PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıcak havada yol tutuş sorunu



94CanRR
16 Mayıs 2013, 17:15
Merhaba arkadaşlar, Kasım ayında michelin pilot lastik almıştım.Aldığım andan itibaren çok memnun kaldım.Gayet iyi tutuyordu yolu.Fakat havaların ısınması ile birlikte sıcak asfaltta tutunma problemi yaşıyorum.Epey fark var.Bunun sebebi nedir ? Nasıl çözeriz ?

MBHoro
16 Mayıs 2013, 17:17
yol ısındığında tutuşunun artması gerekmez mi sağlıklı bir lastikte? 7-8 ay olmuş alalı.. aldığında sıfırdı sanırım. birde kaç km 'dir biniyorsun?

madlive
16 Mayıs 2013, 17:26
Lastik için ısınınca daha iyi yol tutar. Bazı asfalt için aynı şeyi söyleyemeyeceğim, zift gibi oluyor bazı asfalt sıcağı görünce. O yolda arabalar bile duramıyor.

94CanRR
16 Mayıs 2013, 17:26
tabii sıfırdı.Lastik daha yeni çok kullanmadım 500 km olmuştur.Acaba asfalt kalitesinin düşük olmasından aslfaltın yapısından dolayı mı oluyor anlayamadım

jesse
16 Mayıs 2013, 17:26
michelinde karakteristik özellik olmuş sanırım bende city grip kullanıyorum ısınınca yol tutmuyor ama yagmurda sogukta harika .. bunun için normalde bastığım havanın biraz fazlasını basıyorum tutunma sorunu çözülüyor

94CanRR
16 Mayıs 2013, 17:30
hımm söylediğiniz iyi oldu bende deneyim bakayım belki bir faydası olur

Okan Sinan Ocan
16 Mayıs 2013, 17:32
Sevgili Can,

Lastik havalarında sorun olabilir. Lastikler soğukken ölçüm yap ,el kitabındaki yazan değerler ile karşılaştır. Bunun dışında bir sıkıntı da amortisör yağlarında olabilir. Eğer motorun 2 yaşından yaşlı ise amortisör yağlarını değiştirmeni öneririm.

Sevgilerimle

kefeeee
16 Mayıs 2013, 17:36
Lastik çok yumuşak, yaz kullanımı için elverişli değil. Pirelli sport demon bu yüzden daha pahalı. Çok ısından yumuşak hamurlu lastik yolu soğuk lastikten daha kötü tutar.
Gran Tourismo oynamış insanlar bilir, sıcak havada soft lastikle çıkılmaz.
Kış için çok elverişli bir lastiğiniz var ama.
Bidahakine pirelli sport demon almanızı tavsiye ederim. Yazın da kışında aynı şekilde tutuyor.
Biraz daha basınçlı kullanmak alstiğinin daha zor soğumasına yardımcı olabilir. Bi denemelisin.

sedici
16 Mayıs 2013, 17:39
biz yol tutsun diye lastik ısıtıyoruz millet yarışlarda padok battaniyesi kullanıyo, michelin saçmalamış heralde biraz... ısınınca tutuşu kaybolan lastik mi olur :S var mı başka aynı dertten muzdarip olan ?

94CanRR
16 Mayıs 2013, 17:40
Önerileriniz için sağolun arkadaşlar. Evet dediğin gibi özellikle soğuk yağmurlu havalarda fazlasıyla iyi.Neyse artık bi daha ki sefere :)

kefeeee
16 Mayıs 2013, 17:41
biz yol tutsun diye lastik ısıtıyoruz millet yarışlarda padok battaniyesi kullanıyo, michelin saçmalamış heralde biraz... ısınınca tutuşu kaybolan lastik mi olur :S var mı başka aynı dertten muzdarip olan ?

Pistteki lastik ısıtıcılar sadece belli bir dereceye kadar ısıtır. Lastik ısıtıcları elinle tutabilirsin. Çok sıcak değildirler. Ayrıca pistte 3. turdan sonra lastik ısıları çok arttığında yol tutuşları düşer.

Michelin pilot sport tam türkiye yollarına göre aslında ama, biraz fazla yumuşak gerçekten.

94CanRR
16 Mayıs 2013, 17:42
lastik ısınınca daha iyi yol tutar bunu hepimiz biliyoruz fakat temas ettiğin yüzeyin aşırı ısınması yol tutuşunu etkiliyor olabilir.Asfalt ile alakası olduğunu düşünüyorum daha çok çünkü daha yeni asfalt çalışması yapıldı bu kış ve yeni asfalt da sorun yaşamıyorum.Ama eski asfalt çok kayıyor.Yani gözlemlerim bu

jesse
16 Mayıs 2013, 17:42
continental lastik kullanıyodum sert hamurlu (cb 1100 de kullanıyodum) ısınana kadar ızdırap çekiyordum ama ısındıktan sonra harika .. şimdi racing makina aldıgımda lastik ihtiyacıma göre continentali tercih edicem

turkish39
16 Mayıs 2013, 17:47
biz yol tutsun diye lastik ısıtıyoruz millet yarışlarda padok battaniyesi kullanıyo, michelin saçmalamış heralde biraz... ısınınca tutuşu kaybolan lastik mi olur :S var mı başka aynı dertten muzdarip olan ?

Beeen:queen:
Ay çok heyecanlandım:)Kışın hiç sorun yaşamadım yağmur çamur kar buz.Mantığa göre hava basıncını yükseltmek daha fazla kaydırmaz mı acaba.Gerçi geçen hafta sorun yaşamadım uzun yolda.virajlara çok rahat daldım.Ama şehir içinde sıkıntı var ne kadar ısıtsam da lastikleri.

94CanRR
16 Mayıs 2013, 17:51
Bence asfalt problem arkadaşlar.Cidden yeni asfalt gayet iyi tutuyor.Eski kalitesiz asfalt fena.Fenerbahçenin orda her zaman çok güzel girdiğim virajdan bugün çıkamıyordum az kaldı.Kıç bi anda kendini bıraktı

Mengu16
16 Mayıs 2013, 17:53
Bende Unilli var -5 derecede de 30 derecede de mükemmel yol tutuyor hem de michelin'in yarı parası.
http://img831.imageshack.us/img831/2903/img00228201212151639.jpg

jesse
16 Mayıs 2013, 17:56
Beeen:queen:
Ay çok heyecanlandım:)Kışın hiç sorun yaşamadım yağmur çamur kar buz.Mantığa göre hava basıncını yükseltmek daha fazla kaydırmaz mı acaba.Gerçi geçen hafta sorun yaşamadım uzun yolda.virajlara çok rahat daldım.Ama şehir içinde sıkıntı var ne kadar ısıtsam da lastikleri.

hava basıncını yükseltme konusu havayı iki katına çıkartın anlamında anlaşılmasın .. ön 32 arka 33 diyor standart ölçüler ben 35 37 kullanıyorum şuan ...

bu tutunma konusu herkişinin kendi becerisi ilede alakalı olduğunuda düşünüyorum .. ama şuna inanın ki gerçekten asvalt kalitesi çok düşük ve heryerde inşaat toz toprak yollar çok kirli siz siz olun herzaman girdiğiniz viraja herzaman aynı girmeyin :)

acayüp
16 Mayıs 2013, 18:22
Yol ısısı ıle lastık ısısı arasındakı fark lastıgın daha sıcak olması yonunde ne kadar artarsa tutus okadar ıyı olur .
Asfalt okadar ısınıyorkı lastık ısısı o sıcaklıgın uzerıne cıkamıyor . Soguk lastık etkısı yapıyor . Lastık ısınsa bıle asfalta gore daha soguk kalıyor . Ayrıca asfaltın cınsıde boyle zamanlarda olaya ayrı bır renk katıyor .
Tabı ısınıp hamura donen lastıgın yanal baskı altında yuvarlanma egılımıne daha fazla gırmesıde ayrı mesele .

Usenmıeden bıde ornek verım barı .
Asfalt 10 derece ıken 20 dereceye cıkan lastık sıcaktır . Ama hava 30 derece olunca asfalt 50-70 derecelere kadar cıkar ve bu durumda 40 dereceye cıkan lastık hala soguktur .

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

Ama pstlerde nasıl oluyor dersenız orası ayrı bı mecraa .
Asfalt ozel , lastık ozel , ozel lastık ısıtıcısı , pılot ozel .
Benım 20 turda cıkaramayacagım sıcaklıga yarım turda cıkarıyorlar :)

isaaras
16 Mayıs 2013, 19:11
bu lastikleri yapanlar kış lastiği yaz lastiği diye ikiye ayırmış.hamur farklı sertlik dereceleri vs....... tabiki motorundada sorun yok ise.

Sepetçioğlu
16 Mayıs 2013, 19:51
Büyük ihtimal yoldan kaynaklanıyor.
soğuk asvalt uzun süre sıcağı yediği zaman o çakıllar kaybolup dümdüz oluyor, soğuk havalarda sorun yaratmıyor ama sıcak havada eriyince ıslak yoldan daha kötü.
Özellikle sıcak günlerde parlak ve düz asvaltta çok dikkatli olmak gerek :cat:

ihakanvardal
16 Mayıs 2013, 23:45
Bende kasım ayında Pilot Road 3 taktırmıştım ve gerçekten çok memnun kaldım. Islak zemindeki yol tutuşu ve durma mesafesi inanılmaz güven veriyor lakin geçen suadiye S virajına girerken arkası azcık oynadı. Ertesi gün lastik basınçlarını sabah ölçtüm ve olması gereken değerlerdeydi. Herhalde fazla yumuşak oluşundan dolayı bunu yaşattı. Günü birlik Çanakkale gezisi yapmıştım ve havalar bu kadar sıcak değilken böyle birşey yaşamadım daha fazla virajlara yatmış olmama rağmen.

ReiZzZ
16 Mayıs 2013, 23:56
Bende Unilli var -5 derecede de 30 derecede de mükemmel yol tutuyor hem de michelin'in yarı parası.
http://img831.imageshack.us/img831/2903/img00228201212151639.jpg

ne kadar abi unilli

isaaras
17 Mayıs 2013, 15:54
yol durumu hava durumu nem oranı asfalt sıcaklık durumu motorun virajlardaki fabrikasyon başarısı veya kaç derece kadar yatma payı lastiğin sırt deseni lastiğin taban genişliği yanak genişliği hamur kalitesi lastiğinin yük ve hız indeksi motoruna ne kadar uyumlu...... vs.......... daha çok şey yazabiliriz ama bunları f1 pilotları yapabiliyor.senin yapman gereken kendi ve başkalarının can ve mal güvenliğini tehlikeye atmadan yol almadındır....... kazasız belasız günler dileğiyle...

Syanur
17 Mayıs 2013, 16:39
lastik ısınınca daha iyi yol tutar bunu hepimiz biliyoruz fakat temas ettiğin yüzeyin aşırı ısınması yol tutuşunu etkiliyor olabilir.Asfalt ile alakası olduğunu düşünüyorum daha çok çünkü daha yeni asfalt çalışması yapıldı bu kış ve yeni asfalt da sorun yaşamıyorum.Ama eski asfalt çok kayıyor.Yani gözlemlerim bu

Bana garip gelen soğuk havada eski asfaltta sorun yaşamamanız ama sıcakta yaşamanız. Bence ısınan hava ile hem latiğin çok yumaşak olması hem de kalitesiz asfaltın kendini bozması sorun. Sonuç; Pirelli iyidir :) (reklaaam)



Asfalt okadar ısınıyorkı lastık ısısı o sıcaklıgın uzerıne cıkamıyor . Soguk lastık etkısı yapıyor . Lastık ısınsa bıle asfalta gore daha soguk kalıyor .
Usenmıeden bıde ornek verım barı .
Asfalt 10 derece ıken 20 dereceye cıkan lastık sıcaktır . Ama hava 30 derece olunca asfalt 50-70 derecelere kadar cıkar ve bu durumda 40 dereceye cıkan lastık hala soguktur .

Lastik tutunma prensibinin bu şekilde olmadığını düşünüyorum.

Alfist
17 Mayıs 2013, 17:17
Yaklaşık 500 kilometre önce Michelin Pilot Activ taktırdım. Hem soğuk havada hem de son birkaç gündür (27-28 C sıcaklıkta) bana mısın demedi. Neredeyse hiç kayma yaşamadım, çok memnunum. İsa Aras arkadaşımızın yorumu yerinde olmuş. Bence de herşeyden önce sürücünün nasıl kullandığı önemli.

94CanRR
17 Mayıs 2013, 17:22
Motoru yanlış kullandım ondan oldu mu diyosun kardeş

M.balibey
17 Mayıs 2013, 17:29
lastiğin tarihine ve havasına baktınız mı amortisör durumu nasıl bunlar önemli diğer bir faktörse elimizde olmayanı kireç taşıyla yol yapıldığı için zamanla kayganlaşıyor ve kopuyor altından zift çıkıyor sıcaktada asvalt erimesi dedikleri olay oluyor haliyle bir zamanlar bende kullanmıştım o lastiği ince olmasına rağmen ircten daha iyi yatıyordu!

Alfist
17 Mayıs 2013, 17:34
Motoru yanlış kullandım ondan oldu mu diyosun kardeş

Yorumum size özel değildi.

94CanRR
17 Mayıs 2013, 17:37
Bu dediğim zaten hep olmuyor genel olarak çok memnunum zaten biraz fazla hızlı girersin hafif oynar tamam fakat o gün neredeyse düşüyordum motoru aldığımdan beri daha önceki iğrenç lastiklerle bile böyle bir şey yaşamamıştım.Hiç beklemediğim ve hiç zorlamadığım bi anda bıraktı.Kim bilir belki de orada anlık bir yağ veya kaygan bir madde vardı ondan oldu.

Alfist
17 Mayıs 2013, 17:44
Bu dediğim zaten hep olmuyor genel olarak çok memnunum zaten biraz fazla hızlı girersin hafif oynar tamam fakat o gün neredeyse düşüyordum motoru aldığımdan beri daha önceki iğrenç lastiklerle bile böyle bir şey yaşamamıştım.Hiç beklemediğim ve hiç zorlamadığım bi anda bıraktı.Kim bilir belki de orada anlık bir yağ veya kaygan bir madde vardı ondan oldu.

Tabiki ondan da olabilir. Aslında trafiğe kapalı uygun bir alanda keskin manevra, ani frenleme gibi denemeler yaparak motor ve lastiklerin limitlerini test etmek faydalı olacaktır.

94CanRR
17 Mayıs 2013, 17:51
Ya zaten genelde otoparkta motoru kitlemeden önce eğlenirim teker falan yaparım müthiş tutuş var asfaltı da güzel oranın . 7/24 motor üstündeyim ordan oraya bir daha böyle bişey yaşamam umarım.

turkish39
17 Mayıs 2013, 17:56
Bu öğlen yine kaydım...Vites geçişlerinde bilhassa.Hala neden yapıyor çözemedim.Kışın böyle şey yaşamadım.Havada çok sıcakta değil yani.

isaaras
18 Mayıs 2013, 16:57
Yaklaşık 500 kilometre önce Michelin Pilot Activ taktırdım. Hem soğuk havada hem de son birkaç gündür (27-28 C sıcaklıkta) bana mısın demedi. Neredeyse hiç kayma yaşamadım, çok memnunum. İsa Aras arkadaşımızın yorumu yerinde olmuş. Bence de herşeyden önce sürücünün nasıl kullandığı önemli.

evet herşeyden önce sürücünün nasıl kullandığıdır. 50 km hızla girilmesi gereken viraja 60 km giriesen kayma sansın olur.altındaki lastik ne olursa olsun bu değişmez biraz dikkat derim

extrem_015
18 Mayıs 2013, 19:21
yolun kalitesi çok etkiliyor lastiklerinde sorun yoktur