PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBF 150'ye yapsam mı ? Motor yükseltme.



onuRRtas
18 Nisan 2013, 17:14
Merhabalar.

Araştırmalarım sırasında tam istediğim şeyi buldum.

Tecrübeli sizlerden de öneri almak isterim, bir zararı olur mu ?

http://img341.imageshack.us/img341/7241/weo36bv6s7w4xlrzvpxv8lz.jpg

http://img9.imageshack.us/img9/7241/weo36bv6s7w4xlrzvpxv8lz.jpg

http://img6.imageshack.us/img6/7241/weo36bv6s7w4xlrzvpxv8lz.jpg

antilop_skul
18 Nisan 2013, 17:15
yapma amacı nedir ?

onuRRtas
18 Nisan 2013, 17:16
Daha heybetli görünüm, daha rahat bir oturuş. ( boy 1.80 ).

antilop_skul
18 Nisan 2013, 17:22
motorun 3 cm yukselmesi daha heybetli değil daha cılız gösterir sonucta boy uzayında yandan incelir görüntü olarak gereksiz bir meskale bence ve olduki taktınız arkanıza aldıgınız kısı sureklı sırtınızda gezer bence onunla ugrsana kadar koltugunuzu 3-4 cm yuksek sungerle degıstırın kaplattırın surusunuz dahada rahatlar boydan kastında nasıldır bılmem ama 150 mc motorum vardı 185 boyum ayak basma yerlerın kesıp 2 cm asagıya aldım koltugumuda ekstra sungerle yukselttım baya rahat olmustu motor tabi denemeden bise anlasılmaz bide önemli nokta agırlık merkezin değişir en önemlisi arka fren kitleme olasılıgı vıraja giriş bunlar etkiler

kocaolgun
18 Nisan 2013, 17:23
Benim boyda180 gayette rahat cbf sorun yok görüntüsü de güzel senin derdin hava atmak ama cbf 150 hava atma motoru değil

onuRRtas
18 Nisan 2013, 17:24
Benim boyda180 gayette rahat cbf sorun yok görüntüsü de güzel senin derdin hava atmak ama cbf 150 hava atma motoru değil

Ben rahat edemiyorum, hava atma amacı da güdüyor olabilirim ammavelakin sizin bu konudaki fikrinizi danışmadım, bunu buraya koyma amacım motora eksi yönde bir zararı olup olmayacağı hakkında fikir almaktır hocam. :)

Samet Ağır
18 Nisan 2013, 17:38
motora bir sıkıntı çıkarır gibi durmuyor Onur..
ama hangi civata harekete izin verecek onu tam bilmek lazım.
sonuçta aşağı yukarı harekette biraz gezmek isteyecek...ikiside tam sıkılı olurda harekete izin vermezse sıkıntı olabilir..ikiside izin vermemeli..sadece biri hafif hareket edebilmeli..
normalde amortisörüde 90 derece çevirmiş oluyorsun ve burç yüzünden aslında orası hareket edebilir..ama bu durumda orayı sabitleyip şaşeye bağladığın yeri hareket edecek şekilde ayarlamalısın..

umarım anlatmak istediğim şeyi anlatabilmişimdir..

adem80
18 Nisan 2013, 17:40
millet alçaltmak için uğraşır, bizim onur yükseltmek için uğraşır. :)

onuRRtas
18 Nisan 2013, 17:51
millet alçaltmak için uğraşır, bizim onur yükseltmek için uğraşır. :)

Anti apaçi özelliğimden olsa gerek abi :P


motora bir sıkıntı çıkarır gibi durmuyor Onur..
ama hangi civata harekete izin verecek onu tam bilmek lazım.
sonuçta aşağı yukarı harekette biraz gezmek isteyecek...ikiside tam sıkılı olurda harekete izin vermezse sıkıntı olabilir..ikiside izin vermemeli..sadece biri hafif hareket edebilmeli..
normalde amortisörüde 90 derece çevirmiş oluyorsun ve burç yüzünden aslında orası hareket edebilir..ama bu durumda orayı sabitleyip şaşeye bağladığın yeri hareket edecek şekilde ayarlamalısın..

umarım anlatmak istediğim şeyi anlatabilmişimdir..

Peki 90 derece çevirmesek abi, direk bi yükseltici aparat yapsak ?

MotoGT
18 Nisan 2013, 18:56
Ağırlık merkezini değiştireceğinden kullanımda sıkıntılar çıkarabilir..

Samet Ağır
18 Nisan 2013, 21:40
Anti apaçi özelliğimden olsa gerek abi :P



Peki 90 derece çevirmesek abi, direk bi yükseltici aparat yapsak ?

o aman da çiftli hareketi (yani iki bağlantınında hareket edip kırılmış gibi görünmesini) engellemelisin...

alt bağlantıyı bir şekilde sabitlemelisin..o daha kolay ve sağlıklı olur gibime geliyor..

haojin2005
18 Nisan 2013, 21:43
Hiç uğraşma bence sonra virajlarda falan biraz acayip oluyor motor.Ufak motorlarda dönüş konusunda alçaklık daha iyi oluyor.

Tsubasa
18 Nisan 2013, 21:48
maşanın altındaki demiri kırmaz mı? sonucta mukavemet olarak bir noktaya kadar.
esneme payı filan ona göre ayarlanmıştır.
bana kalırsa boşuna masraf cıkartma kendine

Garip
18 Nisan 2013, 22:44
motor yükseltme yazınca 250 cc falan olcak sandım :) görünce anladım :)

tabiki zevk meselesi...

Permatiq59
18 Nisan 2013, 23:54
üstat. orjınal amortisorle ve orjınal lastıklerle tek kısı ani fren le birlikte vites kücültünce yanlıyor zaten motor. yukseltınce daha cabuk kayar dıye dusunuyorum

greyhorse
19 Nisan 2013, 00:04
Super sport cruiser,naked türü motorlarda bir çok marka ve modele uygun amortisör kitleri kullanılmakta.Tabi motor cbf olunca garipsendi.Motoru bırkac cm yukseltmek ve alcaltmakla motorun aerodınamık yapısı, surus karakteri degismeyecektir çölde kara hız rekoru kırmak veya pıst'te yarısmak nıyetınde degılsen...Kullanılan parça alumınyum sanırım?Malzeme yapısı ,capı ve tasarımı onemlidir.Saglıcakla

Mengu16
19 Nisan 2013, 00:12
Yükseltici aparatın tasarımı güzel gibi ama amortisör takozu eksik orda. Şu içinde küçük demir boru bulunan lastik takozlar. Takoz olmadan bütün titreşimi darbeyi o 10'luk civata alır, kırılabilir kırılırsa amortisör bağlantısı olmaz arka teker seleye yapışır.