PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw k1200s piston kolu dağıttı !



asesmest
20 Şubat 2013, 21:53
Herkese merhaba ! 2005 model 31000 deki motorum kol sesi yapmaya başlayınca hemen motoru durdurdum. Başladım sökmeye :pl: egsozları sökerken en sağdakinde daha fazla kurum biriktiğini farkettim anladım ki sorunlu bu! Motoru tamamen dağıttım silindirde pistonda hiçbir sıkıntı yok yağım yeniydi düzenli değiştirirdim. Sert kullanan biri de değilim. Benim tahminim ateşlemede bir problem var ve yanma tam olamadığı için kol zorlanım burçları yemiş olabilir. Motosiklet tamircisi değilim dükkanım vs yok . Bilgilerinizden yararlanmak istiyorum sökmüşken süpapların duman lastiklerini de değiştirmek istiyorum . Yarın üst kapak kapakçıya gidecek ölçümler yapılacak krank ve kollar rektefeciye gidecek ve 0,25 mi 0,50 mi hangisi işimizi görür belli olacak ona göre sipariş edeceğim ancak bobinlerimin sağlıklı elektrik verip vermediğini nasıl kontrol edebilirim basit bir ampermetre bile olur dediler ama bilemiyorum yardımcı olursanız sevinirim !:king:

Mengu16
20 Şubat 2013, 22:07
Demekki gerçek km'si 31 bin değilmiş. çin malı motorlar bile o km'de piston kolu dağıtmıyor.

asesmest
20 Şubat 2013, 22:33
Teknik konularda yorum yapabilecek olgun arkadaşları davet ettim yardım için yanlış anlaşılmasın.

ExTReMa
20 Şubat 2013, 22:40
Yanma tam olmaz ise krank koluna dahaaz yük biner, yanma fazla olursa kolun bozulma ihtimali dahada artar.
Tahminimce bobinlerde sorun yoktur.
Yağın yeni olmasıda önemli değil yağ pompasına bak bence

asesmest
20 Şubat 2013, 22:54
Extrema teşekkür ederim dostum olabilir yarın onuda kontrol ettireceğim !

Mengu16
20 Şubat 2013, 23:09
Teknik konularda yorum yapabilecek olgun arkadaşları davet ettim yardım için yanlış anlaşılmasın.
Sıfır km aldım öyle bişey olmaz diyebilirdiniz, çok basit.

asesmest
20 Şubat 2013, 23:22
Tamam mengü teşekkür sana da teşekkür ederim önceki yorumumu tekrarlamak istemiyorum .

sercan2667
20 Şubat 2013, 23:59
Daha öncesinde garantiden motor değiştirildi mi ?Veya değişmiş mi ?
Rektefe olayında.Uzun ömürlü bir motor olması için iyi bir ustaya götürmelisin.

---------- Post added at 21:59 ---------- Previous post was at 21:50 ----------


Demekki gerçek km'si 31 bin değilmiş. çin malı motorlar bile o km'de piston kolu dağıtmıyor.
Çin malında piston kolundan önce dağılan çok şey var ;)4 silindirli makinanın teknik yapısını anca yine bir 1200 lük 4 silindirli motorla karşılaştırabilirsin.

Samet Ağır
21 Şubat 2013, 00:08
ben olsam ...

silindir piston segmanlar ve krankı gerçekten usta birine ölçtürürdüm...

gerçekten usta diyorum çünkü rektefiyecilere ölçtürürseniz neredeyse hepsi ölmüş olduğunu söyleyeceklerdir.yoksa nasıl ekmek pardon pasta yerler??

eğer özellikle silindirlerin ölçüm sonuçları toleranslar dahilinde ise yani motorun rektefiyeye gerçekten ihtiyacı yoksa hiç elletmez (özellikle kranka )en fazla segmanları değiştirirdim...

yinede karar sizin..böyle bir motoru herhangi bir rektefiyeciye teslim edemem zaten...

concorde787
21 Şubat 2013, 01:16
kanaatimce ,kurum yapan silindir in ya sekmanları aşınmıştır yada gömlekte ovallik olmuştur . çünkü kurumun sebebi yağ dır . evet samet arkadaş a katılıyorum . iyi bir ustaya ölçtür . bende bir tamirciyim . ama ölçümlerinden sonra rektefe olup olmayacağına ben karar veririm . motosiklet silindirlerinde ovallik olası bir sonuç tur çünkü ön taraftan gelen rüzgar silindirin bir tarafının hep diğer yarısına nazaran soğuk kalmasına neden oluyor...

asesmest
21 Şubat 2013, 01:50
Teşekkürler arkadaşlar hepsini değerlendireceğim.