PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Freni Tehlikelimi ? Motorsiklete Zarar Verir mi ?



Samet Özkan
09 Şubat 2013, 22:42
Evet Arkadaşlar belli bir zaman süreci sonunda bende Vitesli motosiklete geçtim.YBR 125 ile bu yolda ilerleme kat etmek istiyorum fakat aklımda ara ara sorular oluyor gün içinde aklıma takılan soruları telefonumu kaydetip akşama açıcam diyorum ve güzel de oluyor unutma gereksinimi olmuyor.
Evet asıl konumuza gelelim YBR 125 kullanıyorum 2006 model.Motor felan komple değişti yani anlıcanız rodaj yapıyorum motorsiklette. Kulanım klavuzu 6500 deviri geçyin diyor 500 km. Daha sonra ise 1600 km'ye kadar 7500 deviri geçmyin uzun süreli son gaz kullanmayın felan falan diyor.bunları uyguluyorum hatta 4000 Devire geldikten hemen sonra vites değiştiriyorum fazla zorlanmasını motosikletin bağırmasını beklemeden. Sizce bu doğru bir kullanımmıdır yoksa daha dusuk devirlerdemi vitesi değiştirmemi önerirsiniz ?
2. Sorum ise Motositlet 50-60 KM hıza ulaşıyor. Yavaşlamam gerekiyor fakat motor freniyle yani vitesi birden küçülterek yavaslatıyorum motosikleti motorda bi öne gidiyorum azdan aza hafifçe sarsılıyorum yani vites düşürünce motor birden tabiri caizse hıııın diğe bir sesle hafif bağırır gibi oluyor.Sizde bu durum sakıncalımı motorsiklet için motosiklet rodaj döneminde bu unutulmamalıdır. Aşaması nasıl olmalıdır bu yavaşlamanın Ön fren + Arka fren yavaşlatarak daha sonra ise vites değiştirmek tekrar Ön + Arka fren sıkılarak yavaşladıktan vites istedikten sonramı değiştirilir siz saygı değer forum üyelerinin yorumlarını almak istiyorum bilinçsizde motor kullanmak istemiyorum. Yanlış bişeyler öğrenmek istemiyorum ben kalıcı olucak şeyler v.b gibi geç olmadan bazı doğruları öğrenmem gerekiyor yardımlarını bekliyor olucam saygı değer arkadaşlarım, kardeşlerim, abilerim, ablalarım v.s akla gelen herkes... :)

rapidhacker5
09 Şubat 2013, 22:59
devir kaçtayken küçültuyorsun.mesela yuksek devırdeyken yapılmaz ama devır 5 deyken 3.vıtesse 2 ye atarsn ama hemen 1 e gecemezsın arka teker kılıtler

ugrgnr
09 Şubat 2013, 23:35
kuculttugunde devir cok yukseege cıkıyosa tabıkı zararlı fakat dusuk devırlerdeyse sorun yok. Mengü16 abimiz de aynı seyı dıcektır gorurse..

her seferinde, ön disk ve arka kampana fren dururken vites kuculterek yavaslama mantıksız gibi. zaman zaman zaten motor frenı gerekıyor

schnitzel_34
09 Şubat 2013, 23:43
selam mesela Motorunun 1. vites 20km/h.. 2.... 3..... vs. devirlerini iyi bilirsen hızına bakarak vites düşürür çıkarırsın ..

Mengu16
09 Şubat 2013, 23:44
kuculttugunde devir cok yukseege cıkıyosa tabıkı zararlı fakat dusuk devırlerdeyse sorun yok. Mengü16 abimiz de aynı seyı dıcektır gorurse..

her seferinde, ön disk ve arka kampana fren dururken vites kuculterek yavaslama mantıksız gibi. zaman zaman zaten motor frenı gerekıyor
Kompresörü patlatırlar devir yüksekse dimi uğurcum :cherry: eyw ama gerek yok öyle abilere gören de beni çok feyzli biri falan sanır yok öyle bişey :cherry: Biraz incicaps'e takılıyodum da aklıma geldi.

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/379332_546865592013206_820124460_n.jpg

teknikhoca
09 Şubat 2013, 23:47
İyi akşamlar. Öncelikle hayırlı olsun. Güle güle kazasız kullanmanızı dilerim. Eski motorunuz sanırım scooter idi. Vitesli motora geçişinizde, ve vites düşmelerinde motorunuzdaki yığılma durumu (makul devirlerde ise ) normal ve alışmanız gereken bir durum. Zİra vites düşmesi esnasında sanırım bir alt vitese geçişinizi oldukça yavaş gerçekleştiriyorsunuz. Bu durumda motor devriniz rölanti seviyesine kadar düşüyor ve sizde debriyajı bu esnada yavaşça bile olsa bırakıyorsanız, 4000-5000'e kadar bile yükselse bir yığılma ile karşılaşırsınız. Bunun için vites düşmelerde devrin fazla düşmesine izin vermeden debriyajdan elinizi çekmelisiniz. Bu zamanla aışacağınız bir durumdur.

Rodaj sonrası motorunuzun sıkı olması motoru kompresyona bindirdiğinizde oluşan yığılmayı daha fazla hissetmenize neden olur. bu durum rodaj sonrası kabul edilebilir bir duruma gelecektir.

ugrgnr
10 Şubat 2013, 00:18
[QUOTE=Mengu16;2930730]Kompresörü patlatırlar devir yüksekse dimi uğurcum :cherry: eyw ama gerek yok öyle abilere gören de beni çok feyzli biri falan sanır yok öyle bişey :cherry:
ne biliyim Mengü abi diyorum ya oraya da Mengü abimiz demişim ama dedıgın gibi abilik bı yanın yok hani. neyse demeseydım keske. :D saka abi olmaz mı ya yıne öyle abimiz durumu varmı bılmem ama bence mühendissin ve motorla ilgileniyosun ve cogu yerini biliyosun motorun. yazdıgın cogu yorumun ıcınde bilgi var. bos adam degılsın en azından.

arkadas kompresyon demıs bak kompressor dedıgım kompresyon da olabılır mengü abi. ya ben nıye dedım allah belamı verseydı de yapmasaydım o yorumu. silinmiyo mu o ? konuyu direk kapattırsak falan ? :queen:

Samet Özkan
10 Şubat 2013, 00:54
devir kaçtayken küçültuyorsun.mesela yuksek devırdeyken yapılmaz ama devır 5 deyken 3.vıtesse 2 ye atarsn ama hemen 1 e gecemezsın arka teker kılıtler

Devir 3000-4000 Arası iken 5. vites 4. vites farketmeksizin düşürüyorum ama sırayla takikide. Aşama aşama yani 5. Vitesten 4. vitese düşürdüm mesela 4000 Devirdi.Aradan bi 8-10 Saniye sonra 3. Vitese düşürüyorum 4000 devirde. Daha sonra 2. Vitese düşürüyorum 8-10 saniye sonra böyle böyle düşürüyorum yani. Birden geçirme olayım yok 5. Vitesten 2. vitese veya 1. vitese gibi.

ugrgnr
10 Şubat 2013, 00:56
Devir 3000-4000 Arası iken 5. vites 4. vites farketmeksizin düşürüyorum ama sırayla takikide. Aşama aşama yani 5. Vitesten 4. vitese düşürdüm mesela 4000 Devirdi.Aradan bi 8-10 Saniye sonra 3. Vitese düşürüyorum 4000 devirde. Daha sonra 2. Vitese düşürüyorum 8-10 saniye sonra böyle böyle düşürüyorum yani. Birden geçirme olayım yok 5. Vitesten 2. vitese veya 1. vitese gibi.

gecemezsın zaten :) gecseydın burda bunları yazıyo olmazdın :) 3-4bin devir hiçbişey degıl zarar vermez

Samet Özkan
10 Şubat 2013, 01:01
kuculttugunde devir cok yukseege cıkıyosa tabıkı zararlı fakat dusuk devırlerdeyse sorun yok. Mengü16 abimiz de aynı seyı dıcektır gorurse..

her seferinde, ön disk ve arka kampana fren dururken vites kuculterek yavaslama mantıksız gibi. zaman zaman zaten motor frenı gerekıyor

Çevreden duyduklarım ise motor freni ile durmaya alış felan gibilerinden duyumlar alıyorum. Bu büyük CC'li motorlar içinmi söyleniyor acaba kaç kilogramlık motosiketler zaten frenle nereye yavaşlatıyorsun onu. Anca motor freni ile yavaşlatabilirsin daha sonra ise on + arka fren takviyesi ile durdurabilirsin gibilerinden cevaplar aldım. Fakat benim motosikletim 127 kilogram civarında benle beraber 200 kilogram kadar birşey oluyoru ben normal frenleme yöntemi ile (on + arka fren) dursam pek sorun olmaz heralde illede motor freni şartmı yüksek hızlarda yavaşlamak için onu merak ediyorum ben yüksek hızdan kastımda 70-80 km bir hız aniden durmanız yavaşlamanız gereken bir olay bir neden var bunun için yavaşlama metotları nelerdir mesela onu anlamak algılamak istiyorum ben :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------


selam mesela Motorunun 1. vites 20km/h.. 2.... 3..... vs. devirlerini iyi bilirsen hızına bakarak vites düşürür çıkarırsın ..

Onu öğrenmem için birazcık tecrübe + zamana ihtiyacım var o yüzden pratik, pratik, pratik diyorum kendi kendime teşekkür ederim :)

ugrgnr
10 Şubat 2013, 01:03
valla 80le gıderken bırden durmak dıyosun. arka frene asılıp on frenı de asılmadan sert sıkarsın bunlarla bırlıkte sol ayagınla vıtes kucultup aynı anda sol elınle debrıajla oynayabılırsen her turlu daha yavas durursun ama yazması bıle zor oldugu ıcın bence cok zor bu tur bi fren.

teknikhoca
10 Şubat 2013, 01:05
Motor frenini makul devirlerde kullanmanızda hiçbir sakınca yok. Aksine dengeli bir frenleme sağlamı olursunuz. Motor freni ile yavaşlama otomobiller kadar motorlarda da dengeli ve ekonomik bir yavaşlama imkanı sağlar. Motorunuzu sadece 2. vitesten 1. vitese almayın. Zira 1. vites genelde kısa oranlıdır ve durmaya yakın hızlarda ihtiyaç duyarsınız. O yüzden zaten durmak üzere iken 1. itese geçmeniz hem motorunuzu hemde gereksiz yere sizi yorar.

Samet Özkan
10 Şubat 2013, 01:09
Kompresörü patlatırlar devir yüksekse dimi uğurcum :cherry: eyw ama gerek yok öyle abilere gören de beni çok feyzli biri falan sanır yok öyle bişey :cherry: Biraz incicaps'e takılıyodum da aklıma geldi.

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/379332_546865592013206_820124460_n.jpg
Sağolasın Mengu16 :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------


İyi akşamlar. Öncelikle hayırlı olsun. Güle güle kazasız kullanmanızı dilerim. Eski motorunuz sanırım scooter idi. Vitesli motora geçişinizde, ve vites düşmelerinde motorunuzdaki yığılma durumu (makul devirlerde ise ) normal ve alışmanız gereken bir durum. Zİra vites düşmesi esnasında sanırım bir alt vitese geçişinizi oldukça yavaş gerçekleştiriyorsunuz. Bu durumda motor devriniz rölanti seviyesine kadar düşüyor ve sizde debriyajı bu esnada yavaşça bile olsa bırakıyorsanız, 4000-5000'e kadar bile yükselse bir yığılma ile karşılaşırsınız. Bunun için vites düşmelerde devrin fazla düşmesine izin vermeden debriyajdan elinizi çekmelisiniz. Bu zamanla aışacağınız bir durumdur.

Rodaj sonrası motorunuzun sıkı olması motoru kompresyona bindirdiğinizde oluşan yığılmayı daha fazla hissetmenize neden olur. bu durum rodaj sonrası kabul edilebilir bir duruma gelecektir.
Teşekkür ederim Allah razı olsun. İnş hayırlı olur inş. hayırlı kazasız belasız kullanırız :) Evet eski motor scooter'dı.Kendimce vites değiştirme devirleri normal diye tahmin edip umuyorum 4000-5000 devir arası :) Dediğniz olayı anladım fakat şurada takıldım tam anlayamadım demek istedinizi ?
"Rodaj sonrası motorunuzun sıkı olması motoru kompresyona bindirdiğinizde oluşan yığılmayı daha fazla hissetmenize neden olur. bu durum rodaj sonrası kabul edilebilir bir duruma gelecektir. " Burdaki motorun sıkı olmasındaki kastınız nedir ?

reverse
10 Şubat 2013, 01:09
Bildiğim kadarı ile motoru bağırtmadan yapmak gerekiyor o işi.
Yani mesela 50km/h hızla ilerlerken yavaşlamanı gerektirecek bir durumda 4. viteste ilerlerken küt diye vitesi 3'e düşürürsen, motor bağırır, devir gereksiz yükselmiş olur filan.
Bunun yerine frenlerle bir yandan yavaşlarken, bir yandan da motor frenini kullanmak daha iyi fikir. Bunların hepsini aynı anda kombo yapabilir hale gelirsin zaten kısa sürede.
Bir de motor freni yaparken debriyajı yavaşça bırakman gerekiyor.

Yazan: Acemi motorcu.

teknikhoca
10 Şubat 2013, 01:20
Motorunuzun değiştiğini ve rodaj sürecinde olduğunu belirtmişsiniz. bu durumda motorunuzda kullanılan parçaların fabrikadadaki gibi bir montaj ve parça sürecinden geçmediğini düşünürse, motorunuz nispeten daha sıkı bir şekilde çalışacaktır. bu da gaz kesmelerde kompseryonun daha fazla hissedilmesine neden olur. Ayrca, 0 km bir motorun gaz kesmelerdeki tepkileri rodaj sürecini tamamlamış bir motora göre daha belirgindir

Samet Özkan
10 Şubat 2013, 01:30
valla 80le gıderken bırden durmak dıyosun. arka frene asılıp on frenı de asılmadan sert sıkarsın bunlarla bırlıkte sol ayagınla vıtes kucultup aynı anda sol elınle debrıajla oynayabılırsen her turlu daha yavas durursun ama yazması bıle zor oldugu ıcın bence cok zor bu tur bi fren.

Acemi olduğum için biraz düşümdüm, gözümde canlandırdım.Biraz ehemmiyetli bir iş serilik lazım zamanla inşallah olur diye umut ediyorum teşekkür ederim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------


Motor frenini makul devirlerde kullanmanızda hiçbir sakınca yok. Aksine dengeli bir frenleme sağlamı olursunuz. Motor freni ile yavaşlama otomobiller kadar motorlarda da dengeli ve ekonomik bir yavaşlama imkanı sağlar. Motorunuzu sadece 2. vitesten 1. vitese almayın. Zira 1. vites genelde kısa oranlıdır ve durmaya yakın hızlarda ihtiyaç duyarsınız. O yüzden zaten durmak üzere iken 1. itese geçmeniz hem motorunuzu hemde gereksiz yere sizi yorar.

Teşekkür ederim Hoca Ellerine sağlık yorum için sakıncası yoktur makul devirlerde anlaşılmıştır. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:25 ----------


Bildiğim kadarı ile motoru bağırtmadan yapmak gerekiyor o işi.
Yani mesela 50km/h hızla ilerlerken yavaşlamanı gerektirecek bir durumda 4. viteste ilerlerken küt diye vitesi 3'e düşürürsen, motor bağırır, devir gereksiz yükselmiş olur filan.
Bunun yerine frenlerle bir yandan yavaşlarken, bir yandan da motor frenini kullanmak daha iyi fikir. Bunların hepsini aynı anda kombo yapabilir hale gelirsin zaten kısa sürede.
Bir de motor freni yaparken debriyajı yavaşça bırakman gerekiyor.

Yazan: Acemi motorcu.

Teşekkür ederim reserve combo olayında katılıyorum sana serilik+ pratik :) Zamanla olucak inşalllah :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------


Motorunuzun değiştiğini ve rodaj sürecinde olduğunu belirtmişsiniz. bu durumda motorunuzda kullanılan parçaların fabrikadadaki gibi bir montaj ve parça sürecinden geçmediğini düşünürse, motorunuz nispeten daha sıkı bir şekilde çalışacaktır. bu da gaz kesmelerde kompseryonun daha fazla hissedilmesine neden olur. Ayrca, 0 km bir motorun gaz kesmelerdeki tepkileri rodaj sürecini tamamlamış bir motora göre daha belirgindir

Teşekkür ederim Hocam şimdi anladım, kavradım olayı eline sağlık :) Artık ona göre hareket ederim teşekkür ederim yorumların için :)


Diğer arakdaşlarada teşekkkür ederim yorumları için eklemek isteyen olursa seve seve dinleyebilirm yorumlarınızı alabilirim.. :)

teknikhoca
10 Şubat 2013, 01:46
rica ederim....:) Gönül rahatlığı ile kullanın... Kafanızı karıştırmak istemedim sadece....ama hava ayarınzın kısık olması, rölanti ayarınızın düşük olması, debriyaj ayarınızın yüksek olması (bu nedenle kavramayı istediğiniz gibi yapamıyor olabilirsiniz.) bile bu yığılmaların belirginliğini artırır yada azaltır. Ancak bu bir arıza değildir. Olağan bir durumdur. Tamamen ayar veya kullanım özelliği ile alakalıdır. endişe etmeyin. :)

Samet Özkan
10 Şubat 2013, 01:54
rica ederim....:) Gönül rahatlığı ile kullanın... Kafanızı karıştırmak istemedim sadece....ama hava ayarınzın kısık olması, rölanti ayarınızın düşük olması, debriyaj ayarınızın yüksek olması (bu nedenle kavramayı istediğiniz gibi yapamıyor olabilirsiniz.) bile bu yığılmaların belirginliğini artırır yada azaltır. Ancak bu bir arıza değildir. Olağan bir durumdur. Tamamen ayar veya kullanım özelliği ile alakalıdır. endişe etmeyin. :)

Estafurullah karıştırmakta neymiş :) Zamanla alışırım hocam dediğiniz gibi sorun olcanı sanmıyorum :)