PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : farklı bir stop olayı (video'lu)



astorojna
13 Şubat 2013, 00:43
arkadaşlar merhaba.
Bir kaç gündür dikkatimi çeken olayı, sizinle paylaşmak istedim.
videodanda anlayacağınız üzere ani gaz verimlerinde motor stop etmekte.Ancak deviri normal yükseltirsen sorun yok. Neden kaynaklanıyordur acaba? Sorun demiyorum belki olması gereken budur. Cevalarınız için teşekkür ederim.


https://www.youtube.com/watch?v=AqpCRkRAXYA

rapsy_09
13 Şubat 2013, 00:49
Dostum commuterler yakıt tasarrufu için yapıldığından dolayı böyle ani hareketlere gelmiyor.Benim motorda da oluyor aynı şey :) Anormal bir durum yok anlıcağın

haojin2005
13 Şubat 2013, 00:51
Eğer soğukta yapıyorsa motor ısınmamıştır,jikle çekiliyken bir dene.Ayrıca motor soğukken ani gaz verme segmanların ömrü kısalır.Eğer jigledeyken de yapıyorsa karbüratörden ve karbüratör ayarından olabilir.

viper17
13 Şubat 2013, 00:55
Bu motorlarda normal. Nedeni ise karbüratör. Ama kimse ybr esd yi ani gazla stop ettiremez :)

astorojna
13 Şubat 2013, 00:55
o hareketi yapmadan önce 20 km gezip geldim. Başlıktada dediğim gibi sorun diyemedim belki olması gereken budur. Ama sorunda varsa tabiki hemen gösteririm

haojin2005
13 Şubat 2013, 00:56
o hareketi yapmadan önce 20 km gezip geldim. Başlıktada dediğim gibi sorun diyemedim belki olması gereken budur. Ama sorunda varsa tabiki hemen gösteririm
Dostum o zaman karbüratör ayarına bak malum kış ayındayız rölanti düşük gelmiş olabilir.O da istop ettirir.

Garip
13 Şubat 2013, 01:03
ne olursa olsun motor stop eder

bende cbf var o da öyle

astorojna
13 Şubat 2013, 01:10
ne olursa olsun motor stop eder

bende cbf var o da öyle

teşekkür ederim arkadaşlar. Demekki bu işin oluru bu

alp_tunay
13 Şubat 2013, 01:35
Bu motorlarda normal. Nedeni ise karbüratör. Ama kimse ybr esd yi ani gazla stop ettiremez :)
Eder arkadaşım...
Karbüratöründe fıskıye (kapış) yoksa ,
Motor enjektörlü değilse,
Ne olursa olsun eder...
Esd de eder...

MotorKafa
13 Şubat 2013, 01:51
Emin olmamakla beraber bana pek normal bi durum gibi gelmedi.
Benzin filtresini değiştir istersen belki işe yarar.
Zaten 5 TL lik bişey :)

viper17
13 Şubat 2013, 01:56
Eder arkadaşım...
Karbüratöründe fıskıye (kapış) yoksa ,
Motor enjektörlü değilse,
Ne olursa olsun eder...
Esd de eder...

Benim motorun karbüratörü kapışlı stop ediyor fakat ybr esd de vakumlu karbüratör var stop etmiyor ?

Mengu16
13 Şubat 2013, 01:57
Emin olmamakla beraber bana pek normal bi durum gibi gelmedi.
Benzin filtresini değiştir istersen belki işe yarar.
Zaten 5 TL lik bişey :)
Çok normal bide bu motorlarda benzin filtresi yok sadece benzin deposunun pipetinde süzgeç var.

ferdinandd
13 Şubat 2013, 02:00
o hareketi yapmadan önce 20 km gezip geldim. Başlıktada dediğim gibi sorun diyemedim belki olması gereken budur. Ama sorunda varsa tabiki hemen gösteririm

Bi hafta falan yatınca soğuk havada ilk çalıştırdığımda başıma geldiği olduda 20km gezsem böyle bişey yapmaz diye düşünüyorum, sonuçta ani gaz açtığımız zamanlar oluyor :silent:

Birde stop ettiği gibi marşa basıyorsun, arada 5-10 saniye kadar beklemen gerekiyor, sebebini bilmiyorum ama daha doğru olduğunu biliyorum :mrgreen:

Mengu16
13 Şubat 2013, 02:11
Ani gazlamakta sıkıntı olmaz ama motor rölantide dururken birden tam gaz vermek zaten anlamlı bişey değil çok gerekli bişey de değil. 1-2 saniye çeyrek-yarım gaz ver sonra tam gaz ver hiç sorun olmaz. Tek silindirli 4 zamanlı karbüratörlü motorlar hep böyle, motorun döner kütlesi az, düşük devirlerde ateşleme sayısı az. Karbüratöre birden tam gaz verince ayarı kaçıyor rölantide bile durmuyor stop ediyor. Burdaki olay boğulma da değil onun tam tersi hatta, karbüratörün o durumda motora verdiği hava benzine göre çok çok fazla o yüzden de motor çalışamıyor stop ediyor.

viper17
13 Şubat 2013, 02:13
Ani gazlamakta sıkıntı olmaz ama motor rölantide dururken birden tam gaz vermek zaten anlamlı bişey değil çok gerekli bişey de değil. 1-2 saniye çeyrek-yarım gaz ver sonra tam gaz ver hiç sorun olmaz. Tek silindirli 4 zamanlı karbüratörlü motorlar hep böyle, motorun döner kütlesi az, düşük devirlerde ateşleme sayısı az. Karbüratöre birden tam gaz verince ayarı kaçıyor rölantide bile durmuyor stop ediyor. Burdaki olay boğulma da değil onun tam tersi hatta, karbüratörün o durumda motora verdiği hava benzine göre çok çok fazla o yüzden de motor çalışamıyor stop ediyor.

Ybr esd de bu olay olmuyor. Hayvan gibi asılsan bile stop etmiyor adamlar yapmış gerçekten :)

Mengu16
13 Şubat 2013, 02:16
Ybr esd de bu olay olmuyor. Hayvan gibi asılsan bile stop etmiyor adamlar yapmış gerçekten :)
Demekki karbüratöründe çift jet var düşük ve yüksek devirler için. 2 zamanlı küçük motorların karbüratörleri de böyle.

viper17
13 Şubat 2013, 02:21
Demekki karbüratöründe çift jet var düşük ve yüksek devirler için. 2 zamanlı küçük motorların karbüratörleri de böyle.

Jet main, jet pilot diyor onlar sanırım. Bizim karbüratörleri neden böyle yapmamış zeki çinliler.
http://i.imgur.com/57dgZTD.png

Mengu16
13 Şubat 2013, 02:25
Basit olsun, ucuz olsun diye. Tabi bakımı ve ayarlaması da kolay.

RunemagicK
13 Şubat 2013, 02:26
olay karbüratörde

viper17
13 Şubat 2013, 02:26
Basit olsun, ucuz olsun diye. Tabi bakımı ve ayarlaması da kolay.

Püskürtmeli karbüratörün olayı ne peki ?

Mengu16
13 Şubat 2013, 02:29
Püskürtmeli karbüratörün olayı ne peki ?
Senin vakumlu dediğin aslında bizim karbüratörler. Püskürtmede kapış pompası var her gaz verdiğinde benzin püskürtüyor vakumdan ayrı olarak bunlarda ani gaz verince stop da olmaz pek. Scooterların çoğu böyle o yüzden de çok benzin yakıyolar.

viper17
13 Şubat 2013, 02:30
Senin vakumlu dediğin aslında bizim karbüratörler. Püskürtmede kapış pompası var her gaz verdiğinde benzin püskürtüyor vakumdan ayrı olarak bunlarda ani gaz verince stop da olmaz pek. Scooterların çoğu böyle o yüzden de çok benzin yakıyolar.
Benimki de öyle, hatta gördüm nasıl fışkırttığını :P Ama stop ediyor yine de

Mengu16
13 Şubat 2013, 02:32
Şehiriçi sıkışık trafikte kullanımda yakıtı baya artıran bişey o yüzden de gereksiz. Hafif hafif gazlayıp gerekirse tam gaz veriyorum mutluyum :cherry:

viper17
13 Şubat 2013, 02:35
Şehiriçi sıkışık trafikte kullanımda yakıtı baya artıran bişey o yüzden de gereksiz. Hafif hafif gazlayıp gerekirse tam gaz veriyorum mutluyum :cherry:

Sende bi ara sheng wey alcaktın yattı sanırım :P Çok yaktırmıyo ya ben bi fark göremedim şahsen tabi uslu sürüyorum :mrgreen:

Mengu16
13 Şubat 2013, 02:37
Gerek yok bence 150'lik karbüratöre seninki 150'lik ama hızı aynı benimkiyle. Hem orjinalinde gidondan jikle var çok rahat.

viper17
13 Şubat 2013, 02:40
Gerek yok bence 150'lik karbüratöre seninki 150'lik ama hızı aynı benimkiyle. Hem orjinalinde gidondan jikle var çok rahat.

Jikleyi kullanmıyorum zaten ben :) 4 te 125 yaptım 5 i denemeye fırsatım olmadı ama usta km/h yazısına geldiğini söylüyor :mrgreen:

ferdinandd
13 Şubat 2013, 02:40
Şu benzin filitresi kafama takıldı :silent: Süzgeç kelimeside çok tırt geldi kulağıma. Bende yoksa filitre sonradan eklemek mümkün mü bu şeyi ?

viper17
13 Şubat 2013, 02:42
Şu benzin filitresi kafama takıldı :silent: Süzgeç kelimeside çok tırt geldi kulağıma. Bende yoksa filitre sonradan eklemek mümkün mü bu şeyi :silent:
Filtre ekleniyor 1-2 tl zaten ama bu sefer 100 den sonra benzin gitmemesi gibi bir sorun oluyormuş. Ama cb 90 ı geçemediği için taktırabilirsin :P

Mengu16
13 Şubat 2013, 02:42
Şu benzin filitresi kafama takıldı :silent: Süzgeç kelimeside çok tırt geldi kulağıma. Bende yoksa filitre sonradan eklemek mümkün mü bu şeyi ?
Benzin hortumunu kesip araya ekleyebilirsin ama uzun süre tam gaz giderken tekleme yapabilir.

haojin2005
13 Şubat 2013, 02:48
Benzin hortumunu kesip araya ekleyebilirsin ama uzun süre tam gaz giderken tekleme yapabilir.
Hocam konu benzin hakkında olmuş ben de bir soru sorayım.Benim motora fulle yakın benzin dolduruyorum,300 km sonra istop ediyor bir kısmını benzin musluğunun altındaki kapağı açarak boşaltıyorum,1.5-2lt benzin çıkıyor.Sonra da musluğu kapatıyorum ancak motorun içinde benzin oluyor.Şakırdamasından veya sallayınca bir kısmının yukarı fışkırmasından anlıyorum.Benzin göstergem de bozuk :( Sence benim motorun benzin musluğu veya benzin süzgeçi mi sorunludur?

Mengu16
13 Şubat 2013, 02:57
Hocam konu benzin hakkında olmuş ben de bir soru sorayım.Benim motora fulle yakın benzin dolduruyorum,300 km sonra istop ediyor bir kısmını benzin musluğunun altındaki kapağı açarak boşaltıyorum,1.5-2lt benzin çıkıyor.Sonra da musluğu kapatıyorum ancak motorun içinde benzin oluyor.Şakırdamasından veya sallayınca bir kısmının yukarı fışkırmasından anlıyorum.Benzin göstergem de bozuk :( Sence benim motorun benzin musluğu veya benzin süzgeçi mi sorunludur?
Musluk veya süzgeçte sorun olduğunu sanmıyorum. Depoda benzin azsa normal böyle şeyler ama benzin bitmeye yakınken depo kapağını açıp kapak açık halde binersen normalde benzin hortumunun hava yapıp çalışmayacağı durumda hâla depodan benzin çektirebilirsin. Tabi bide arada bir kenara çekip durup depo kapağını kapattıktan sonra benzin musluğunun olduğu tarafa motoru düşürmeden yatırabildiğin kadar yatırmalısın. Genelde benzin depolarının ortasından şase demiri geçer depoyu ikiye ayırır benzin çok azken musluğun olmadığı yarıdaki benzin kullanılamaz motoru musluğun olduğu tarafa yatırıp benzini o tarafta biriktirmelisin böyle belki 14 litre depon varsa 13.2-13.5 litresini kullanabilirsin.

haojin2005
13 Şubat 2013, 02:58
Musluk veya süzgeçte sorun olduğunu sanmıyorum. Depoda benzin azsa normal böyle şeyler ama benzin bitmeye yakınken depo kapağını açıp kapak açık halde binersen normalde benzin hortumunun hava yapıp çalışmayacağı durumda hâla depodan benzin çektirebilirsin. Tabi bide arada bir kenara çekip durup depo kapağını kapattıktan sonra benzin musluğunun olduğu tarafa motoru düşürmeden yatırabildiğin kadar yatırmalısın. Genelde benzin depolarının ortasından şase demiri geçer depoyu ikiye ayırır benzin çok azken musluğun olmadığı yarıdaki benzin kullanılamaz motoru musluğun olduğu tarafa yatırıp benzini o tarafta biriktirmelisin böyle belki 14 litre depon varsa 13.2-13.5 litresini kullanabilirsin.
Eyvallah yardımın için sağol.

astorojna
13 Şubat 2013, 10:24
hepinize teker teker teşekkür ederim. Anlamam gerekeni anladım.

waffenSS
13 Şubat 2013, 12:40
dostum karbüratörlü sistemlerde bu mevcuttur sebebi düşük devirde iken sen gaz kelebegini sonuna kadar açtıgın için motora fazla yakıt gitmekte ve bogulmakta.. senin yaptıgın motoru bogmak hangi ustaya gidersen git sana bunu söyler tabi gerçekten ustaysa:)

alp_tunay
13 Şubat 2013, 22:57
dostum karbüratörlü sistemlerde bu mevcuttur sebebi düşük devirde iken sen gaz kelebegini sonuna kadar açtıgın için motora fazla yakıt gitmekte ve bogulmakta.. senin yaptıgın motoru bogmak hangi ustaya gidersen git sana bunu söyler tabi gerçekten ustaysa:)
Tam tersi...
Ani gaz verdiğinde gaz kelebeği aniden açıldığından içeri hava daha çok girdiğinden motor stop eder...
Yakıta göre akışkanlığı fazla olan hava yanma odasına daha çabuk girer....
Bunu gidermek için bazı motorlara fıskıye sistemi (kapış da denir) konulur...
Bunu düşük cc lerde koymazlar...Maliyet sebebi ve kullanım gereksizliği sebebi ile...

doganugursen
14 Şubat 2013, 23:44
motor ısınmadan gaz verirsen motorun stop etmesi normaldir dostum. (nokta)