PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : zincir yağlamak mı of of :((



durmazzz
21 Nisan 2013, 00:34
arkadaşlar motorumu temizlemeyi çok seviyorum.hele zinciri yağlamak yok mu.ayna gibi yaptığım cantları simsiyah yapıyor.teker döndükce zincirden sıçrayan yağ tekerimi batırdığı gibi fren mesafesinide uzatıyor.önerileriniz nelerdir.saygılar...

Sepetçioğlu
21 Nisan 2013, 00:36
Würt zincir yağı :cat:

BatuhanK
21 Nisan 2013, 00:39
Kaliteli bir zincir yağı bulabilirseniz çok az sıçratır, göze batmaz.
Elinizdeki bitene kadar ıslak jantlarınızı cifle temizleyin. Pırıl pırıl yapar :D

**Lastiğin ortasına gelmediği sürece fren mesafeniz uzamaz. Zincir yağının da oralara geldiğini hiç görmedim, duymadım.

hisvarlar
21 Nisan 2013, 00:47
Akşamdan yağlayıp sabah binerseniz ve güzel bir sprey yağ kullanırsanız sorun olmaz.

durmazzz
21 Nisan 2013, 00:56
tşkler arkadaşlar...

ugrgnr
21 Nisan 2013, 02:22
sprey yaglar var. onları kullanırsanız hıc sıkıntı yasamazsınız. cok da iyiler yag gıbı hemen salıvermıyorlar su gorunce. biz serviste yagladıktan sonra, tekerı baya hızlı cevırıyoruz boylece sıcrıyacagı yere sıcrıyor. orayı da sılıyoruz. zaten gerısı sorun degıl ılk sıcrama gıbı sıcratmaz.

cd0345
21 Nisan 2013, 02:35
arkadaşlar motorumu temizlemeyi çok seviyorum.hele zinciri yağlamak yok mu.ayna gibi yaptığım cantları simsiyah yapıyor.teker döndükce zincirden sıçrayan yağ tekerimi batırdığı gibi fren mesafesinide uzatıyor.önerileriniz nelerdir.saygılar...

kesinlikle iphone slikonlu ;) 10 numara gram damlama yok D&B motor ustası gökhan usta tavsiye etti ve sıktı gram damlamadı sıkar sıkmaz binmeme rağmen 1000rr a onu kullanıyor pırıl pırıl

Chronix
21 Nisan 2013, 02:39
paraya kıyarım diyorsan buyur Scottoiler V-System zincir yağlama sistemi (http://www.ebay.com/itm/Scottoiler-V-System-All-Motorcycle-Chain-Lube-Oiler-FREE-Dual-Injector-/350757096086?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item51aac08a96)

ogzcngdk
21 Nisan 2013, 02:44
aslında bu dişli sistemini kapalı bir sistem yapacaklar ön ve arka dişli kapalı bir kutu içinde çalışıcak zincirle birlikte içine yağ dökücez motorun içine döktüğümüz gibi o zaman zincir temizleme kirlenme gibi sorunlar olmaz :cherry:

cenkito
21 Nisan 2013, 02:57
bende aracların 90 numara şanzıman yagı kullanıyorum normal motor yagına göre kat kat daha az sıcrama yapıyor gayet memnunum
denemenizi tavsiye ederim

Drayke
21 Nisan 2013, 03:10
aslında bu dişli sistemini kapalı bir sistem yapacaklar ön ve arka dişli kapalı bir kutu içinde çalışıcak zincirle birlikte içine yağ dökücez motorun içine döktüğümüz gibi o zaman zincir temizleme kirlenme gibi sorunlar olmaz :cherry:
Bahsettiğin sistem Mz lerde vardı...Plastik bir korumanın içinde olurdu zincir basardık gres yağını,binlerce km yapardık ne kirlenme yapardı ne paslanma.nede sağı solu kirletirdi.


Arkadaşın bahsettiği fren mesafesi uzama mevzusu,sıçrayan zincir yağı arka fren diskine bulaşıyor..Frene ne kadar asılrsanız asılın ,balatalar diski kavramıyor ve mesafe uzadıkça uzuyor...Yamalube kullanırken aynı sorunu bende yaşamıştım.İphone zincir yagı kullanılırsa sorun çözülecektir.

John Abruzzi
21 Nisan 2013, 03:26
zincir yağını lasitğin ortasına denk getirebilmek için,ya kör,yada embesil olmak gerekir diye düşünüyorum,yanlışlıkla el falan kaymaz oraya kadar,naaptın abi taklamı attın yani lastiğin ortasına yağ geldi

Phoenixs
21 Nisan 2013, 03:28
hocam tahminim sizin yağlama yönteminiz yanlış

öncelikle kaliteli bi yağ alın kendini kanıtlamış markalar belli

GÜNÜN SONUNDA çekin motorunuzu yağlayacağınız yere sonra evden bi kova SU ile DETERJAN indirin güzel bide sünger arka tekeri kaldırma imkanınız olursa çok rahat olur

zincir bembeyaz olana kadar temizleyin ondan sonra güzelce kurulayın BUNDAN SONRASINA DİKKAT

motoru alın bi 4-5 km GERDİRMEDEN gezin ZİNCİR ISINSIN ondan sonra tekrar yağladığınız yere gelin kuru bezle sıcak zinciri silin ve 1 tur yağlayın o MOTOR SABAHA KADAR ORADA KALSIN 1 MEtre ileri gitmesin :) sabah motoru çalıştırıp hareket ettiğinizde aklınıza ben gelirim hocam :) teşekkür maiyetinde

zerzura
21 Nisan 2013, 03:38
zincir yağını lasitğin ortasına denk getirebilmek için,ya kör,yada embesil olmak gerekir diye düşünüyorum,yanlışlıkla el falan kaymaz oraya kadar,naaptın abi taklamı attın yani lastiğin ortasına yağ geldi

Usluba dikkat...

audioslave
21 Nisan 2013, 03:45
Zincirin başına ne geliyorsa zaten yağsızlıktan gelmiyor mu? 4-5 km sıfır yağlı zincirde aşınma olmaz mı?

BatuhanK
21 Nisan 2013, 19:38
Dert etmeye değecek kadar bir aşınma olmaz.

regal
21 Nisan 2013, 20:26
yağ markasının önemi yok sen yağlamayı biliyormusun önce o önemli zincirden lastik ve fren lere kadar yağ gittiğine göre sende hata fazla yağ sıkman bi fayda sağlamaz ve temizleyip yağladıktan sonra hiç olmazsa 20 dakka belke daha az sıçrama olduğunu göreceksin
:)

hisvarlar
21 Nisan 2013, 21:09
Orta sehpası olmayan arkadaşlar yağlama yaparken 2 pratik yöntem var sehpa görevi gören. 1. si bir kişi sağ eli ile kuyruğun altındaki demirden sol eli ile gidonun solunu tutup yan sehpada iken ağırlığı ön tarafa ve yan sehpaya vererek arka tekeri askıya alması. Bu esnada yağlama yapıcak kişi bir eli ile tekeri döndürüp diğer eli ile spreyi basar.

2. yöntem birincideki gibi motoru kaldırıp sonrasında sağ arka maşanın altına düzgün bir takoz yada keser sapı koyarak bu pozisyonu koruyarak işlemin yapılması.