PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 4000km Bakımından Sonra Yakıt Artışı ? CBF 150



*unkown*
14 Haziran 2013, 18:07
Merhaba arkadaşlar motorum 4bin bakımından önce çok az yakıyordu ama bakımda subap ayarlarına baktılar, hava ayarını bilmiyorum ne olduysa sonra fazlalaştı yakıt. Şimdi şehir içi 5tl lik benzinle 30km civarında gidebiliyorum. :pr:

Not: Viteste devir düşerken devir yüksekse egsozdan patırdama sesi geliyor hafif. Bu neden kaynaklanıyor alakası olabilir mi ?

---------- Post added at 17:07 ---------- Previous post was at 16:52 ----------

yardım edin lütfen arkadaşlar

Garip
14 Haziran 2013, 18:10
Allah Allah nedendir ki. Bende merak ettim

Yanlış birşey mi yaptılar acaba

zaferkarizma
14 Haziran 2013, 18:13
hava ayarı kısık yapılmış neden die sorarsan subap ayarını fazla sıkmış buda yakıt artımına ve egzos da patlama yapar halbuk i yaz ayarlarında subaplar gevşek bırakılır hafif şıkırdarki bugüne kadar gördüğüm tek silindirli makinaların çoğunda subap ayarları bir kere ellendimi bi daha hayır getirmiyor.

*unkown*
14 Haziran 2013, 18:20
subaplar şıkırdamaya devam ediyor ama hala

UKYO
14 Haziran 2013, 18:31
zaferkarizma'nın dediği gibi bencede karbüratör hava ayarı

zaferkarizma
14 Haziran 2013, 18:34
gene aynı sıkıntı düzgün subap ayarı yapılmadığında rölanti dengesiz çalışır. egzos subapını fazla gevşek bırakmıştır. bunu kesmek içinde hava ayarını kısmıştır. ne die subapları ellettinizki 20.000 30.000 km den aşşa subap ayarı ellenmez.sadece oturduğunuz bolgenın ıklım şartlarına göre kış ve yaz için hava ayarı yapılır bu kadar.

sende para vermeye devam edersin olay biter :)

*unkown*
14 Haziran 2013, 18:37
pek bilgim yok bu konularda 4000km de her motorda yapılan birşey diye ses etmedim nerden bilebilirdim ki :pr: şimdi bu işin bi oluru yok mudur yani hocam

ozgurakman
14 Haziran 2013, 18:40
5 tl=~1 lt benzin. 1 litre ile 30 km ise, 100 km de 3.3 litre yakar ki bu yakıt eski kasa cbf ler için normal. yeni kasaların yakıtı ne kadar bilmiyorum. çözümü eğer her iki ayarla da oynandı ise, hava ayarı eski haline getirilmeli. supaplar da sentil ile ayarlanmalı.
eğer son kasa cbf varsa sizde, yani akıllı karb. varsa motosikletinizde, bildiğim kadarıyla kolay kolay hava ayarı yapılmaz.

*unkown*
14 Haziran 2013, 19:20
2012 model motorum. önceden çok daha fazla gidiyordum :salut:

---------- Post added at 18:20 ---------- Previous post was at 17:43 ----------

çözüm olarak ne yapabilirim arkadaşlar :pr:

Tsubasa
14 Haziran 2013, 20:07
cbf için normal cbfle tapa gaz gidince 3.5 litre yakıyor zaten
sakin kullansan da yakacagı 2.7 2.5 yakar min.
karbüratör hava ayarına baksınlar bir daha.

astorojna
14 Haziran 2013, 20:47
geçen hafta sübaplardan gelen ses için servise gittim.
usta saolsun sübapları çok sıktı sonuna kadar neyse ben bindim o şekilde 3 gün gezdim ama motorda ciddi bi derecede anormallik vardı. 85km hızı geçmiyordu başka ustaya giderek tekrar ayar yaptırdım yaptırmasınada bu seferde çok sıkmadan dolayı sübap keçeleri yırtılmış keçeden yağ yakıyor motor. sonuç olarak güzelim motorum arızalandı ve sübap keçesinin yenilenmesi lazım. zafer karizmanın dediği gibi sübaplarla pek uğraşmamak gerekiyor. size tavsiyem birde keçeleri kontrol ettirin.

ogzcngdk
14 Haziran 2013, 22:38
işte o yüzden ben motoru kendim ellerim usta(!)lara elletmem bilmesem bile alırım anahtarı girişirim..

(tabi motor bloğunda böyle birşeye tek başıma kalkışmam)

*unkown*
15 Haziran 2013, 16:31
anlaşılan işimiz zor :pale: