PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rodaj ve uzun yol



oguzhan6161
25 Haziran 2013, 12:47
Selamun aleyküm mt. Arkadaşlar ilk motorum kanuni storm 150 maxi scooterdı. Canıma okudu yakıt konusunda ve arızaları konusunda... Tamamen parçaları yenileyip alıcıya masraf açmasın diye elimden çıkardım. Şimdi sıfır bir yuki gezgin aldım . 100 cc ve yakıt konusunda tam istediğim gibi :) . 100 kmde 1.7 litre yakıyor. Hız tutkunu olmadığım için bu konuda rahatsız olmuyorum açıkçası.. Şuan 260 kmde. Rodaj olmasa daha iyi olacakta ... :) hız olarak 50 yi geçmiyorum. Ve biraz gezmek istiyorum yani gidiş geliş toplam 200 kmye yakın bir yol. Forumda okuduğum kadarıyla rodaj için uzun yola sağlıksız gözüyle bakılıyor. Acaba karayolunda seyir ederken hep aynı hızda gidileceği için mi sağlıksız gözüyle bakılıyor? Eğer öyleyse benim gideceğim yol dağ yolu. Pek kimse olmaz yol fıstık gibi asfalt :) ama bayırlar ve yokuş aşağı yollar var :) rodaj için problem yaratır mı sizce? İlk 50 kmsi dümdüz yol.. Umarım problem yaratmaz yoksa böyle rodaj bitmez :D uzun yol yapmadan rodajı nasıl bitirebilirim ki :cherry: şimdiden vereceğiniz altın bilgiler için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Sağlıcakla kalın tekeriniz düz bassın. :rendeer:

Ose
25 Haziran 2013, 13:01
öncelikle hayırlı olsun rodajı kullanım klavuzuna göre yaparsanız hiç bi sıkıntı çıkarmayacaktır

oguzhan6161
25 Haziran 2013, 13:08
Çok teşekkür ederim kullanım klavuzundaki tüm motosikletler eski model. Bu 2013 model olduğu için yer almıyor. Belki firmanın kendisini ararsam yetkililerden bilgi alabilirim.

Ose
25 Haziran 2013, 13:12
Çok teşekkür ederim kullanım klavuzundaki tüm motosikletler eski model. Bu 2013 model olduğu için yer almıyor. Belki firmanın kendisini ararsam yetkililerden bilgi alabilirim.

En doğrusunu yapmış olursun...

oguzhan6161
25 Haziran 2013, 13:34
Çok teşekkür ederim cevapların için firmayı arayacağım :rendeer:

utkan35
25 Haziran 2013, 13:44
çok büyük fark olmazki rodajda eski modelle bi farkı yok zaten

oguzhan6161
26 Haziran 2013, 17:40
Cevap olarak motoru çok sıkıştırma mümkün olduğunca tek kişi binmeye çalış bakımlarını aksatma işte ilk 500 km bakımı 1000 bakımı falan filan.. Genel rodaj kuralları hemen hemen.. Adam açık açık sadece far ampulleri çok dandik onları hemen çıkar elinden dedi :cherry: hemen onları hallettim o kadar. Şuan 290 kmdeyim bitane hata görmedim :) tek problemim daha öncesinde scooter kullandığım için ana tank ve reserv olayını bilmiyordum. Forumda okumuştum ama reserv kısmına ayrıca benzin koyuluyor diye biliyordum. Bi gün motor öksürdü ve stop etti :) benzin göstergesi yok sadece ışık var kırmızı yanıyordu. Bir kaç marş sonucunda çalıştırdım 1 2 km gitti yine stop etti. Servisi aradım rezilde oldum :cherry: res konumuna alır mısınız dedi adam. Meğer benzinin 1 litresini zaten orda saklıyormuş otomatik olarak :D sonra tek marşta çalıştı ve hemen ilk benzinciye gittim :D başkada hiç sıkıntım olmadı. :) rodaj konusunu da inşAllah iyi bir şekilde tamamlarım. :)

serdar1547
26 Haziran 2013, 18:00
motorun hayırlı olsun,bende zamanında kullanmıştım yuki 100 b gezgin...bu motorda aşırı bir titreşim olduğu için sürekli arka sinyalleri felan kırılırdı bence sen yola çıkmadan onları iyice sağlamlaştır,artçının ayak koyduğu bölümdeki plastikleri de ihmal etme ve sık sık gevşeyen vidalarını sık,birde zinciri sıkmak için koydukları civatalar çok dandik bence hemen onları sağlamlaştır ve sık sık kontrol et gevşek mi değil mi diye.motorun yakıtı gerçekten çok az.ben 10 lirayla(benzin 4,70) 110 km giderdim hemde şehiriçinde.

UNdocab
26 Haziran 2013, 18:49
hangi viteste olursan ol gaz kolu yarım turu geçmeyecek.
Ani gaz vermeler yapmayacaksın.
tek kişi binecek elinden geldiğince az zorlayacaksın.
hız yapmamak kadar sürekli aynı devirde gitmemek de önemli yani uzun yolda sabit 50 ile gitmek de yanlış. Deviri sürekli azaltıp arttırman gerekiyor.
Uzun yolda genelde hız bir değere sabitlenip gidildiği için uzun yolda rödaj çok sağlıklı olmuyor.

Bunu motorun sırtı kaşınıyor ve sırtında sivilceler var gibi düşün :D

Yavaş yavaş kaşıycan sürekli aynı noktayı kaşımıycan sert kaşımıycan.
Rödajda yapılan işte bu sivilcemsi şeyleri türpülemek. Kurallar ise törpülerken derin parçalar koparmamak zımpara yapar gibi temizlemek için.

Bu kurallar rödajdaki bütün motorlarda geçerlidir

oguzhan6161
26 Haziran 2013, 23:08
serdar arkadaşım teşekkür ederim yakıt konusunda çok güzel evet titreşim var silindir yatay olduğu için :) zaten o nedenle az yakıyor :D ama titreşimi biraz fazla :) canı sağolsun.

UNdocab altın bilgiler için çok teşekkür ederim süper tarif etmişsin :cherry: hepsine uyuyorumda uzun yolda sürekli aynı hızda olmamakta kötü :D dün mesela gençler arabaya binmiş kızlı erkekli muhtemelen plaja gitcekler yanıma kadar geldiler bi sağımdan girmeye çalışıyo bi solumdan :pr: bide kızlar kahkaha atıyo içerde. Yanımdan sıfıra sıfır geçtiler diyebilirim... Bir güzel kalayladım ne denir ki başka... Rodaj işi bu yüzden kötü :cherry: :cherry:

fatihkesan
27 Haziran 2013, 05:09
bas gitisn be babacım. çin malı yatay motorda rodaja falan kafayı takarak kendini strese sokma. iyice bağırt, motor açılsın. rodajı düzgün yapmadığın için motorun 10,000 km daha önce rektefe ister. onu da rektefe yaptırmazsın, komple gömlek piston 150 tl. çin malının en güzel yanı budur.

Seko
27 Haziran 2013, 09:08
En önemlisi rodaj döneminde gazı fazla açmamaktır. Yokuşlu yollarda bunu sağlamak zordur. Yokuşu çıkmak için gaz vermek durumunda kalacaksın, inişte de devir yükselmek isteyecek vesaire... O yüzden rodajı efendi efendi kullanarak şehirde bitir, yolculuğa sonra çık.

Bak fatihkesan arkadaşımız ne olacağını çok güzel anlatmış yalnız sonunda motorun elinde patlayacağını ve 500 TL'ye bile satamayacağını yazmayı unutmuş.

Ose
27 Haziran 2013, 13:44
2 kişi binebilirsin benim motor 150km deydi dün 40 km yol yaptım 2 kişi 100lük motorla 85 civarı bi hız yaptım tek hedefim 500km bakımından sonra 110-120 civarı ulaşması gerekirse ek bişelerde yaparız sonra ömür boyu kullanırım bu motoru :D

oguzhan6161
01 Temmuz 2013, 12:41
Valla bulunduğum bölgenin heryeri rampa :) yukinin firmasını aradım. Bana rampalarda ne çok bağırt ne de düşük devirle hızlanması için gaz aç dedi. Yani hızını rampaya girmeden önce yükselt dedi. Birde motor vites istediği anda bir üst vitese geç , yüksek vites düşük devirde pat pat pat diye ses çıkmamasına özen göster dedi :) anlattıklarını bir bir yapıyorum valla . 420 km oldu. İlk bakım 500 kmde. Şuana kadar hiç bir sorun yaşamadım. Vites geçişlerinde olmaması gereken boşluklar vs kesinlikle sorun yaşamadım. Motorda tek bir toz bile yok :cherry: çok titizimdir . Titreşimden dolayı rahatsız edici far sesi var. Ön farın kapağına sağ ve sol altlardan 2 civata koymuşlar. Üst kısımda civata kısmı olmadığı için gaz verirken farın kapağının üstündeki yer titreme yapıyor. Çok sinir bozucu.. Bunu bir şekilde kesmem lazım . Şu rodajım bitsinde :) Birde musluktan karbüratöre inen benzin hortumunun musluğa bağlı olan kısmı gevşemiş gibi. Klips falan da yok. Az bir kuvvetle çekince aşağı iniyor. Klips taktıracağım bugün gidip.