PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : R6 ve yeni ekipman alacağım. Tavsiyeleriniz???



vale_rs
15 Şubat 2013, 20:03
Herkese selamlar. cbr250r ımı sattım. 2007-2008 r6 bakıyorum. r6 alırken ayrıca kullanırken de dikkat etmem gereken hususlar nelerdir. kullanıcı tavsiyelerine ihtiyacım var. ayrıca yeni kask ve tam vücut koruma (zırh) almayı düşünüyorum. en fazla 500 tl ayırabileceğim kask konusunda, scorpion exo 1000 modeli dikkatimi çekti. tavsiye olunurmu. bu fiyatı aşmayan ve ss için uygun başka ne tercih edebilirim. Hem r6 hemde ekipman konusunda faydalı bilgilerinizi burda paylaşırsanız çok memnun olurum. herkese kazasız sürüşler.......

gsxr600
15 Şubat 2013, 20:56
Bahsettiginiz zirh kross motorlarda kullaniyo ss motorlarda kullanildiginda yuksek suratlerde fileleri parcalanabiliyomus diye okumustum pek saglikli olcagini sanmiyorum supersportlarda

Okan Sinan Ocan
15 Şubat 2013, 21:39
9 Metre Kefen bezi (44 tel hasse, 150 cm en)
• 1 Adet Sünger
• 1 Adet Sabun (200 gr)
• 1 Adet Pamuk (50 gr)
• 2 Çift Eldiven
• 1 Poşet Çörek otu (25 gr)
• 1 Adet Kafirun
• 1 Şişe Gül suyu (300 gr)
• 1 Adet Havlu
• 1 Adet Peştemal


Sağlam bir hayat sigortasıda kalanların acısını azaltmasada geride kalanların madden rahat etmelerini sağlayacaktır.

Allah rahmet eylesin :)

brooklynnn
15 Şubat 2013, 23:02
bu son msjin anlami nedir ? Adam insan gibi derdini paylasmis bu nasil bir msjdir ?

Kardesim yeni motor icin en guzeli bir sure bekleyip fuara ugraman
orada guzel deri tulumlar montlar v.s bulabilirsin aradigim markalar icin
ben oyle yapacagim sahsen
kask icin guzel yorumlar okudum fakat biraz daha arastirma ile daha iyilerini bulabilecegine inaniyorum

Okan Sinan Ocan
15 Şubat 2013, 23:19
bu son msjin anlami nedir ? Adam insan gibi derdini paylasmis bu nasil bir msjdir ?

Kardesim yeni motor icin en guzeli bir sure bekleyip fuara ugraman
orada guzel deri tulumlar montlar v.s bulabilirsin aradigim markalar icin
ben oyle yapacagim sahsen
kask icin guzel yorumlar okudum fakat biraz daha arastirma ile daha iyilerini bulabilecegine inaniyorum


Bu son mesajın anlamı şudur. Hacminin 600cc olmasından dolayı pekçok kişi 250cc den sonra R6 ya geçebileceğini düşünmekte ve bunun çok kolay olduğunu varsaymaktadır. Halbuki R6 bulunduğu konum itibarı ile merdivenin en son basamağındadır. Hafifliği ve agresifliğinden dolayı pekçok ağır motordan çok daha riskli ve insanı kolayca ölüme götürebilecek "hata affetmeme" özelliğine sahiptir. Sanılanın aksine hiç kıvrak değildir yön değiştirme konusunda ciddi bilgi ve tecrübe ister ,bunlara sahip değilseniz gazı açtığınız anda burnunun dikine dümdüz gider ve orada her ne varsa oraya patlarsınız. CBR250 ile arasındaki tek benzerlik bolca grenaja sahip olmasıdır onun dışında ayrı dünyaların motorlarından bahsediyoruz.

Yeterince net anlatabildimmi yoksa daha sayfalarca yazayımmı ?

Herkes elbet birgün R6 ya binecek tecrübeye sahip olabilir ama anlaşılması gereken net durum bunu CBR250R dan hemen sonra olamayacağıdır.

Sevgilerimle

1 hayabusa
15 Şubat 2013, 23:44
Bu son mesajın anlamı şudur. Hacminin 600cc olmasından dolayı pekçok kişi 250cc den sonra R6 ya geçebileceğini düşünmekte ve bunun çok kolay olduğunu varsaymaktadır. Halbuki R6 bulunduğu konum itibarı ile merdivenin en son basamağındadır. Hafifliği ve agresifliğinden dolayı pekçok ağır motordan çok daha riskli ve insanı kolayca ölüme götürebilecek "hata affetmeme" özelliğine sahiptir. Sanılanın aksine hiç kıvrak değildir yön değiştirme konusunda ciddi bilgi ve tecrübe ister ,bunlara sahip değilseniz gazı açtığınız anda burnunun dikine dümdüz gider ve orada her ne varsa oraya patlarsınız. CBR250 ile arasındaki tek benzerlik bolca grenaja sahip olmasıdır onun dışında ayrı dünyaların motorlarından bahsediyoruz.

Yeterince net anlatabildimmi yoksa daha sayfalarca yazayımmı ?

Herkes elbet birgün R6 ya binecek tecrübeye sahip olabilir ama anlaşılması gereken net durum bunu CBR250R dan hemen sonra olamayacağıdır.

Sevgilerimle

ybr ile motora başladım ardından 2006 yeni kasa R6 aldım ve 3 sene bindim hiç kaza tehlikesi atlatmadım o motorda iş nefiste bitiyo apaçilik yapmadıkça efendi gibi binince sıkıntı yaratmıyor.

eren1903
15 Şubat 2013, 23:48
Bu son mesajın anlamı şudur. Hacminin 600cc olmasından dolayı pekçok kişi 250cc den sonra R6 ya geçebileceğini düşünmekte ve bunun çok kolay olduğunu varsaymaktadır. Halbuki R6 bulunduğu konum itibarı ile merdivenin en son basamağındadır. Hafifliği ve agresifliğinden dolayı pekçok ağır motordan çok daha riskli ve insanı kolayca ölüme götürebilecek "hata affetmeme" özelliğine sahiptir. Sanılanın aksine hiç kıvrak değildir yön değiştirme konusunda ciddi bilgi ve tecrübe ister ,bunlara sahip değilseniz gazı açtığınız anda burnunun dikine dümdüz gider ve orada her ne varsa oraya patlarsınız. CBR250 ile arasındaki tek benzerlik bolca grenaja sahip olmasıdır onun dışında ayrı dünyaların motorlarından bahsediyoruz.

Yeterince net anlatabildimmi yoksa daha sayfalarca yazayımmı ?

Herkes elbet birgün R6 ya binecek tecrübeye sahip olabilir ama anlaşılması gereken net durum bunu CBR250R dan hemen sonra olamayacağıdır.

Sevgilerimle
Tabiki tecrübe gerek 600 cc için ama bu kadar da kasmaya gerek yok gibi. İş insanın kendisinde bitiyor.

Okan Sinan Ocan
16 Şubat 2013, 00:16
ybr ile motora başladım ardından 2006 yeni kasa R6 aldım ve 3 sene bindim hiç kaza tehlikesi atlatmadım o motorda iş nefiste bitiyo apaçilik yapmadıkça efendi gibi binince sıkıntı yaratmıyor.

Eminmisin ?? birkez daha düşün istersen ...

---------- Post added at 00:16 ---------- Previous post was at 00:13 ----------


Tabiki tecrübe gerek 600 cc için ama bu kadar da kasmaya gerek yok gibi. İş insanın kendisinde bitiyor.

Yanlış bir hareketle 3 sn nin altında bir sürede 100km hıza çıkabilen bir motordan bahsediyoruz , Rossinin kendisi bile kasıyor ve bunu hiç çekinmeden ifade ediyor ...

Rossiden dahamı iyisiniz ????

darkwonder
16 Şubat 2013, 00:30
250ccden sonra pek tabi r6 kullanirsin,forumdakilere bakarsan dunyanin etrafini 6 sefer dolasip (farkli cc motorlari,10.000 ondan 20.000 ondan 50.000 digerinden bir baskasindan 60.000 v.s) ancak binersin r6 ya hatta 1000cc motora binmen icin r6yada 50.000 km falan binmelisin (eger isi gucu olan bir adamsan bu 10 yil falan surer hele 30 lu yaslardaysan 50 yasinda binersin),eger bunlari yapmazsan hooop topragin dibine...Elin adami 6 ay egitimle uzaya gidip yercekimsiz ortamda haftalarca yasiyor ama r6 kullanmak icin 10 yil cabala...

Herneyse soruna gelirsek ben ozellikle body armor almani tavsiye etmem,cok arastirdim guvenli bulmadim,kaskla ilgili yorum yapmayacagim,ama mutlaka eldiven bot ve pantolon da al deri ceketin yanina,deri korumali ceket revit tarmac kullaniyorum memnunum,bot mutlaka bagciksiz olmali,kask cok farkli bir dunya,arastirmak lazim...

Bu arada bir ekleme;alacaksan eger 2008 ve sonrasi modellere bak,onemli degisiklikler oldu,tavsiyem bu yondedir...

Okan Sinan Ocan
16 Şubat 2013, 00:42
250ccden sonra pek tabi r6 kullanirsin,forumdakilere bakarsan dunyanin etrafini 6 sefer dolasip (farkli cc motorlari,10.000 ondan 20.000 ondan 50.000 digerinden bir baskasindan 60.000 v.s) ancak binersin r6 ya hatta 1000cc motora binmen icin r6yada 50.000 km falan binmelisin (eger isi gucu olan bir adamsan bu 10 yil falan surer hele 30 lu yaslardaysan 50 yasinda binersin),eger bunlari yapmazsan hooop topragin dibine...Elin adami 6 ay egitimle uzaya gidip yercekimsiz ortamda haftalarca yasiyor ama r6 kullanmak icin 10 yil cabala...

Herneyse soruna gelirsek ben ozellikle body armor almani tavsiye etmem,cok arastirdim guvenli bulmadim,kaskla ilgili yorum yapmayacagim,ama mutlaka eldiven bot ve pantolon da al deri ceketin yanina,deri korumali ceket revit tarmac kullaniyorum memnunum,bot mutlaka bagciksiz olmali,kask cok farkli bir dunya,arastirmak lazim...

Bu arada bir ekleme;alacaksan eger 2008 ve sonrasi modellere bak,onemli degisiklikler oldu,tavsiyem bu yondedir...

Doğru ,

Zaten kıskançlığımızdan yapıyoruz R6 ya binemiyoruz ya ondandır.

Saygılar

vale_rs
16 Şubat 2013, 01:10
Yukarıda geçenleri okuyaraktan herkese saygılar. izmirdeyim ama yeni motor ve malzeme için fuara katılıcam. ancak fuar öncesi alışveriş yapmadan bilgi edinmek de istiyorum. aklımda modelller belli olsun ki gittiğimde kafası karışık eli boş çıkmak istemiyorum.
bu zırh meselesi yinede çok bilgim olmamakla birlikte en az cross motorlar kadar ss ler içinde gerekli diye düşünüyorum. belki ergonomi olarak motor üzerinde rahatsız edici olabilir ama, 250 yi gören bi motorda böyle ekipmanlara fazlasıyla ihtiyaç var diye düşünüyorum.
yırtılma konusu ise, o da kalite kaynaklı olabilir sanırım. yada montun altına giyileblirmi bilemiyorum. cbr250 kullanırken full sırt korumam vardı onu montun altına rahatlıkla giyiyordum. body armor bende tercih etmem. resimlerinden bile anlaşılıyor kalite durumu. herşey resimle bitmediğinden tecrübeli arakadaşların tavsiyesine ihtiyacım var.
bering montum var deri değil ama memnunum. dizlik kesinlikle alıcam eldivende. bu vücut koruma da aklımda. alma ihtimalim çok yüksek. fuara kadar araştırmaya devam edicem. tabi sizlerin bilginizin ve tecrübenizin de bana çok faydası olucak.
sanırım 2007 ve üzerinde bahsettiğin yenilikler. yanılıyorda olabilirim. o yüzden bende asgari 2007 ve 2008 model düşünüyordum.
işte böyle parça pinçik bilgilerle olmuyor. burda tecrübelerinizi paylaşırsanız banada merak eden arkadaşlarada epey bi faydası olucaktır.
bilgiler için tşk. saygılar.....

Baltassar
16 Şubat 2013, 02:02
Naçizane bende birşeyler yazmak istedim.
oocan abimiz ilim irfan sahibi biridir. kendisinin yazdığı mesajları dikkate almanızı tavsiye ederim.
takdir sizin.

saygılarımla

Bulent78
16 Şubat 2013, 02:40
250ccden sonra pek tabi r6 kullanirsin,forumdakilere bakarsan dunyanin etrafini 6 sefer dolasip (farkli cc motorlari,10.000 ondan 20.000 ondan 50.000 digerinden bir baskasindan 60.000 v.s) ancak binersin r6 ya hatta 1000cc motora binmen icin r6yada 50.000 km falan binmelisin (eger isi gucu olan bir adamsan bu 10 yil falan surer hele 30 lu yaslardaysan 50 yasinda binersin),eger bunlari yapmazsan hooop topragin dibine...Elin adami 6 ay egitimle uzaya gidip yercekimsiz ortamda haftalarca yasiyor ama r6 kullanmak icin 10 yil cabala...

Herneyse soruna gelirsek ben ozellikle body armor almani tavsiye etmem,cok arastirdim guvenli bulmadim,kaskla ilgili yorum yapmayacagim,ama mutlaka eldiven bot ve pantolon da al deri ceketin yanina,deri korumali ceket revit tarmac kullaniyorum memnunum,bot mutlaka bagciksiz olmali,kask cok farkli bir dunya,arastirmak lazim...

Bu arada bir ekleme;alacaksan eger 2008 ve sonrasi modellere bak,onemli degisiklikler oldu,tavsiyem bu yondedir...

Nacizane fikrimi belirtmek isterim, km. evet tecrübe için bir kıstas olabilir ama tek kıstas olmamalıdır bence, ya da şöyle söyleyeyim, 50000 km. motor kullanmış olmasına rağmen yine de R6 kullanmaması gereken insanlar olacaktır mutlaka. Bu km.lerin içeriğidir bence sizi diğer 50000 km yapan kişilerden ayıran. Yoksa bir motor alıp, şehirlerarası kullanarak yüksek km. lere kısa sürede ulaşabilirsiniz ama bu size R6 gibi bir makinaya sahip olabilme yetisini kazandırmayacaktır. Tabii bir de işin yetenek kısmı var, bazı insanlar diğerlerine göre daha kısa sürede motora hakim olmayı öğrenebilir, yine de bu 1 sene 125lik ya da 250lik motor kullandıktan sonra R6 yı gerçek anlamda kullanabilecekleri anlamına gelmez.
Motoru kullanmak ile motora binmek arasındaki farkı da belirtmekte fayda var. YBR ile motora binmeyi öğrendikten sonra Hayabusaya da binebilirsiniz, sonuç olarak tüm motorlar aynı prensiplerde çalışır ama bu sizin Hayabusaya her koşulda söz geçirebileceğiniz anlamına gelmez. Tavsiye verirken bunları gözönünde bulundurmakta fayda var bence.

Bu arada Okan Abinin ya da bu tarz konularda cevap yazan insanların alaycı mesajlarına takılıp da ne biçim cevap veriyorsun sen kardeşim demeden önce de biraz düşünmek lazım. Offf yine mi aynı topik, geberirse gebersin be banane kardeşim babamın oğlu mu sanki, diye de düşünebilirken, bunun yerine aynı şekilde açılan yüzlerce topiğe cevap vermiş olmanın bitkinliğiyle de olsa en azından halen insanlara yanlış yaptıklarını söyleyen tecrübeli kişiler var. Ben aldım ben kullandım 3 sene hiç te düşmedim derken, topiği açan arkadaşı ve bu şekilde düşünen diğer arkadaşları da yanlış anlamda cesaretlendirebileceğinizin farkında olmak lazım. Herkes kendi eksikliklerini görüp de bunları gidermeden büyük motor alacak kadar olgun olamıyor ne yazık ki, biraz da yaşla alakalı bir durum tabii. Bu gibi durumlarda da ne kadar iğneleyici de olsa en azından bu konuda doğru tavsiyeler verecek insanların olması bence iyi birşey.

Ayrıca bana dünyanın rüşvetini de verseniz beni R6 alacak bir adamın o motorla hız yapmayacağına, çok sakin kullanacağına inandıramazsınız :)

chemical
16 Şubat 2013, 02:53
R6 ya niyetlenip hala hangi kaskı almalıyım hangi ceketi kullanmalıyım diyen adam motorlar hakkında yeterince bilgiye sahip değildir bence o yüzden bence siz cbr250ile biraz daha devam edin tecrübe edinin eğitim alın sonra gidip istediğiniz motora keyifle binin:cat:

vale_rs
16 Şubat 2013, 03:03
benden büyük olduklarını düşünerekden oocan ve bülent78 abilerin dediklerine katılmamam haksızlık olur. söyledikleriniz doğru. bülent78 abi daha bi açıklık getirmişsin konuya. dediklerinize katılıyorum. sizin gibi tecrübeli olduğunu düşündüğüm abilerin tavsiyelerine ihtiyacım var. paylaştığınız bu değerli bilgilerin yanında biraz da benim beklentilerime ve topiğin amacına cevap verir ve paylaşımda bulunursanız memnun olurum. zira topiğin amacı dışına çıkmasını ve tartışma salonuna dönmesini istemem. tartışma olacaksa da eleştirel çerçevede olursa daha çözümleyici ve faydalı olacaktır ben ve herkes için. saygılar.

Okan Sinan Ocan
16 Şubat 2013, 03:20
benden büyük olduklarını düşünerekden oocan ve bülent78 abilerin dediklerine katılmamam haksızlık olur. söyledikleriniz doğru. bülent78 abi daha bi açıklık getirmişsin konuya. dediklerinize katılıyorum. sizin gibi tecrübeli olduğunu düşündüğüm abilerin tavsiyelerine ihtiyacım var. paylaştığınız bu değerli bilgilerin yanında biraz da benim beklentilerime ve topiğin amacına cevap verir ve paylaşımda bulunursanız memnun olurum. zira topiğin amacı dışına çıkmasını ve tartışma salonuna dönmesini istemem. tartışma olacaksa da eleştirel çerçevede olursa daha çözümleyici ve faydalı olacaktır ben ve herkes için. saygılar.

Sevgili Kardeşim,

Açtığın başlık MT efsanesi haline geldi artık. Hemen her gün birileri 125 lik 250 lik motorlardan inip R6 ya Hayabusaya geçeceğini ilan ediyor. Birazcık forumu araştırırsan onlarca benzer konu ve o konuya yazılmış yüzlerce alaycı cevap bulabilirsin , senin başlığındaki tartışma onların yanında hiçbirşey değil.

Bülent güzel bir konuya parmak basmış , daha önce hiç motora binmemiş olsa bile boyu yeten her kişiyi R6 ile A noktasından B noktasına gidebilecek kadar eğitmek sadece 1 (yazı ile bir) saat sürer . Halbuki aynı adama yine R6 ile sadece 50 km hız ile giderken sağındaki sokaktan yola atlayan otomobilden kaçmayı sağlayacak manevrayı öğretebilmek bazen yıllarca sürebilecek bir uğraş gerektirebilir. R6 nın gidon geometrisi , rake açısı bu işlemin diğer motorlara nazaran çok daha zor olmasına neden olmaktadır.

Motoru kullanmak ile motora hakim olmak çok farklı şeylerdir.

Sevgilerimle

Bulent78
16 Şubat 2013, 03:23
Okan Abi hepimizden büyüktür :) ben de küçük olmamakla birlikte aktif olarak 2 senedir motor kullanan biri olduğumdan sana virajlarda şöyle dön, şunları yapma gibi tavsiye verecek bilgiye sahip değilim ama yaşımın da getirdiği tecrübeye dayanarak konuşursam eksik olduğunu bilmek ve buna rağmen şansını zorlamamak ilk tavsiyem olur. Daha tecrübeli arkadaşlar, R6 ya da R1 kullanan arkadaşlar, geçmişte bu motorlara binmiş değil de gerçekten kullanmış arkadaşlar daha net yorum yapacaktır bu konuda, amacım tartışmak değil, nacizane diye başlayaraktan zaten konuda ne düşündüğümü belirtmek istedim.

Koruma konusuna gelince, en üst noktası, deri tulumdur bildiğim kadarıyla, kullanmadım, şehir içinde de yazın nasıl kullanırsın açıkcası bilmiyorum ama ulaşacağın son nokta bildiğim kadarıyla bu. Bunun dışında full armor dediğin eğer genel olarak kross kullanıcılarının kullandığı korumalar ise eğer, racing ya da yol motoru kullanacak biri için çok da uygun olmadıklarını söyleyebilirim. Bu zımbırtılar, genelde kross yapanları düştükleri zaman korur, yani darbeye karşı korur ancak sürtünme durumunda, yani yolda kayıp da gitme durumunda yerlerinden çıkabilecekleri ya da kayabilecekleri için yol kullanımında pek tercih edilmezler. Bunun yerine pantolon ve mont alabilirsin, bunları da deri alırsan sürtünmeye karşı tekstilden daha dayanıklı olacaktır, herşey sonunda maliyete dayanır, ne kadar paran varsa bu iş için ayırdığın, ona göre alırsın, deriler pahalıdır, tekstil ürünler daha ucuzdur genel olarak.

Kask konusunda bende arayış içerisindeyim ama çok üst model birşey aramıyorum, 300-400 ya da en fazla 500 liraya, kafamı rahat ettirecek ve minimum rüzgar sesi alacak bir model arayışındayım. Fuarda en azından fiyatlar, modeller konusunda biraz daha fikir sahibi olucam inşallah. Scorpion için birkaç yerde okuduğum çok konforlu olmadığı ama kime göre neye göre tartışılır, benim kıytırık nitro kaskıma göre çok konforludur eminim :)

F54
16 Şubat 2013, 03:32
sevgili tecrübeli arkadaş ve abiler peki bu adam r6 dan önce ne alsın yani 250cc ile 600cc rr arasında ki basamak ne olmalı?
engin tücrübelerinize saygı duyuyorum
özellikler okan abi bu sitedeki çoğu kişinin yaşı kadar motosiklet kullanmıştır
yazdıklarını dikkate almak motosiklet kullanan bi insan için faydalı olabilir

leventgocukl
16 Şubat 2013, 03:51
Exo 1000 haddınden agır ben exo 500 kullanıyorum hem hafıf hem ses konusunda basarılı dayanıklılıgııda yanılmıyorsam sharp testınden 3veya 4 puan almıstı tam hatırllıyamadım

vale_rs
16 Şubat 2013, 04:02
bilgiler için teşekkürler bülent abi. yaş 29. bu durum da abi abes olmaz sanırım :) . bende 2005 den beri iki teker üzerindeyim. ancak mobiletten başlayıp vitesli vitessiz cup ve scooterlar ve ve şimdide cbr250. bi dönem 125liğini de kullanmışlığım var :) ancak durum farklı biliyorum netice de r6. durabilmek en önemli mevzulardan biri. kullandıklarımın hepsi ufak motorlar. bu kadar zaman ufak motor kullandıktan sonra nasıl bir gücü istediğimin de farkındayım. artık kararımı verdiğim ve büyük ihtimalle de vazgeçmiyeceğim r6 yı alıcam. yardımına ihtiyaç duyduğum bilgiler, tecrübeye dayalı olan şeyler. yazılı olan; bir kısmı daha önce paylaşılmış, bir kısmı da almayı düşündüğüm malzemelerin kendisi hakkındaki teknik biligilere kısmen ulaştım zaten. önemsediğim ve istediğim nacizane, kullanıcı tavsiyeleri. saygılar

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:52 ----------


Exo 1000 haddınden agır ben exo 500 kullanıyorum hem hafıf hem ses konusunda basarılı dayanıklılıgııda yanılmıyorsam sharp testınden 3veya 4 puan almıstı tam hatırllıyamadım

senin kaskı ve onu inceledim şimdi. ağırlık olarak exo500 1,50kg, exo1000 1,65kg. yazıyor. 150 gram fark var. sürüş de bu fark çok hissedilirmi bimiyorum. bunu abilere sormakta fayda var. exo500 4 yıldız almış. exo1000 gibi. aman aman ses yalıtım farkı yada başka bi fark yoksa 500 tercih edebilirim. sanırım daha uygun olacaktır fiyat konusunda.

Bulent78
16 Şubat 2013, 04:11
1350 ve 1550 gram iki kask arasındaki farkı bırak sürüşte hissetmeyi, eline aldığında bile hissediyorsun, denedim biliyorum, 200 gramdan ne olur diye düşünüyor insan ama 2 sene 1550 ye alışınca insan, 1350 gramın hafifliğini anında hissediyorsun :) Scorpionların ağırlığının ana sebebi sanırım iç pedlerin şişirme aparatı olması, güneş vizörü de artı ağırlık tabii.

leventgocukl
16 Şubat 2013, 04:15
senin kaskı ve onu inceledim şimdi. ağırlık olarak exo500 1,50kg, exo1000 1,65kg. yazıyor. 150 gram fark var. sürüş de bu fark çok hissedilirmi bimiyorum. bunu abilere sormakta fayda var. exo500 4 yıldız almış. exo1000 gibi. aman aman ses yalıtım farkı yada başka bi fark yoksa 500 tercih edebilirim. sanırım daha uygun olacaktır fiyat konusunda.

150 gram fark oldugunu bılmıyordum ıkı kaskı elıme aldım ve baya agır geldı exo 500 e gore. Yanak pedlerı sısırılıyor cene tarafında ufak hava pompalıyan yer var sesyalıtımını onemlı olcude etkılıyor. Kullanım acısındadan gayet rahat ve kullanıslı exo 500 u kesınlıkle onerırım.

tosbaaa
16 Şubat 2013, 04:37
Öncelikle Bülent ve oocan abime katılıyorum şöyle izah edeyim vale_rs arkadaşım bende senın gibi 250 cc kullanıcısıyım yani 2 ay öncesine kadar öyleydim ninja 250 r ile 3 ayda 8.000 km yol yaptım(öncesindede 150 cc scooter ve 250 cc chopper la toplamda 12.000 km ) bende 600 cc almak için kolları sıvadım ve yazın hem r6 hemde Cbr 600 f ile deneme sürüşleri yaptım arkadaslarımın makınaları ile hatta deneme sürüşü demeyelimde haftanın 2 günü sürekli gezmece dolaşmacalar..
Lafı uzattım ama sana tavsiyem varsa imkanın bir dene derim oocan abimizimde dediği gibi r6 manevra ve agresiflik bakımından Cbr 600 f e göre çok ama çok farklı bi makina en azından ben inanılmaz zorlanmıştım bu sendinde zorlanacağın anlamına gelmıyor ama arada çok fark olduğu tecrübeyle sabittir. Umarım dilediğin makinaya bir an önce kavuşursun.
Kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum.
Bu arada kullanabilme imkanım olan 600 f di o yüzden ikisini kıyaslayabildim :P

Carl Gustav
16 Şubat 2013, 15:59
Her ne kadar bazı fikirlerine katılsam ve katılmasam da, ben en çok bu kadar ateşli kavgada, Okan Sinan Ocan beyefendinin hayatında gerçekten hiç R6 sürüp sürmediğini merak ediyorum.

Diğer yandan, R6 gibi bir motosiklet sürmeyi planlıyorsanız, kaskın ve koruma ekipmanının en iyisini almanızı şiddetle öneririm. Ben biraz sokakta ve bir gün boyunca Cadwell Park'ta, pistte sürdüm. Şakası yok. Öyle Skorpion falan kaskla olacak iş değil. Doğru düzgün fiber bir kask ve en az EN 1621-2 ibareli korumalar iyidir. Bütçenizin el verdiği en iyi ekipmanı alınız. Üzerine bol eğitim alınız, hayvanın tadını çıkarınız (Rüya gibi bir Yaz sizi bekliyor).

Not: R6 Sokakta, dar gidon turu, aşırı yüksek devirlere kadar torku düşük makinesi ve füzeye bağlanıp uzaya yollanan kötü adam misali ergonomisiyle sürmesi belki de en zor 600'lük. Tabii pistte tüm bunlar müthiş bir yarış makinesi demek (Det iz enadır stori). Mamafih, eğitmenlerimiz bu konuda da kim bilir ne cevherlerle (rüya değil kabus) çıkar karşımıza?

Slmlr,
Brkn

TAYFUNBORA
16 Şubat 2013, 16:15
Bu forumda iyiki var dediğim üyelerin başında geliyorsun abi.Keşke bu forumda olmasın dediklerimin de çoğu burada:)



9 Metre Kefen bezi (44 tel hasse, 150 cm en)
• 1 Adet Sünger
• 1 Adet Sabun (200 gr)
• 1 Adet Pamuk (50 gr)
• 2 Çift Eldiven
• 1 Poşet Çörek otu (25 gr)
• 1 Adet Kafirun
• 1 Şişe Gül suyu (300 gr)
• 1 Adet Havlu
• 1 Adet Peştemal


Sağlam bir hayat sigortasıda kalanların acısını azaltmasada geride kalanların madden rahat etmelerini sağlayacaktır.

Allah rahmet eylesin :)

sedici
16 Şubat 2013, 16:41
exo1000 kask kalmadı arkadaşım haberin olsun, üretimi hatta stokları da bitti, xxl yada xxs bedenini anca bulursun, ama kafana uyarsa on numara kasktır 636da kullan arkadaşım çok memnun olduğunu söyledi

r6 mevzusuna yorum yapmıycam daha tecrübeli abilerimiz sana yol gösterir/gösteriyor... mizaclarına vs alınma çünkü hergün bu tip başlıklar görüyoruz ve fikir almak istediğine göre gerekli tecrübeye sahip değilsin yanlış düşünüyorsam kusura bakma. Burda kimse bir diğerimize zarar gelsin istemez, birbirimize ters gelen yorumları bile göz önünde bulundurmanı tavsiye ederim

Sepetçioğlu
16 Şubat 2013, 17:00
Hocam siz kararınızı vermişsiniz saygı duyarım.
Hepimizin aklında güzel böyle agresif motorlar kullanmak vardır ama ben işimi şansa bırakmayı pek sevmem. Yaşımız biraz geçti geç başladık ama motosiklet hayatımıza ama uzun yıllar kullanmak istiyorum.
Bence 250 likten 600 lük bir yarış motoruna geçişte arada mutlaka bir şeyler olmalı, ben bu yolu izlemeyi düşünüyorum.
250 cc ler 30 hp civarında bundan sonra iki silindirli 500-600 cc yani 50-60 hp civarında veya olmadı 4 silindirli 600 cc olup kullanımı daha kolay olan (R6 ya göre) çıplak ve turing motorlardan birini kullanmak daha mantıklı geliyor. Yarış tipi motorlar yakın güçlü motorlardan sonraki durak olmalı.

Size kazasız belasız sürüşler diliyorum hocam.

vale_rs
16 Şubat 2013, 18:02
herkesin yorumlarını okuyorum. kimseye de alınmam. zaten kimseye ters bi ifadem de olmadı, olmaz. görüşlere açığım. 2006 dan beri bu forma üyeliğim var. sıksık girmesemde göz atarım. eskiden çok sık katılırdım. hepsi için olmasa da, topiğin uzaması, suyunun çıkmasıyla aynı anlama gelmeye başlayınca eskisi kadar katılmaz oldum. sadece ihtiyacım olana göz atıp çıkıyordum. demem o ki buranın havasına aşinayım. yadırgamıyorum. aksine ihtiyacım olanı her görüşte bulabilirim. yeterki kimseye saygısızlık yapılmasın.
bu kadar sosyal mesajdan sonra; carl, diyosun ki scorpion olmaz daha iyisine bak. daha iyisi derken kriter sharp testi ise arai shoei yada schuberth ler de genelde scorpion gibi 4 yıldızlı. malzeme yapıları farklı olsa da 4 yıldız almışlar. bu durumda bunlar aynı sağlamlığı gösterir. bunun başka bi kriteri de mi var ve ben bilmiyorum? görüşünden anladığım, kalite = marka. bu durumda sharp testindeki yıldızları görmezden mi gelelim. ayrıca EN 1621-2'i söylediğin iyi oldu bu kriter olacak benim için, bilmiyordum. eyvlh.
bu arada bunca yıl ufak motorları bisiklet misali kullandıktan sonra, level in hakkını vermek adına eğitimi de düşünücem. en kötü ihtimalle tecrübe erbabından el alırız. eğitim almadan da kullanabileceğimi biliyorum fakat, bilmediğim biçok şeyin olduğuna eminim.
behçet hocam. haklısın biliyorum. okan abinin demeye çalıştığı da benzer şey. ss lerin durumunu, artıları eksileri bi gözden geçirdim. kendimi de öyle. körlemesine risk alan biri değilimdir, ancak bununla farklı bir tecrübe edineceğim kesin. o da motoru tanıdıkça olacak. vitesi 3 den 5 e atsamda bazıları bunu becerir. bende bu konuda kendim için öyle düşünüyorum. saygılar.

Okan Sinan Ocan
16 Şubat 2013, 20:16
Her ne kadar bazı fikirlerine katılsam ve katılmasam da, ben en çok bu kadar ateşli kavgada, Okan Sinan Ocan beyefendinin hayatında gerçekten hiç R6 sürüp sürmediğini merak ediyorum
Slmlr,
Brkn

Sevgili Barkin ,

Kullanmadigim bir motor hakkinda bu kadar emin konusmam elbette. Zaten R6 yi bilmiyor olsam yonlendirme konusindaki beklentileri hakkinda bu kadar bilgi sahibi olamazdim. Evet ben egitmen gozu ile guvenligi on plana alarak goruslerimi yaziyorum eglence faktoru daha geri planda .Ayrica tartisilan makinanin pistlerdeki veya topraktaki performansi beni baglamiyor . Ben gercek hayatta trafikteki kullanimi baz almak zorundayim . Aynen senin dedigin gibi diger kullanimla enadir stori :)
Bu arada cool jr da yaptigin egitmenler hakkindaki yorumlarin Ankaraya kadar geldi ,yerin kulagi var haberin olsun elbet bi tenhada kistiririz seni :) :) :) :)

Sevgilerimle

possi
16 Şubat 2013, 20:27
yardır gitsin ya

Carl Gustav
16 Şubat 2013, 22:36
Bu arada cool jr da yaptigin egitmenler hakkindaki yorumlarin Ankaraya kadar geldi ,yerin kulagi var haberin olsun elbet bi tenhada kistiririz seni :) :) :) :)


Zaten 2 eğitmene söyledim ben yorumlarımı: "Art akademi, fart akademi ben anlamam, bir eğitmen teorik eğitim yerine kendi fütuhatlarını anlatıyorsa öyle eğitim olmaz. Eğitmen bilge ve alçakgönüllü olur. Çünkü gerçek bir hoca, aslında kendi öğrettiğinden daha fazlasını öğrencisinden öğreneceğini bilir."

Bunları ilk kez zikretmedim. Daha önce Bilkent'te yaptığım sohbette de benzerini anlatmıştım.

Ben her köşede beklerim sizleri hocam. ;)

Slmlr
Brkn

Okan Sinan Ocan
16 Şubat 2013, 22:46
Zaten 2 eğitmene söyledim ben yorumlarımı: "Art akademi, fart akademi ben anlamam, bir eğitmen teorik eğitim yerine kendi fütuhatlarını anlatıyorsa öyle eğitim olmaz. Eğitmen bilge ve alçakgönüllü olur. Çünkü gerçek bir hoca, aslında kendi öğrettiğinden daha fazlasını öğrencisinden öğreneceğini bilir."

Bunları ilk kez zikretmedim. Daha önce Bilkent'te yaptığım sohbette de benzerini anlatmıştım.

Ben her köşede beklerim sizleri hocam. ;)

Slmlr
Brkn

Fart esprisine yarildik :) :) :)

vale_rs
17 Şubat 2013, 21:22
Verdiğinizin bilgiler için sağolun arkadaşlar. Ekipmanlar konusunda alternatiflerim şekillenmeye başladı. Ancak yinede aramaya devam.
Diğer yandan temiz bir r6 bakıyorum. Siyah tercihimdir. 2008 Olabilir. 22000 tl yi geçmeyecek ve az km. (20000km altı) olursa iyi olur. Bilen duyan varsa hbr versin :) 10 gün önce bi tane vardı ısparta da. Madden hazır olmadığımdan görüşemedim. Sanırım artık o başkasına ait.
Motoru aldığımda yine burda deneyimlerimi paylaşıcam. Ancak motoru aldıktan sonra burayı ihmal edersem 'hakka mı kavuştu' geyikleri yapmayın. Muhtemelen keyfini sürüyorumdur. (Şu an gidon elimde bi resim gözümde canlandı. Sadece gidon :) ) Allah korusun
Neyse paylaşımlarınızı esirgemeyin. Herhese kazasız belasız....

forewer
17 Şubat 2013, 21:51
9 Metre Kefen bezi (44 tel hasse, 150 cm en)
• 1 Adet Sünger
• 1 Adet Sabun (200 gr)
• 1 Adet Pamuk (50 gr)
• 2 Çift Eldiven
• 1 Poşet Çörek otu (25 gr)
• 1 Adet Kafirun
• 1 Şişe Gül suyu (300 gr)
• 1 Adet Havlu
• 1 Adet Peştemal


Sağlam bir hayat sigortasıda kalanların acısını azaltmasada geride kalanların madden rahat etmelerini sağlayacaktır.

Allah rahmet eylesin :)

Hocam alemsin, listeye bayıldım yaa on numara olmuş.:queen::rendeer: