PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorun debriyajı tam ayırmıyor...



kroscu14
10 Şubat 2013, 01:36
Öncelikle iyi geceler arkadaşlar ... Geçenlerde motora bakım yaparken fark ettim. Motorsiklet çalışır durumdayken ,vitesdeyken ve debriyaja basık durumdayken dişli dönmeye devam ediyordu ama bu çok hafif oluyor motorun arka lastik boştayken oluyordu.Daha sonra debriyaja ayar çektim bi ara düzeldi sonra tekrar arada bir yapmaya başladı sizce neden olabilir ?

serkanADH13
10 Şubat 2013, 01:47
bu pek cok motorda mevcut bır işlemdir,
yani teker tamamen durmaya bılır,
eger sen uzerındeyken gıtmeye calısıyorsa debrıyaj telını germelısın,
gerdın duzeldı yıne basladı yıne ger,
gerecek yer kalmadıgı zaman balatan degısmesı gerekecektır,,,

kroscu14
10 Şubat 2013, 01:51
üzerindeyken etkilemiyor saten. motoru takoza kaldırdığımda arka dönüyor... teşekkürler cevabınız için

teknikhoca
10 Şubat 2013, 01:56
İyi akşamlar. Motorunuzda viteş geçişlerinde herhangi bir sorun yoksa, viteste iken motorunuz ileri doğru gitmiyorsa normal bir durum. Debriyaj sisteminiz yağ banyolu ve çoklu balata sistemine sahiptir. Motordan alınan hareket debriyaj balataları yardımı ile vites dişlilerine aktarılır. Siz debriyaja bastığınızda balatalar üzerine yapılan baskı kalkar, ve motordan alınan hareket balataların birbirine dokunmaması nedeniyle vites dişlilerine iletilmez. Sistemde bulunan yağ ise balataların oluşan ısıdan etkilenmemesi için gereklidir. Ancak rölantide siz debriaja bassanız dahi balatalar arasında var olan yağ filmi nedeniyle bir miktar hareket iletimi gerçekleşir. Buda eğer teke boşta ise tekerinizi döndürmeye yetecek kadar bir iletimdir. Normalde lastikleriniz yerle temas halinde iken lastiğinizi döndürmeye yetmez. Endişe etmeyin derim.

İHTİYAR
10 Şubat 2013, 01:58
Bolu ilimizinde yaşanan mevsim koşullarının motosikletinizde kullanıdığınız yağın akışkanlığını düşürdüğünü, dolayısıyla ıslak kavrama dediğimiz tipte dizayn edilmiş kavrama sistemlerinde balatalar arasındaki yağın gözlemlerinize yansıdığını düşünüyorum.

Kavrama ayarını çok sıkarsanız bu sefer balatanızın ömrünü tüketirsiniz, son süratiniz ve çekişiniz aktarma kaybı sebebiyle düşer. Yokuşlarda ve kalkışlerda görece rahatlık hissetmiş olabilirsiniz ancak bu yarım debriyaj dediğimiz etkiyi uyguluyor oluşunuzdan dolayı olabilir.

En doğru ayarı motorunuzun 15-20 dakikalık sürüş sonrası nominal çalışma sıcaklığındayken yapmanızı öneririm.

kroscu14
10 Şubat 2013, 01:59
Bilgi verdiğiniz için çok teşekkür ederim bu arada yağ değişim zamanı geldiği için yaparmı bunu yağın ömrü etkilermi yani ?

AlihanD
10 Şubat 2013, 02:01
selamın aleykum arkadaşlar ben bu foruma yeni katıldım ve ben pocket bike cross tipi almayı düşünüyorum fakat istanbul içinde bulduklarımın çoğu sorunlu . istanbul içinde 0 satan mağazalar varmı acaba bilen varsa yardımcı olabilirmi ? lütfennn ... !!!!

teknikhoca
10 Şubat 2013, 02:04
Yağın katılaşması yada özelliğini yitirmesi bir nebze etken olabilir. Ama arıza olduğunu sanmıyorum. (En azından paylaştıklarınıza nazaran)

kroscu14
10 Şubat 2013, 02:04
Aleykümselam öncelikle konuyu yanlış yere açmışsınız bunu belirtmek isterim. daha sonra ben boluda yaşadığım için istanbul hakkında bi düşüncem yok .

ferhatkars
10 Şubat 2013, 02:05
benim çapır 250 nin de geçen hafta yagını değiştirdim... yağ değiştikten sonra debriyaj manyaklaşmaya başladı... ilk çalıştırdıgımda 20-30 sn debriyaja basılı da tutsam çaaat diye vites geçiyor... redline hızlanma yaptıgımda sanki hep yarım debriyaj yapıyormusum gibi hızlanıyor... yarım debriyaj gibi oldugu için eskisine göre çok çabuk hızlanıyor...
sakin sakin gidersem sorun yok...
ama ben artık böyle şeyleri takmıyorum...
haladında içerden kopma, yavaş bırakma gibi bir sorun yok... herhalde baskı yaylarında bir arıza var sanırım...
yada balatalar eski yağa adapte oldukları için yeni yağı verince alışamadılar sanırım...
eskiden olsa ufak bir ses yada arıza olsa hemen takım taklavatı alır ne var ne yok söker dagıtırdım...
artık eskisi gibi değilim... iyice kırılsın bozulsun...beni yolda bıraksın...ondan sonra söküp takma işine girişeceğim...
sizin motor da vitese taktıgınız da gitmeye yeltenmiyorsa sorun yok demektir...

kroscu14
10 Şubat 2013, 02:08
yok motor dururken gitmeye yeltenmiyor ve zorlanmıyorda önceden belirttiğim gibi sadece motor takozdayken oluyor bu.