PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Arka Maşanın Sökülmesi



BurakBasaran
12 Mart 2013, 13:06
Herkese merhaba, CBR125'imin zincirini değiştirmek istiyorum fakat ek yerini 3 saat aramama rağmen (çamurlu yolda kullandığım için üzerindeki yağ çamurumsu hale yaklaştığı için) bulamadım:) daha sonra internetten yaptığım araştırmaların sonucunda fabrikasyon olarak takılan zincirler eksiz(sonsuz) zincir olabiliyormuş. Bu zincirleri çıkarmak için arka maşanın sökülmesi gerekiyormuş. sizce arka maşayı sökmek çok zor olurmu? çünkü kendim yapıp biraz öğrenmek istiyorum açıkçası ama CBR 125'in sadece yan ayağı olduğu için tekeri söktükten sonra motoru nasıl sabitleyebilirim bilmiyorum. Tecrübesi olan veya bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim. (Tamirciye yaptırmak istemiyorum şu ana kadar hep kendim hallettim sorunlarını, zaten çokda seviyorum bu işleri, anlıyorum yani biraz tamirciye götürmelisin derseniz diye söylüyorum:) ) şimdiden teşekkür ederim

antilop_skul
12 Mart 2013, 14:01
sokme aparatınız varsa pimi cıkararak sökebilmeniz lazım

canerol
12 Mart 2013, 14:02
illede ben yapcam diyorsan
ama önce bir motorcuya git illaki maşa sökülecek derse dediklerimi yap ama illaki bir ek yeri olması lazım
motorun alt grenajlarını sök arka tekeri sök
cbrde nerde olduğunu bilmediğim için kendi motorumdan örnek vereyim
http://a1303.hizliresim.com/17/d/kzk2c.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
kırmızı ile işaretlediğim kapağın altında somun var onu gevşet ama önce motoru sabitlemen lazım yanında 1 kaç kişi olsun motorun ayakta durması için motor buluğunun altına kriko koyki maşayı sökünce yere düşmesin ondan sonrası sana kalmış zincir değiştirmek

BurakBasaran
12 Mart 2013, 15:05
illede ben yapcam diyorsan
ama önce bir motorcuya git illaki maşa sökülecek derse dediklerimi yap ama illaki bir ek yeri olması lazım
motorun alt grenajlarını sök arka tekeri sök
cbrde nerde olduğunu bilmediğim için kendi motorumdan örnek vereyim
http://a1303.hizliresim.com/17/d/kzk2c.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
kırmızı ile işaretlediğim kapağın altında somun var onu gevşet ama önce motoru sabitlemen lazım yanında 1 kaç kişi olsun motorun ayakta durması için motor buluğunun altına kriko koyki maşayı sökünce yere düşmesin ondan sonrası sana kalmış zincir değiştirmek

Hızlı cevap için çok teşekkürler. Çok uzun süre baktım bulamadım, genelde fabrikasyon zincirler eksiz(sonsuz) oluyormuş bir kaç siteden anladığım kadarıyla. Yeni aldığım zincir öyle değil mesela üzerinde pim falan var ama bunda yok. dediğin gibi birisinin yardımı gerekli, birde kriko bulmam lazım. tekrardan teşekkür ederim.

Teo23
12 Mart 2013, 15:07
Yapacağın işlem basit. Eğer sonsuz zincir bile olsa zincirin boşluk yapmıştır. İlk önce arka tekeri en ön kısmına getir, zincir bollaşsın. Bu şekilde ön dişliden zinciri attırıp, çivi ve çekiçle zinciri herhangi bir yerinden sökebilirsin. Yok zincir atmayacak kadar sıkıysa ön dişliyi sökeceksin ve zincir boşa çıkacak. Sonra yine çivi çekiç ile istediğin yerden herhangi bir pime vurarak zinciri sökebilirsin. İlla motoru sabitlemen gerekiyorsa bir tane tahta kütük bulacaksın ve ya 3-4 sıra sağlam yekpare tuğlayı motorun altından motora değil de şaseye yarım santim kalacak kadar dizip arka lastiği sökeceksin teker çıkarken bir kişi de yavaşça o takoza motoru oturtacak.

Slayerrr
12 Mart 2013, 15:13
Zincir değiştirmek için maşa falan sökülmez, zinciri kesip çıkartacaksın.

BurakBasaran
12 Mart 2013, 15:18
Birde son birşey soracağım. Bu sitede okumuştum, alıntı koyayımda üzerinden anlatayım:
orjinal zıncır boyu pek cok motor için uzundur bunu kısaltmalısın,
ve zıncırı takarken jant'ın en gerı noktada olmalıdır,
aksı taktırde 1.2 sefer gerdıkten sonra zıncırın ömrü doldu sanabılırsın.
zincir ömrü yalnızca en geri noktada biter,
zıncırden bakla eksıltıp motora takmak demek,
sadece zıncır alarak gıderılecek arızanın zincir dişli olarak değişme mecburıyetı sunacaktır,

benim bildiğim zincir sadece 1 noktadan açılabiliyo. zinciri kısaltmak için bakla çıkarmamız gerek tabi. Eğer diğer baklalar açılmıyorsa ki benim bildiğim açılmıyor, zincir boyunu nasıl kısaltabiliriz ki?
Tam olarak anlamadım zaten bahsettiği şeyi:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------


Yapacağın işlem basit. Eğer sonsuz zincir bile olsa zincirin boşluk yapmıştır. İlk önce arka tekeri en ön kısmına getir, zincir bollaşsın. Bu şekilde ön dişliden zinciri attırıp, çivi ve çekiçle zinciri herhangi bir yerinden sökebilirsin. Yok zincir atmayacak kadar sıkıysa ön dişliyi sökeceksin ve zincir boşa çıkacak. Sonra yine çivi çekiç ile istediğin yerden herhangi bir pime vurarak zinciri sökebilirsin. İlla motoru sabitlemen gerekiyorsa bir tane tahta kütük bulacaksın ve ya 3-4 sıra sağlam yekpare tuğlayı motorun altından motora değil de şaseye yarım santim kalacak kadar dizip arka lastiği sökeceksin teker çıkarken bir kişi de yavaşça o takoza motoru oturtacak.

Zinciri dişliden çıkarmıştım zaten ama pime yeterince hızlı vurmak gerek sanırım doğrumu? çünkü onu da denedim ama çıkmadı.

Teo23
12 Mart 2013, 15:21
Kilitli olan yer bir tane ama sen herhangi istediğin bir pimi sökebilirsin ve tekrar takabilirsin. Biraz ustalık isteyen bir iştir. Zincir değişimi için bakla çıkartmak ve ya eklemek bence hiç sağlıklı değil. Orjinal zincir baklasını sayıp ona göre almakta fayda var. Eğer en geri noktada zinciri takarsan, nasıl gereceksin o zinciri? Hiç mantıklı gelmedi o açıklama,zinciri takarken teker en önde olmalı bence.

acayüp
12 Mart 2013, 15:23
Yeterince dikkatli bakarsan doğru pimi görebilirsin.
Sökme aparatı ucuz birşey alıp işini onunla görmen daha pratik olur. Yeni zincir içinde gerekebilir çünki

Teo23
12 Mart 2013, 15:42
çok sert bir darbe lazım ya da o pimin başını çarka tutacaksın. Matkabın varsa, ucuna bir taş takıp taşlayabilirsin. Zaten o zinciri atacağın için acıma sağlamca vurursan çıkacaktır... :wiinkk:

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------

Ben de bir aparat bakıyorum şu anda... Bakla sayısını sayıp ona göre bir zincir alacağım. Çivi ve çekiçle sökmek tamam da, takmak pek sağlam ve güvenilir olmaz. Zincir kitlemesi hakkaten tehlikeli bir durum

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------

Şimdi aklıma geldi sökmek için pime vurmadan önce altına bir tane somun koyacaksın. Pimin diğer ucu yere değiyorsa sabaha kadar uğraşsan sökemezsin. pimin arka tarafı boşta olacak. Kolay gelsin

BurakBasaran
12 Mart 2013, 15:49
Tüm cevaplar için teşekkürler


çok sert bir darbe lazım ya da o pimin başını çarka tutacaksın. Matkabın varsa, ucuna bir taş takıp taşlayabilirsin. Zaten o zinciri atacağın için acıma sağlamca vurursan çıkacaktır... :wiinkk:

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------

Ben de bir aparat bakıyorum şu anda... Bakla sayısını sayıp ona göre bir zincir alacağım. Çivi ve çekiçle sökmek tamam da, takmak pek sağlam ve güvenilir olmaz. Zincir kitlemesi hakkaten tehlikeli bir durum

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------

Şimdi aklıma geldi sökmek için pime vurmadan önce altına bir tane somun koyacaksın. Pimin diğer ucu yere değiyorsa sabaha kadar uğraşsan sökemezsin. pimin arka tarafı boşta olacak. Kolay gelsin

Eve gidince tekrar deneyeceğim. Yeni aldığım oringli zinciri de sökme işleminin tersi yönünde takarsam sorun olmaz herhalde? en üstte bulunan 8 şeklinde bir ucu açık pul gibi bir parça var onu da takabilirsem sorun yok sanırım(nasıl takılacağını akşam çözmeye çalışacağım ama çıkarma işleminin tersidir sanırım)

Teo23
12 Mart 2013, 15:51
Sökmek için bir de zincirin diğer tarafını kontrol et, kilit o taraftadır belki... Ben bu resme göre takacağım:
http://c1303.hizliresim.com/17/d/kzmfm.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

BurakBasaran
12 Mart 2013, 16:13
diğer tarafınıda kontrol etmiştim ama bulamadım artık zor kullanmak durumunda kalacağım :) bende bu şekilde takmayı düşünüyordum.
Teşekkürler cevap için tekrardan

serkanADH13
12 Mart 2013, 17:34
Dostum zaten yapman gerekende bu,
her seferınde maşamı sökülürmüş ...

Hangi motorcuya gidersen git Maşayı sökmeyecektir,
Eski zincir kesilir,
yenisinin boyu ayarlanır ve segmanı ile takılır...

Bu kadar basittir,
taş çatlasın 15,,20 dk sürsün,
Maşa sökme işi olursa eğer,
zincir dişlini alırsın misal 150 liraya,
200 lira işçilik verirsin ve ertesi güne kalır :)
Yani 5..6 saat sürer :)

BurakBasaran
17 Mart 2013, 17:08
Arkadaşlar burda sizin yardımlarınızdan sonra bugun tekrar sökmeyi denedim :) 3 adet beton civisi aldım bi adet somun buldum baklanın içindeki pimden biraz daha büyük. Somunu baklanın altına pim içinden geçebilecek şekilde yerleştirdikten sonra penseyle çiviyi tutup çekiçle sert şekilde üstten vurdum. 3 beton çiviside ya kırıldı ya eğildi :) bugunde sökemedim şu zinciri. her geçen gün daha da azimle eve geliyorum ve sökemeden geri takıyorum zinciri. aparatını falanmı alsam acaba, inat ettim çünkü götürmeyeceğim ustaya, kendim yapmam lazım :) bir önerisi olan varmı? teşekkürler

Teo23
17 Mart 2013, 17:18
Dur bakalım ben de gaza geldim gidip sökeyim şu zinciri ama benim şansıma kilitli olan yeri çok kolay... :) Altına somun koyarken, somun iki pimden de geniş olması lazım sadece pimlerden birisi değil. Sonra bir sağdakine bir soldakine vurarak gevşeterek çıkartacaksın. Sekiz şeklindeki bakladan daha geniş bir somun lazım... Baklanın yanındaki etli kısımda somuna değmemeli. Daha da sökülmezse demir testeresi bu işi çözecektir... :P

BurakBasaran
17 Mart 2013, 18:14
Dur bakalım ben de gaza geldim gidip sökeyim şu zinciri ama benim şansıma kilitli olan yeri çok kolay... :) Altına somun koyarken, somun iki pimden de geniş olması lazım sadece pimlerden birisi değil. Sonra bir sağdakine bir soldakine vurarak gevşeterek çıkartacaksın. Sekiz şeklindeki bakladan daha geniş bir somun lazım... Baklanın yanındaki etli kısımda somuna değmemeli. Daha da sökülmezse demir testeresi bu işi çözecektir... :P

:) sendeki eski zincir eksiz zincirmi yoksa bir baglantı yeri var mı? o pimin perçinlenmiş yeri kolay kolay çıkmayacak gibi geliyo vurarak falan çok sert duruyor. biraz bakla çeşitlerine baktım internetten, senin dediğin gibi 2 baklanın(daha dogrusu 1 bakladaki 2 pimin) altına somun girmesi gereken tiplerde var, tek bir baklanın(bakladaki tek bir pimin) altına somunu koyarak çıkan tiplerde var, bilmiyorum anlatabildimmi ama sanırım benimkinde senin dediğin gibi 1 bakladaki 2 pimdende geniş bir somun koymak gerek.Yalnız en ufakda olsa bi zedelenme bile yok benim pimlerin perçinli yerlerinde, bilmiyorum dediğini denesemde aparatsız olmayacakmış gibi geliyor bana. sen ne zaman sökeceksin zinciri? :)(Ben ankaralıyım da İstanbulda yaşıyorum, orda olsam sen sökerken izlemeye gelirdim demetevlere :) )

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------

ayrıca şöyle bir sorun var acaba hangi tarafından vurmam gerekiyor, yani sadece 1 tarafı çıkıyor ise diğer tarafından vurmam olurmu ki? İki tarafıda tıpatıp aynı geliyo bana

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------

şimdi farkettim yalnız, bendeki çiviler eğildi, benim bildiğim beton çivisi eğilmez ama anlamadım. yanlış çivi kullanmışta olabilirim.

Teo23
17 Mart 2013, 23:56
Şu an söktüm eski zinciri, baklaları sayıp, ona göre yeni zincir alacağım. Benim zincir ekli zincir o yüzden tornavida ile o kilit mekanizmasını azıcık ittirip kolayca çıkardım. Ama benim de ön dişli değişmesi lazım ama hiç çıkacak gibi gözükmüyor... :( bir de çektirme bulmam lazım galiba. Dediğin gibi pim hiç çıkacak gibi değilse mecbur matkapla filan taşlayacaksın. Demir testeresi de kar etmez gibi. Zincirin kaliteli imiş, olmazsa bir iki baklayı sök ve şu kilitlemeye yarayan bakladan bir tane al, eski zinciri tak... ;) Ben eski zinciri gazyağına yatırdım, temizliyorum, bakarsın 3 bakla çıkartıp (5 cm) tekrar eski zinciri takarım ya da uzun yol için yedekte tutarım. Çünkü ön dişliyi sökemezsem yeni zinciri de mahveder, bayağı yıpranmış

ferhatkars
18 Mart 2013, 00:16
çiviyi yanlış zamanda uyguluyorsun...
önce pime bakla ile 0 olacak şekle gelene kadar çekiç ile vuracaksın...
daha sonra pimin, baklanın içine girmesi için çivi kullanacaksın...:cat:

Teo23
18 Mart 2013, 00:32
Ferhat iyi yetiştin, şimdi ben de pimle cebelleşeceğim... :)

ferhatkars
18 Mart 2013, 00:43
ben de geçenlerde zincir dişli seti aldım... eski zincir baklasını sayıpta satıcıya söylemek aklıma gelmedi...
çünkü daha önceki motorlarıma aldıgım zincirler hep uzun geldiği için gene uzun gelir diye düşünmüştüm...
eski zincirden 2 bakla almıştım...
çıkarmak için pim, bakla ile dümdüz olana kadar çekiçleyin...sağlamından 2-3 kere vurdun mu tamamdır... kız gibi vurursanız sabaha kadarda uğraşsanız olmaz... vurdugunu yerde en sevmediğiniz kişiyi oldugunu düşünün... mesela taksi-dolmuş şoförleri vs vs vs...
sökeceğiniz pimin altına pensenin bosluk yerini denk getirin...tam oraya göre oturuyor...
benim gibi bakla ekleyecekseniz de pim 2 tarafda eşit şekilde kaldıktan sonra altına boşluklu değil de tam tersine sağlam bir çekiç koyup biraz çekiçleyip başını ezdin mi tamamdır...

Teo23
18 Mart 2013, 00:59
Ben de aparat almayacağım galiba. Pimlerin çelik kalitesini gördükten sonra hiç gereği olmadığını anladım. Dediğin gibi çözeceğim ben de sorunu. Yalnız ön dişli neden çıkmıyor anlamadım?? Galiba zamanla deforme olmuş. O iki vidayı söktükten sonra herhangi bir kilitli pul filan var mı yoksa ön dişli çekince çıkıyor mu? Ona göre çektirme kullanacağım, zorlayıp kırmayalım sonra...??

ferhatkars
18 Mart 2013, 22:46
böyle bir parça var abi dişlinin önünde... vidaları sökünce bu parçayı sağa yada sola çevirip cıkartacaksın sonra dişliyi çek cıkar...
http://www.rialli.com/urunler/322_arka-disli-zincir-grubu/4789__rialli-on-disli-pulu-motosiklet-modelleri-ms3572/

Teo23
18 Mart 2013, 23:15
Eyw Ferhat sağolasın, ben görememiştim ama zincir koruma lastiği sürte sürte kapkara yapmış oraları, güzelce temizleyim de önce... Ellerimin karası iki ay çıkmayacak galiba... :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------

bu arada eski zincirin durumu berbat... Çoğu yerinden baklalar sıkışmış, bu tak tuk sesini de, ileri atmaları da bu yüzden yapıyor galiba. zinciri metre ile ölçtüm, net 160 cm, bir de kilitlemek için bir bakla var 161 cm. En az 5 cm kısa olmalı alacağım zincir, 155 cm lik bir zincir alacağım yarın. 61 tek bakla saydım o da içtekilerle 122 baklaya denk geliyor. Santim olarak daha garanti olacak galiba

BurakBasaran
19 Mart 2013, 12:41
ben de geçenlerde zincir dişli seti aldım... eski zincir baklasını sayıpta satıcıya söylemek aklıma gelmedi...
çünkü daha önceki motorlarıma aldıgım zincirler hep uzun geldiği için gene uzun gelir diye düşünmüştüm...
eski zincirden 2 bakla almıştım...
çıkarmak için pim, bakla ile dümdüz olana kadar çekiçleyin...sağlamından 2-3 kere vurdun mu tamamdır... kız gibi vurursanız sabaha kadarda uğraşsanız olmaz... vurdugunu yerde en sevmediğiniz kişiyi oldugunu düşünün... mesela taksi-dolmuş şoförleri vs vs vs...
sökeceğiniz pimin altına pensenin bosluk yerini denk getirin...tam oraya göre oturuyor...
benim gibi bakla ekleyecekseniz de pim 2 tarafda eşit şekilde kaldıktan sonra altına boşluklu değil de tam tersine sağlam bir çekiç koyup biraz çekiçleyip başını ezdin mi tamamdır...
Çok teşekkürler cevap için. tek bir sorum olacak, 1 bakladaki 2 pimin altına da somun yada pensemi koymam gerek tek bir pimin altına pense yada somun koymak yetiyormu?

Teo23
19 Mart 2013, 22:06
@Burak: tek pime bu tarifle vurursan çıkıyor tek pimin altı boş olacak şekilde... Ben dört pim saydım ve dördüncü pimi çıkardım zincirin uzunluğu iyi geldi. İdareten bu zinciri kullanıyorum

@Ferhat: Dediğin gibi pulu çıkarabildim. O kadar pislik dolmuş ki pul filan gözükmüyordu. Çok teşekkürler... Şu an o lastik körüğü nasıl değiştiririm onun derdindeyim. En güzeli yarım kapalı olan zincir korumalarından takacağım galiba...

ferhatkars
20 Mart 2013, 01:28
Çok teşekkürler cevap için. tek bir sorum olacak, 1 bakladaki 2 pimin altına da somun yada pensemi koymam gerek tek bir pimin altına pense yada somun koymak yetiyormu?

bir tanesini sökmen yeterli...ama pimi komple çıkarma...içteki bakla ordan cıkana kadar pim çıksın yeter...
komple pimi sökersen takman çok zor olur...

Teo23
21 Mart 2013, 18:30
Ön dişliyi 15 tırnakla değiştirdim. Sürekli yokuş çıktığım için motorun performansı arttı ama Son hız olarak en son 110 km görebildim, 16 tırnak ile 120 görüyordum. Tabii ki bu süratler benim gösterge ile. :) 70'e düştüğüm uzun rampada 90'la çıkabildim. Biraz da vites geçişlerine alışayım da daha sağlıklı bir deneme yapacağım

BurakBasaran
25 Mart 2013, 15:12
haftasonu tekrar söktüm motoru dediklerinizi yaptım. altı boşa gelecek şekilde çivi koymadan şöyle sertçe 2 tane vurdum direk içine girdi zaten. sonra çiviyle biraz uğraştım ama halloldu. taktım ama uzun geldi. tekrar çıkarıp 3 bakla falan söktüm yeniden taktım. şimdi hiç bir sıkıntı yok. yalnız bir balata spreyi alıp eskiden kalan pislikleri iyice temizlemek lazım. Teşekkürler ikinizede yardımlarınız için :)

Teo23
25 Mart 2013, 19:35
Ne demek Burak, sayende ben de girişmiş oldum zincir olayına. Ferhat sağolsun, yoksa hala uğraşıyorduk ikimiz de... :cherry: Ben de halen eski zinciri kullanıyorum ama hakkaten kötü durumda ve bu hafta sonu güzel bir zincirle değişeceğim