PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial 150 mcx roadracer teknik bakım soruları



Pursik
05 Haziran 2013, 20:38
Merhaba arkadaşlar,
Mondial 150 mcx roadracer kullanıyorum,
motorum şu anda 6600 km de ve bakıma girmesi gerek, size sormak istediğim bir kaç soru var, bakım ve ayarlarını ona göre yaptırmak istiyorum.
1-motora hangi yağı öneriyorsunuz, castrol,mobil,opet,petrolofisi,yamalube gibi yağlar var, en çok bilinenlerin dışında bu po ve opet yağlarını kullanan varmı.ayrıca havalar da ısınıyor 10-40 mı 15-40 mı ölçüsü ne olmalı.
2-motorda subap ayarının yapılması gerektiğini nereden anlarız, neye göre sübap ayarı yaptırılır. 7 bindeki motora subap ayarı gerekir mi.
3-debriyaj balatasının değişmesi gerektiği nasıl anlaşılır. debriyajı bırakırken kalkışta motor hafif silkeleme titreme yapıyorsa sebebi ne olabilir. bunun debriyaj balatası ile bir alakası varmıdır.
4-özellikle motor 1 ve 2. viteslerde 5-6 bin devir civarında sabit gitmeye çalışınca silkeleme yapıyor sebebi ne olabilir, normalmidir bu durum.
5-benzin filtresini iptal ettiren varmı yararı zararı ne olabilir.
6-ayrıca bu modeli kullananlar bilir, karbüratörün üstünde bir jigle var yukarıda olduğu zaman yada aşşağıda olduğu zaman ne farkeder.

Detaylı bilgi verebilecek ve yardımcı olacak arkadaşlara teşekkürler..

fthykn
08 Haziran 2013, 12:32
1- artık havalar ısındığı için 10-40 biraz ince gelebilir bunun 15-40 castrol veya motul kullanmanı öneririm.
3- kalkışta silkeleme titreme varsa yolda giderken gaz verdiğin zaman motor bağırıyor ancak hızlanma yoksa debriyaj balatasından kaynaklanıyodur.
5- pompadan aldığımız benzin elbette ki temiz değil benzin filtresini iptal ettirmen ileriki zamanlarda karbüratörde pislik birikmesine ve motorun boğularak gaz yememesine neden olcaktır hiç denemedim bi yararını olacağını sanmıyorum.
6- bu modeli kullanmadım ama tahminimce tarif ettiğin şey kızdırma jiklesidir soğuk havalarda motorun çalışmasını kolaylaştırmak için jikleyi kapatırsın ve karbüratöre hava girişini engellemiş olursun böylece silindirin içine zengin karışım aktarılmış olur ve motor daha kolay ısınır.

yqavuzhyan
10 Haziran 2013, 19:13
jigle en altta duracak ne ortada ne de üstte.
benzin filtresinin sıfırı 3 lira zaten neden iptal etme gereği duydun.
silkeleme yakıttan dolayı da olabilir, karbüratörde pislik olabilir. Sadece debriyaj balatasına bağlamamak lazım.

MasterOFRoad
01 Eylül 2013, 19:44
sabit gaz ve devırde gıderken motordakı silkelenme sankı benzın bıtıyormus hıssı veren sorun bende ve cogu kullanıcıda var..bu kronık bı problem.orıjınal karburatoru cıkarıp yerıne 200cc lık bır karburator denedık fakat randuman alamadık ve orıjınal karburatordekı gaz kapısı ve performansı ıvmelenmesı daha ıyıydı..o yuzden orıjınal herzaman en uygun olandır yasasını tekrar anlamıs olduk..bu sılkeleme sorunu konusunda daha bı cozume ulasan yok sanırım arada bır duzeldıgı yapmadıgı oluyor ama genelde bu sorun olmakta..cozumu bulan arkadas olursa yazsın tesekkurler

ermanwar
07 Aralık 2013, 03:18
bende de gazı birden kesince motorda bi tıkırdama oluyo ne olduğunu anlayamdım.size nedir?