PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yıkadıktan sonra motor calışmadı yardım



KeaSH-07
15 Haziran 2013, 01:31
dün motorumu yıkadım güzelce ama sonrasında motorum calısmadı
motorumda sym joyride 200i
2 ay önce almıştım ilk defa boyle bi durum geldi başıma
tekrar bugun kendimden eminm calıstırdım yine calısmadı
sinirle akuyude mars basa basa bitirdim heralde
sonra aklıma bi duyduğum şey geldi tayvan malı motorlar olsun jenaratörler olsun yağları epey eksilince calısmazmış önlem amaçlı
böyle bişey var mı ?
bu aklıma geldikten sonra motora yağ ekledim ama aku iyice zayıflamıştı marş yemiyor şuanda motor
bide bu motor yeni sayılır biraz fransızım akuye ve bujiye ulaşamadım
bilen varsa anlatabilir mi bu sorun neyden kaynaklanıyor diye
yarın aküyü şarj edeceğim ulaşabilirsem
akşam gözüyle baktım ulaşamadım aku ve bujiye
başıma böyle bişey gelen varsa yardımlarınızı beklerim

ogzcngdk
15 Haziran 2013, 01:40
bujiler ıslanırsa çalışmaz diye biliyorum ama 1gün geçmiş...

ama büyük ihtimal sorun bujilerde marş basıyormuş ama benzini yakmıyormuş sonuçta..
birde not düşeyim motorun her detayına su tutmaya kalkarsanız bunlar başınıza gelebilir karşıya geçip yağmur hesabı 1-2 su tutup sonra silerseniz daha iyi olur

KeaSH-07
15 Haziran 2013, 01:47
bujiler ıslanırsa çalışmaz diye biliyorum ama 1gün geçmiş...

ama büyük ihtimal sorun bujilerde marş basıyormuş ama benzini yakmıyormuş sonuçta..
birde not düşeyim motorun her detayına su tutmaya kalkarsanız bunlar başınıza gelebilir karşıya geçip yağmur hesabı 1-2 su tutup sonra silerseniz daha iyi olur
bu 5. belki 6. yıkayısım hiç ummazdım bunu symden
ama aklımdaki şey aşağıda bahsettiğim yağı epey eksilince tayvan üretimi motorların çalışmaması acaba gercek mi
bi bakayım dedim yağa epey eksik sonra üzerini ekledim ama bu seferde akunun gücü marşa yetmemeye başladı

M.balibey
15 Haziran 2013, 02:28
hava filtresine su kaçarsada çalışmıyor daha önce başıma geldi bujilerde aynı şekilde söküp 1 gün kurusun öyle takın yoksa üzerine takılıyken kurumuyor aküyüde şarj ederseniz eski haline gelir

madlive
15 Haziran 2013, 03:27
Yağ eksiltmesi anormal geldi bana sanırım yeni motorunuz. 40-50 binlerde olsa neyse yağ eksiltsin de normal kullanılan bir joyride eksiltmemesi lazım. 1500-2000 km de yağı değiştirdiğimde pırıl pırıl ve tam çıkıyordu benim joyride da 19.000 kmdeydi bu arada.
Yağ eksik diye çalışmamazlık yapacağını zannetmiyorum.

Sağ kütükteki ateşlemeyi kesen düğme ile ilgili sıkıntı olabilir diye düşünüyürum bujiyi kontrol ettiyseniz.

KeaSH-07
15 Haziran 2013, 03:35
Yağ eksiltmesi anormal geldi bana sanırım yeni motorunuz. 40-50 binlerde olsa neyse yağ eksiltsin de normal kullanılan bir joyride eksiltmemesi lazım. 1500-2000 km de yağı değiştirdiğimde pırıl pırıl ve tam çıkıyordu benim joyride da 19.000 kmdeydi bu arada.
Yağ eksik diye çalışmamazlık yapacağını zannetmiyorum.

Sağ kütükteki ateşlemeyi kesen düğme ile ilgili sıkıntı olabilir diye düşünüyürum bujiyi kontrol ettiyseniz.
atesleme düğmesine alışığım eskiden vitesli kymco venox ondan sonrada cbr 250 r vardı
bujiye ulaşamadım söktüm biraz kaportayı ama ulaşamadım
akuyede ulaşamadım
ama bunları akşam karanlığında az ışık altında yaptım gece calısıyorum gündüz uyuyorum.uyanıncada hava kararmaya başlıyor
yarın uykumdan feragat edip ugrasacağım motorla
benim motor 7900 kmde suan 2011 model aldıgımda 7000 di eski sahibi 6.000 kmde bakım yaptırdım diyince yagına tuzuna hiç bakmamıştım
ama bugun epey eksikti yağ
sen eski kullanıcı olarak aku ve bujiye nasıl ulaşabilirim yardım eder misin
şuan aku boş marş basmıor akşam sinirle fazla marşa bastım akuyu yedim
yarında akuyu doldurmaya calışacağım
elimden iş gelir yamaha bwsyi dagıtır toplardım
ama bunu yeni aldım fransız kaldım bu motora
aku ve buji ayagını koydugun plastik parcanın altında olması gerekir
2 veya 3 vida ile tutan bi plastik parcayı sokunce görünür
joyridede söktüm bulamadım akuyu ve bujiyi

madlive
15 Haziran 2013, 03:58
Sol tarafta olması gerek akü. Koltuğun altındaki grenajı sökünce ulaşıyorsun aküye. Eski kasada böyleydi yenisinde de aynıdır sanırım. Bujiye de koltuğu söküp ulaşılıyor diye hatırlıyorum yanılıyor olabilirim.

KeaSH-07
15 Haziran 2013, 04:20
Sol tarafta olması gerek akü. Koltuğun altındaki grenajı sökünce ulaşıyorsun aküye. Eski kasada böyleydi yenisinde de aynıdır sanırım. Bujiye de koltuğu söküp ulaşılıyor diye hatırlıyorum yanılıyor olabilirim.
çok saçma yere koymuslar,aku ve özellikle bujinin kolay ulaşılması gerekir
sagol bilgilerin için

madlive
15 Haziran 2013, 04:28
Muhakkak. Bujiden tam emin değilim fakat Akü için sanırım 2 vida söküp koltuğun altında ki grenajı alıp ulaşabiliyordun. Eğilip bi bakarsın teyit etmeden açmamış olursun yanılıyor olabilirim.

KeaSH-07
15 Haziran 2013, 04:44
Muhakkak. Bujiden tam emin değilim fakat Akü için sanırım 2 vida söküp koltuğun altında ki grenajı alıp ulaşabiliyordun. Eğilip bi bakarsın teyit etmeden açmamış olursun yanılıyor olabilirim.

aksam ayak konulan yerın sonundaki plakstik kapak blogunu soktum sol tarafta buji olabilceğini düşündüğüm bişey vardı
ama buji başlığı tuhaf geldi bana
sökersem aksam karanlıgında elimde kalır takamam diye geri kapadım
inş yaın hallederim bunu
sinir stres yarattı bende bu olay

mustafasncan
15 Haziran 2013, 11:49
fanın içerisinden giren tazyikli su alternatöre ulaşıp motorundaki elektriği kesiyor bence fanı çıkar temizle sonra onun arkasındaki alternatörü benzinlen iyi bi temizle eğer sorun ordaysa çalışır bujiyle alakası yok aradan kaç gün geçmiş o buji kururdu

KeaSH-07
15 Haziran 2013, 16:10
fanın içerisinden giren tazyikli su alternatöre ulaşıp motorundaki elektriği kesiyor bence fanı çıkar temizle sonra onun arkasındaki alternatörü benzinlen iyi bi temizle eğer sorun ordaysa çalışır bujiyle alakası yok aradan kaç gün geçmiş o buji kururdu
sabah işten geldikten sonra ilk işim dün fazla marş deneyerek bitirdiğim akuyu cıkarıp biraz şarj ettim
sonra motora tekrar taktım ve sonunda calıstı kerate
neresi islandıysa kurudu yada
Tayvan malı jenaratorlerde oldugu gibi motorlarındada yağ belli bi seviyenin altına inince calışmıyor
dun yaklaşık 0,25 lt yağ eklemiştim

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:40 ----------

bide yazmayı unutmuşum
dün akşam eksik olan yağımı 2 zamanlı yağ ile tamamladım
yaklaşık 0,25 oranında 2 zamanlı yağ kullandım
evde 4 zamanlı 10-40w yağ kalmamıştı
bu bana sıkıntı yaratır mı ?
bakıma yağ değiştirmeye 100 km falan sonra yapacaktım normalde
acil olarak mı yapayım ?

mehmettayfur
15 Haziran 2013, 17:42
Senin yerinde olsam,hiç riske girmeyip yağı 100 km önce değiştirirdim.%25 az bir oran değil,kaldıki kalan % 75 de artık ömrünü tamamlamak
üzere,viskozitesini kaybetmiş bir yağ.Motorun daha yeni.Ne diye maceraya girip motoru riske atacaksın.

KeaSH-07
15 Haziran 2013, 20:11
Senin yerinde olsam,hiç riske girmeyip yağı 100 km önce değiştirirdim.%25 az bir oran değil,kaldıki kalan % 75 de artık ömrünü tamamlamak
üzere,viskozitesini kaybetmiş bir yağ.Motorun daha yeni.Ne diye maceraya girip motoru riske atacaksın.
para sıkıntı hacı maaşı bekliyorum.maaş bi yatsa detaylı bakım yapcam zaten yağ kalmıcak
en iyisi 2-3 gün arabayı kullanayım motor dinlensin biraz

rumelian
15 Haziran 2013, 20:54
Bujilere su geldiyse, sokmeden uzerine wd40 (orjinal) sikarsan suyu kurutur. Mars basarsin. Offroad ile ugrasanlarin hep yaptigi sey. Wd40 in nem kurutucu ozelligi de var ve elektrik gecirgendir.

KeaSH-07
15 Haziran 2013, 20:56
Bujilere su geldiyse, sokmeden uzerine wd40 (orjinal) sikarsan suyu kurutur. Mars basarsin. Offroad ile ugrasanlarin hep yaptigi sey. Wd40 in nem kurutucu ozelligi de var ve elektrik gecirgendir.

hallettim ya calısıyor suan motor
ama suan başka bi sıkıntı başladı az bişey yağ eksilmiş motorda