PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şanşmı,Profesionellikmi



mertoreis
14 Nisan 2013, 00:56
Merhaba, daha demin bir video izledim adam r1 ile son anda 0 geçiyor araba videoyu izleyin yorum yapin şanş mı profesionellikmi

Buyrun video;
http://www.youtube.com/watch?v=LAHIpEdF9cg


Saygılarımla

beko12345
14 Nisan 2013, 00:58
2 sinin karışımı ama yetenek ağırlıklı bence , herkezin yapabileceği iş değil o hareket .

ogzcngdk
14 Nisan 2013, 01:03
arabayı görünce frenlere asılmıyor kaçmak için yer arıyor ve motoru diğer tarafa yatırıyor bu işi bildiği için..

araba 1 saniye önce o yoldan çıkmıyor motorda 1 saniye geç o yola girmiyor ve çarpışmıyorlar.. buda şans

soyuldu
14 Nisan 2013, 01:05
adam hala gaza abandıgına göre şans degil.

rs_guven
14 Nisan 2013, 01:05
Görüş açısının çok düşük olduğu bir yolda, gereksiz aşırı hız yapıyor.
Bunun neresi profesyonellik?

emrb
14 Nisan 2013, 01:11
videoyu izlerken bi tuhaf oldum helal olsun adama.şans ve refleks bariz belli.

sakinseytan
14 Nisan 2013, 01:13
o anda adrenalin hat safadaymış soguk kanlı davranmış ama yemişim öyle profesyonelligi araba panik yapıp gaza bassa güm zincirlikuyuya defin işlemleri başlardı.
ss işi gösteriş hız ve ölüm...

umurcan
14 Nisan 2013, 01:30
arabayı görünce frenlere asılmıyor kaçmak için yer arıyor ve motoru diğer tarafa yatırıyor bu işi bildiği için..

araba 1 saniye önce o yoldan çıkmıyor motorda 1 saniye geç o yola girmiyor ve çarpışmıyorlar.. buda şans

o yolda o hızla gitmek de kafasızlık

tolgs
14 Nisan 2013, 01:32
şans olduğu kesin ama acemi birisi o şekilde davranamaz diye düşünüyorum.

yürekçe
14 Nisan 2013, 01:34
profesyonellik demeyelim de ustalık mı demek daha doğru olur.

ustalık?
motosiklette hep acemi olduğumuz için, usta olamayız hiç bir zaman :)
ayrıca, usta demek; öngörü sahibi demektir, tecrübeli ve bu tecrübeyi kullanabilen demektir.
tecrübeli biri, trafikte her an biri veya bir şeyin çıkabileceğini bilir ve öngörür.
bunu yapmış mı?
bence, hayır.
hele tecrübeli biri çevresindekilerin de hayatını riske etmez.
yani, kısacası;
bu adam o an için iyi bir konsantrasyona sahip
o an için araç sürücüsü daha şanslı ( yola kontrolsüz çıkıp hata yapan o )
motosiklet sürücüsünün yaşadığı korku-panik her ne ise bunu bilmiyoruz, o yüzden sadece Allah korumuş diyorum ben.
ben, durduğu yerde düşüp ölen çok iyi usta pilotlar biliyorum.
ya da, kenan sofuoğlu'nun bahattin abisi gibi kırmızı ışıkta geçen bir arabanın altında kalıp canveren şampiyonlar da var tabii...

ugrgnr
14 Nisan 2013, 01:55
ooof of cok fenaymış bak bu. bunun adı profesyonelliktir. başka hiiç birşey degil. şans tabikide var ama %1. %99u burada tecrübe ve yetenek. o yolda o hızla zaten gidilmez fakat belli ki adam kendine güveniyor. tabi güveniyor diyorum da, adam dıger serıde gectıgınde o serıtte araba olsaydı, patlamıstı. burada da şans var aslında. ne diyelim, fifti fifti diyelim en dogrusu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------


profesyonellik demeyelim de ustalık mı demek daha doğru olur.

ustalık?
motosiklette hep acemi olduğumuz için, usta olamayız hiç bir zaman :)
ayrıca, usta demek; öngörü sahibi demektir, tecrübeli ve bu tecrübeyi kullanabilen demektir.
tecrübeli biri, trafikte her an biri veya bir şeyin çıkabileceğini bilir ve öngörür.
bunu yapmış mı?
bence, hayır.
hele tecrübeli biri çevresindekilerin de hayatını riske etmez.
yani, kısacası;
bu adam o an için iyi bir konsantrasyona sahip
o an için araç sürücüsü daha şanslı ( yola kontrolsüz çıkıp hata yapan o )
motosiklet sürücüsünün yaşadığı korku-panik her ne ise bunu bilmiyoruz, o yüzden sadece Allah korumuş diyorum ben.
ben, durduğu yerde düşüp ölen çok iyi usta pilotlar biliyorum.
ya da, kenan sofuoğlu'nun bahattin abisi gibi kırmızı ışıkta geçen bir arabanın altında kalıp canveren şampiyonlar da var tabii...

kusuruma bakmayın fakat katılmıyorum bu gorusunuze. iyi düşünürseniz detaylı bır sekılde. ustalıgı farkedebılırsınız. o arabayı gormek zaten o hızda ayrı bır ustalık. fakat o anda ne yapılması gerektıgını bılmekse, cook ayrı bır ustalıktır. adam panıkleseydı o arabayı gorunce, frene asılsaydı ki duramazdı frene dokundugu an duserdı ve o hızla gırerdı arabaya. sonucuysa belli. burada ustalık bariz belli. fakat dedıgım gıbı, bu ustalıktan sonrası da sans. ters serıtte araba olsaydı ustalık falan kalmıcaktı. şans iste. sofuoglunun abisininkiyse, ustalıkla alakası yok. ne videolar var şansla ilgili. kader bunun adı baska bısey degıl. insanın kaderinde ne varsa o olur. illa şampiyon diye normal bir insan gibi olmeyecek diye birşey yok. kader bu. şans.

yürekçe
14 Nisan 2013, 02:26
bu olaya profeyonellik diyenlerin yorumlarını şuna benzetiyorum;

uçurumdan ayağı kayan adamın oradaki çalılara takılarak kurtulmasına ne kadar profeyonel denilirse artık.
araba sürücüsü yarım saniye geç gaz bassaydı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------


ooof of cok fenaymış bak bu. bunun adı profesyonelliktir. başka hiiç birşey degil. şans tabikide var ama %1. %99u burada tecrübe ve yetenek. o yolda o hızla zaten gidilmez fakat belli ki adam kendine güveniyor. tabi güveniyor diyorum da, adam dıger serıde gectıgınde o serıtte araba olsaydı, patlamıstı. burada da şans var aslında. ne diyelim, fifti fifti diyelim en dogrusu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------



kusuruma bakmayın fakat katılmıyorum bu gorusunuze. iyi düşünürseniz detaylı bır sekılde. ustalıgı farkedebılırsınız. o arabayı gormek zaten o hızda ayrı bır ustalık. fakat o anda ne yapılması gerektıgını bılmekse, cook ayrı bır ustalıktır. adam panıkleseydı o arabayı gorunce, frene asılsaydı ki duramazdı frene dokundugu an duserdı ve o hızla gırerdı arabaya. sonucuysa belli. burada ustalık bariz belli. fakat dedıgım gıbı, bu ustalıktan sonrası da sans. ters serıtte araba olsaydı ustalık falan kalmıcaktı. şans iste. sofuoglunun abisininkiyse, ustalıkla alakası yok. ne videolar var şansla ilgili. kader bunun adı baska bısey degıl. insanın kaderinde ne varsa o olur. illa şampiyon diye normal bir insan gibi olmeyecek diye birşey yok. kader bu. şans.

ben de zaten o büyük ustalardan bahsederken kaderden bahsetmiştim.
siz ne derseniz deyin,
ama hasbelkader aldığım ileri seviye teorik sürüş eğitimlerinde, bana " önlenebilen veya önlenemeyen kazalar" hakkında pek çok video izlettirilmişti.
sonra öğrendim ki, engellenemez kaza sayısı pek az.
ve kazalarımızın pek çoğu hep çevresel faktörlerdir.
kabataslak yorum yapacağınıza bari istatistiki bilgiler verin bize.
bir de ustalık diyorsunuz ya;
aynı olay 100 kere yaşansa, aynı refleksler ( iki taraf için de hem sürücüler hem de araçlar için geçerli ) kaç defa aynı sonucu verir?
belki farkındalığınızda değildir ama; yerdeki minicik bir yaprak, bir mucur tanesi, bir yağ damlası, aracın lastiğindeki balans bile milisaniyeleri değiştirir.
ben, çocuk yaşlarımdayken, olduğum yerde bisikletle U dönüşü yaparken öyle bir düşmüştüm ki.
pedala asıldığım anca arka tekerin altına denk gelen bir parça şeftali kabuğu tepetaklak olmama yetti.

hayat, tecrübelerle doludur...

AYDINLI
14 Nisan 2013, 04:42
şans mı profesyonel mi bilmem de o anda iyi bi yusuf yusuf çekmiştir :)

ugrgnr
14 Nisan 2013, 04:59
bu olaya profeyonellik diyenlerin yorumlarını şuna benzetiyorum;

uçurumdan ayağı kayan adamın oradaki çalılara takılarak kurtulmasına ne kadar profeyonel denilirse artık.
araba sürücüsü yarım saniye geç gaz bassaydı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------



ben de zaten o büyük ustalardan bahsederken kaderden bahsetmiştim.
siz ne derseniz deyin,
ama hasbelkader aldığım ileri seviye teorik sürüş eğitimlerinde, bana " önlenebilen veya önlenemeyen kazalar" hakkında pek çok video izlettirilmişti.
sonra öğrendim ki, engellenemez kaza sayısı pek az.
ve kazalarımızın pek çoğu hep çevresel faktörlerdir.
kabataslak yorum yapacağınıza bari istatistiki bilgiler verin bize.
bir de ustalık diyorsunuz ya;
aynı olay 100 kere yaşansa, aynı refleksler ( iki taraf için de hem sürücüler hem de araçlar için geçerli ) kaç defa aynı sonucu verir?
belki farkındalığınızda değildir ama; yerdeki minicik bir yaprak, bir mucur tanesi, bir yağ damlası, aracın lastiğindeki balans bile milisaniyeleri değiştirir.
ben, çocuk yaşlarımdayken, olduğum yerde bisikletle U dönüşü yaparken öyle bir düşmüştüm ki.
pedala asıldığım anca arka tekerin altına denk gelen bir parça şeftali kabuğu tepetaklak olmama yetti.

hayat, tecrübelerle doludur...

şansla ilgili söylediklerinizde sonuna kadar haklısınız fakat, o şansı daha da guclendırmek ınsanın ustalıgına kalıyor bıraz da. onu belırtmeye calıstım

acayüp
14 Nisan 2013, 05:04
Adamın hayatı o anda karşı şeridin boş oluşuna bağlı.

Güvenli sürüşten bi haber olanlara prof luk gibi geliyor.

O adam aracı gördüğünde frene basıp güvenle dursaydı ozaman usta da olurdu profesyonelde. Bu hali ile sadece şanslı hızlı ve aptal olmuş.

ilovetechn0
14 Nisan 2013, 05:51
bence de ustalık hangi yolda hangi hızla gideceğini bilmek ve karşına çıkan tehlikeyi farkedip yarı yarıya şansa bırakmadan durabilmektir veya kıvırma tekniği ile atlatmaktır. videoda adam çift yönlü yolda o hızda gidiyor tehlikeyi farkettiği anda karşı şeride manevra yapıp kurtuluyor ancak ya o anda karşıdan bir tır geliyor olsaydı sizce adamın o sözde profesyonelliği onu kurtaracak mıydı?

ugrgnr
14 Nisan 2013, 13:01
Adamın hayatı o anda karşı şeridin boş oluşuna bağlı.

Güvenli sürüşten bi haber olanlara prof luk gibi geliyor.

O adam aracı gördüğünde frene basıp güvenle dursaydı ozaman usta da olurdu profesyonelde. Bu hali ile sadece şanslı hızlı ve aptal olmuş.

aynı şeyi konusuyoruz. o hızda dunyanın en ıyısı bıle duramaz. öyle birşey yok. o hızda durmayı dusunmek zaten adamı oldurur baska bsey yapmaz. adamın usta oldugu apacık bellı. ya vırajları gormuyo musunuz ? o vırajlarda o hızı yapabılmek bıle ustalık ıster. adamın yaptıgı tehlike evet ama yapmıs bı kere. onu konusmamak gerek, kazayı nasıl atlatmıs onu konusmak gerek( bunu gelebılecek yorumlar ıcın yazdım.)

serdar1547
14 Nisan 2013, 13:15
KARIŞIK....on karakter

Benli
14 Nisan 2013, 13:28
Bence gayet normal , düşük süratte ikiside , bize hızlıymış gibi geliyor çekimden dolayı ! , ustalık , sonunu görmediğin yolda basmak ve tehlikeyle karşı kerşıya kalmak olmamalı !

acayüp
14 Nisan 2013, 14:10
Arkadaş nasıl atlatmış meselesi tamamen şans.
Hayatmın en büyük tehlikesini benim şeridime geçen bir minibüs nedeniyle yaşamıştım. Adam yokuş aşşağı olanca hızıyla önüme atladı.
Ben o anda şoka girmiştim ve magirus amblemi bir apartman gibi gözümde büyümüş ve onun haricinde hiçbirşey göremez olmuştum. Sonra hayatım film şeridi gibi önümden geçerken bir anda kendime geldim. Bende karşı şeridin kaldırım kenarından gidiyorken buldum kendimi. Sonra baktım yaşıyorum frene basim bari diye düşnerek olanca gücümle frenlere bastım park halindeki transporter panelvana çarpıp durdum. Motor tampona saplanıp kaldı dayımın oğlu üzerimden uçup minibüsün ön camından içeri girdi. Ben hala gidonu tutuyordum ama gidon kopmuştu.
Ben bu olayı nasıl ne yaparak atlattım hiç hatılamıyorum. Ne olduğuna dair hiçbir fikrim ok. Bunda 20 yıl önce ilk motorum mz301 ile yaşamıştım ve alabildiğine acemiydim.
bu yaşadığım olayı kameraden seyretme şansım olsaydı herhalde her gören büyük ustalık derdi.
Hızım en fazla 50 km civarındaydı. Minibüs durmadı bile . Benim çarptığım minibüsün sahibi olayı görmüş ve sadece canın sağolsun git motorunla ve dayının oğluyla ilgilen arabayı ben hallederim hiç kafana takma ölümden döndünüz gidin evinize dinlenin demişti. Bikaç kişi şerefsiz minibüsün perşinden koşmuşlar ama durduramamışlardı. vs vs .

Yanlış birşeyi mantıklı bir kılıfa uydurmaya çalışıp gözünüzde yüceltmeyin. Salak her durumda ve şartta salaktır. Aptalda aptaldır. Yapılan aptallığı ustalık kapatmaz. Birgün kapatmaz ogünde son gün olur.

Ozamandan bu zamana çok yol gittim çok çalıştırdım kendimi. Neler geldi başımıza . Her türlü duruma hazırlanmak için sürekli çalıştım sürrekli senaryolar üzerine refleks geliştirme çalışmaları yaptım. Güvenli sürüş kitpları videoları yazıları okuyup her fırsatta öğrendiklerimi uygulayarak pekiştimeye çalıştım. Ve birşey anladımki. Bir tehlikeye girmemek en büyük ustalıktır. Hayatın şansa bırakılmayacak kadar değerli.

O hızda dünyanın en iyisi bile duramazsa yatığının yeri değilmiş demekki. 1. Kural durabileceğin kadar hızlanırsın.....

Tİme_shİft42
14 Nisan 2013, 14:17
Adamın hayatı o anda karşı şeridin boş oluşuna bağlı.

Güvenli sürüşten bi haber olanlara prof luk gibi geliyor.

O adam aracı gördüğünde frene basıp güvenle dursaydı ozaman usta da olurdu profesyonelde. Bu hali ile sadece şanslı hızlı ve aptal olmuş.

Frenmi oda ne :queen::queen:

Hani arabayı önceden fark etsede fren mesafesi bulabilse

Ama viraj çıkışını görmeden basıyor asıl büyük hata burda

Fren mesafesi yok gibi iyide yapmış böyle durumlarda 1 salisenin bile önemi var

Çıkardığım sonuç

Viraj çıkışını göremediğin yol yol değilmiş heleki bu hızlarda :queen::queen:

scooboy
14 Nisan 2013, 14:32
Sadece (o kadar hızlı gitme haricinde) aptal bi adam dedğilmiş. Başka yapacak bi seçeneği yokki o hızda.

c3nk
14 Nisan 2013, 14:43
cevap herikiside :)

yürekçe
14 Nisan 2013, 14:50
Arkadaş nasıl atlatmış meselesi tamamen şans.
Hayatmın en büyük tehlikesini benim şeridime geçen bir minibüs nedeniyle yaşamıştım. Adam yokuş aşşağı olanca hızıyla önüme atladı.
Ben o anda şoka girmiştim ve magirus amblemi bir apartman gibi gözümde büyümüş ve onun haricinde hiçbirşey göremez olmuştum. Sonra hayatım film şeridi gibi önümden geçerken bir anda kendime geldim. Bende karşı şeridin kaldırım kenarından gidiyorken buldum kendimi. Sonra baktım yaşıyorum frene basim bari diye düşnerek olanca gücümle frenlere bastım park halindeki transporter panelvana çarpıp durdum. Motor tampona saplanıp kaldı dayımın oğlu üzerimden uçup minibüsün ön camından içeri girdi. Ben hala gidonu tutuyordum ama gidon kopmuştu.
Ben bu olayı nasıl ne yaparak atlattım hiç hatılamıyorum. Ne olduğuna dair hiçbir fikrim ok. Bunda 20 yıl önce ilk motorum mz301 ile yaşamıştım ve alabildiğine acemiydim.
bu yaşadığım olayı kameraden seyretme şansım olsaydı herhalde her gören büyük ustalık derdi.
Hızım en fazla 50 km civarındaydı. Minibüs durmadı bile . Benim çarptığım minibüsün sahibi olayı görmüş ve sadece canın sağolsun git motorunla ve dayının oğluyla ilgilen arabayı ben hallederim hiç kafana takma ölümden döndünüz gidin evinize dinlenin demişti. Bikaç kişi şerefsiz minibüsün perşinden koşmuşlar ama durduramamışlardı. vs vs .

Yanlış birşeyi mantıklı bir kılıfa uydurmaya çalışıp gözünüzde yüceltmeyin. Salak her durumda ve şartta salaktır. Aptalda aptaldır. Yapılan aptallığı ustalık kapatmaz. Birgün kapatmaz ogünde son gün olur.

Ozamandan bu zamana çok yol gittim çok çalıştırdım kendimi. Neler geldi başımıza . Her türlü duruma hazırlanmak için sürekli çalıştım sürrekli senaryolar üzerine refleks geliştirme çalışmaları yaptım. Güvenli sürüş kitpları videoları yazıları okuyup her fırsatta öğrendiklerimi uygulayarak pekiştimeye çalıştım. Ve birşey anladımki. Bir tehlikeye girmemek en büyük ustalıktır. Hayatın şansa bırakılmayacak kadar değerli.

O hızda dünyanın en iyisi bile duramazsa yatığının yeri değilmiş demekki. 1. Kural durabileceğin kadar hızlanırsın.....

akıllı adamı severim, arkadaşımı severim ama akıllı arkadaşımı hiç bir şeye değişmeyecek kadar çok severim...
ne güzel anlatmışsın.
tekrar büyük bir kaza atlatmaman dileğiyle, sağlıcakla kal :)

hisvarlar
15 Nisan 2013, 02:19
Profesyonel birisi ucunu görmediği viraja motorunu yatırmaz bence. Ancak sürücünün kalitesi frene basmayıp, kaçış noktasını hemen seçmesnden belli.

Mengu16
15 Nisan 2013, 02:23
Cehalet demek daha doğru.

COQ
15 Nisan 2013, 02:28
Sansli hergele.
Bu aptallar her zaman sansli oluyor.:)

MeTaL
15 Nisan 2013, 02:40
Kurtulması ŞANS, kendini o duruma sokması APTALLIK, karşısındakini tehlikeye sokması (bu küçük bir çocuk veya günahsız herhangi bir insanda olabilirdi) UMURSAMAZLIK, bu videoyu matah birşey yapmış gibi yayınlaması GERZEKLİK oluyor bence ...