PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorumu yeni aldım nasıl açmam gerekli



sertan007
15 Nisan 2013, 21:07
Arkadaşlar Falcon 150 lion adli bir motor aldim daha 0 ama bir an önce acmak istiyorum illa 1500km dolana kadar 60 70 lemi gitmem gerekli arada 100 110 gitsem motora zarar gelirmi yardimci olursanz sevnrim :silent::silent::silent:

sSameT
15 Nisan 2013, 21:10
kardeşim benim arkadaşımın yaptığı gibi yapmak istiyosan söleyeyim vites 1 de sonuna kadar 2 de sonuna kadar 3de sonuna kadar 4de sonuna kadar 5 de de sonuna kadar gidebilirsen 5e kadar öle yap kardeşim motoru açmak istiyorsan motor hız sürati öle açılır benim arkadaşım öle açtı bi sorun felanda yok genellikle öle oluyomuş kardeşim
Arkadaşlar Falcon 150 lion adli bir motor aldim daha 0 ama bir an önce acmak istiyorum illa 1500km dolana kadar 60 70 lemi gitmem gerekli arada 100 110 gitsem motora zarar gelirmi yardimci olursanz sevnrim :silent::silent::silent:

Carbondioxid
15 Nisan 2013, 21:13
Aklı evvel'lere kulak asmadan servis kitapçığında yazanları uygula, sakın ola yukardaki şahsın aklına uyup uygulayayım deme, motor bilgisi olmayan adamı, 5. vitese kadar çlıkartmak ve sonuna kadar zorlatmak, 2 gıdım aklım var sen gibileri gördükçe bunada şükür diyorum vallahi.

sSameT
15 Nisan 2013, 21:19
Carbondioxid kardeşim ben orda nededim gözün görüyorsa iyi bak [ GİDEBİLİRSEN] Diyorum iyi bak iyi anla sonra öle konuş
Aklı evvel'lere kulak asmadan servis kitapçığında yazanları uygula, sakın ola yukardaki şahsın aklına uyup uygulayayım deme, motor bilgisi olmayan adamı, 5. vitese kadar çlıkartmak ve sonuna kadar zorlatmak, 2 gıdım aklım var sen gibileri gördükçe bunada şükür diyorum vallahi.

Tİme_shİft42
15 Nisan 2013, 21:20
Rodaj nasıl yapılır diyecektin sanırım
Samet gardaş one yaw 1 viteste sona kadar daya 2 de daya 5 de daya sonra açıldı motor :queen::queen: hemde kocaman :queen:

haojin2005
15 Nisan 2013, 21:21
kardeşim benim arkadaşımın yaptığı gibi yapmak istiyosan söleyeyim vites 1 de sonuna kadar 2 de sonuna kadar 3de sonuna kadar 4de sonuna kadar 5 de de sonuna kadar gidebilirsen 5e kadar öle yap kardeşim motoru açmak istiyorsan motor hız sürati öle açılır benim arkadaşım öle açtı bi sorun felanda yok genellikle öle oluyomuş kardeşim
Birader hiç açtın mı da böyle öneri veriyorsun.Sonra 5000 de daha krankı eline alıverirsin.
Carbondioxid hocamın da dediği gibi servis kitapçığına bakıp ona göre açmak lazım.Kulaktan dolma bilgilerle motor açılmaz.

Esrarengiz03
15 Nisan 2013, 21:24
3-5 yıl kullanırım yeter diyorsan köküne kadar bağırt ama bencede kitapçıkta yazanları uygula rodaj dönemi geçsin açılsın sonra basarsın arkadaşım.

sertan007
15 Nisan 2013, 21:26
arkadaşlar bende bu kitapcik yok yalnz

sSameT
15 Nisan 2013, 21:27
yok kardeşim kitapdaki en doğrusu ama açtırmak dediği şey öle oluyo benim arkadaşım yanımda yaptıydı ondan dedim. Gördüm o yüzden
Birader hiç açtın mı da böyle öneri veriyorsun.Sonra 5000 de daha krankı eline alıverirsin.
Carbondioxid hocamın da dediği gibi servis kitapçığına bakıp ona göre açmak lazım.Kulaktan dolma bilgilerle motor açılmaz.

canerol
15 Nisan 2013, 21:29
kardeşim benim arkadaşımın yaptığı gibi yapmak istiyosan söleyeyim vites 1 de sonuna kadar 2 de sonuna kadar 3de sonuna kadar 4de sonuna kadar 5 de de sonuna kadar gidebilirsen 5e kadar öle yap kardeşim motoru açmak istiyorsan motor hız sürati öle açılır benim arkadaşım öle açtı bi sorun felanda yok genellikle öle oluyomuş kardeşim
o nasıl açmak öyle samet motoru elinemi almak istiyorsun :)
sitede bir çok konu var rodaj hakkında onlara bakarak bilgi alabilirsin.

sSameT
15 Nisan 2013, 21:30
RODAJ NEDİR?

Motor üreten firmaların çoğu motorlarının rodaja ( Break in ) ihtiyacı olmadığını yada az bir süre ile rodaj yapılabileceğini söylemektedir. Oysa gerçekte durum bunun tersidir. Tüm motorların rodaja ihtiyacı vardır. Çünkü günümüzde motorlar her ne kadar profesyonel şekilde yapılıp yüzlerce kez testten geçse de çalışma şartlarında dönen parçaların ve hareketli parçaların şekilleri değişmektedir. Normalde piston ve gömlek dairesel olarak üretilmektedir.ayrıca piston ve gömlek arasında belirli bir boşluk bırakılmaktadır. Ancak motor çalışma sıcaklığına eriştiğinde bu değerler değişmekte piston ve gömlek bir miktar aşınarak gözle görülemese de elips (yumurta) şeklini almaktadır. Bu yüzden motorların ilk çalıştırılmalarında bazı temel konulara dikkat edilmelidir.

Rodaj, motorların ilk defa kullanıldığında belli bir sure fazla ısıtmadan ve zorlamadan çalıştırılması demektir. Piston ve silindirlerin birbirine daha uyumlu çalışmasını sağlar. Yanlış rodaj motorunuzda güç kaybına yol açabilir ilerleyen zamanlarda.

Teknik olarak ‘Running-in’ diye bilinen bu süreç, genellikle tüm sürtünme şartlarına dair bir tabir olsa da motorda rodaj; özel olarak silindir içindeki (ve etkisi silindir yüzeyine kıyasla çok küçük de olsa segman üzerindeki) imalat pürüzlülüğünün ortadan kalkmasına kadar gecen zamana işaret eder. Bu sure içinde yüzeydeki nano ve mikro ölçekteki pürüzlülükler aşınırlar.
Bu aşınma safhası henüz tamamlanmadan motoru çok zorlarsanız (uzun sure yüksek devirde kullanırsanız) bu pürüzlülüklerin aşınma modunu değiştirirsiniz

Daha teknik bir dilde anlatmak gerekirse;
yaklaşık 1.000 km sonunda gömlekler, segmanlar, biyel kolu ve krank yatakları birbirlerini çizerek (çizme konusunu yanlış anlamayalım, mikron mertebesinde birbirleri üzerinde yol yaparlar, bu, bir süre sonra bir nevi gevşemeyi sağlar) sürtünmenin en aza ineceği hale gelirler.
Silindirlerde, krank milinin yapısından dolayı, silindir yuvasının bir duvarında daha fazla yük oluşur. Motorunuz yeni iken asılırsanız bu taraf kesinlikle daha çok aşınacaktır. O an bir şey olur mu, hayır.. Ama diyelim ki 40,000 km yapabilecek motor 25-30 binde rektifiye isteyecektir.

Yeni bir motor aldığınızda, motorunuzu rodaja kadar fazla zorlamayın.Çünkü ısınmamış motor üzerindeki sıkıştırmalar, motor içinde aşınmalara ve bunun sonucu silindir ve segmanların sürtünmesinden oluşan parça, çapak ve metal talaşı gibi ufak maddelerin motorunuza zarar vermesine sebep olur.

Diğer bir konu ise, rodajın size sağladığı avantajlardır. Yeni bir makine aldığınızda rodaj sizin makineye alışmanızı sağlar. Eğer 500-1000 km arası motorunuzu fazla sıkıştırmazsanız, bu hem motorunuzun kondisyonu bakımından iyi olur,hem de sizin motorla ilişkilerinizi genişletir ve hakimiyet gücünüzü yükseltir.
Motor sizi tanırken,sizde motorunuzu tanırsınız. Bu karşılıklı bir şey dir.

Son olarak motorunuzun rölantisini rodajdan önce değiştirmeyin.Fabrikasyon olarak ayarlanmış yada kata loğunda nasıl ayarlanacağı belirtilmiştir.Ayrıca yeni motorlarda tamamen rodaj oluncaya kadar düzensizlik gösterebilir.
Ama bu sorunda artık yeni üretilen motorlarda görülmemekte.
Biraz özen göstererek motorunuzu yıllarca problemsiz olarak kullanabilirsiniz.Ne kadar uzun süre kullanacağınız bir kaza-kırım dışında daha çok size kalmıştır.

Ayrıca aldığınız motorun lastikleri, henüz çok yeni olduğundan bir 100-200 km asfalta alışmalı ve ısınmalıdır. Böylelikle motorun altından kayma riskini azaltırsınız. Bu da rodajın diğer bir önemli ayrıntısını bize göstermektedir. Demek ki rodaj, her motorda yapılması gereken çok mühim bir şeydir. Alıntıdır. Bilgin Olsun Diye Paylaştım

Ibrahim007
15 Nisan 2013, 21:31
Bende Motoru 0 Almıştım Bana Yalan Yanlış Bilgi Verdi Bir Kaç Şahıs Tabiki Dinlemedim Kitabcığa Göre Yaptım Rodaj Zamanı 60'ı Geçmedim 900 Km Sonra Motor Açıldı Ssamet Adlı Kişinin Dediği Gibi Yaparsan 1 Yıl Sonra Motorun Şanzımanı Balataları Ne Aklına Geliyorsa Yersin 60-70 Rodaj İçin En İyi Hız

sertan007
15 Nisan 2013, 21:33
şuan daha motorum 100km de alirken servisteki usta 70 80 90 gaz kes 70 80 90 gaz kes nefes alsin falan diodu 1500km ye kadar bu şekilde gidip 1500 den sonra boş yolda sonuna kadar zorlamam mantikli olurmu bide motora şerit cekmek garanti dişina cekmez dmi :)

sSameT
15 Nisan 2013, 21:34
rodajı yazdım Ibrahim Onu Okuduysan O diğer yöntemdi onda sorun olabilir ama rodajı dediğim gibi yapabilirse sorun olmaz inş

Ibrahim007
15 Nisan 2013, 21:38
şuan daha motorum 100km de alirken servisteki usta 70 80 90 gaz kes 70 80 90 gaz kes nefes alsin falan diodu 1500km ye kadar bu şekilde gidip 1500 den sonra boş yolda sonuna kadar zorlamam mantikli olurmu bide motora şerit cekmek garanti dişina cekmez dmi :)

Çıkmaz Diye Biliyorum

PEHLİVAN94
15 Nisan 2013, 22:45
Bir motorun tam rodaj donemi 4500 ile 5000 km arasindadir. İlk 1000 1500 km yi 3bin ila 5 bin devir arasi surmen gerekir. 1500 2000 kmden sonra da cok zorlamamak sartiyla rahat bir sekilde kullanabilirsin 5-7 devir ustune cikmamani oneririm. Eger bir motorun rodaji kotu gecmisse hem motorun sesi kotulesir hem motorun cabuk bogulur. 1000 km bakiminada goturmeyi unutma

Mengu16
15 Nisan 2013, 22:58
Motoru sıfır aldıktan sonra 100km çok sakin sür, sonra çevreyoluna çık 5. viteste 7 bin devire kadar çık 4. vitese at gazı bırak 4 bine kadar yavaşla(fren kullanmadan). Sürekli tam gaz hızlan, gaz keserek küçük viteste bağırtarak yavaşla, buna motoru kompresyona bindirmek denir motor hem performanslı hem de hızlı açılıyo. Ama dedikleri gibi her viteste bağırtabildiğin kadar bağırt diye bişey yok bu çok zararlı, motor 5-6 bin km'de olsa bile.

E_N
15 Nisan 2013, 23:02
yanlış, daha doğrusu eksik 5. vitesin sonunda önünü kaldıracaksın motorun bizim arkadaş öyle açmış öyle açılıyormuş.

Proud
15 Nisan 2013, 23:06
Kaça aldın ?

search16
15 Nisan 2013, 23:17
Arkanda artçın olmadan dedigin hızlara sıkıştırmadan düz yolda yada rampa aşşağı yarım gazda ilerleyerek çıkabilirsin. Tam tersi artçılı rampa yukarı dip gazda dememe. Sakin kullan, zorlama.

mustf
16 Nisan 2013, 00:06
Bu nedir ya?:queen:

Rodaj dönemi üretici firmaların istediklerinin sebebi nedir? Öncelikle ben de yeni sıfır motor almış biri olarak bunu araştırdım.

Bütün olay kullanım klavuzunda saklı. En kral ustaya bile sorma. Neden dersen bizim ülkemizde motor üretecek teknoloji yok ki rodajı anlatacak orjinal bilgi olsun! Bilgi üreticinin verdiğidir. Bu kadar basittir.

Genel olarak hemen tüm modellerde verilen bilgi birbirine yakındır.

"İlk 800 km de 60 hız ve 4000 deviri geçme. İkinci 800 km de de 80 hız ve 5000 deviri geçme!"

Ha, birazcık geçtin üç aşağı beş yukarı filan çokta telaşa lüzum yok. Önemli olan bunun neden istendiğini bilmektir ki tek sebebi vardır bunun; Sıfır motor rodaj döneminde çapak atar yeni parçalar aşınmadan dolayı çapak çıkarır. Bu çıkacak olan maddelerin motora yüksek hız ve sıcaklık ve de basınçla zarar vermesi büyük ihtimaldir. Bu yüzden aklı olan rodajda önerilen hızların üstüne çıkmaz.

Motor açma saçmalığına gelince; Kuralına göre rodajı geçtikten sonra zaten basarsın gaza motorun da adam gibi motorsa gider. Açmakta neyin nesiymiş yahu?:queen: Motoru açıcam diye gereksiz hızlara çıkmaya lüzum yok. Motor açmak diye birşey de yok zaten. Gerektiği yerde motorun kapasitesine göre zaten hız yaparsın. Önemli olan adam gibi sağlıklı biçimde gideceğin yere ulaşmak...

Mengu16
16 Nisan 2013, 00:11
Kaç kere rodaj yaptım, rodaj yağını hep kendim değiştirdim bi kere çapak görmedim yağda. Sene olmuş 2013, beğenmediğiniz çinliler bile son teknoloji CNC makinelerde işliyor pistonu silindiri. Motoru fazla zorlamadıktan sonra hiç rodaj yapmayanla çok dikkatli sakin sürenin arasındaki performans farkı yüzde 2-3'ü geçmez o fark da bikaç bin km sonra kapanır.

mustf
16 Nisan 2013, 00:18
Kaç kere rodaj yaptım, rodaj yağını hep kendim değiştirdim bi kere çapak görmedim yağda. Sene olmuş 2013, beğenmediğiniz çinliler bile son teknoloji CNC makinelerde işliyor pistonu silindiri. Motoru fazla zorlamadıktan sonra hiç rodaj yapmayanla çok dikkatli sakin sürenin arasındaki performans farkı yüzde 2-3'ü geçmez o fark da bikaç bin km sonra kapanır.
Kardeşim diyelim ki sen "on" defa rodaj yaptın. Ve şansın yaver gitti sorun çıkmadı. Peki dünya çapında bu işi yapan ve milyonlarca adet olarak bu motorları üreten firmaları mı yoksa senin fikrini mi dinlemeliyiz?

Bu adamlar bir ağızdan; " 1600 km ye kadar tavsiye edilen hız ve devirleri ihlal ederseniz sakat ve arızalı bir motorunuz olabilir! " demektedir. Tabi ki "kesin olur" demiyor " olabilir!" diyor. Demek ki oluyor da adam bunu söylüyor...

Başımıza illa ki gelmiş olması gerekmez. Önemli olan konuya bilimsel bakabilmektedir...

Mengu16
16 Nisan 2013, 00:22
Kardeşim diyelim ki sen "on" defa rodaj yaptın. Ve şansın yaver gitti sorun çıkmadı. Peki dünya çapında bu işi yapan ve milyonlarca adet olarak bu motorları üreten firmaları mı yoksa senin fikrini mi dinlemeliyiz?

Bu adamlar bir ağızdan; " 1600 km ye kadar tavsiye edilen hız ve devirleri ihlal ederseniz sakat ve arızalı bir motorunuz olabilir! " demektedir. Tabi ki "kesin olur" demiyor " olabilir!" diyor. Demek ki oluyor da adam bunu söylüyor...

Başımıza illa ki gelmiş olması gerekmez. Önemli olan konuya bilimsel bakabilmektedir...
Ne gibi sorun çıkmasını bekliyorsun ? motor kitlemesi falan mı, öyle bişey olacağı varsa imalat hatası varsa istersen 50 ile sür yine de motorun kitlenir. Dediğim gibi motoru aşırı zorlamayacaksın zaten rodaj dışında da bu gerekli. 1600km de aşırı uzun bi süre 700km'den sonra motorun açılması diye bişey kalmıyor. Konuya bilimsel bakarsak motorun 30-40km'de açılacağını söyleyen makaleler var. Kullanma kılavuzları firmaları güvence altına almak içindir kullanıcıları değil.

Tropiksera
16 Nisan 2013, 00:28
Sen direk rodajını yapmadan ani kalkış ve tek teker hareketlerine başla :)

mustf
16 Nisan 2013, 00:30
Yahu zaten rodaj da bu demek değil mi? " Motoru fazla zorlama!" diyor biz de sen de aynısını söylüyoruz. Zaten budur.

Ama tutar sıfır motora birden 120 filan yüklenirsin o zaman belli olur firmaların doğru söylediği. Ki, adam da kendi malını lekelemek istemez, alıcı da parasını çöpe atmak istemez zaten...

garaj20
16 Nisan 2013, 00:41
valla ilk 3-5 mesajı okudum gerisini okumadan (dayanamadım) yazayım dedim...
-daha sıfır motoru zorlarsan seneye kucağına alırsın sonra bu motorlar çok kötü diye ağlarsın...
-Rodaj demek 3-4 bin km motoru zorlama demek zaten zamanla motorun daha düşük devirlerde tepkilenmeye sahip olacaktır.
-Rodaj süresinde parçalar birbirini aşındırır ve alışma denilen olay olur...
-Ne kadar sakin o kadar iyi.
-6bin 6500 devirlerde git motorunun süratlendiğini göreceksin..
-olduğu yerde motoru bağırtma fazla gazlama... hayırlı uğurlu olsun güle güle kullan

sertan007
16 Nisan 2013, 20:49
arkadaşlar motorun devri basmasam bile normalde cok yüksek calisiyor servise götürdüm ayarladi rolantedeyken 1000 e düşrdü ama yolda giderken 3.vites 50yle giderken 7000 devire cikior motor yada 6000 falan 4 e falan atarsam zaten motor zorlanir diye atmiorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:45 ----------

Arkadaşlar motor cok yüksek devide calişiyor 3.viteste 50yle gidiyorum genede 7000 lere fırlıyor dip gaz gitmememe rağmen servise gittim ayarladi 1000e düşürdü rolantedeyken Bide motorun suan direksiyonu gerçekten cok ağir sanki sadece şase dümdüz gibi direksyonu ayarlanma ihtimali varmi

Proud
16 Nisan 2013, 20:50
Kaça aldın motosikleti evladıııııııııııım

Mengu16
16 Nisan 2013, 20:53
arkadaşlar motorun devri basmasam bile normalde cok yüksek calisiyor servise götürdüm ayarladi rolantedeyken 1000 e düşrdü ama yolda giderken 3.vites 50yle giderken 7000 devire cikior motor yada 6000 falan 4 e falan atarsam zaten motor zorlanir diye atmiorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:45 ----------

Arkadaşlar motor cok yüksek devide calişiyor 3.viteste 50yle gidiyorum genede 7000 lere fırlıyor dip gaz gitmememe rağmen servise gittim ayarladi 1000e düşürdü rolantedeyken Bide motorun suan direksiyonu gerçekten cok ağir sanki sadece şase dümdüz gibi direksyonu ayarlanma ihtimali varmi
4. 5. vitesleri de kullan, rodajda bütün vitesler kullanılır motor değişik hızlarda kullanılır.

mhmtesk
16 Nisan 2013, 20:59
Bende daha1 ay önce cbr 125 aldım kitapcığında rodaj hakkında sadece şu yazılı : RODAJ: ' İlk 500 kilometrede daha fazla özen göstererek motosikletinizin gelcekteki güvenirliğini ve performansını garanti altına almış olursunuz. Bu süre içinde, tam gez çalışmalardan ve ani hızlanmalardan kaçının.' hepsi bu kadar :sunny: İnternette envayi çeşidine rastladım rodaj hakkında, ee kitabındaki yazan da belli. Geçen gece adam sayfalarca yazmış rodaj süresince yok piston yok segman yok bilmemne işleyiş falan oku oku ööğğh geldi. Tabi tecrübeye saygımız var ama hala bilmiyorum yani, ben kafama göre açıcam artık 1500 km boyunca usul usul sakin sakin kullanıcam yani aklıma yatan bu :cat:

Mengu16
16 Nisan 2013, 21:04
Bende daha1 ay önce cbr 125 aldım kitapcığında rodaj hakkında sadece şu yazılı : RODAJ: ' İlk 500 kilometrede daha fazla özen göstererek motosikletinizin gelcekteki güvenirliğini ve performansını garanti altına almış olursunuz. Bu süre içinde, tam gez çalışmalardan ve ani hızlanmalardan kaçının.' hepsi bu kadar :sunny: İnternette envayi çeşidine rastladım rodaj hakkında, ee kitabındaki yazan da belli. Geçen gece adam sayfalarca yazmış rodaj süresince yok piston yok segman yok bilmemne işleyiş falan oku oku ööğğh geldi. Tabi tecrübeye saygımız var ama hala bilmiyorum yani, ben kafama göre açıcam artık 1500 km boyunca usul usul sakin sakin kullanıcam yani aklıma yatan bu :cat:
Aynen öyle. Motoru aşırı zorlamayın demişler kısa ve öz, ben de bunu diyorum çok fazla incelikleri olan, çok önem verilmesi gereken bişey değil doğrusu.

Proud
16 Nisan 2013, 21:05
Kaç lira bu motor biri söylesin ya.

burdurlu1988
16 Nisan 2013, 21:13
Kaç lira bu motor biri söylesin ya.

epey güldüm :D.. adam kaç kere motorun fiyatını sormuş neden cevap vermiyorsunuz bakim?

brds
03 Kasım 2013, 02:04
rodaj için değil de çinlileri pek zorlamak iyi gelmez zaten usul usul kullan gitsin işte...çinliye çinli gibi davranırsan pek başının ağrıyacağını sanmıyorum...tam performans 5-6bini bulur zaten idare et...

Ahmet_Tascı
03 Kasım 2013, 02:13
800 km hıza kadar 60 70 80 arası git.800 e yaklaşırken 90 nı bul.800 geç çık dümdüz yola motoru boğmadan bas gaza.

Konca
03 Kasım 2013, 03:18
Siz nediyonuz ne saçmalıyorsunuz lütfen konu hakkında bilgisi olmayanlar bişey yazıp kafada soru işaretleri bırakmasın.

Rodaj parçaların alışma dönemedir aynı zamanda seninde motora alışma rodajın vardır bu dönemde sakin kullanman gerekir motorun ulaştığı max tork devrinin yarısına ilk 200-300 km gelmek pek doğru bir davranış değildir.Motorlar elle montajlanır bu yüzden düz mantık yüksek sürat yapmak yanlıştır bir vida fazla sıkılmış veya gevşek olabilir hayati risk taşır sakın.

en basitinden şöyle anlatayım 5.000-6.000 devir/dk da vites değiştir en az 4.500 de vites değiştir (çünkü dişliler bir birine geçmekde zorlanır.) 1.000 bakımı gelmeden önce motor yağını değiştir-artçı alma (2 kişi binme.) sonra 7.000-8.000 dev/dk vites değiştirmende bir sakınca yoktur ama aşırıya kaçma kısaca her 500km de bir vites değiştirme devrini yavaş yavaş artır bu arada motosikletin rodajı 1500 km değil en aşağı 3.000 km biter

motorunun bakımlarını aksatma 500 km de bir zinciri temizleyip yağla
vibrasyondan gevşeyen parçalar olabilir 500 km sonrasında servise götür veya kendin vidaları uyumlu alet ve edavatlarla kontrol et

Tİme_shİft42
03 Kasım 2013, 05:04
Kitapcıktaki yazana uy

Agv
03 Kasım 2013, 13:30
Aklı evvel'lere kulak asmadan servis kitapçığında yazanları uygula, sakın ola yukardaki şahsın aklına uyup uygulayayım deme, motor bilgisi olmayan adamı, 5. vitese kadar çlıkartmak ve sonuna kadar zorlatmak, 2 gıdım aklım var sen gibileri gördükçe bunada şükür diyorum vallahi.

yerimizi alalım başladı şov.. :mrgreen: arkadaşın dediği gibi servis kitapçığında ne yazıyorsa onu dene. ben de sıfır aldım aracımı hiç kulak asmadım söylenenlere şu an baya km yaptım çok memnunum motosikleti açmak diye bir şey yok bir kere.. adamlar sana rodajda ne yapman gerektiğini yazmışlar zaten atıyorum; 0-500 km arası 4 bin devir geçme. 500-750 arası 6 bin deviri geçme ve tam gazda uzun süre gitme. 750-1000 arası tam gaz gidebilirsin, istediğiniz devirde vs. zaten bu şekilde aracına uygun biçimde gereken bilgi yazar kullanıcı kılavuzunda. millete kulak asma yok şöyle yap, böyle yap diye.