PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : elektrikli bisikleti hibrit motorsiklete çevirmek



nuwanda324
14 Haziran 2013, 16:15
Arkadaşlar bende yuki dünya 1200 wattlık elektrikli bisiklet var. 60 km hız yapıyor. Yaklaşık 40 km menzili var. Ama aküsü bitince mal gibi kalıyorum. 95 kiloluk motoru otoyolun kenarında itmek hiçde komik değil. Ayrıca uzun mesafelere gidemiyorum. Bende elektrikli bisiklete benzinli 1kw lık jeneratör takiyim böylece giderken şarj ederim menzil sıkıntım kalmaz diye düşündüm. Motorsikletin ön tarafına 1kw lık bir jeneratör koyucam Aküyüde şarj aleti ile jeneratöre bağladıkmı aküm bitsede jeneratörle şarj ederek motorsikleti istediğim kadar kullanabileceğim . Bir nevi hibrit motorsiklet olacak. Ama benim bilgimin yetersiz kaldığı, internette arayıp cevaplarını bulamadığım, bazı sorunlar var.

1) Jeneratör ile motoru şarj ederken sanki evde şarj ediyormuş gibi şarj aleti ile aküye bağlayarak şarj etmeyi düşünüyorum. Yani akü fişe takılı bir şekilde dolarken aynı zamanda motoru çalıştıracak. İnternette aküyü şarj ederken kontağın kapalı olmasına dikkat ediniz diyordu. Ben böyle yapınca motora ve aküye bir zarar vermiyim? (Motor yanmasında akü yıpransada olur)
2) Jeneratörün ürettiği enerjiyi daha güvenli bir şekilde kullanmanın bir yolu varmı?
3) Akü doluyken jeneratörü aynı anda çalıştırırsam. 2000 wattlık enerjiyle motorsikletin hızını 60 km den 90 km ye çıkartabilirmiyim?
4) Yasal olarak böyle bir araçla trafiğe çıkabilirmiyim? (Neticede jeneratör taşıyan bir elektrikli bisiklet. sıkıntı olmaz herhalde)
5) Nasıl bir jeneratör kullanmalıyım?
6) Bütün bunların maliyeti bana kaça patlar?


Bu benim elektrikli bisikletim: http://www.yuki.com.tr/urun/13/em-05-dunya
Bu takmayı düşündüğüm jeneratörün benzeri: http://urun.gittigidiyor.com/yapi-market/jenerator-palmera-pa150-je-benzinli-1-0-kva-83159142

bykemik
14 Haziran 2013, 16:54
Sadece şuna cevap verebilrim...
3) Akü doluyken jeneratörü aynı anda çalıştırırsam. 2000 wattlık enerjiyle motorsikletin hızını 60 km den 90 km ye çıkartabilirmiyim?
Watt güç demektir sadece...Motorunuzda kullanılan motor DC motordur bu yüzden hız artışı için voltaj yükseltmek gerekir mesela akü 12 volt ise maks.13.5 volt civarı bir voltaj uygulanırsa devir sayısını artacagından hız da artar.. Fakat bu motorunuzda geri dönülmez zararlar verebilir.. Motorunuzun en fazla kaç volta dayanabileceğiyle alakalı bir durum bu.. Tabi hem akü hem jenaratör kullanabilirseniz bu durum geçerli.. Şarj olurken kullanım yasaağı varsa düşündüğünüz şey olmayabilir arabalardaki farklı bi sistem olabilir..( Cevabı yazdıktan sonra baktım motorada 60 voltmuş akü,yani motor bu voltaja göre üretilmiştir. Daha fazlası zarar verebilir...

gv650i
14 Haziran 2013, 16:55
velesbit motoru al onu ön terekere bagla şarj bitince direk benzinle gidersin elekrirkli bisiklette aküsünü giderken sarj eder biraz yolda kalmamış olursun .jeneratör buyuk motora montajın zor.

teknoali
14 Haziran 2013, 17:40
en büyük sıkıntı şu hocam , şimdi sizin bisiklet 6 saat gibi bir sürede şarj oluyor olması lazım. ama 60 km 1 saat gibi bir sürede maksimum bitecek. yani siz sürekli olarak şarj da etseniz gelen yeterli olmadığı için olmayacak. benim dediğim aküyü şarj etme kisminda. ha siz farklı bir türde ilerletebilirseniz onu bilemiyorum .

Sinan Er
14 Haziran 2013, 17:48
Geçen markette rasladım portatif bir jenaratör 80 tl ye satılıyordu. Küçük ve acil durum kurtarıcısı olarak evde durmasında bir sakınca olmaz. Örneğin kombi çalıştırır.

Bu jenaratörü alıp motosikletine taksan jarşın bittiğinde yarım saat kadar beklemen gerekıyor kı işini görecek kadar dolum yapabılsın. Yada gittiğin her yerde parkettiğin an jeneratörü çalışır bırakacaksın ki sureklı akunu şarj etsin.

Benim sana tavsiyem ikinci bir akü edinmen.

Bu daha hızlı ve temiz bir çözüm.

bagımlı
14 Haziran 2013, 18:10
50 lik bir scooter alsan uğraşmasan jeneratör filan daha mantıklı olur.

tr_select
14 Haziran 2013, 19:00
50 lik bir scooter alsan uğraşmasan jeneratör filan daha mantıklı olur.

Adam teşhisi koymuş.... Onca harcıyacağın paraya gidip 50cc scooter al

Volkan Serezli
14 Haziran 2013, 19:09
Jenaratörün kaplıyacağı yere extra akü koysan?

nuwanda324
14 Haziran 2013, 19:47
@Sinan Er, wolky-ksk Akü çok pahalı bir şey. 0 akü yaklaşık 800 tl. Bu akülerin 1,5-2 yılda bir değişmesi gerekiyor. Yani akü değişimi bana 1600 tl ye patlıcak:cyclopsan. Benim jeneratör taktırmaktaki diğer amacım akü masrafından kurtulmak zaten. Ayrıca benim motorsiklette akü sökülüp takılamıyor. Yani yol kenarında akü değiştiremem. Bütün bunları yapsam bile menzili maximum iki katına çıkarabileceğim. Ben daha uzun mesafelere gitmek istiyorum.
Teknoali'nin dediği gibi aküyü jeneratörle şarj edemem çok uzun sürer. Ön tekere benzinli motorda takamam. En mantıklısı jeneratörü direk motora bağlamak. Sanayiye gitsem yaparlarda. Orda işten anlamayan adamlar bile herşeyi biliyomuş gibi davranıyorlar. Motora birşey olmasından korkuyorum.
Ben zaten baştan benzinli motorsiklet alalım demiştimde babam istemedi. Babamda motorsiklet ehliyeti yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------

Hangi motorsikletleri kullanmak için ehliyet gerekmiyor?

ilkerabi
14 Haziran 2013, 19:50
Elektrikli scooter aldığına pişman olmadan bir öncedeki safhada bir arkadaş daha...

Kendi şarj aleti 5.5 Amper elektrik veriyor sanırım.. Aküleri de seri bağlı 12 den 48 volttan aşağı değildir. Giderken şarj etmeye kalktığın an...
O şarj aleti öbür tarafa geçer.. Dayanmaz.. Çünkü motor da verebileceği 5.5 amperden kat be kat fazla yükleyecektir..

Küçük bir jeneratörle giderken şarj etmeye çalışacaksan 220 AC volt yerine 55-60 volt DC alman lazım.. Bobinajcı ve elektronikçiye kucak dolusu para vermen gerek.. Ama 1500 kV lık bir jeneratörü de dolu benzin deposuyla o alete taşıttığın zaman 60 KM dayanacak akün 25-30 km de bitecek...

Bu da başka bir handikap.. Menzili uzatmak için daha hafif olman ve daha yavaş gitmek gerek..

Normal benzinli bir scooter almış olsaydın..
5 litre yedek benzini yanına aldığında scooterın gücüne göre 150 300 km daha uzatırdın..
Bir de doldurması 6 saat değil.. 1-1.5 dakika sonra yola devam..
İşte petrolun gücüüüüüü...
Amaan petrol... Canııım petrol..
:)

nuwanda324
14 Haziran 2013, 19:59
Ehliyet sorun yoksa bende benzinli motorsiklet istiyorum. Hangi motorsikletler için ehliyet gerekmiyor?:silent:

ilkerabi
14 Haziran 2013, 20:03
Hepsi için gerekiyor..
Aslında elektrikliler için de gerekiyor ama pratikte uygulanmıyor..
Her an uygulamaya konabilir..
İthalatçılar sözünü şimdilik geçiriyor.

ogzcngdk
14 Haziran 2013, 22:41
2. bir akü alıp yolda giderken onu şarj edebilirsin..
bisikletin aküsü bitince şarj olanı takarsın bisiklete diğerini şarja takarsın

bu devran böyle gider...
yanlız 2. aküyü almak ilk aşamada pahalı olur ama sonra elektrik derdin kalmaz..

elektrikten pek anlamam ama bu dediğim yapılabilir birşey heralde sen zaten işin büyük kısmını yapmışsın

nuwanda324
14 Haziran 2013, 23:36
@ogzcngdk malesef öyle olmuyor çünkü akü 8 saatte doluyor ama bir saatte boşalıyor.

nuwanda324
15 Haziran 2013, 15:50
Gittim tanıdık bir ustayla konuştum. Jeneratörü hem aküye hem motora bağlayacak böylece motor jeneratörün enerjisini kullanmadığında jeneratör aküyü dolduracak. Şarj aletine yeni bir bobin takacağız böylece jeneratör aküyü 1 saatte doldurabilecek. Ayrıca jeneratör istenildiğinde sökülüp takılabilecek. Yani uzun yola giderken jeneratör motorun üstünde duracak. Kısa mesafelerde ise jeneratörü garajda bırakabileceğim. Toplam maliyet yaklaşık 300 tl olacak. Daha yaptırmadım ama yaptırmak çok mantıklı geliyor. Bence elektrikli bisiklet kullanan herkesin yaptırması lazım.

ilkerabi
15 Haziran 2013, 16:14
Ustan ya işi çok iyi biliyor ve senden hemen hemen hiç para almıyor..
Ya da eksik bilgiyle işe başlayıp önce aküleri patlatıp eline verecek. Onlar 1 saatte dolmaz.. 1 veya 2 defa doldurabilirsin belki ama 3. defada gümm diye ses çıkacak!
Şarj aleti sadece 1 bobin değiştirerek 6 amperden 40 ampere çıkarma işi teknik olarak pek mümkün değil..

Jeneratörü de hem motora hem aküye bağlamak.. Bu da çok kapsamlı sökme dağıtıp-toplama ve sargıların yeniden sarılması gerekiyor..
Sadece bu düzgün yapılırsa bütün sorununuz çözülür, 220 volta hiç ihtiyacınız kalmaz, şarj aletine de.. Jeneratör zaten motoru gücünde döndürebilirse aküye de gerek yok.. 50-60 kilo ağırlıktan kurtuluyorsunuz.. Bu arada jeneratör kaç kg?

nuwanda324
15 Haziran 2013, 17:03
Jeneratör ufak 1 kw max 20-30 kg. Ustaya güveniyorum çünkü kendisindede aynı elektrikli bisikletten var. Teknik bilgim yeterli değil ama yapabileceğini söylüyor. Bu kadar ucuz olmasının sebebi jeneratör 2. el ve işçilik ücreti almayacak. Zaten adam bu işlere meraklı kendi motorundada buna benzer bir sistem kurmayı düşünüyor.

piyanist_irf
15 Haziran 2013, 17:35
emin ol o jeneratörün motorunu motosijkletine takarsan daha rahat edersin , neden elektirik enerjisi ve artılarını eksilerini tekrar gözden geçir derim , elektirikli bisikletle uzun yol terimi yanlış terim bana göre , çarşı içi ufak tefek git gel desen anlarım :) yanına yedek batarya alacağım dersen en az 15 kg daha motoruna yük binecek hepsi ayrı bir sıkıntı , elektirikli bisikletlere çok bel bağlamamak lazım gelir , benzinli araçlar gibi dayanıklı olmuyorlar, heleki beyin kısımları biraz ısınma yapsın anında yanıyor ama tabiki böyle değişiklikler iyidir :)

sonuç itibari ile enerjiin köküne inmek lazım , hem benzin yakacaksın, hem elektirik tüketeceksin hiç mantıklı değil ya benzinli bir motor edinecek yada kısa mesafe elektirikliyi kulanacaksın mantık bunu götürüyor çünki , ettiğin masrafa ve emeğe değeceğini düşünmüyorum , haaaa deseydin yelken sistemi yapıp rüzgarla yol almak istiyorum diye işte buna katılabilirdim :)
kolay gelsin neticeyi paylaşmanı isterim, tabi ömrünü ve kullanışlılığınıda .

nuwanda324
15 Haziran 2013, 18:00
Benim derdimi elektrikli bisiklet kullananlar bilir. Elektrik ucuza gelir zannedersin benzin parasından kurtulmak istersin. Akü masrafı benzinden pahalıya gelir(hesapladım öyle). Yolun ortasında şarjın biter 95 kiloluk motoru yarım saat itersin. Üstüne hız yapamaz. Dayanıksızdır bir kere düştünmü kaporta filan kalmaz. 300 tl çok para değil en azından yolda kalmamı engeller. Akü masrafındanda kurtulmuş olurum. Motoru elektrikli bisiklete takamam çünkü takabileceğim bir yer yok. Yani öyle bi sistem yok elektrik motoru arka tekerin içinde. Zaten bunu satıp 125 cc lik bir motorsiklet almayı düşünüyorum tek sıkıntım ehliyet.

ilkerabi
15 Haziran 2013, 18:50
Piyanist'i dinle...
Kendisi forumun ustalarından biridir.. Güzel proceleri var.. :)

NHK world japon tv sinde görmüştüm..
Senin bu motordaki aku grubundan 4 tanesi ve 150 kg bir şase üzerinde Elektrikli araba modelleri var. Adı sim-cel...
Motorları 4 tekerde birer tane olacak şekilde kullanarak bir şarjla 380 km menzil ve hemen hemen POSCHE kadar seri 0-100 ü var..

Tabii motor içi değil dışı dönüyor, motor teker içinde olduğu için amörtisör yeniden tasarlanıyor ve deli aerodinamik yapı var..!
2015 de yollarda..

Bu motoru, sağdaki yeni tip direkt drive (doğrudan sürüş) motor.. Mavi kısımlar mıknatıstır. Devrim de burada zaten.. Ayrıca gücü arttırmak için motor sargıları arasındaki boşluk da kaldırılıyor.!

http://j1306.hizliresim.com/1b/h/p69m2.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Bu da sim-cel, :)

http://o1306.hizliresim.com/1b/h/p69nj.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

nuwanda324
15 Haziran 2013, 19:28
Bu arabanın aküsü farklıdır. Bemim akü olsa 380 km mümkün değil gidemez. Zaten param olsa 4500 tl çok güzel hibrit motorsikletler var onlardan alırım. Bana kullanımı kolay olan(mümkünse scooter), yokuş çıkabilen, fiyatı 1000-2000 tl arası motorsiklet tavsiye edebilir misiniz? Belki bunu modifiye etmeye hiç bulaşmadan direk satarım. En azından 1300-1400 tl eder.

tornado57
15 Haziran 2016, 01:56
kardeş,
12 volt motora ve aküye sahip, 800-850 watt gücünde bir elektrikli motorsikleti çanta tip küçük jeneratörle yürütebilirsin.
çanta jeneratörlerin 12 volt akü şarj çıkışı var, yüksek amper olmasada küçük bir motoru akü bititğinde yürütür diye düşünüyorum.

bu jeneratörlerden kullandım, 220 çıkışını sadece, taktığın aletin çektiği ampere göre devirleniyor, 220 yi doğrudan şarj sistemine verip yürütebileceğini sanmıyorum, beyni yakabilir.
doğrudan aküyü 12 voltla şarj ederek yapabilirsin gibi geliyo bana, tabi heneratöe 12 voltta ne kadar temiz çıkış sağlıyor bilemem.
daha büyük ve yüksek voltlu motorlar için 12 volt çıkışına elektronik bi takviye ile voltaj yükseltebilirsen işe yarayabilir. 220 şarjıyla yolda da gideyim dersen işin daha karmaşık o kadarını bilemem, hem aküye hem motora standart beyin yetmez.