PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sürücü kursu yüzünden ilk kazamı yaptım :(



Xallez
27 Nisan 2013, 21:35
Malumunuz yarın direksiyon sınavı var. Kurs hoca tahsis etmedi. Abi motor aşağıda al işini gör öğren gel dedi. Bende, bisikletteki ciddi uzun süreli tecrübeme güvenerek dengede sorun yaşamayacağımı düşünüp ve vites geçişleri frenleme vs hakkında buradan okuduklarıma güvenerek sadece 1. vitesde kullanırsam sorun olmaz heralde diyerek atladım motora. ( Mondial 100cc cup) Binecek alanda yok. Sokak arasında sürüyorum mecbur. Ama kullandığım motor çok kötüydü. Gaza çok milimlik dokunmamla şaha kalkıyordu motor. Herneyse 1-2 tur attıktan onra motor bi anda kontrolümden çıktı ve şaha kalktı. Hızla ilerlemeye başladım ve panik yaptım motoruu durduramadım. Baktım park eden araca doğru gidiyorum. Bi anda içgüdüsel olarak arka freni sıktım ve araca çok hafif bir şekilde çarparak durdum. Allahtan araçta herhangibir hasar oluşmadı. Ama gerçekten çok korktum ve bu işin ne kadar ciddi olduğunu anladım. 100 lük motor bişey olmaz dedim ama öyle değilmiş. Hemen motoru elime aldım gittim sürücü kursuna teslim ettim.
Şimdi yarın direksiyon sınavı var ve ne yapıcam bilemiyorum. Artık Allah kerim deyip giricem sınava.
Ben 250 cc motor almak istiyordum ve cc'si düşük olduğu için pek korkmuyordum. Alırım öğrenene kadar boş alanlarda sürerim diyordum ama öyle değilmiş olay. Ehliyeti alsam bile hondanın sürüş eğitimine girmeden motora binmeyi yasakladım kendime. Bir müsibet bin nasihattan iyidir diye boşuna dememişler. Çok şükür böyle ufak bir şeyle çok büyük ders aldım. Belkide şu olay olmasa ve sınavdan sorunsuz geçseydim o motoru direk alıp üstüne çıkacaktım ve kim bilir neler başıma gelecekti. Verilmiş sadakam varmış.
Ancak yarın ki sınavdan da geçmek istiyorum. Çünkü bidaha bidaha uğraşmak istemiyorum. Bu yüzden yarın ki sınav için bana verebilecek tavsiyeleriniz varsa çok minnettar olurum. Çünkü hoca falan yok kursta. Eğitim alabileceğim kimse yok :(
Okuduğunuz için teşekkürler.

Mengu16
27 Nisan 2013, 21:40
100'lük cub'ların 1. vitesi aşırı güçlüdür, 2 kişi her yokuşu çıkar. Şaha kalkması anormal bir durum değil, benim de cub'um öyleydi ilk aldığımda, karbüratörü sorunluydu gaz yemeyip birden fırlıyordu 1. viteste ön teker havadaydı sürekli. Karbüratörü değiştirdim, dişli oranlarıyla oynadım sorun geçti. Sınavda motoru 2. viteste sürün sorun çıkmaz. Cub'lar düz yolda 2. viteste de zorlanmadan kalkar.

Xallez
27 Nisan 2013, 21:43
100'lük cub'ların 1. vitesi aşırı güçlüdür, 2 kişi her yokuşu çıkar. Şaha kalkması anormal bir durum değil, benim de cub'um öyleydi ilk aldığımda, karbüratörü sorunluydu gaz yemeyip birden fırlıyordu 1. viteste ön teker havadaydı sürekli. Karbüratörü değiştirdim, dişli oranlarıyla oynadım sorun geçti. Sınavda motoru 2. viteste sürün sorun çıkmaz. Cub'lar düz yolda 2. viteste de zorlanmadan kalkar.
İşte bu öneri benim için altın değerinde oldu. Çok teşekkürler :)

serkan1987
27 Nisan 2013, 21:52
geçmiş olsun,sınavda heyecan panik yapmazsan rahat geçersin diye umuyorum.

Xallez
27 Nisan 2013, 21:59
geçmiş olsun,sınavda heyecan panik yapmazsan rahat geçersin diye umuyorum.

Pek umudum kalmadı ama görücez bakalım :)

c3nk
27 Nisan 2013, 22:04
geçmiş olsun, keşke bu işi son güne bırakmasaydınız..

okanoz
27 Nisan 2013, 22:06
geçmiş olsun hocam bende hiç motora binmeden 250 lik calibre aldım ilk gün 2-3 kaza atlattım bir kere düşürdüm motoru beli meli incittim granajları cattlattım filan :D ama yılmadan devam :D benimde bir arkdaşım cupda 2. vitesde kalkıyordu sürekli korkuyodu bende ilk başta korktum ama kalkması filan normal 250 cclerde başarılar yarın içinde bende gircem bu aralar :D

emrb
27 Nisan 2013, 22:07
sınavdan önce kesinlikle gireceğin motorla bikaç tur at.İlk defa bindiğinde kavramayı falan bilmiyosun stop ediyor yada dediğin gibi şaha kalkıyor.Ben 2.sinde geçtim.ilkinde hiç tur atmadım direk bindim.stop falanda ettirmedim ama kalmışım.2.sinde 10 dk falan sürdüm geçtim.Başarılar...

yürekçe
27 Nisan 2013, 22:11
sakin ol, hayallerine 1 gün kaldı...
hepimiz heyecanlıydık.
seninkine benzer bir olayı yıllar önce ben de yaşadım.

al bin dediler.
fi tarihinden kalma minsk motosiklet.
ama debriyaj ve vites geçişleri müthiş sorunlu.
1 de kalktım, geniş bir yol, tarfik akıyor. 1 km ileride u dönüş için refüjde aralık yapmışlar.
vites düşürecem diye arka teker kilitlendi... arkamdan araba geliyor olsaydı kesin altına almıştı beni. trafiğin ortası, yolun ortası ve kilitlenmiş bir motor....
boşa da alamadım, kilitlenmiş tekerle zor bela itip kurcalayıp düzelttim.
hiç ümidim yoktu seninki gibi.
sabah sınav yerine gidince aynı motoru karşıma getirdiler. öyle bir gerildim ki.
inşaat alanı içinde, toprak zemin ve kiremit parçaları üzerinde git-gel dediler.
bozuk dedik, devam dediler.
çektim besmelemi, tek vitese taktım, debriyajla hiç oynamadan gaz ayarıyla ve ayağımı yere koymamaya çalışarak usulca gidip geldim...
bana "sen motora binmekten anlamıyorsun " dedi kadın...
aha, z.çtık dedim :)
anlatmaya çalışsak da bozuk mozuk diye..
sonradan öğrendim ki 85 mi ne geçmişiz :)

panik yapma, herkesin başına geliyor, vitesle vs uğraşma.
hızına değil, kontrolüne ve sakinliğine dikkat ediyorlar.
yapacaklarını önce kafanda kur, kurduklarının dışına çıkma.
beynin zaten seni yönlendirecektir.
her şeyi ve çevreni unut.
konsantre ol, gör bak, alkış bile alacaksın kendinden :)

bol şans ;)

ferdinandd
27 Nisan 2013, 22:12
Abi gözünü seviim şu yaşadıklarını yeni başlamayı düşünen herkese bıkmadan anlat. Eğitim alınsa bile 250 cc küçümsenecek bi güç değil çünkü. Ülkemiz şartlarında 250cc son adımdan bi önce geliyor, böyle düşün :mrgreen:

Geçmiş olsun. Mengu nun tavsiyesi nokta atışı olmuş :cat: Bu şekilde sıkıntı yaşayacağın bişey çıkacağını düşünmüyorum, keyifle bin ve geç :) Kimleri geçiriyorlar bi görsen...

agilty
27 Nisan 2013, 22:45
cubları ehliyet eğitiminde 2. viteste kaldırırlar. sende öyle yap. eğer cup verirlerse altına 2. vitese tak öyle kalk zaten debriyaj yok gazı azcık ver o gider fren zaten ayağının altında. scooter verirlerse zaten kolay. debriyajlı motor zaten vermezler. hadi kolay gelsin. unutma 2. vitesle kalkarsan o ani kalkışı yaşamazsın cub ta bende öyle yapmıştım. çok yavaş gitme ama motor 2. viteste olduğundan tekleme yapar çokta hızlı gitme. tekleme bittiği zaman gazı sabit tut. ve kendini kadınlar 600cc motor kullanıyor ne gençler 250 lik motorları şaha kaldırıyor buda neymiş hallederim ben bunu diyerek avut. yetenekli biriysen banamısın demezsin. korkak olma adamlar gıcıklık yaparlar.

MericM
27 Nisan 2013, 22:50
Ben ilk scooter sürdüğümde dükkanın darabasına vurmuştum ( Cok sukur aksam saati dükkan kapalıydı. Camdan ıcerı gırmekte vardı :)) daha 1 metre gitmeden gazı nasıl vereceğimi bilmediğimden. Bende çok korkmuştum görenlerden dolayı rezil olmam işin başka bir boyutu ama o gün orda pes etseydim bir daha hiç binmezdim inat ettim motoru oldugu yerden kaldırıp yavaş yavaş gaz vermeye başladım sonra yola devam :). Arkadasın dediği gibi 2.viteste güzel güzel gidersin korkma fazla. Geçmiş olsun :)

kasta37
27 Nisan 2013, 23:09
Aslında adam haklı cub motorun saan neresini öğretecek gaz firen var sadece bide vites

Xallez
27 Nisan 2013, 23:10
Öncelikle herkese yanıtları için teşşekküler.
Tek tek alıntı yapmak istemediğim için ortak bir yanıt vermek istiyorum.
Daha önce binmeye fırsatım yoktu malesef. Çünkü bu ara çok yoğun mesai yapıyoruz :(
Kendime eskisi kadar olmasada hala güveniyorum ama neler olucak bilemiyorum. Şu 2. vites önerisi biraz beni umutlandırdı.
yalnız anlamadığım bişey var. şimdi motoru kaldırırken debriyajdan elimi çekerken bi yandan da hafifçe gaz açmam gerekmiyor mu? Ben bunu yapmaya çalışıyorum ama motor çok bağırıyor. Ayrıca motor diyelim durdu hiç debriyajla oynamadan gaz açarak kalktı motor. bu nasıl oldu bilmediğim birşey mi var? ( ki aslında çok şey var (: )

MericM
27 Nisan 2013, 23:12
Yanlışınız var. Cub motorda debriyaj yoktur ? Sağ elde ön fren vardır. Sol taraf boştur. Sağ ayak fren sol ayak vites hepsi bu kadar ?

agilty
27 Nisan 2013, 23:22
bak çok basit anlatayım ve sen yarın geçeceksin o sınavı. motor durduğu yerde ikinci vitese tak debriyaj yok. sol ayaktaki vites. 1n2345 diye gider. eğer ayağının ucuyla basarsan 1 e atarsın ama boştayken ayağının topuğuyla basarsan direk 2 ye atarsın. zaten kurstakiler büyük ihtimal 2. viteste verirler motoru ha vermezlerse bile motoru boşa al. (durduğun yerde sol ayağının ucuyla bas arka arkaya en sonunda duracaktır durduğu zaman vites 1 de demektir. sonra topuğunla bi kere bas boşa geçti bi kere daha bas 2 ye geçti ver gazı zaten hantal hantal kalkar. 2. viteste olduğundan sende rahatça hakim olabilirsin motora bu kadar basit. yazımı tekrar tekrar oku aklına oturacaktır icene.

---------- Post added at 22:22 ---------- Previous post was at 22:18 ----------

araba kullanıyorsan debriyaj olayı çok basit. ben hiç motor kullanmayı bilmeyen arkadaşıma bile 10 dakkada öğrettim debriyajı. düz yolda denemeler yap. gazı çok az ver debriyajı yavaş yavaş bırak. ikisini aynı anda yapmak zorunda değilsin. gazı istersen kökle debriyajı tam bırakmadığın sürece motor hızlanmaz. 1000cc dede böyledir bu. kısaca gazı veriyosun debriyajı motor hareket edene kadar bırakıyosun yavaş yavaş. motor belli bir miktar hareket edincede debriyajı olduğu yerde tutuyosun 2 sn kadar sonra ağır çekimde bırakıyosun ilk kalkış bu kadar basit.

rs_guven
27 Nisan 2013, 23:35
Ama vites sırasını yanlış söylemişsiniz!!!
Vitesler N1234 şeklinde. Ayak ucuyla basarak 1, sonra yine ayak ucuyla basarak 2 ve sonra ver gazı hafiften.
Bir kere yapsan ne kadar basit olduğunu göreceksin.

Proud
27 Nisan 2013, 23:49
Ben motorun üstüne oturmamış bir insanım, ben nasıl geçecem direksiyon sınavını onu düşünüyorum. Senin hoca yine iyiymiş sabah gittim hocaya dedim motosiklet sürmesini bilmiyorum diye, bol bol bisiklet sür diyor, alakaya bakarmısın.

Xallez
27 Nisan 2013, 23:56
http://www.bisikletcim.com/ProductImages/28910/big/bbumoto3.jpg
Arkadaşlar bakın motor buna çok benziyordu hatta blkide bundandı.
Siz debriyaj yok demişsiniz ama mesela motor kontağı kapalıyken harket ettirmeye çalıştığında arka teker kasıyor. sol elciği sıkınca lastik rahat harelet ediyor. Aynı şekilde sürüş esnasında da sol elciği sıkınca motor sanki boşa almışçasına rahatlıyordu birden. Peki debriyaj yok ise bu neydi peki ( Cidden soruyorum :) )
Ayrıca vites sitemide bi tuhaf. Ayaklığın önünde ve arkasında pedallar var. Birine basınca yükseliyor diğerinde alçalıyor. Ama vites göstergesi var. O yüzden bu pek sorun değil gibi duruyor.

---------- Post added at 22:56 ---------- Previous post was at 22:52 ----------


bak çok basit anlatayım ve sen yarın geçeceksin o sınavı. motor durduğu yerde ikinci vitese tak debriyaj yok. sol ayaktaki vites. 1n2345 diye gider. eğer ayağının ucuyla basarsan 1 e atarsın ama boştayken ayağının topuğuyla basarsan direk 2 ye atarsın. zaten kurstakiler büyük ihtimal 2. viteste verirler motoru ha vermezlerse bile motoru boşa al. (durduğun yerde sol ayağının ucuyla bas arka arkaya en sonunda duracaktır durduğu zaman vites 1 de demektir. sonra topuğunla bi kere bas boşa geçti bi kere daha bas 2 ye geçti ver gazı zaten hantal hantal kalkar. 2. viteste olduğundan sende rahatça hakim olabilirsin motora bu kadar basit. yazımı tekrar tekrar oku aklına oturacaktır icene.


---------- Post added at 22:22 ---------- Previous post was at 22:18 ----------

araba kullanıyorsan debriyaj olayı çok basit. ben hiç motor kullanmayı bilmeyen arkadaşıma bile 10 dakkada öğrettim debriyajı. düz yolda denemeler yap. gazı çok az ver debriyajı yavaş yavaş bırak. ikisini aynı anda yapmak zorunda değilsin. gazı istersen kökle debriyajı tam bırakmadığın sürece motor hızlanmaz. 1000cc dede böyledir bu. kısaca gazı veriyosun debriyajı motor hareket edene kadar bırakıyosun yavaş yavaş. motor belli bir miktar hareket edincede debriyajı olduğu yerde tutuyosun 2 sn kadar sonra ağır çekimde bırakıyosun ilk kalkış bu kadar basit.

hocam şu son yazdığım mesaja bi bakarmısın. Eğer gerçekten debriyaj yok ise bu yazdığın benim için sınavın cevap anahtarı gibi olur :)

rs_guven
27 Nisan 2013, 23:59
hocam şu son yazdığım mesaja bi bakarmısın. Eğer gerçekten debriyaj yok ise bu yazdığın benim için sınavın cevap anahtarı gibi olur :)

O arkadaşın kafası karışmış. Ben sana diyorum ki vites sırasını yanlış yazmış.
Sen hala o yorumda takılı kalıyorsun.

Sepetçioğlu
28 Nisan 2013, 00:01
Rahat ol aynı şeyler çoğu başlayan kişinin başına gelmiştir, benimde başıma geldi nedenini sana söyleyeyim :) Bende ilk cup çalışmaya başlayınca direğe ufak bir dokunuş yapmıştım :)
2 3 saat evin önümde 8 çizip durdum ve ertesi gün sınava girip geçtim :)

Gaz kolunu çok önden kavrayarak tutuyorsun demek ki, az gaz verince sen geri asılıyorsun ve otomatik olarak gaz veriyorsun, tabi acemi olduğun için ön fireni kullanamıyorsun, ayağını yere koymak için beklediğin için arka fireni de kullanamıyorsun haliyle, başını alıp gidiyorsun :)

2. tüyo ise şu:
Motoru dengede tutan arka tekerin itme gücüdür, bunun için kalkıştan sonra gazı az açıp aynı ayarda tutarak gitmendir, eğer gaz kesip verirsen dengen allak bullak olur, yani hep gaz sabit olsun :cat:
Arkadaşların dediği gibi 2. vites kullan :cat:

rs_guven
28 Nisan 2013, 00:03
Şöyle göstereyim. Bak sağ elcikte fren kolu var. Sol elcik ise boş.
Çünkü bunlar yarı otomatik yani debriyajsız motosikletler. Önce buna bir bak.
Sürdüğün motosiklet bundan mıydı? Sonra devam edelim.

http://img441.yukle.tc/images/4970CUB-Motorcycle-CB125-.jpg

Xallez
28 Nisan 2013, 00:07
O arkadaşın kafası karışmış. Ben sana diyorum ki vites sırasını yanlış yazmış.
Sen hala o yorumda takılı kalıyorsun.
Hiçbir fikrim olmadığından her yorum önem veriyorum hocam.
Peki öyleyse son olarak bu motorda debriyajı bırakırken kavrama falan hissetmedim ben. Debriyajı yavaşça bıraktım ardından gaz verdim. Ama giderken bi süre tekler gibi oldu motor. Daha sonra kesildi. Bunu engellemek için ne yapmalıyım. Misal debriyajı sonuna kadar sıkıpda bırakıyorum ben ama videolarda görüyorum adamlar hep azcık sıkıp da bırakıyorlar. Bu durum için ne yapmamı tavsiye edersiniz?

---------- Post added at 23:07 ---------- Previous post was at 23:05 ----------


Şöyle göstereyim. Bak sağ elcikte fren kolu var. Sol elcik ise boş.
Çünkü bunlar yarı otomatik yani debriyajsız motosikletler. Önce buna bir bak.
Sürdüğün motosiklet bundan mıydı? Sonra devam edelim.

http://img441.yukle.tc/images/4970CUB-Motorcycle-CB125-.jpg

evet buna çok benziyordu ama sol elcik onda boş değildi işte.

rs_guven
28 Nisan 2013, 00:08
Yani debriyajlı bir cub. Ben hiç denk gelmedim. O zaman vites sırası nasıldır ki?
Kavrama noktası bazı motosikletlere göre değişebilir ama genelde hafif sıkman yeterli olacaktır.
Yani kavrama en sonlarda olur genelde. Sınav yerine erken gidip birkaç tur atmakta fayda var.

Xallez
28 Nisan 2013, 00:12
İşte buldum. Linkteki motosikletin aynısıyıdı.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-k.k-vade-farksiz-12-taksit-mondial-100-cc-hyena-x-super-fiyat-116219667/pasif-ilan/#classifiedTitle

Mengu16
28 Nisan 2013, 00:14
İşte buldum. Linkteki motosikletin aynısıyıdı.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-k.k-vade-farksiz-12-taksit-mondial-100-cc-hyena-x-super-fiyat-116219667/pasif-ilan/#classifiedTitle
Aa benim motordan. Bunun 1. vitesi acayip kısadır, fazla gaz verip debriyajı bırakırsan gidonu kafana geçirirsin saniyesinde. Motor çok hafif olduğundan bi şekilde durumu kurtarmıştım yere düşürmemiştim motoru.

Xallez
28 Nisan 2013, 00:16
Aa benim motordan. Bunun 1. vitesi acayip kısadır, fazla gaz verip debriyajı bırakırsan gidonu kafana geçirirsin saniyesinde. Motor çok hafif olduğundan bi şekilde durumu kurtarmıştım yere düşürmemiştim motoru.
peki ilk önerin dışında başka önerebileceğin birşey var mı hocam :)

Mengu16
28 Nisan 2013, 00:16
http://img28.imageshack.us/img28/6006/img00158201209261319.jpg
http://img26.imageshack.us/img26/4234/img00175201210211145.jpg
Sonradan büyük depo taktım.


peki ilk önerin dışında başka önerebileceğin birşey var mı hocam :)
2. viteste kaldır motoru, zorlansın o yine de gider.

rs_guven
28 Nisan 2013, 00:16
Mengü'ye bir özel mesaj atalım da ilgilensin o zaman.

ozcanaykul
28 Nisan 2013, 00:18
Bu ne yaw sınavda sürücü kursu vitesli motor mu verıyor. Allah yardımcın olsun kardesım inşallah kazasız belasız bi kerede gecersın sınavı...

Mengu16
28 Nisan 2013, 00:18
Mengü'ye bir özel mesaj atalım da ilgilensin o zaman.
Burdayım zaten.

rs_guven
28 Nisan 2013, 00:18
Ahanda Mengü gelmiş. Bunun vites sırası nasıl oluyor. O konuda bizi aydınlatır mısın?

Mengu16
28 Nisan 2013, 00:22
Ahanda Mengü gelmiş. Bunun vites sırası nasıl oluyor. O konuda bizi aydınlatır mısın?
Cublarla aynı 0-1-2-3-4, otomatik debriyaj yok gaz verip debriyajı bırakarak kalkıyosun, cg'lere çok kolay kalkış yapması. Debriyajı fazla kuvvetli olmadığından sen debriyajı sert bıraksan bile debriyaj hafiften kaçırdığı için stop etmiyo. Ama motoru bağırtıp debriyajı bırakırsan hiç acımaz gidonu yersin kafana :cherry:

ozcanaykul
28 Nisan 2013, 00:24
Cublarla aynı 0-1-2-3-4, otomatik debriyaj yok gaz verip debriyajı bırakarak kalkıyosun, cg'lere çok kolay kalkış yapması. Debriyajı fazla kuvvetli olmadığından sen debriyajı sert bıraksan bile debriyaj hafiften kaçırdığı için stop etmiyo. Ama motoru bağırtıp debriyajı bırakırsan hiç acımaz gidonu yersin kafana :cherry:

debriyajı nıye koymuslar o zaman ben anlamadım :D

utkan35
28 Nisan 2013, 00:25
ewt sakin ol mengu abininde dedigi gibi cupların 1 vitesi cok seridir bi anda şaha kalkar o yuzden 2. vitesde sür

Mengu16
28 Nisan 2013, 00:27
debriyajı nıye koymuslar o zaman ben anlamadım :D
Çok süper bişey, kullanmayan bilemez nasıl olduğunu, cub'larda da bence manuel olmalı. Manuel debriyaj olmazsa motor freni işin tadını kaçırıyo düşük hızlarda manevralarda.

Xallez
28 Nisan 2013, 00:28
Cublarla aynı 0-1-2-3-4, otomatik debriyaj yok gaz verip debriyajı bırakarak kalkıyosun, cg'lere çok kolay kalkış yapması. Debriyajı fazla kuvvetli olmadığından sen debriyajı sert bıraksan bile debriyaj hafiften kaçırdığı için stop etmiyo. Ama motoru bağırtıp debriyajı bırakırsan hiç acımaz gidonu yersin kafana :cherry:

O zaman ben yarın şöyle yapıyorum;
Marşa basıp çalıştırıyorum> Debriyajı hafif sıkıp 2. vitese atıp debriyajı bırakıyorum ( pek kavramadığından motor hala durağan) > ardından hafif gaz açıp sabit gazla inşallah sürüşü tamamlıyorum.

İşlem adımlarında bir hata var mıdır hocam?

Mengu16
28 Nisan 2013, 00:31
O zaman ben yarın şöyle yapıyorum;
Marşa basıp çalıştırıyorum> Debriyajı hafif sıkıp 2. vitese atıp debriyajı bırakıyorum ( pek kavramadığından motor hala durağan) > ardından hafif gaz açıp abit gazla inşallah sürüşü tamamlıyorum.

İşlem adımlarında bir hata var mıdır hocam?
Motoru çalıştır debriyajı sık 1'e tak motor tüfek tepmesi gibi zıplayacaktır :cherry: debriyajı bırakmadan motoru sağ ayağınla ileri geri oynatırken sol ayağınla pedala bir daha bas 2'e tak, motoru biraz bağırt devir göstergesi var 4-5 bin devire gel, debriyajı yavaşça bırakmaya başla motor bayılır gibi olursa daha da gaz ver, hem motor önünü kaldırmaz hem de motoru yürüttün işte işlem tamam.

Xallez
28 Nisan 2013, 00:34
Motoru çalıştır debriyajı sık 1'e tak motor tüfek tepmesi gibi zıplayacaktır :cherry: debriyajı bırakmadan motoru sağ ayağınla ileri geri oynatırken sol ayağınla pedala bir daha bas 2'e tak, motoru biraz bağırt devir göstergesi var 4-5 bin devire gel, debriyajı yavaşça bırakmaya başla motor bayılır gibi olursa daha da gaz ver, hem motor önünü kaldırmaz hem de motoru yürüttün işte işlem tamam.
Sana ve yardımcı olan herkese çok çok teşekkür ederim hocam. Bu sınavı geçersem sürücü kursuyla değil sizlerin sayesinde geçicem inşallah. Dediklerinizi yarın harfiyen uyguluycam. Tekrar yardımlarınız için çok teşekkürler :)

He bide motorun devir göstergesi çalışmıyor ama napalım onu da sesinden tahmin edicem artık :)

Mengu16
28 Nisan 2013, 00:35
Bide hiç değilse debriyaj kullanımını düzgünce öğrenmeden calibre 250 almayın hem size hem motora yazık olur.

reverse
28 Nisan 2013, 00:38
Sınavda vitesli motor mu veriyorlar diye şaşıran arkadaşlar olmuş.
Biz CBF150 ile girmiştik sınava. Üstelk doğru düzgün hiçbirimiz henüz vitesli bir motor kullanmamıştık.
Sınav komisyonu başkanı da yaptığımız itirazlar üzerine ''bana ne kardeşim, dünyanın parasını veriyorsunuz alsaydınız kurstan eğitiminizi'' demişti haykırarak.
1. viteste kalkıp, U dönüşü yapıp, 3 kuka etrafında slalom yapıp bitirmiştik.

Xallez
28 Nisan 2013, 00:39
Bide hiç değilse debriyaj kullanımını düzgünce öğrenmeden calibre 250 almayın hem size hem motora yazık olur.
Ben dersimi aldım. Adam gibi eğitim almadan motor yok bana (:

ScaLa
28 Nisan 2013, 01:16
2008 senesinde girmiştim direksiyon sınavına. Cub motor vardı kursta. Bize hoca sınavdan önce, vitesi mitesi kurcalamayın, ayarladık biz, sadece gaz-fren kullanın, slalomu bitirip geri dönerken sinyal vermeyi unutmayın yeter demişti. Bisikletten daha kolay sürüp bitirmiştik sınavı çok şükür :)

Muhtemelen size de motoru 2. viteste verirler ve sadece gaz ve freni kullanmak kalır geriye. Şimdiden kolay gelsin, inşallah başarılı olursunuz.

jacks0n
28 Nisan 2013, 14:16
Arkadaşlar, acaba direksiyon sınavına kendi motorumuzla giremez miyiz?
ben alışmadığım bilmediğim motorla girmek istemem... sakata gelmeyelim sonra :)

Mengu16
28 Nisan 2013, 15:28
Arkadaşlar, acaba direksiyon sınavına kendi motorumuzla giremez miyiz?
ben alışmadığım bilmediğim motorla girmek istemem... sakata gelmeyelim sonra :)
Girebilirsin ama buna karşı sınav yapılacak okul bahçesinin yakınlarında polis çevirmesi oluyo ehliyetsizleri yakalamak için genelde :mrgreen:

jacks0n
28 Nisan 2013, 15:45
Girebilirsin ama buna karşı sınav yapılacak okul bahçesinin yakınlarında polis çevirmesi oluyo ehliyetsizleri yakalamak için genelde :mrgreen:

daha maç başlamadan gol yemeyelim ozaman :D cub bulmak lazım sınavdan önce

Xallez
28 Nisan 2013, 23:26
Bugün çok acayip şeyler oldu arkadaşlar :) Tam pes edicekken hocam sayesinde 90 la geçtim çok şükür...
Sabah sürücü kursuna gittim. Orada sürücü kursunun A2 hocasıyla karşılaştım.( Kendisini ilk kez o an gördüm ) Kendisine pistte 2. vites de kalkmak istediğimi söyledim. Kabul etmedi. 2 de kalkmak diye birşey yok 1. vitesde kalkıcaksın dedi. Motorun çok seri ve hafif olduğunu söyledim ve itiraz ettim ama merak etme ben sana yardımcı olucam dedi. Yardımcı olacağını söylemesine rağmen benim o an ümitlerim tükenmişti aslında. Herneyse atladık araca pist alanına gittik.

Hoca önce 1-2 kişiye test turu attırdı. Daha sonra beni çağırdı. İşte malum debriyaj-gaz dengesi hakkında bilgiler verdi hadi dene bakalım dedi. Atladım motora arkadaş motoru ya kaldıramıyorum stop ediyor ya da seri kaldırıyorum tek tekere kalkıyor motor. Bu böyle 10 dk sürdü. Baktım yapamıyorum hocam bu iş bugün olmıycak galiba boşver sen benimle uğraşma diğer arkadaşlarla ilgilen dedim. Açıkçası pes etmiştim. Hoca ben bugüne kadar kimseyi bu sınavda bıraktırmadım sende bırakmıycaksın geçiceksin çalışmaya devam dedi. O an kendimi boşverdim hocayı mahçup etmemek için hırs yaptım :) Bi 20 dk kadar çalıştıktan sonra düzgünce kalkmayı, sabit gaz vermeyi vs herşeyi 'o an bana yeticek kadar' çözdüm :))
Daha sonra sınav parkurunda sıra bana geldi. Motora atladım ama motorun rölantisi sorunlu olduğu için kalkmadan daha 2 kere stop etti motor. Bu biraz moralimi bozsada sürüşün geri kalanını sıkıntısız tamamladım ve 90 aldım :)

Bana yardımcı olan başta sizlere ve bu forumda üye olduğunu öğrendiğim hocama çok teşekkür ediyorum :)

ScaLa
28 Nisan 2013, 23:44
Geçmiş olsun. Araba sürerken kalkmadan stop ettirseydiniz, tamam oldu o zaman deyip indirirlerdi sizi ve kalırdınız direksiyondan :mrgreen: Motorda demek öyle olmuyormuş, ya da sizin gözetmenler toleranslıymış :)

Bundan sonra Allah kaza bela vermesin. İnşallah ehliyetinizi de alırsınız. Gerisi kolay artık, Allah sağlık sıhhat verdiği sürece ömür boyu motora binebilirsiniz. Hiçbir şeyi aceleye getirmeyin yeter ki. Gerekli önlemleri alın, gerekirse kursa gidin. Bundan sonrakiler hep işin keyifli kısmı olur ve olacak inşallah.

Machair
30 Haziran 2014, 13:18
2004'te aldım bende ehliyetimi. Yazıldığımda kursa sordum eğitim ne zaman diye. Eğitime gerek yok zaten scooter dediler. Eyvallah scooter ama hayatımda motora binmemişim gaz koluna değmemişim. Neyse ne eğitim ne motor sınav günü gittik sabahtan hoca bize eğitim verecek. Geldi bir dökük kinetix. Kafamıza ortalık malı bir kask. Hayatımda ilk defa kask takıyorum zaten onu bir geçirdim kafaya dünyam şaştı. Ana yola dik bağlanan bir yan yol var. O yola yine 1-2 metre bir yol ile bağlanan park var. Asfalt boş bir yer. Olay şu; motoru parkta kaldır. Yan yola çıkmadan önde dur sinyal ver kontrolü yap sanki araba var gibi ve yan yola çık. 50 metre ileride sol sinyal verip ayağını yere koymadan u dönüşü yap gel. Tekrar sinyal ile parka gir. Kaçla geçtiğimi bile bilmiyorum. Bakkaldan almışçasına aldık o zaman ehliyeti.

Şimdi eşime ehliyet alalım dedik bir gittim şok oldum. Düz vites motor (Kuba Çita galiba), düz bariyerde gitmeler, kukalar slalomlar falanda falan. Bir PCX 125 alıp bititiriz derken şimdi öğrensin diye Mondial Hyena 100 bakıyoruz bizde. Gerçi böyle daha iyi öğrenir dedik ama sürücü kursu bize, zaman çok kısıtlı hoca yetişemez öğrenipte gelin burada pratik yaparız dedi. Eh eşimde 1.56 boy ile benim CRF 250 yi kullanamıyor. Sistem yine Türk sistemi anlayacağın. Olan bize oluyor.