ateserol
12 Şubat 2013, 05:16
Merhaba sitenize yeni katıldım ama bu tarz sitelere yabancı değilim önemli offroad sitelerinden birinin kurulumunda bir tanesininde site genelinde aktif olarak çok bulundum ve bulunmaktayım sizlerden bilgileriniz doğrultusunda konu başlığı içerisinde yardımınızı istiycem bilgileriniz ve tecrübelerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim hepinize şimdiden çok teşekkür ederim.
Benim sorum size şu olacaktır üniversite öğrencilik yıllarımda ilk motoruma sahip olum 1992 model Yamaha DT 200 idi türkiyede bu motordan 4 tane vardı hepsi 125 lik iken benim motorum 200cc olarak gelenlerdendi 2 zamanlı bu motorla tam 4 sene geçirdim sonra sattım daha sonra 2005 senesinde türkiyeye çin malı akımı başlamıştı ve o zaman Regal 250 almıştım bu motorla chopper üzerinde tecrübe kazanıp daha büyük bir motor alacaktım ama maalesef bu motorlada 3 sene geçirip evlenince aile baskısından sattım.Şuan 37 yaşındayım ve tekrar bir motor almak istiyorum ama benim kafamı karıştıran 4 model arasında kaldım alıcağım motordan beklentim en az 600cc olması ve gerek uzun yolda gerekse şehir içi kullanımında bana güven ve kalite sunması ve ortalama 15.000 tl bütçeme uyması gerekiyordu bunun içinde uzun araştırmalar sonucu 2 marka ve 4 model arasında kaldım bu markalardan 1. BMW 2. YAMAHA bu modellerdende seçim olarak;
BMW de R1150 GS - R1150 R – F650 GS
YAMAHA FZ6 Naked – MT 3 arasında karar kıldım ve yaptığım araştırmalarda 1150 GS ikinci elde hep 60.000 km üzeri R1150 R daha makul kmlerde ve çok temiz ayrıca 1150 GS ile aynı motor sadece tipi değişik F650 ise bu bütçelere çok seçenek sunuyor ama tek silindirli ( formlarda okuduğum bilgilerle tek silindirden dolayı bol titreşim ) açıkçası BMW kalitesi ABS ve el ısıtması bu seçimde baskın geldi birçok marka içinde.
Yamahada ise FZ6 naked 600cc 4 silindir ve R6 nın biraz daha uysallaştırılmış hali youtube’de 265 km hızı gören videolar gördüm çok ciddi bir hız MT 3 ise tek silindirli ama bütçeme göre F650 2003-2004 model alınırken MT 3 2010 model olarak hem de çok temiz ve az kmli olarak alınabilme sebebi ile tek silindir bir motor alacaksam tercih olarak ve mantık olarak ağır basıyor.
Gelelim soruma; sizler tecrübenize dayanarak ve marka fanatikliği gözetmeden ( offrood’tan iyi bilirim ) bu motorları denemiş ve kullananlar olarak tecrübeleriniz ,bu motorların iyi ve kötü yanlarını ,fikirlerinizi bildirseniz bana çok yardımcı olmuş olursunuz çünkü ben bu motorların hiç birini kullanıp tecrübe etmedim sadece forum yazılarınla bu karara geldim ilginiz için şimdiden çok teşekkür ederim.
http://i541.photobucket.com/albums/gg370/ateszj/R115020Rockster20Orange203.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg370/ateszj/YAMAHA_MT-03_2007_motorcycle_13.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg370/ateszj/BMW_F650GS_01_1024.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg370/ateszj/154_02_1l.jpg
Benim sorum size şu olacaktır üniversite öğrencilik yıllarımda ilk motoruma sahip olum 1992 model Yamaha DT 200 idi türkiyede bu motordan 4 tane vardı hepsi 125 lik iken benim motorum 200cc olarak gelenlerdendi 2 zamanlı bu motorla tam 4 sene geçirdim sonra sattım daha sonra 2005 senesinde türkiyeye çin malı akımı başlamıştı ve o zaman Regal 250 almıştım bu motorla chopper üzerinde tecrübe kazanıp daha büyük bir motor alacaktım ama maalesef bu motorlada 3 sene geçirip evlenince aile baskısından sattım.Şuan 37 yaşındayım ve tekrar bir motor almak istiyorum ama benim kafamı karıştıran 4 model arasında kaldım alıcağım motordan beklentim en az 600cc olması ve gerek uzun yolda gerekse şehir içi kullanımında bana güven ve kalite sunması ve ortalama 15.000 tl bütçeme uyması gerekiyordu bunun içinde uzun araştırmalar sonucu 2 marka ve 4 model arasında kaldım bu markalardan 1. BMW 2. YAMAHA bu modellerdende seçim olarak;
BMW de R1150 GS - R1150 R – F650 GS
YAMAHA FZ6 Naked – MT 3 arasında karar kıldım ve yaptığım araştırmalarda 1150 GS ikinci elde hep 60.000 km üzeri R1150 R daha makul kmlerde ve çok temiz ayrıca 1150 GS ile aynı motor sadece tipi değişik F650 ise bu bütçelere çok seçenek sunuyor ama tek silindirli ( formlarda okuduğum bilgilerle tek silindirden dolayı bol titreşim ) açıkçası BMW kalitesi ABS ve el ısıtması bu seçimde baskın geldi birçok marka içinde.
Yamahada ise FZ6 naked 600cc 4 silindir ve R6 nın biraz daha uysallaştırılmış hali youtube’de 265 km hızı gören videolar gördüm çok ciddi bir hız MT 3 ise tek silindirli ama bütçeme göre F650 2003-2004 model alınırken MT 3 2010 model olarak hem de çok temiz ve az kmli olarak alınabilme sebebi ile tek silindir bir motor alacaksam tercih olarak ve mantık olarak ağır basıyor.
Gelelim soruma; sizler tecrübenize dayanarak ve marka fanatikliği gözetmeden ( offrood’tan iyi bilirim ) bu motorları denemiş ve kullananlar olarak tecrübeleriniz ,bu motorların iyi ve kötü yanlarını ,fikirlerinizi bildirseniz bana çok yardımcı olmuş olursunuz çünkü ben bu motorların hiç birini kullanıp tecrübe etmedim sadece forum yazılarınla bu karara geldim ilginiz için şimdiden çok teşekkür ederim.
http://i541.photobucket.com/albums/gg370/ateszj/R115020Rockster20Orange203.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg370/ateszj/YAMAHA_MT-03_2007_motorcycle_13.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg370/ateszj/BMW_F650GS_01_1024.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg370/ateszj/154_02_1l.jpg