tahsins
09 Haziran 2013, 23:39
evet gene günlerden pazar. görev beni bekler
motorum 10.000km oldu. gazteli yada debriyaj teli koparmak hep korkulu rüyamdı.
uzun zamandır kafama koymuştum bu ikisini değişmeyi.
nasip bu güneymiş. aslında değiştikten sonra pekte değişmeme gerek yokmuş. çıkan tel yeni gibiydi. daha erkenmiş yani.
burda salcano wolf motorumuzun gaz telininin nasıl değiştirebileceğimizi anlatacağım.
ihtiyaç duyulanlar
1 adet yıldız tornavida
1 adet 2004 model ybr gaz teli (yeni ybrlerin gaztelleri 3 cm kadar daha kısa olduğundan maalesef motorumuza uymuyor. illa eski ybr olacak yani.)
evet debriyaj ve gaz telimizin ilk halleri. ikiside alttan üstten enjektörle bolca yağladım. uzun ömürlü olsun diye
http://imageshack.us/a/img10/261/img20130609123550.jpg
buda motorumuzun işe başlamadan çektiğimiz ilk resmi
http://imageshack.us/a/img690/791/img20130609124005.jpg
karburatörümüzün ilk hali. duru temiz ellenmemiş saf bir bakıra :)
http://imageshack.us/a/img607/5294/img20130609124919.jpg
önce geri dönüş hortumunu çıkarıyoruz. ve soldaki hava filtresi kapağını söküyoruz. sonra rahatça gaz pistonunu elimizle söküyoruz. çok zorlamadan şıpadanak çıkar yayıyla beraber. altta iğneside var. dikkatli bir şekilde
http://imageshack.us/a/img708/2646/img20130609124959.jpg
evet pistonumuz çıkıyor.
http://imageshack.us/a/img802/203/img20130609125337.jpg
ahanda piston çıktııııı. burda işimiz tamamdır
http://imageshack.us/a/img708/1614/img20130609125430.jpg
şimdi far anahtarı dalgametresini ve gaztelinin tek civatasını söküyoruz. 3 adet civatası far anahtarı kutusunun
http://imageshack.us/a/img19/241/img20130609125648.jpg
http://imageshack.us/a/img94/7786/img20130609130034.jpg
http://imageshack.us/a/img194/9461/img20130609130156.jpg
http://imageshack.us/a/img211/4757/img20130609130235.jpg
eveet. gaz telimiz çıktı. ama odane :silent: çıkan telimizi aldığımız telle karşılaştırınca çok benzemesine rağmen, 3cm kadar yeni telimiz daha kısa. güzel bir hasssss..ttttir çektikten sonra :pale: çıkan telimizi alıp aynısını bulmak için atlıyoruz arabaya gidiyoruz parçacıya :pale: pazar günleri de çalışan şişman motor allah vere gene açık. veriyoruz abimize eski telimizi.. abimizde aynı hızla yeni gaztelini bulup şıpadanak diye veriyor elimize. ve diyorki "bu 2004 ybr teli. heryerde olmaz. 20 tl alayım". cuk diye 20 tl öpülüp gene allah razı olsun işimiz görüldü deyip motorumuzun yanına geri dönüyoruz.
http://imageshack.us/a/img850/5010/img20130609132136.jpg
iğnemizi pistonu ve yayı yeni telimize takıyoruz. çok basit bir işlem. yanlız pistonu takarken yamuk kısmının size bakması lazım. yoksa rolanti ayarı tam basıyor ve haliyle gaz takılı kalmış gibi tam gaz veriyor motor. yani işler bitince motor çalışmıyorsa (boğuluyorsa) yada tam gaz çalışıyorsa bu pistonu ters taktınız bilin.
http://imageshack.us/a/img801/9753/img20130609140841.jpg
far anahtarımızdaki tarafınıda takıyoruz. ki buda çok çok basit
http://imageshack.us/a/img826/9027/img20130609141107.jpg
gaz kolunun son halini çekelim
http://imageshack.us/a/img843/6370/img20130609141933.jpg
karburatörün son halini çekelim.
http://imageshack.us/a/img541/3923/img20130609141938.jpg
motorumuzun son halini çekelim. bir test turu atalım bakalım..:bounce:
http://imageshack.us/a/img18/1664/img20130609141949.jpg
gayet güzel ama u dönüşünde gaz veriyo la motor. abovvv niye olur derken. gaz boşluğu vermediğimizi anlıyoruz.
hemen ayarlıyoruz boşluğumuzu.
http://imageshack.us/a/img51/447/img20130609142445.jpg
bir tur test daha. tamamdır gaz telimiz şahane olmuş. diz örtümüzü takıp filtre kapağı ve geri dönüşhortumunu takıyoruz. budur :cat:
http://imageshack.us/a/img690/791/img20130609124005.jpg
bu kadar basit. varsa hatam düzeltin. bilgi paylaşmak için. debriyaj telinide değiştim. onuda başka bir başlıkta anlatacağım.
iyi forumlar :rendeer:
motorum 10.000km oldu. gazteli yada debriyaj teli koparmak hep korkulu rüyamdı.
uzun zamandır kafama koymuştum bu ikisini değişmeyi.
nasip bu güneymiş. aslında değiştikten sonra pekte değişmeme gerek yokmuş. çıkan tel yeni gibiydi. daha erkenmiş yani.
burda salcano wolf motorumuzun gaz telininin nasıl değiştirebileceğimizi anlatacağım.
ihtiyaç duyulanlar
1 adet yıldız tornavida
1 adet 2004 model ybr gaz teli (yeni ybrlerin gaztelleri 3 cm kadar daha kısa olduğundan maalesef motorumuza uymuyor. illa eski ybr olacak yani.)
evet debriyaj ve gaz telimizin ilk halleri. ikiside alttan üstten enjektörle bolca yağladım. uzun ömürlü olsun diye
http://imageshack.us/a/img10/261/img20130609123550.jpg
buda motorumuzun işe başlamadan çektiğimiz ilk resmi
http://imageshack.us/a/img690/791/img20130609124005.jpg
karburatörümüzün ilk hali. duru temiz ellenmemiş saf bir bakıra :)
http://imageshack.us/a/img607/5294/img20130609124919.jpg
önce geri dönüş hortumunu çıkarıyoruz. ve soldaki hava filtresi kapağını söküyoruz. sonra rahatça gaz pistonunu elimizle söküyoruz. çok zorlamadan şıpadanak çıkar yayıyla beraber. altta iğneside var. dikkatli bir şekilde
http://imageshack.us/a/img708/2646/img20130609124959.jpg
evet pistonumuz çıkıyor.
http://imageshack.us/a/img802/203/img20130609125337.jpg
ahanda piston çıktııııı. burda işimiz tamamdır
http://imageshack.us/a/img708/1614/img20130609125430.jpg
şimdi far anahtarı dalgametresini ve gaztelinin tek civatasını söküyoruz. 3 adet civatası far anahtarı kutusunun
http://imageshack.us/a/img19/241/img20130609125648.jpg
http://imageshack.us/a/img94/7786/img20130609130034.jpg
http://imageshack.us/a/img194/9461/img20130609130156.jpg
http://imageshack.us/a/img211/4757/img20130609130235.jpg
eveet. gaz telimiz çıktı. ama odane :silent: çıkan telimizi aldığımız telle karşılaştırınca çok benzemesine rağmen, 3cm kadar yeni telimiz daha kısa. güzel bir hasssss..ttttir çektikten sonra :pale: çıkan telimizi alıp aynısını bulmak için atlıyoruz arabaya gidiyoruz parçacıya :pale: pazar günleri de çalışan şişman motor allah vere gene açık. veriyoruz abimize eski telimizi.. abimizde aynı hızla yeni gaztelini bulup şıpadanak diye veriyor elimize. ve diyorki "bu 2004 ybr teli. heryerde olmaz. 20 tl alayım". cuk diye 20 tl öpülüp gene allah razı olsun işimiz görüldü deyip motorumuzun yanına geri dönüyoruz.
http://imageshack.us/a/img850/5010/img20130609132136.jpg
iğnemizi pistonu ve yayı yeni telimize takıyoruz. çok basit bir işlem. yanlız pistonu takarken yamuk kısmının size bakması lazım. yoksa rolanti ayarı tam basıyor ve haliyle gaz takılı kalmış gibi tam gaz veriyor motor. yani işler bitince motor çalışmıyorsa (boğuluyorsa) yada tam gaz çalışıyorsa bu pistonu ters taktınız bilin.
http://imageshack.us/a/img801/9753/img20130609140841.jpg
far anahtarımızdaki tarafınıda takıyoruz. ki buda çok çok basit
http://imageshack.us/a/img826/9027/img20130609141107.jpg
gaz kolunun son halini çekelim
http://imageshack.us/a/img843/6370/img20130609141933.jpg
karburatörün son halini çekelim.
http://imageshack.us/a/img541/3923/img20130609141938.jpg
motorumuzun son halini çekelim. bir test turu atalım bakalım..:bounce:
http://imageshack.us/a/img18/1664/img20130609141949.jpg
gayet güzel ama u dönüşünde gaz veriyo la motor. abovvv niye olur derken. gaz boşluğu vermediğimizi anlıyoruz.
hemen ayarlıyoruz boşluğumuzu.
http://imageshack.us/a/img51/447/img20130609142445.jpg
bir tur test daha. tamamdır gaz telimiz şahane olmuş. diz örtümüzü takıp filtre kapağı ve geri dönüşhortumunu takıyoruz. budur :cat:
http://imageshack.us/a/img690/791/img20130609124005.jpg
bu kadar basit. varsa hatam düzeltin. bilgi paylaşmak için. debriyaj telinide değiştim. onuda başka bir başlıkta anlatacağım.
iyi forumlar :rendeer: