PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Farklı Bir Yağ Kaçırma, Damlatma Şekli ( Resimli )



Samet Özkan
10 Şubat 2013, 23:49
Herkese iyi forumlar öncelikle motosikletimdeki bir sorunu sizlerle paylaşmak istiyorum acaba sorun nedir ne değildir ? Şimdi motosikletin rodaj'ını yapıyorum felan yeni motor felan takıldı Silindir değiştirildi pistonlar felan. Velhasıl yağ kaçağı gibi gördüğüm bir olay var acaba olay vidaların iyi sıkılmamasındanmı kaynaklı yoksa genel bir arıza v.b mi ? ne gibi bir önem taşır ne gibi zararı olur ? resimleri alttai bakıp inceleyebiliriz yorumlarınızı bekliyorum.


http://a1302.hizliresim.com/16/b/k043t.jpg (http://bit.ly/c25MCx)


http://a1302.hizliresim.com/16/b/k044m.jpg (http://bit.ly/c25MCx)


http://a1302.hizliresim.com/16/b/k045g.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

kroscu14
10 Şubat 2013, 23:59
kapakların contaları sağlammı takılırken tam yerine oturtup mu sıktınız ? eğer hata contadaysa sıvı conta ile işi halledebilirsiniz fakat bu yüksek ısılarda pek fazla işe yaramaz motor ısınırsa sıvı conta yararlı olmayabilir . iyi akşamlar

adem80
11 Şubat 2013, 00:00
vidalardan falan kaçırmıyor, contalardan kaçırıyor. Motor açıldı falan demişsin. Muhtemelen contalar değişmemiş. Belkite söküp taklılırken contalar yırtıldı? Başka bi ustaya adam gibi yaptır. Öyle usta olmaz.

kroscu14
11 Şubat 2013, 00:02
vidalardan falan kaçırmıyor, contalardan kaçırıyor. Motor açıldı falan demişsin. Muhtemelen contalar değişmemiş. Belkite söküp taklılırken contalar yırtıldı? Başka bi ustaya adam gibi yaptır. Öyle usta olmaz.

söylediğiniz mantıklı ayrıca sıvı conta desteği de yapmalılar

Samet Özkan
11 Şubat 2013, 00:05
kapakların contaları sağlammı takılırken tam yerine oturtup mu sıktınız ? eğer hata contadaysa sıvı conta ile işi halledebilirsiniz fakat bu yüksek ısılarda pek fazla işe yaramaz motor ısınırsa sıvı conta yararlı olmayabilir . iyi akşamlar

İnan ki hiç bilmiyorum. Tavsiye üzerine gittim zaten Beymoto'da yapıldı. Başka yöntemi varmıdır ? acaba iyi sıkılmamış olabilirmi vidaları ?

kroscu14
11 Şubat 2013, 00:08
vidalardan olacağını sanmıyorum büyük bir ihtimalle contalardandır en kısa zamanda motoru aç yada açtır contalarını kontrol et saten o contalar her açıldığında değişmesi gerekir açılırken hasar görür yeni contayı da sıvı conta ile oraya hafifce yapıştırırsan sorun kalmaz

Samet Özkan
11 Şubat 2013, 00:09
vidalardan falan kaçırmıyor, contalardan kaçırıyor. Motor açıldı falan demişsin. Muhtemelen contalar değişmemiş. Belkite söküp taklılırken contalar yırtıldı? Başka bi ustaya adam gibi yaptır. Öyle usta olmaz.

Sonra ehemmiyetli bir işmi zor bir işmi bunun yapılması yoksa normal birşeymi işçiliği zormudur yani ?

TOP SPEED
11 Şubat 2013, 00:11
Sıvı conta kullanmanı tavsiye etmem motorun açılması ve tüm contalarının yenilenmesi gerekir İzmirde olsaydın dükkanımda bunu hallederdim.

Samet Özkan
11 Şubat 2013, 00:13
vidalardan olacağını sanmıyorum büyük bir ihtimalle contalardandır en kısa zamanda motoru aç yada açtır contalarını kontrol et saten o contalar her açıldığında değişmesi gerekir açılırken hasar görür yeni contayı da sıvı conta ile oraya hafifce yapıştırırsan sorun kalmaz

Sıvı conta konusunu anladım sağoalsın. Zor bir işmidir bunu açıp conta takmak onu merek ediyorum ben ?

adem80
11 Şubat 2013, 00:14
Sonra ehemmiyetli bir işmi zor bir işmi bunun yapılması yoksa normal birşeymi işçiliği zormudur yani ?

zordur tabi. Motor komple sökülüp tüm conta takımları yenilenecek. Ben senin yerine olsam sadece komle conta takımı alır, en son yapan ustaya bedavaya yaptırırdım. Çünkü senin hatan değil bu.

ugrgnr
11 Şubat 2013, 00:14
abicim sadece conta degıscek. yani vidalar sokulcek yenı contalar takılıp tekrar vidalar sıkılacak. bundan en fazla 5tl işçilik alır, contalarla birlikte.

özcan1980
11 Şubat 2013, 00:14
İnan ki hiç bilmiyorum. Tavsiye üzerine gittim zaten Beymoto'da yapıldı. Başka yöntemi varmıdır ? acaba iyi sıkılmamış olabilirmi vidaları ?

Beymoto dan hiç böyle bir şikayet duymamıştım, git bi daha göster bence. "Yeni topladınız neden yağ kaçırıyor bu" diye hesap sormaya hakkın var.

Samet Özkan
11 Şubat 2013, 00:16
Sıvı conta kullanmanı tavsiye etmem motorun açılması ve tüm contalarının yenilenmesi gerekir İzmirde olsaydın dükkanımda bunu hallederdim.

Ustam İzmirde olsaydım veya Sen Bursada olsaydın bak güzel olurdu :) Bu zor bir işmidir işciliği felan onu merak ediyorum. Haliyle öğrenciyim son senem üniversite dershane taksitlerimi felan ödüyorum bana yüklü bir masraf cıkarırmı bu iş asıl olan nedir yani :)

kroscu14
11 Şubat 2013, 00:16
Saten contanın motor açıldığında yenilenmesi gerekirdi

Samet Özkan
11 Şubat 2013, 00:18
Beymoto dan hiç böyle bir şikayet duymamıştım, git bi daha göster bence. "Yeni topladınız neden yağ kaçırıyor bu" diye hesap sormaya hakkın var.

Beymoto'yu çok övdüler, tavsiye üzerine gittim memnun kaldım kalmasına fakat bu sorun kafamı karıştırdı ? Tereddütte kaldım acaba yanlış birşeymi yaptılar. Yıllardır bu işin içinde olan kişiler ustalar sonuçta abi kardeş olsun.

jack_59
11 Şubat 2013, 00:19
vidalar gevşek çünkü vidaların olduğu yerlerden çok kaçırmış, ama contalarda değişmemiş çok büyük ihtimal, çok sallama bir iş bence. direk al at motoru bunu yapan ustanın önüne ;)

ogzcngdk
11 Şubat 2013, 00:21
motor blogu kapatılırken loctite tarzı birşeyler yardımıyla kapatılıyor sanırım kullanmamışlar sadece sıkmışlar

TOP SPEED
11 Şubat 2013, 00:29
Sana maliyeti 150 lira olur 2 saatlik işi var yaptırmassan sürekli yağ kaçağı ve hoş olmayan bir görüntü ayrıca sürekli yağ eksiltme olucak paranı ayarla ben gelir hallederim madem öğrencisin :P

tr100a
11 Şubat 2013, 00:32
kendi orjinal contaları kullanılırsa sıvı conta kullanılmamalı (kestirsende olur ama yırtık olmayacak) conta bulamaz veya kestiremessen 404 sıvı conta (kırmızı gibi) yüksek ısıya dayanıklıdır(çok mecbur kalırsa) kullanılabilir fakat taşan yerler çirkin görünür yapan kişiye git kızarak usta bu ne biçim motor her yerinden yağ kaçırıyor de para verme pısırık durursan seni yolmaya çalışır::yanliss:

cbf 150
11 Şubat 2013, 00:49
motoru yaptırdığın yere git sorunu çözerler hatalı toplamışlar bakmak lazım ya kapak yamuk, ya conta yırtık,ya sıkmadılar,ya kapakla conta arasında pislik vardı, yada...... uzar gider bakmadan belli olmaz

crayz_metin
11 Şubat 2013, 01:01
Beymoto'yu çok övdüler, tavsiye üzerine gittim memnun kaldım kalmasına fakat bu sorun kafamı karıştırdı ? Tereddütte kaldım acaba yanlış birşeymi yaptılar. Yıllardır bu işin içinde olan kişiler ustalar sonuçta abi kardeş olsun.

Bence buraya yazmadan önce ilk işin servise gidip göstermak olmalıydı. Bu şekilde motorunu kullanman pek sağlıklı değil. Biran önce servise git durumu izah et.
Motoru yaptıralı kaç km oldu? Servis contayı değiştirmişmi. Motor servisten çıktıktan sonra hiç sıkıştırdın mı? Uzun yol yaptın mı? Servisten çıktıktan sonrada yağ kaçırıyormuydu bu durum sonradan mı oldu?

M.balibey
11 Şubat 2013, 01:36
conta değişmemiş sanırım ondan yapıyor yada contada hata var dalgın bir zamanlarına denk geldi her halde erdalla ekrem abi iyidir benim motorun servisi olduklarından tanışmıştım işlerini severek yaparlar gece 1 e kadar sıfır motorları yetiştirmek için çalıştıklarını bilirim gitmişken selamımıda iletin isterseniz mudanyadan siyah apacheli full korumalı gezen çağatay dersiniz hatırlarlar

acayüp
11 Şubat 2013, 01:48
Conta kesilmişse bazı contalar çok kısa zamanda eriyor. Başıma geldi bir hafta içinde iki kere komple motor dağıtıp toplamak zorunda kaldım.
Birde vidalar aşırı sıkılınca olabiliyor.
En kötü çin malı motor bile olsa kesme conta yerine mutlaka orjinal yada ona tam uyumlu başka bir markanın orjinal contasını kullanın.
İyi bir conta ve iyi bir işçilikle sıvı conta gerekmez.
Ayrıca contanın temas alanı iyice temizlenip eski contadan tamamen arındırılmalı.
Aceleye gelmiş olabilir. İş yoğunluğundan çırağa yaptırılmış olabilir. Orjinal hazır conta yokluğundan conta kestirip kullanılmış olabilir. Hiç conta kullanılmamış (yerine sıvı conta kullanılmış) olabilir. vs vs . sonuçta maalesef tekrar sökmek en sağlıklısı. Ve sinir bozucu olanı . (kendimden biliyorum)

BYRACE
11 Şubat 2013, 12:12
contalar gebermiş dostum . yeni contalar takıldıktan sonra dikkat etmen gerek nokta doğru kuvvete ve tork anahtarı ile sıkıldığında emin ol. yoksa aynı proble kısa süre içinde tekrarlıyacaktır.

Samet Özkan
11 Şubat 2013, 17:52
Saten contanın motor açıldığında yenilenmesi gerekirdi
Evet yenilenmesi gerekiyordu acaba fakat yenilemeden mi kapattılar diye endişe duyuyorum ilk işim gidip baktırmak olucak yaptırdıgım yere 650 liralık masraf cıkardı motosiklete nakit verdik. Şıkır şıkır olcak dedi bakalım bu seferkinde ne dicek...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------


zordur tabi. Motor komple sökülüp tüm conta takımları yenilenecek. Ben senin yerine olsam sadece komle conta takımı alır, en son yapan ustaya bedavaya yaptırırdım. Çünkü senin hatan değil bu.
Bu konuda biraz sinirlendim çünki yükli bir miktarda yani benim bücceme göre yüklü bir miktarda para verdim 650 TL yani öğrenciyim bunuda belirteyim.Motoru onlar topladı piston felan silindir değişdi bütün ayarları yaptım cok güzel oldu felan dediler. Bir kurus daha kaptırmamam gerekiyor. Zararın dibine vurdum adete motosikletten soğutuyorlar yemin ediyorum insanı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:50 ----------


Beymoto dan hiç böyle bir şikayet duymamıştım, git bi daha göster bence. "Yeni topladınız neden yağ kaçırıyor bu" diye hesap sormaya hakkın var.

Evet dediğinizi uygulıcam... Teşekkür ederim Özcan Bey :)

cihan54
11 Şubat 2013, 17:57
Bu ne yaa. Adam motoru toplarken contasız mı topladı ne yaptı. Bu kadar çok yerden kaçırması normal conta yırtığı değil ki..::angry2::

Samet Özkan
11 Şubat 2013, 18:25
vidalar gevşek çünkü vidaların olduğu yerlerden çok kaçırmış, ama contalarda değişmemiş çok büyük ihtimal, çok sallama bir iş bence. direk al at motoru bunu yapan ustanın önüne ;)

İş konusunda katılıyorum banada öyle geldi. Bu sadece benim kendi yorumumdur bunuda belirteyim yani suçlama v.b şeyler gibi şeyler olmasın.Sallama yapılma bir iş ve biran önce müşteriden almak gereken para diye düşünülmüş gibi...

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------


Sana maliyeti 150 lira olur 2 saatlik işi var yaptırmassan sürekli yağ kaçağı ve hoş olmayan bir görüntü ayrıca sürekli yağ eksiltme olucak paranı ayarla ben gelir hallederim madem öğrencisin :P

Aman ustam bi götüreyim yaptırdıgım yere bakalım olmassa sana döneriz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------


kendi orjinal contaları kullanılırsa sıvı conta kullanılmamalı (kestirsende olur ama yırtık olmayacak) conta bulamaz veya kestiremessen 404 sıvı conta (kırmızı gibi) yüksek ısıya dayanıklıdır(çok mecbur kalırsa) kullanılabilir fakat taşan yerler çirkin görünür yapan kişiye git kızarak usta bu ne biçim motor her yerinden yağ kaçırıyor de para verme pısırık durursan seni yolmaya çalışır::yanliss:
Allah razı olsun. buldular anlamayan motordan birini yapışmaya calısıyor belki. belki böyle değil ama bir ihtimal neden olmasın.... Bu sefer para kaptırmak yok Samet !

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------


motoru yaptırdığın yere git sorunu çözerler hatalı toplamışlar bakmak lazım ya kapak yamuk, ya conta yırtık,ya sıkmadılar,ya kapakla conta arasında pislik vardı, yada...... uzar gider bakmadan belli olmaz

Evet en kısa zamanda ilk vakit bulduğum zamanda motorcuda soluğu almak olcak işim...

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:09 ----------


Bence buraya yazmadan önce ilk işin servise gidip göstermak olmalıydı. Bu şekilde motorunu kullanman pek sağlıklı değil. Biran önce servise git durumu izah et.
Motoru yaptıralı kaç km oldu? Servis contayı değiştirmişmi. Motor servisten çıktıktan sonra hiç sıkıştırdın mı? Uzun yol yaptın mı? Servisten çıktıktan sonrada yağ kaçırıyormuydu bu durum sonradan mı oldu?

100 Km oldu ben ilk başlarda normal felan sandım bu yağ kaçırma olayı fakat durmaksızın gün içinde 10-15 defa minimum atıyor yere bıraktı izlerden belli. Skıstırma asla olmadı dikkatli titizli kullanmaya calısorum. 4000 Devirin üstüne cıkmamaya özen gösteriyorum. Uzun yoldan kastın mesela ? En uzun yolum suanlık araç muayenesine götürdüm oda 20 km. var yada yok. Sonradan oldu bu durum daha doğrusu 2. el aldım Silndir piston felan değişti sorun varmış.Yeniletti şıkır şıkır oldu dedi tamirci. Aldım eve getirdim birkaç gün kullandım ilk gün farkettim ama normaldir diye pek önemsemedim 2-3-4 gün böyle dikkatimi çekti en sonda buraya yazağım dedim ve ilk işim motorcuya gitmek olucak suanlık ilk işim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------


conta değişmemiş sanırım ondan yapıyor yada contada hata var dalgın bir zamanlarına denk geldi her halde erdalla ekrem abi iyidir benim motorun servisi olduklarından tanışmıştım işlerini severek yaparlar gece 1 e kadar sıfır motorları yetiştirmek için çalıştıklarını bilirim gitmişken selamımıda iletin isterseniz mudanyadan siyah apacheli full korumalı gezen çağatay dersiniz hatırlarlar

O Konuda tatmim oldum zaten severek yaptıkları belli . Müşteriyede önem veriyorlar ben dışardan az buçuk bunuda anladım. Umarım dediğiniz gibidir dalgın zamanlarına gelmiştir... bende tavsiye üzerine gittim zaten. Güvenilir dürürt işini yapan 3 abi kardeş felan dediler. Ona mahsus gittik zaten umarım dediğin gibi dalgınlıklarına gelmiştir..

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------


Conta kesilmişse bazı contalar çok kısa zamanda eriyor. Başıma geldi bir hafta içinde iki kere komple motor dağıtıp toplamak zorunda kaldım.
Birde vidalar aşırı sıkılınca olabiliyor.
En kötü çin malı motor bile olsa kesme conta yerine mutlaka orjinal yada ona tam uyumlu başka bir markanın orjinal contasını kullanın.
İyi bir conta ve iyi bir işçilikle sıvı conta gerekmez.
Ayrıca contanın temas alanı iyice temizlenip eski contadan tamamen arındırılmalı.
Aceleye gelmiş olabilir. İş yoğunluğundan çırağa yaptırılmış olabilir. Orjinal hazır conta yokluğundan conta kestirip kullanılmış olabilir. Hiç conta kullanılmamış (yerine sıvı conta kullanılmış) olabilir. vs vs . sonuçta maalesef tekrar sökmek en sağlıklısı. Ve sinir bozucu olanı . (kendimden biliyorum)

Başına gelen bilir bendensiniiz sizde :) En sağlıklısı yaptırdıgım yere geri götürmek ve işin aslını öğrenmek :) teşekkür ederim ellerinize sağlık :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------


contalar gebermiş dostum . yeni contalar takıldıktan sonra dikkat etmen gerek nokta doğru kuvvete ve tork anahtarı ile sıkıldığında emin ol. yoksa aynı proble kısa süre içinde tekrarlıyacaktır.

Bunu ustayla görüşcem teşekkür ederim. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------


Bu ne yaa. Adam motoru toplarken contasız mı topladı ne yaptı. Bu kadar çok yerden kaçırması normal conta yırtığı değil ki..::angry2::

Contasızdır diyorsun yani :) bakalım ne çıkcak sonucu onu ben cok merak ediyorum hayır mı ? Şer mi ? :)

kroscu14
11 Şubat 2013, 18:59
Motora baktırdıktan sonra burda paylaşın bakalım sorun neymiş merak ettim doğrusu :)

35emre35
11 Şubat 2013, 19:15
ya contalar yenilenmedi eskiler kullanıldı, ya da contalar yenilendi fakat takarken zedelenme oldu. motor toplandığı zaman bu tarz şeylerin olması normaldir, herhangi bir hata eksik gedik var ise rodaj sırasındaki ilk kilometrelerde ortaya çıkar ve eksikleri gidermek yaptırdığın servisin garantisindedir. yani sen tamirini yaptırdın ve paranı verdin, birdaha ekstra bir ücret talep etmemeleri gerek. zaten yapacakları iş çok büyük bir iş değil, yağını bir kaba boşaltıp cıvataları söküp kapağı çıkartacaklar ve contayı yenileyip kapağı takacaklar. toplamda 10-15dk lık bir iş.

ugrgnr
11 Şubat 2013, 21:30
ben bi yorum attım kolaym ıscılıgı bısey yok 5tlye biter diye ama yanlıs anlamısım senı kusura bakma kardesım. dalga falan gecmedım aklım baska yere gıttı. son yorum yazan arkadasın dedıgı gıbı ucret talep etmemelerı lazım. git de boyle boyle yapmıssınız. sana diyemez zaten sen acmıssın kurcalamıssın falan dıye. degıstırır yenısını. ucret falan sakın vermeye kalkısma. yaptıgı ısı adam gıbı yapıcak usta dedıgın.

satoyama
11 Şubat 2013, 23:03
şu işçiliğe şu ustalığa bak rezillik.

Samet Özkan
11 Şubat 2013, 23:26
Motora baktırdıktan sonra burda paylaşın bakalım sorun neymiş merak ettim doğrusu :)

İlk işim o olucak zaten bakalım aslı neymiş :) O kadar çok merak ediyorum biran önce gidip halletmeyi havalardan dolayı ve vaktimin kısıtlı olmasından dolayı götüremiyorum ama yarın bir telefon acıcam haberleri olsun bu konuda diğe.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------


ya contalar yenilenmedi eskiler kullanıldı, ya da contalar yenilendi fakat takarken zedelenme oldu. motor toplandığı zaman bu tarz şeylerin olması normaldir, herhangi bir hata eksik gedik var ise rodaj sırasındaki ilk kilometrelerde ortaya çıkar ve eksikleri gidermek yaptırdığın servisin garantisindedir. yani sen tamirini yaptırdın ve paranı verdin, birdaha ekstra bir ücret talep etmemeleri gerek. zaten yapacakları iş çok büyük bir iş değil, yağını bir kaba boşaltıp cıvataları söküp kapağı çıkartacaklar ve contayı yenileyip kapağı takacaklar. toplamda 10-15dk lık bir iş.
10-15 dakikalık bir iş ise gerçekten cok iyi ben tahmini birkaç arkadasın söylediği 2-3 saat aklıma takılda o yüzden biraz kafamda olayı iyice karamsarlartırdım :/ bu azda olsa beni bir nebze rahatlattırdı teşekkür ederim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------


ben bi yorum attım kolaym ıscılıgı bısey yok 5tlye biter diye ama yanlıs anlamısım senı kusura bakma kardesım. dalga falan gecmedım aklım baska yere gıttı. son yorum yazan arkadasın dedıgı gıbı ucret talep etmemelerı lazım. git de boyle boyle yapmıssınız. sana diyemez zaten sen acmıssın kurcalamıssın falan dıye. degıstırır yenısını. ucret falan sakın vermeye kalkısma. yaptıgı ısı adam gıbı yapıcak usta dedıgın.

Estafurullah ne kusuru duymamış olayım lütfen :) Ücret konusunda haklısınız son işlemi onlar yapto sonucta. Ortada bir yanlıslık varsa onlarındır zaten. Kurcalamamda zaten bilmediğim bir aleti v.b şeyi bozulur diye :D Usta ustalını bilsin bu kadar.. :)

teknikhoca
11 Şubat 2013, 23:45
İyi geceler. Arkadaşların da belirttiği gibi conta yenilenmemiş, yada yenilenme sürecinde eski conta kalıntıları temizlenmemiş olabilir. Ancak civata bağlantılarının üst kısımlarında oluşan yağlanma, genelde conta takılırken yapılan küçük bir hatadan ibarettir. Genellikle yan sanayi contalar, orjinal contalara göre hem daha ince hemde daha yanal genişliğe sahiptir. Contanın yanal genişliği az olduğu için kapak bağlantı civatalarının çaplarına uygun deliklerin açılması risklidir. Bu nedenle dikkat ederseniz genelde yan sanayi contaların üzerlerinde civataların geçmesi için açılan delikler ya daha küçüktür yada hiç yoktur. Siz contayı güzelce yerleştirdiniz diyelim. Kapağı monte etmek için civataları takmaya çalıştığınıza civatalarınız contaların özellikle iç kısımlarını yırtmaktadırlar. Bu da yağın civata boyunca yada kakap kenarından sızmasına neden olmaktadır.

contayı takmadan önce civata delikleri kontrol edilmeli, eksende olmayan deliklerin yerleri özenle tekrardan gözden geçirilmelidir.

Samet Özkan
11 Şubat 2013, 23:58
İyi geceler. Arkadaşların da belirttiği gibi conta yenilenmemiş, yada yenilenme sürecinde eski conta kalıntıları temizlenmemiş olabilir. Ancak civata bağlantılarının üst kısımlarında oluşan yağlanma, genelde conta takılırken yapılan küçük bir hatadan ibarettir. Genellikle yan sanayi contalar, orjinal contalara göre hem daha ince hemde daha yanal genişliğe sahiptir. Contanın yanal genişliği az olduğu için kapak bağlantı civatalarının çaplarına uygun deliklerin açılması risklidir. Bu nedenle dikkat ederseniz genelde yan sanayi contaların üzerlerinde civataların geçmesi için açılan delikler ya daha küçüktür yada hiç yoktur. Siz contayı güzelce yerleştirdiniz diyelim. Kapağı monte etmek için civataları takmaya çalıştığınıza civatalarınız contaların özellikle iç kısımlarını yırtmaktadırlar. Bu da yağın civata boyunca yada kakap kenarından sızmasına neden olmaktadır.

contayı takmadan önce civata delikleri kontrol edilmeli, eksende olmayan deliklerin yerleri özenle tekrardan gözden geçirilmelidir.

Teşekkür ederim hocam ellerine sağlık bunu ustaya söylicem böyle böyle bir hocamız bir abimiz böyle tavsiyede bulundu böyle söyledi diğe not ettim ayrıyetten teşekkür ederim :)

sysroot
12 Şubat 2013, 00:05
Güzel kardeşim ; işini düzgün yapmayan ustanın dükkanına bir daha adım atma , bedavaya yapacak olsa da yaptırma , bir söz vardır "Gönülsüz...."
Tecrübe olsun , uğrama bir daha.Böyle blokmu kapatılır azda değil kaçan yağ , ne berbat işçilik, contalara güvenmiyorsa sıvı contayla bari idare etseydi güzelce yapsaydı bu ne rezalet .

Birgün anlarsın neden bir daha uğramaman gerektiğini.

Samet Özkan
12 Şubat 2013, 00:16
Güzel kardeşim ; işini düzgün yapmayan ustanın dükkanına bir daha adım atma , bedavaya yapacak olsa da yaptırma , bir söz vardır "Gönülsüz...."
Tecrübe olsun , uğrama bir daha.Böyle blokmu kapatılır azda değil kaçan yağ , ne berbat işçilik, contalara güvenmiyorsa sıvı contayla bari idare etseydi güzelce yapsaydı bu ne rezalet .

Birgün anlarsın neden bir daha uğramaman gerektiğini.

Bi ayarlasın son yapğtı işi bi ilk 500 km bakımını yapsın bi hele ondan sonra görcez bakalım olaylar ne durumda :)

alp_tunay
12 Şubat 2013, 00:59
İzmirde olsaydın hallederdim...
Motor tamircisi değilim ama bu kadar basit bir şeyi atlayan ustaya atlamak lazım....
Para da almazdım..
yarım saatlik iş....

ergün1968
12 Şubat 2013, 01:02
Yeni toplanmış motorda sorun varsa götürür toplattığın yere baktırırsın arkadaşım.Muhemelen toplanırken kapak vidaları tam sıkılmamış.Yeni yapılan bir motorda çıkma contaların kullanılacağını sanmıyorum.