PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kontra tekniğini anlamak için en basit yöntem



NoMotorNoCry
27 Mart 2013, 15:21
Kontra tekniği , bilenlerin bilmeyenlere anlatmakta zorlandığı , bilmeyenlerin anlamakta zorlandığı , motorcuların başının belası bir terimdir.Araştırmaya kalktığınızda karşınıza uzun uzun yazılar ve yabancı dilde videolar çıkacaktır.Ben de pek çok video izledim , bir çok yazı okudum.Pek çok deneme yaptım , ancak sonunda vazgeçtim.En iyi yol bildiğin yoldur diyerek bildiğim gibi kullanmaya devam ettim.Sağa dönerken gidonu sola ittirmeye çalışmak çok saçma gelmişti.Fakat bir gün kendi kendime kontrayı keşfettim.Eğer bu keşif şeklimi anlatırsam belki bilmeyen arkadaşlara yardımcı olur diye düşündüm ve en sade şekilde , kafa karıştırmadan kısaca paylaşmayı uygun gördüm.

Öncelikle şunu söylemek lazım , kontrayı bilmeden yapmaya çalışmak doğru değil.Her motorcu zaten kontrayı kullanır fakat kullandığının farkında değildir.Öncelikle nasıl yaptığını keşfetmesi lazım.Bundan sonrası zaten çorap söküğü gibi gelecektir.Öncelikle bize kontra tekniğini uygulayacağımız virajlı bir yol lazım.Bu yol çok aşırı virajlı ya da virajlarının çok geniş açılı olmaması lazım.Biraz hız yapmaya ve motoru yatırabilmeye müsait olmalı.Ki zaten kontrayı hissedeceğimiz an motoru yatırdığımız an olacaktır.Peki kontrayı nasıl hissedicez?Kontrayı avuç içlerimizde ve bileklerimizde hissedicez.Konsantre olmamız gereken avuç içlerimizin elciğe yaptığı basınç olacak.Diyelim ki motorumuzun bakımları tam , lastiklerimiz süper , yani motorumuza güvenimiz tam.Çıktık yola.Sağ ve sol elciğe eşit şekilde basınç uyguluyoruz.Yani avuç içlerimizde ve bileklerimizde hissettiğimiz baskı aynı.Az ilerde sağa viraj var.Başladık motoru yatırmaya.Birden sol avuç içimizde bir ferahlama ve boşluk hissettik.Fakat aksi tarafta yani sağ avuç içimizde ve sağ bileğimizde basınç hissetmeye başladık.Çünkü sağ elciğe bilinçsizce kuvvet uyguluyoruz.Belki bu yaptığımızın farkında bile değiliz ancak yaptığımız şey tam olarak kontra basmaktır.Aynı şekide sola virajda motoru yatırdığımızda sağ elimizde hissedeceğimiz rahatlamanın sebebi sol elciğe uygulayacağımız kuvvet olacaktır.Bunu keşfettikten sonra zaten viraja yaklaşırken beynimiz bize az sonra sağa viraja gireceksin ve sağ elciğe kuvvet uygulayacaksın diye uyarı gönderecektir.Az sonra sağ elciğe uygulayacağımız kuvvetin bilincinde olacağımızdan bu kuvvetin şiddeti ve motoru yatırma açımız arasındaki bağlantıyla doğru orantılı olarak oynamalar yapabilir ve kendimizi geliştirebiliriz.Kontra tekniğini keşfettikten ve kontrol edebilmeyi öğrendikten sonra da motor kullanmaktan çok daha fazla zevk alacağınızdan emin olabilirsiniz.

Keyifli sürüşler....

DEISIS
11 Nisan 2013, 10:14
yani dönüş tarafındaki ele uygulanan baskı zıt yöndeki elin rahat bırakılması mıdır kontra?

peki bunun scooter için olan extra bi tekniği yok mu ? yoksa aynı şey mi?

macar_93
11 Nisan 2013, 10:42
Viraj sağa doğruysa direksiyonu çok az sola çeviriyoruz.Ağırlık merkezinden dolayı motosiklet sağa yatma eğiliminde oluyor.Sağa yattığı içinde doğal olarak sağa doğru dönüyorsunuz. Bu tekniği geniş bi yolda trafiğin çok az olduğu bir yolda direksiyonla oynarken keşfetmiştim. Virajda öğrenmek biraz tehlikeli geldi. Geniş bir yolda denemek daha güvenli. Önce güvenlik ! =)

Motorunuz 2 tekerlikliyse eğer scooter , racing , enduro farketmez =)

NoMotorNoCry
11 Nisan 2013, 10:55
yani dönüş tarafındaki ele uygulanan baskı zıt yöndeki elin rahat bırakılması mıdır kontra?

peki bunun scooter için olan extra bi tekniği yok mu ? yoksa aynı şey mi?

Tüm iki teker için geçerlidir.Bisiklet dahil.Keşfetmek için tek yapmanız gereken sağa viraja dönerken motoru yatırdığınızda sağ avuç içinizdeki basıncı hissetmek.Zaten sağ elciğe uyguladığınız basınçtan dolayı sol bileğinizdeki rahatlamayı hissedeceksiniz.

ormankebabi
11 Nisan 2013, 11:27
Kontra yaparken depoyu bacaklarla sıkmak çok önemli. Kollarınızın gerginliğinden dolayı gidonun hareketini engellemek istemezsiniz.
Bence kontra ile ilgili en temiz bilgiyi Keith Code veriyor.

http://www.youtube.com/watch?v=VTC7f6M2L1E

DALGIC_800
11 Nisan 2013, 11:56
Bacaklarla depoya baskı uygulamanın yanında ,ön ayak basaklarındaki ayaklarımızın doğru konumda olmasıda çok önemli ... 2'si bir arada düzgün biçimde yapıldığında sürüş çok daha keyif verici oluyor :)

Sinan Er
11 Nisan 2013, 12:01
Kafanıza takılan birşey varsa DonaldDuck Amcaya danışabilirsiniz. (http://donald.hypermart.net/Teori/Cover.htm)

htmetin
11 Nisan 2013, 12:41
Kontra yaparken depoyu bacaklarla sıkmak çok önemli. Kollarınızın gerginliğinden dolayı gidonun hareketini engellemek istemezsiniz.
Bence kontra ile ilgili en temiz bilgiyi Keith Code veriyor.
http://www.youtube.com/watch?v=VTC7f6M2L1E


Hayatımda izlediğim en iyi kontra tekniği videosu teşekkürler.

bassturbin
11 Nisan 2013, 12:52
Kim ne derse desin teknik falan bir şekilde o viraj dönülüyor, hafif vücudunu döneceğin yöne eğiyorsun viraj geçiliyor o kadar, bu işi denemeye kalkıpta abest ve fazla hareket yapan yere yapışır hatırlatmaca, zaman geçtikçe motora göre viraj nasıl alınıyor öğreniyorsun çocukken kimse bize bisikletle nasıl dönülürü anlatmamıştı en baba motorcudan daha iyi viraja giriyorduk bisikletimiz kontra frenliydi belki ondandır :)

jackonbir
11 Nisan 2013, 13:25
bu konuyla ilgili ne zaman bir yazı okusam aha anladım diyorum :bounce:
sonra alttaki yorumları okuyorum yine zıçtık diyorum :pr:
mümkünse bu tür eğitim yazılarına yorum yapmayın
okuyup dışarı çıkıp uygulamaya çalışın olmadıysa gidip başka bir yazı okuyun video izleyin vs.

ÖMER FARUK İ
11 Nisan 2013, 13:39
Arkadaşlar kontrayı anlamanın en iyi yolu kontrayı tek elle kullanırken uygulamaktır. Örneğin müsait bir yolda uygun bir hızda giderken sağ gidonu uygun bir şekilde
itin. Mantık icabı gidon sola doğru döndüğü için motorun sola gitmesi gerekir. Ancak uygulamada öyle olmadığını motorun bir anda sağa doğru yattığını göreceksiniz.
Daha sonra çalıştıkça, doğru çizgi ve bakışı yakaladıkça özellikle hızlı virajlar büyük bir keyfe dönecektir.
Uzun ve nispeten yavaş virajlarda henüz aynı şeyi söyleyemiyorum maalesef.

NoMotorNoCry
11 Nisan 2013, 14:01
bu konuyla ilgili ne zaman bir yazı okusam aha anladım diyorum :bounce:
sonra alttaki yorumları okuyorum yine zıçtık diyorum :pr:
mümkünse bu tür eğitim yazılarına yorum yapmayın
okuyup dışarı çıkıp uygulamaya çalışın olmadıysa gidip başka bir yazı okuyun video izleyin vs.

Aynen dediğiniz gibi.Alttaki paylaşılan video baya karmaşık.Virajlarda amortisörlere düşen yükü bile anlatmış.Yani kontranın baya ötesine geçmiş.Donald Duck Amcamız da baya detaylı anlatmış.Kontrayı bilmeyen için kafa karıştırıcı olabilir.Dediğiniz gibi bugün hava güzel.Dışarı çıkıp benim dediğim şekilde uygulama yaparak basitçe kavramak çok mantıklı olur.Bi kere kontrayı kavradıktan sonra daha ileri gidip bu tür videolar falan izlenebilir.

yasdal
11 Nisan 2013, 14:09
Basit. Sola dönerken sol dirsek, sağa dönerken sağ dirsek düzelme eğiliminde olacak. Gözleyin şaşıracaksınız.

canerol
12 Nisan 2013, 23:31
bu kontrayı ilk duyduğumda baktım araştırdım denemeye karar verdi eğdim büktüm olmuyor sonra böyle işin taaa... :) dedim :) ondan sonra birgün yolda giderken baktım ben bu işi yapıyormuşum zaten yaw fazla kurcalamaya gerek yok :)

Sepetçioğlu
12 Nisan 2013, 23:43
Arkadaşlar gayet güzel değinmişler, aslında çok basit.

Denemek isteyenler için;
gidonu sıkmadan hafifçe tutuyoruz, düz bir hatta giderken sol ya da sağ gidonu hafifçe itiyoruz ve zaten motor on anda yatıp dönmeye başlayacak bu kadar basit. O zaman çözüyorsunuz olayı zaten :)

Mesela sağ virajın içindeyiz diyelim dönüşü daraltmak için sağı biraz daha itiyoruz, dönüşten çıkmak ve motoru dik konuma getirmek içinse sol gidonu itiyoruz :cat:

theSiyah
26 Ekim 2013, 15:27
Bu konuyu anlamak için çok okuma yapmıştım tabi izlediğim video kayıt sayısı da çok. Bu kadar sade ve anlaşılır bir anlatımla ilk kez karşılaşıyorum. Anlamış olmanın rahatlığı ile teşekkürler.

sardokar
01 Kasım 2013, 14:59
Kontra tekniğini uygulayarak öğrendim. Artık bunu refleks haline getirmek için uğraşacağım.

Eagle7
01 Kasım 2013, 16:11
Kafanıza takılan birşey varsa DonaldDuck Amcaya danışabilirsiniz. (http://donald.hypermart.net/Teori/Cover.htm)

Reşat erbaş yani donald duck kitabından herşeyi öğrenebilirsiniz sinan erin verdiği linki yaniliyelim çok faydalı bir kitapdır. Herkese tavsiye ederim.

http://www.dr.com.tr/kitap/motorsiklet-teorisi/resat-arbas/hobi/spor-ve-sporcular/spor/urunno=0000000193233

motorcu48
01 Kasım 2013, 16:23
motosiklet eğitimi denince ilk akla gelen bu oluyor malesef
uzmanlığım spor olduğu için söylüyorum;tıpkı bir futbolcunun enerji depolaması için bal pekmez enerji içeceği gibi bilinen yanlışlıkları performansını arttırmak için arayışa girmesi kadar yanlış.
bu tekniği bilseniz ne olur bilmeseniz ne olur .istanbuldaki eğitimlerde 40 yıllık motorcunun bile öğrenmediği hayatla yaşam arasındaki ince çizgi aktarılıyor ama kontra tekniği kadar ilgi çekmemiştir :D bunu araçların anlık sıkıştırması olarakta taktim ediyorlar bize...

FLİPER
04 Kasım 2013, 01:06
selamlar ve saygılar,
viraj bir refleks işidir ve vücudumuz ister istemez bu refleksi göstererek yattığımız yöndeki gidonu hafif ittiriyor ve viraj pozisyonumuzu alıyoruz.. fakat başlığın adı KONTRA olunca konu biraz daha cazip hale geliyor.. gidona basmak, motosiklet yattığın yöne doğru vücudun ve kolların ile asılmak, peglere basmak,, bunlar motosikleti yatırmanın çeşitli yöntemleridir ama güvenli bir viraj için KONTRA TEKNİĞİ çok basit ve etkili bir yöntemdir.. lakin kontra tekniğini bilmek virajda kurtuluş olamaz.. BAKIŞLAR, VÜCUT POZİSYONU, BAŞ POZİSYONU, KONUM BELİRLEME, GİRİŞ HIZI.. bu bahsettiklerim olmadan virajda başarılı olunmaz arkadaşlar..

tlgknbs
04 Kasım 2013, 18:45
kısa ve öz güzel anlatım.

altınkartal
04 Kasım 2013, 18:55
ellerinizi bırakıp sağ elinizle debriyajın bulunduğu kısımdan yön vermeye çalışırsanız anlarsınız.

kurufasulye
14 Kasım 2013, 10:58
Teknik budur.Mükemmel uygulamış.
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/ab5VAPv_460sa.gif

Eagle7
14 Kasım 2013, 12:43
Teknik budur.Mükemmel uygulamış.
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/ab5VAPv_460sa.gif

napmış o öyle ya videosu falan varmı bunun ?

kurufasulye
15 Kasım 2013, 00:31
napmış o öyle ya videosu falan varmı bunun ?

Bulamadım.:pale:

Colnar
15 Kasım 2013, 00:47
napmış o öyle ya videosu falan varmı bunun ?

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151863407568509

Eagle7
15 Kasım 2013, 12:22
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151863407568509

adamın refleksleri harika ya çok begendim

Carl Gustav
16 Kasım 2013, 08:18
İki video çektik bununla ilgili:

2011 versiyonu:


http://youtu.be/lGkmO1azg4I


2013 versiyonu:


http://youtu.be/sE7VdAdGprg

Slmlr
Brkn

shi_bumi
16 Kasım 2013, 10:02
Konumlan, yavaş gir, kontra bas yatır, çıkışa bak, çıkışı gör, yumuşak yumuşak gazla ki ağırlık merkezin arkaya, daha kalın ve yol tutuşunu sağlayacak arka lastiğe kaysın, hızlanarak çık...Tabi ki 80 ile girdiğin virajdan 150 ile çık demiyorum. 85 ile çık mesela...

Viraj içinde gaz kesmek neredeyse fren yapmakla aynı etkiyi yaratır. Ağırlık ön tekere transfer olur, ön süspansiyon sıkışır, arka süspansiyon kalkar, arkanın yol tutuşu azalır, motor kalkmaya başlar, dönüş yarıçapı artar, Yusuf arkandan bağırmaya başlar "düşüyoruz" diye :)

__redandblac
27 Kasım 2013, 01:57
bu kontrayı her türlü virajda kullanabilir miyiz yoksa sadece engellerden kaçmak için mi kullanabiliriz?

Eagle7
28 Kasım 2013, 12:39
bu kontrayı her türlü virajda kullanabilir miyiz yoksa sadece engellerden kaçmak için mi kullanabiliriz?

aslında viraj alma tekniği zaten ama çukurlardan kaçmak içinde kullanılır hatta düz gitmek harici hep kullanılır

cousinecruis
28 Kasım 2013, 13:14
bu kontrayı her türlü virajda kullanabilir miyiz yoksa sadece engellerden kaçmak için mi kullanabiliriz?


Her virajda kullanabilirsin. Tadından yenmez motor kullandığını anlarsın. Bisiklet süren küçük çocuklarada öğretmeye çalışıyorum :) kontra ile 90 derecelik dönüşleri çok kısa mesafede yapabilirsin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------


İki video çektik bununla ilgili:

2011 versiyonu:

http://youtu.be/lGkmO1azg4I


2013 versiyonu:

http://youtu.be/sE7VdAdGprg

Slmlr
Brkn


İkinci video GİSPARKTA çekilmiş :) elinize sağlık.

__redandblac
29 Kasım 2013, 03:26
he baktım böyle bişey varmış deniyeyim dedim. çıukurlardan, logar kapaklarından kaçarken, sollama yaparken falan bilinçli yapınca çok keyif alıyorum. normal virajlarda, düşük hızdada bilinçli yaptım gayet güzel problem yok ama biraz hızlı girince sanki arka tekerlek kayıyormuş gibi hissediyorum, gaz kesiyorum yada fren biraz sıkıntı oluyor. bi sorayım dedim acemiyim :D

bassturbin
29 Kasım 2013, 13:29
İki video çektik bununla ilgili:

2011 versiyonu:

http://youtu.be/lGkmO1azg4I


2013 versiyonu:

http://youtu.be/sE7VdAdGprg

Slmlr
Brkn


Barkın bize hiç söylememiştin 2013 te Mad Max filminde oynadığını...

allpower
12 Aralık 2013, 22:15
"Dizlerini motora yapıştır, dirseklerini kır, (sağ dönen viraj ise) sağ elciği ileri it, viraj çıkışına bak aynı zamanda çeneni yere paralel tut." işi bilen abilerimizin her platformda anlattıkları bu, ama gördüklerim farklı. Virajlara sarkarak giriyorlar. mesele elciği ileri itmekle bitmiyor aynı zamanda çeneyi yere paralel tutmakta elciği ileri itmek kadar önemlidir ki, motora yapıştırılmış bacaklarla gerçekten zor bi iş.

GB79
01 Eylül 2014, 19:06
Bu kontra tekniğini ıslak ve kaygan zeminde uygulamamalıyız değil mi?

serotizm
01 Eylül 2014, 22:07
Bu kontra tekniğini ıslak ve kaygan zeminde uygulamamalıyız değil mi?

Motor başka türlü dönmez. Her koşulda, her hızda, her zaman mutlaka kontra uygulanmalı. Aksi takdirde dönemezsiniz. Ama ıslak zeminde tabii ki daha kontrollü olmaz lazım.

SlimShady1
01 Eylül 2014, 22:40
Komik olucak ama geçen hafta sabah erken kalkıp ekmek ve süt almak için markete giderken keşfettim, dönüş yapmak istediğiniz yönde ki elcik hafifçe itilir, motor devrilircesine yatar ve çok akıcı bir şekilde dönersiniz. Ama gerçekten çok zevkli. Motorum Cub 100

GB79
02 Eylül 2014, 01:12
Çok yeni sürücüyüm (60-70 km kadar), henüz bu tekniği uygulama yeri ve fırsatı bulamadım o yüzden virajları çok yavaş dönüyorum. Haftasonu GİS Akademi'nin eğitiminde olacağım, umarım orada gösterirler.

splender
04 Eylül 2014, 03:55
arkadaşlar ben virajlarda dönerken kollarımı aşırı geriyorum kontrayla girmeme rağmen sanki kontrayı bırakıp aşırı gergin tutmanın verdiği etkiyle virajı alamıyorum. ya son ana durana kadar frene basmak zorunda kalıyorum ya da iyice yavaşlayıp toparlamaya çaışıyorum ama çok tehlikeli bişey yaptığımın farkıdnayım.
bazen viraja girerken örn. sağa dönerken solumdaki şeride geçebiliyorum ve toparlamak istedikçe istem dışı kontradan dolayı daha fazla soldaki şeride yaklaşıyorum. ve bu durum ilk motorum scooter vardı ondan beri var bende.
henüz yeni motorumla çok fazla teknik çalışmadaım ya da hep kısa mesafe gidip geldim ama bunu nasıl aşarım?.
herkes alıştırma eğitim fln diycek ama bu otomatik sisteme döndü nerdeyse viraja girerken hep aynı hatayı yapmaya devame diyorum ve korkuyorumda açıkçaı bir gün yanlış şeride kaymaya başladığımda karşıdan bi araba gelse allah korusun sonuçları düşünmek bile istemiyorum...