PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çekişten düştü.. Sebebi nedir?



*/ AHm3T /*
17 Nisan 2013, 20:18
Yamaha BW's 100 motorum son zamanlar biraz çekişten düştü.
Bilen bilir, baya güçlü bi motordur. Dere bayır tırman, bana mısın demez. Lakin biraz son zamanlar çekişten düştü.
En kısa zamanda yağını değiştircem ve buji bakımlarını yaptırmadım, yaptırcam. bunlar etkili olurmu?
Bu ikisinden başka hangi sebepten çekişten düşebilir?
Saygılar...

ferad
17 Nisan 2013, 20:24
Piston segman degisme vakti gelmistir buyuk ihtimal

*/ AHm3T /*
17 Nisan 2013, 20:28
Ovvv maliyetli işler diyosun :) Rektefiye sanırım bahsettiğin olay. Şimdilik kuruş yok, ufak maliyetlerle atlatamazmıyız acaba :)

utkan35
17 Nisan 2013, 20:31
sadece piston sekman 20 TL silindir piston sekman 70 80 lira contafln 90 100 tl tutar bide işçilik 150 TL civarı olur diye tahmin ediyorum belki daha az tutar belki daha çok

hisvarlar
17 Nisan 2013, 21:07
Sübap ayarı istiyorda olabilir. Makine açılmadan kolay kolay bilimeyiz sorunu.

Mengu16
17 Nisan 2013, 21:10
Sübap ayarı istiyorda olabilir. Makine açılmadan kolay kolay bilimeyiz sorunu.
2 zamanlı motor ve subab ayarı :)

*/ AHm3T /*
17 Nisan 2013, 21:32
Söylediğiniz fiyatlarla olacağını hiç sanmıyorum. Parçası bana göre pahalı aletler bunlar. Öyle 200-300 le kurtulamayız sanki :)

utkan35
17 Nisan 2013, 21:40
internette ben baktım 70 80 lira civarı silindir piston seti ama çin çan con sanırım orjinali ne kadar bilmem aslında 2 zamanlıda silindir piston sekman değişmek kolay

Sinan Er
17 Nisan 2013, 21:44
Yamaha BW's 100 motorum son zamanlar biraz çekişten düştü.
Bilen bilir, baya güçlü bi motordur. Dere bayır tırman, bana mısın demez. Lakin biraz son zamanlar çekişten düştü.
En kısa zamanda yağını değiştircem ve buji bakımlarını yaptırmadım, yaptırcam. bunlar etkili olurmu?
Bu ikisinden başka hangi sebepten çekişten düşebilir?
Saygılar...

Pardon ne yağını değiştireceksin ?


İki zamanlı motorlarda yağlama yanma ile aynı anda olur.

Bildiğim kadarıyla bws lerde yağ haznesi ayrı. Benzin deposunu doldurur gibi yağ deposunuda doldurman gerekir. İkisini karıştırarak yakar çok da fena kaçar.

*/ AHm3T /*
17 Nisan 2013, 22:03
Pardon ne yağını değiştireceksin ?


İki zamanlı motorlarda yağlama yanma ile aynı anda olur.

Bildiğim kadarıyla bws lerde yağ haznesi ayrı. Benzin deposunu doldurur gibi yağ deposunuda doldurman gerekir. İkisini karıştırarak yakar çok da fena kaçar.

Aga dişli yağı yok mu bu motorda? Ondan kastım. Yoksa normal yağı biliyorum, onu koyuyorum zaten sürekli.

utkan35
17 Nisan 2013, 22:18
dişli yağı derken bunlarda dişli yok bildigim kadarıyla direk makinadan janta güc aktarımı var diye biliyorum orayımı yağlıcaksınız

babaduru
17 Nisan 2013, 22:48
Hangi yağı değiştireceksin iki zamanlı motorda ne yağı belki kullandığın markayı değiştirebilirsin castrol den şaşmamak lazım.İki zamanlı motorlar beasittir eliniz az biraz anahtar tutuyorsa yapabilirsiniz.Kolay gelsin.

cool113
17 Nisan 2013, 22:59
arka tekerin oradaki milin bağlı olduğu şanzıman kutusundan bahsediyor sanırım arkadaş. onun içerisindeki yağı değiştirmek istiyor. fakat performansta fark edeceğini zannetmem. 2 zamanlı motorlar daha kısa sürede aşınırlar. büyük ihtimalle segmanlar aşınmaya başladı kompresör kuvveti azaldı bu yüzdende çekiş azaldı. segman değişimi işi çözebilir diye düşünüyorum.

*/ AHm3T /*
18 Nisan 2013, 00:27
Bilmiyorum işte aga genel bakımdan kasıt ne olur diye sordum o yüzden? Bu adam benim motoru aldığında nereleri inceler, hangi organlara dokunur onu diyorum :D

acayüp
18 Nisan 2013, 00:51
Bu motorlarda hafif performans kayiplari. Once hava filtresi sonra bujiden ve karburator ayarindan kaynaklanir . Bunlar en az maliyetli ve kolay isler once bunlardan baslanir . Bodozlama piston silindir denemezde sokulup degistirlimezde . Hala sorun yasarsan kompresyona ve krank kecelerine bakilir . Gerekiyorsa ya uygun fiyata yan sanayi ile yada parasi mohom deeel dersen orjinali ile degisir . Yag ister motor ister sanziman yagi olsun performansini cok Ciddi etkilemez . Iyisini kullanmansa fayda var.
Birde benzinede yag koyduysan eksozunda tikanmis olabilir .

satoyama
18 Nisan 2013, 03:47
Bu motorlarda hafif performans kayiplari. Once hava filtresi sonra bujiden ve karburator ayarindan kaynaklanir . Bunlar en az maliyetli ve kolay isler once bunlardan baslanir . Bodozlama piston silindir denemezde sokulup degistirlimezde . Hala sorun yasarsan kompresyona ve krank kecelerine bakilir . Gerekiyorsa ya uygun fiyata yan sanayi ile yada parasi mohom deeel dersen orjinali ile degisir . Yag ister motor ister sanziman yagi olsun performansini cok Ciddi etkilemez . Iyisini kullanmansa fayda var.
Birde benzinede yag koyduysan eksozunda tikanmis olabilir .

eyüp ne yazarsan imzamı atarım kardeşim... +1 :cat:



Sübap ayarı istiyorda olabilir. Makine açılmadan kolay kolay bilimeyiz sorunu.

ah be kardeşim keşke bişey yazmasaydın :pale:

*/ AHm3T /*
19 Nisan 2013, 19:45
Bu motorlarda hafif performans kayiplari. Once hava filtresi sonra bujiden ve karburator ayarindan kaynaklanir . Bunlar en az maliyetli ve kolay isler once bunlardan baslanir . Bodozlama piston silindir denemezde sokulup degistirlimezde . Hala sorun yasarsan kompresyona ve krank kecelerine bakilir . Gerekiyorsa ya uygun fiyata yan sanayi ile yada parasi mohom deeel dersen orjinali ile degisir . Yag ister motor ister sanziman yagi olsun performansini cok Ciddi etkilemez . Iyisini kullanmansa fayda var.
Birde benzinede yag koyduysan eksozunda tikanmis olabilir .

Başkan teşekkür ederim. not alıyorum yazdıklarına. teknik serviste ustanın gözüne gözüne sokarım :p yalnız en son yazdığın kafamı karıştırdı. 2 zamanlı motor, benzin ve yağ bölgeleri ayrı. benzine yağ karıştırmıyorum. benzin haznesine benzin, yanındaki yağ haznesine yağ koyuyorum üstad.