PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü Şarj olmuyor. Alternatörden gelen elektriği şaseye verince çalışıyor.



predecter
06 Haziran 2013, 13:44
Öncelikle söyleyeyim. Forumdaki konulara baktım. Motorum Ledow 250 cxm. Tesisatın canına okumuşlar. Elektrik tesisatı değiştireyim dedim ama kimse satmıyor. Bulamadım. Statörden enerji geliyor. Konjektörden de geliyor fakat motoru dolu akü ile çalıştırıp sonra devreden çıkarınca motor susuyor. Statörden gelen enerji kablosunu şase yaptığımızda patlaması gerekirken motor normale dönüyor. Ustam motordan çok iyi anlıyor fakat elektrikte biraz sıkıntılı. Ben de elektrik mühendisiyim ama yeniyim arkadaş motorda. Kim kime girer çıkar nerden dolanır bilmiyorum.

Nerelere bakmam lazım. Dün konjektör arızalı dedi. Değiştirdik olmadı. Şimdi statörün sargısı değişecek diyor. Bir de motor rölantideyken. Gösterge ışığında bir titreme var. Gazı verince normale dönüyor. Bana biraz yol gösterin. Nerelere bakmam lazım.

Teşekkürler.

predecter
07 Haziran 2013, 18:38
Şu an itibariyle 48 görüntüleme. 0 cevap. Teşekkürler motosiklet.net Cansınız.

canerol
07 Haziran 2013, 19:27
Şu an itibariyle 48 görüntüleme. 0 cevap. Teşekkürler motosiklet.net Cansınız.

sitem etmeye gerek yok boş yere konuşup konuyu kirleteceklerine bakıp çıkmışlar
tesisatın canına okumuşlarsa en güzeli bir elektrikçiye gitmende fayda var.
her şeyin bir ustası var motor ustasına elektrik işi götürmenin bir anlamı yok.
ekmeği ekmekçiden alacaksın :)

astorojna
07 Haziran 2013, 19:29
benim profile gir akü şarz olmuyor diye bi başlık var bi kontrol et belki işine yarar.
akü şarz olayı çok sıkıntılı ve moral bozucu bi durumdur ummadığın yerden problemin kaynağını bulabilirsin.

gv650i
07 Haziran 2013, 20:21
istanbuldaymışın üsküdara yakınsan GARAJ Agel yardımcı OLAYIM .biraz karışık bir meseledir burdan yazmakla tarifle pek mümkün olmaz

predecter
08 Haziran 2013, 10:50
istanbuldaymışın üsküdara yakınsan GARAJ Agel yardımcı OLAYIM .biraz karışık bir meseledir burdan yazmakla tarifle pek mümkün olmaz

Teklifin için teşekkürler. Bi yürüse getirebilirim. Bu ledowlara moneronun, keeway in elektrik tesisatı olmaz mı? Bir de içinden 11 bobinli statör çıktı. İnternette ne kadar statör satan adam varsa aradım hepsinde 18 sargılı var. Acaba benden önceki sahibi bu statörü uydurttu mu içine ? Bilen var mı bu xingling cxm250a ların sargı adedini.

Ve tecrübelerime göre kararım şu. Bir daha çinli almak mı ? Zor ama olabilir mecburiyetten. Bir daha 2. el motor almak mı ? kesinlikle, asla, yok öyle bir dünya.

cenkito
08 Haziran 2013, 11:02
bir daha çinli asla olayına katılmıyorum ama bir daha ikinci el hemde çinli olayında haklısın, piyasada nalbanttan dönme cok fazla usta var, çinlilerde genelde onların elinden geciyor ve sonuc hüsran,
bende çinli mondial kullanıyorum 17 ay oldu alalı daha tık demedi makina, her yerde denildiği gibi motorun dilinden anlarsan bakarsan bag olur, bakamazsan basına bela olur

eeraktan
08 Haziran 2013, 12:15
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hasarli-araclar-motosiklet-monero-bisan-lifan-250-roadstar-250-yedek-parca-124076011/detay/

11 li statör olmaması lazım. orjinali 18lidir.elimde vardı denizliye sattım olsaydı yardımcı olurdum.. monero tesisatı elimde çıkma olarak var ama senin sorunun bence statör

toomuchcc
08 Haziran 2013, 12:18
"Motoru dolu akü ile çalıştırıp sonra devreden çıkarınca motor susuyor"dan kastınız nedir? Motor çalışırken aküyü sökmek mi? CDI DC ise motor aküsüz çalışmaz.

Statörden konjektöre gelen kablolarda AC voltaj var mı? Gaz verince voltaj artıyor mu?
Konjektörden aküye giden kabloda DC voltaj var mı? Gaz verince voltaj artıyor mu? (en fazla 15V'a kadar çıkmalı)

Gösterge panelindeki ampuller AC çalışıyorsa gaz verince daha parlak hale gelmeleri normal. Bunları iptal edip aküden direkt olarak beslenecek led falan takarak daha parlak ve de sürekli aynı parlaklıkta kalacak bir gösterge aydınlatması yapabilirsiniz.

Bir de tesisatın canına okumuşlar demissiniz. Bu olayın arka planı nedir? Yani durup dururken olacak hali yok. 2. el aldınız da önceki sahibi mi okumus falan nedir yani?

predecter
08 Haziran 2013, 12:55
eeraktan : Bu bilgi bile yeterli benim için teşekkürler. Açtık içini 11 sargılı statör ara ara yok öyle bişi. Kime sorsak 18 li diyor. Statörden fazla gerilim çekip konjektörü beyni yemek de vardı. Ama demek ki dışardan uydurmuşlar statörü




"Motoru dolu akü ile çalıştırıp sonra devreden çıkarınca motor susuyor"dan kastınız nedir? Motor çalışırken aküyü sökmek mi? CDI DC ise motor aküsüz çalışmaz.

Statörden konjektöre gelen kablolarda AC voltaj var mı? Gaz verince voltaj artıyor mu?
Konjektörden aküye giden kabloda DC voltaj var mı? Gaz verince voltaj artıyor mu? (en fazla 15V'a kadar çıkmalı)

Gösterge panelindeki ampuller AC çalışıyorsa gaz verince daha parlak hale gelmeleri normal. Bunları iptal edip aküden direkt olarak beslenecek led falan takarak daha parlak ve de sürekli aynı parlaklıkta kalacak bir gösterge aydınlatması yapabilirsiniz.

Bir de tesisatın canına okumuşlar demissiniz. Bu olayın arka planı nedir? Yani durup dururken olacak hali yok. 2. el aldınız da önceki sahibi mi okumus falan nedir yani?

CDI DC değil. Çalışması gerekiyor. Akü varken çalışıyor. Akü şarj olmadığından (statör değiştirip de denedik) akü bitince yolda kalıyorsun. Statörden gelen enerji kablosunu şaseye verdiğimizde motor çalışmaya devam ediyor. Aklıma gelen tek şey sargılar kopmuş. 1-2 sargıyı sürekli üzerinden besleyerek gücü arttırıyor. Statörden gelen akım ve güç çok az.

Gösterge ve sistem DC akü üzerinden besleniyor.

Tesisatı benden önceki sahipleri artık ne halt yemeye bilmiyorum eklerle canına okumuşlar. aküden atıyorum kırmızı çıkıyo yolda hop yeşile sonra hop maviye dönüyor. takip edemiyorsun. ASlında en temizi yeni tesisat almak ama ledow markası uyumlu bir tesisat bulamadım.

thepope
08 Haziran 2013, 15:06
bence marka uyumlu olmasına gerek yok çift silindir çinliler aynıdır diye düşünüyorum mct 250 tarzı motorlar olur herhalde biraz elekrik bilgisiyle bence yaparsın onu

Kenandır
08 Haziran 2013, 23:42
Acemliğime ver, konuyla bir alaksı olup olmadığını bilemeden belki sana bir faydası olur diye yazıyorum.
Apachemin sinyalleri çalışıyor fakat ön fara ve park lambasına elektrik gitmiyordu. Aküm full olmasına rağmen marş düğmesi basmıyor, kontağı açtığımda hiçbiryere elektrikde gitmiyordu. Önce Bostancı Oto Sanayiide kilometreci Mehmet Ustaya götürdüm, sadece japon bakarım dedi ama biraz muhabbet edince razı geldi el attı. Tesisat harap olmuş, şaşe yapan yerler varmış. Ayak marşı olduğu için hala gider bu diyerek 2 gün sonra getirirm dedim, 2 gün demeye kalmadı vites düşürdüğümde stop etmeye falanda başladı.
Hem elektrik tesisatını hemde konjüktoru yenileme durumunda kaldık. Daha sonra benzer bir durum tekrar vuku buldu, tesisat tam onarılmamış, tekrar elden geçti.
Çok şükür şimdilik bir sıkıntı yok. Sanırım tesisata iyice baktırman gerek.