok sıkıntıyı kendi ağzınızla ifade etmişsiniz, bunları yaşamamak için 600rr ile başlanmaz:) Üstüne, bir de ana trafiğe çıkın yüksek hızda hemen arkanızda sabırsız arabalar, makas atanlar belirsin. Siz binbir zahmet viraj almaya çalışırken arkanızda selektörle hadi artık yapan kuyruğunuza kadar yapışmış arabalar biriksin. O zamanlarda o virajı almak gerek.. keyifli kazasız sürüşler

banro
06 Ocak 2014, 03:33
Kendini bu kadar sıkıp, tedirgin tedirgin bineceğine, küçük modelden başlayıp, keyfine vara vara, sindire sindire başlasan bence daha iyi olurdu. Keyif senin keyfin.

hamzarat
06 Ocak 2014, 06:04
Ben ehliyeti 3 ay önce aldım ve 600RR ile başladım motor hayatıma. Ama öncesinde bir eğitim merkezinde ki bütün eğitimleri tamamladım. Bol bol 250 CC'lik makinelerle trafiğe kapalı alanda pratik yaptım.
Yaşım 32. Daha önce 17-18 yaşına kadar bisiklet tecrübem olmuştu o kadar.
600RR aldım, gittim trafiğe kapalı alanda motoru, oturuş pozisyonlarını tanıdım, tatbik ettim. Mesela ilk binişimde 500 metre gittikten sonra kollarım ağrıdan iflas etti. Anladım ki oturuş pozisyonunda bir hatam var. Hocamla görüştüm, buluştuk onunla, o bana gösterdi ve ağrı, sızı kalmadı.
Yalnızzzzzz altımda 600RR var diye motorun limitlerini zorlamadım. Henüz E5'e çıkmıyorum tehlikeli olabileceği için. Ataköy civarında dolaşıyorum ve en fazla bakırköy-ataköy sahil yoluna çıktım.
2. vitesten yukarısına çıkmadım. Maksimum yaptığım hız 115 KM. O da çok kısa bir süreliğine. Genelde 70-80 KM ortalama ile kullanıyorum.
Yolda beni geçen pizzacılar, kuryeler oluyor ama sinir, hırs yapmıyorum, gerek yok. Sahil yolunda makas atmıyorum, takip mesafemi koruyorum arabalarla. Çok sıkışık trafikte de kullandım geçebileceğim yerlerden geçtim, geçemeyeceğim yerlerde bekledim. Tabi sıkışık trafikte kullanmak daha yorucu oluyor. Motoru 2 defa stop ettirdim şu ana dek o kadar. Artık yokuş yukarı kırmızı ışıklarda bile rahat kalkabiliyorum. Yokuştan inerkende zaten 1. viteste motor freniyle iniyorum usul usul.

Şimdi lütfen arkadaşlar bana açıklasın böyle bir başlangıç yapacaksam neden 600RR ile başlanmaz? Ne gibi bir sakıncaları olabilir?
Bu arada bir çocukla tanıştım kaza yapmış düzelmiş ama 600RR'a yine binsem yine top speed görürüm o yüzden binmiyorum diyor. Böyle adamlarda var.
Önemli olan kişinin olgunluğunda bitiyor iş.

açıkçası ben tatmin olmadım bu yazılandan.bugüne kadar kaza geçirmemişsiniz ve umarım hayatınızın geri kalanında da geçirmezsiniz.ancak burada tecrübeli arkadaşlarımızın anlatıkları ve tabii kendi yaşadıklarım tecrübe ile sabittir.yeni motosiklete başlayan bir insan evladı eninde sonunda o motoru en hafif tabir ile devirir.bir kere motosikletin bütün ağırlığını üstüne başına dizlerine yükler.motorun kendi ağırlığını nasıl taşıyacağını hesap edemez.ama ilk etapta düşük cc bisiklet kıvamında, ağırlığı 100-110 kiloluk motosikletle çok rahat hareket eder.ve hata yapsa bile motosiklet bunu telafi eder.bu sadece tek bir örnek.
bunun yanında onlarca farklı yaşayacağı ve tecrübe edeceği hata olacaktır.600cc bir motosiklet ile bu hataları yaşamak istemezsiniz.böyle bir motosiklet ile başlamak insanın kendi hayatını çok ucuz görmesi ile alakalıdır.lütfen ama lütfen tecrübeli arkadaşları dinleyin.saygılar!

arslan26
06 Ocak 2014, 12:31
8 yıldır 125cc, 150cc kullanıyorum ve her geçen gün yeni bir şeyler tecrübe ediniyorum trafikte, şimdi eğitim alarak 600cc motorla başlamak mermisi olmayan silahla savaşa katılmak gibi sağ çıkarsan şansına?

aranel
06 Ocak 2014, 12:44
ss değilde cruiser olabilir.zaten bir ustadan alınacak derste ne kadar verimli olur orasıda tartışılır. Benim eniştem direkt dragstar 1100 ile başladı ve Art'dan temel sürüş ve uzun yol eğitimi aldı çok güzel kullanıyordu fakat ss cruisera benzemez ss' binmek için güven özveri ve tecrübe lazım :)