PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 6 amper yerine 12 amper akü takmak



tooglu
15 Şubat 2013, 20:49
cub tarzı motor kullanıyorum.6 amper asit akülerden mevcut.ancak şuanda çalışmıyor.Onun yerine 12 amper 12 volt silikon akü taksam sorun yaşarmıyım ? yatay çalıştırabilirmiyim ?

piyanist_irf
15 Şubat 2013, 20:53
daha bu gün toplamakta olduğum 6 amperlik scooterime aküsünün zıbarmış olduğundan dolayı arabamdan 60 amperlik aküsünden aktarma ile akım aldım marş motoru canavar gibi çalışıyordu :) yani sıkıntı olacağını sanmıyorum konuya hakim arkadaşlar düzeltsinler yanlışım varsa :)

ferhatkars
15 Şubat 2013, 21:08
yatay çalışıp çalışmama sıkıntısı hakkında bir bilgim yok....
ama amperin az yada cok olmasında hiç bir sakınca olmaz...
gönül rahatlığı ile kullanabilirsiz...
ben 180 amper kamyon aküsünden takviye yapardım...
motorun aküsünü de gene kamyonda şarj ederdim...

TATLIHIZ
15 Şubat 2013, 21:10
olmaz birsey.. tak 12 ligi.

Mengu16
15 Şubat 2013, 21:14
cub tarzı motor kullanıyorum.6 amper asit akülerden mevcut.ancak şuanda çalışmıyor.Onun yerine 12 amper 12 volt silikon akü taksam sorun yaşarmıyım ? yatay çalıştırabilirmiyim ?
Motorun neresine sığdıracaksınız ki o kadar büyük aküyü, Akü muhafazaları o kadar küçükki motosikletlerin, 2 cm geniş akü taksanız bile sığmıyor.

allpower
15 Şubat 2013, 21:38
konjektöre kolay gelsin.

ferhatkars
15 Şubat 2013, 21:44
Motorun neresine sığdıracaksınız ki o kadar büyük aküyü, Akü muhafazaları o kadar küçükki motosikletlerin, 2 cm geniş akü taksanız bile sığmıyor.

aynen abi... benim motora 6 amperi sığdıramadım...mecburen gene 4 amper takmıştım....
ama arkadaş da yatıracağım demiş...herhalde oda sığdıramadı ...

blamir
15 Şubat 2013, 21:57
konjektöre kolay gelsin.

Alternatörüde unutma :)

DeaD_Rider
15 Şubat 2013, 22:55
konjektör ve altenatöre bir zararı olmaz yüksek amper akü takmanın . 4 amper 4 saat boyunca 12 volt elektrik sağlar 6 amper 6 saat süresinde 12 volt elektrik sağlar . akü kutusuna sığan en yüksek amperi tak gitsin

allpower
16 Şubat 2013, 00:05
konjektör ve altenatöre bir zararı olmaz yüksek amper akü takmanın . 4 amper 4 saat boyunca 12 volt elektrik sağlar 6 amper 6 saat süresinde 12 volt elektrik sağlar . akü kutusuna sığan en yüksek amperi tak gitsin

o akü bir gün tam boşalırsa, ya alternatörün ya konjektörün, ikisinden birinin canını okur merak etme.

DeaD_Rider
16 Şubat 2013, 01:51
o akü bir gün tam boşalırsa, ya alternatörün ya konjektörün, ikisinden birinin canını okur merak etme.

60 amper araba aküsü doldurmayacak o konjektör ayrıca alternatör zaten sürekli alternatif akım üretir akü doluda olsa boşta olsa konjektör bunu doğru akıma çevirir 3000-5000 devir aralığında 13-15 volt a çevirip aküyü şarj eder akü tam şarj oluncada şarjı keser. o yüzden sıkıntı yok şampiyon :)

Carl Gustav
16 Şubat 2013, 01:59
Niçin çözümlere sorun üretilir,

En masum ve mantıklı önermeye bile neden itiraz edilir?

İnsanı yoruyor hakikaten.

Slmlr
Brkn

ozgurakman
16 Şubat 2013, 02:02
cub motorların aküsü 4 amperdir. 6 amper takmak bile riskken alternatör de yeterli beslemeyi yapamayağından sık sık boşalacaktır.

cool113
16 Şubat 2013, 03:04
eski motosikletimde 5 amper akü vardı marş motorunu çevirirken bile nazlanırdı özellikle kışın. 3 ay sonrada öldü akü. baktım olacak gibi değil 9 amper akü bağladım canavar gibi olmuştu. motosikletin elektrik tesisatı daha stabilize çalışmaya başlamıştı. akü şarj problemide yaşamamıştım.

serkanADH13
16 Şubat 2013, 03:35
Çok Sorun olmaz,
Konjektörü ve alternatörü zorlayabilir...

yerinede sığmaz ama :)
Kolay Gelsin...

tooglu
16 Şubat 2013, 19:30
Çok Sorun olmaz,
Konjektörü ve alternatörü zorlayabilir...

yerinede sığmaz ama :)
Kolay Gelsin...

Evet yerine sığmadı.ama ben koltuk altına mevcut akünün üstüne koydum.:cherry:
bende böyle bir çözüm buldum.Yedek bir akü aldım.aynı amperde.bunuda mevcut akünün üstüne monte edip ve bunu paralel bağladım.ancak konjektör ve alternatör zorlanmasın bir düğme koydum.Herzaman aktif durumda değil.akü fire vermeye başlayınca düğmeye basıp yedek aküyü açıyorum.

http://i.imgur.com/dI7b7h6.jpg (http://imgur.com/dI7b7h6)http://imgur.com/DwjtS9M

blamir
16 Şubat 2013, 19:39
60 amper araba aküsü doldurmayacak o konjektör ayrıca alternatör zaten sürekli alternatif akım üretir akü doluda olsa boşta olsa konjektör bunu doğru akıma çevirir 3000-5000 devir aralığında 13-15 volt a çevirip aküyü şarj eder akü tam şarj oluncada şarjı keser. o yüzden sıkıntı yok şampiyon :)

Mantıklı bir açıklama. Merak ettiğim bir şey boş akü, şarj sırasında alternatöre yük bindirmez mi?

seigen
16 Şubat 2013, 21:33
Bahsedilen A (amper) değil, Ah (amper-saat) olacak. Yani kapasitesi. Voltajları aynı olduğu sürece hiçbir fark olmaz. Fiziksel boyutları farklı olacağından sığmaz sadece. Bunun dışında verebileceği maksimum akım değeri var, buna dikkat etmeli belki, motosiklet için düşük bir değer yetiyordur.

roadmaster
16 Şubat 2013, 21:34
Mantıklı bir açıklama. Merak ettiğim bir şey boş akü, şarj sırasında alternatöre yük bindirmez mi?

şimdi şöle boş akü konjektöre biraz bindirme yapar ama akü sağlam ve sarj tutuyorsa sorun olmaz çünki dolunca konjektör akımı keser fakat akü bozuksa yani şarj tutmazsa konjektör, altarnatörden gelen akımı devemlı aküye gönderecektir bisüre sonra arıza verecektir ( kısa kullanımlarda zaman birazdaha uzar ama uzun yol yaparsanız malumm )
mutlu kalın:cat:

allpower
17 Şubat 2013, 03:08
Niçin çözümlere sorun üretilir,

En masum ve mantıklı önermeye bile neden itiraz edilir?

İnsanı yoruyor hakikaten.

Slmlr
Brkn

Bu haşlama taşlama kime?
Ömrünü tamamlamış aküyü yenisiyle değiştirmek yerine, mevcut kapasiteyi iki katına çıkarmak mıdır çözüm? şarj sistemini gözardı edip, işi zora sokmak ne kadar mantıklı hiç anlamış değilim.

DeaD_Rider
17 Şubat 2013, 04:24
Öncelikle kaliteli akü kullanmaya özen göstermeliyiz. Ömrünü tamamlamış bir akünün her türlüsü şarj sistemine zarar verecektir, çünkü şarj tutmayacak ve konjektörün sürekli olarak çalışmasına sebep olacak, sonuç olacak aşırı çalışan konjektör ısınıp, içindeki diyotlar v.b. gibi devreler arızalanacak. konjektör ve arızalı akü değiştirilmeden devam edilirse sonunda alternatördeki bakır sargılarda kavrulacaktır. Mevcut kapasite konusunda ise 12V'u 24V'a çıkartmadığımız için mevcut kapasitemizde bi değişiklik olmuyor, elimizdeki 12V u daha uzun süre korumuş oluyoruz sadece, tek kalem pil mi paralel bağlı iki kalem pil mi daha uzun süre dayanır gibi basit bir elektrik konusu gibi düşün işi zora sokmaktan ziyade kolaylaştırır hatta. Bunlar benim teknik bilgilerle destekleyerek savunduğum fikirlerim tabi katılıp katılmamak sizlere kalmış.