PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Surekli motor freni kullanarak durmak ?



pckopat001
05 Şubat 2013, 21:05
iyi aksamlar arkadaslar,basliktada belirttigim gibi genel olarak motor freni kullanarak yavasliyorum yada duruyorum, bunun bir zarari varmi motora arkadaslar ?

adem80
05 Şubat 2013, 21:12
ön ve arka frenleri niye yapmışlarki acabaa? :silent:

scooboy
05 Şubat 2013, 21:15
Motoru belli bir seviyenin üzerinde kompresöre sokarsan var tabiki.
Ön arka birden kullanmalısın. Frenleme mevzularıyla ilgili nette bi araltırma yap istersen daha faydalı olur.

pckopat001
05 Şubat 2013, 21:22
sadece merak arkadadlar sirf deneme amacli motor freni kullanarak durdum. aklima takildi motora zarari varmi ?

ugrgnr
05 Şubat 2013, 21:25
bence zararı olmaz ama sonucta fren denılen bısey var yanı normal fren :) kompresoru zorlarsın baska bısey olmaz. bence devırı 12de tutmak gıbı bısey..

Mengu16
05 Şubat 2013, 21:32
Motor freniyle yavaşlayacam diye vites küçültüp 7-8 bin devirlere çıkartmıyosan motoru, hiç zararı olmaz aksine iyi bişeydir pistonun ve silindirin sürekli bir tarafı aşınmamış olur.

Bu ara ugrgnr kardeşim kompresörü motorun neresine koymuşlar ben aradım bulamadım da :cherry:

seigen
05 Şubat 2013, 21:57
Motor freninden kastın vites düşürerek motoru yüksek devirlere çıkarıp yavaşlatmaksa sorun olabilir ama gazı kesip kompresyon ile yavaşlamakta sorun yok. Hatta ileri sürüş tekniğinde gaz kontrolü ile yavaşlama sağlanır. Konusu da burada:
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/86048-gazi-kullanarak-yavaslamak.html

acayüp
05 Şubat 2013, 22:08
Eksantrik zincirini uzatırsın. Yine zincir gergisine sürekli ve eğer abartılı yapıyorsan haddinden fazla yük biner. Zincir paletleri aşınır. Sübop ayarı çabuk bozulur. Şimli ise şimleri daha çabuk ezer. Denk gelirse sibopları eğer yada pistona saplayabilir ( zorlanan zincir gergi ve palet zincirin diş atlamasına neden olabilir ). Yine denk gelirse piston kolunun kepini söküp alabilir. vs vs ( eksantrik mili üzerindeki dişliyi söküp alan biliyorum )
Motor viteste ilerlerken aniden gazı sonuna kadar kapatıp aniden dip gaz vermekte bu tip sorunlara neden olabilir. Motorlu apaçiliğin vazgeçilmezidir belki ama yapan varsa aklında bulunsun.
Uzun lafın kısası mantık çerçevesinde kullanmak en makuludür. Yöntem uydurmak gereksizdir. Burada zaman kaybetmektense sürüş teknikleri ile ilgili konuları okuman daha faydalı olur.

Hakikaten kompresör ne ya :) mercedesmi bu ?

pckopat001
05 Şubat 2013, 22:24
anladim arkadaslar tskler cvplar icin anliyacagimi anladim bn .d yannis bu komprasor nedir arkadaslar harbiden neresinde bu komprasor motorun .d.d

Samet Ağır
05 Şubat 2013, 22:28
ülem yazıp duruyorsunuz da bi kompresörü bilmiyorsunuz....:pr:

bilmiyorsanız yazmayın..:pr:

kompresör, egzoz bilyasının segmanından önce olur.yoksa yanmış gazı nasıl dışarı atardı?? :pl::pl::pl::queen::flower:

extrem_015
05 Şubat 2013, 22:31
bu olayı aşırı abartmadıkça hiç bişey olmaz motosikletin devrine göre en fazla bir vites küçülterek yavaşlatmak fren balatalarınada katkıda bulunur yalnız sınırını iyi ayarlamak lazım
birde şu var ufak tek silindirli motorlarda yapmak pek işe yaramaz genelde race tarzı 4 silindir motosiklet kullananlar yaparlar ve iyide yavaşlatırlar motoru bu arada 4 silindirli litrelik makinada bizzat test edilip onaylanmıştır :cat:

COQ
05 Şubat 2013, 22:38
ülem yazıp duruyorsunuz da bi kompresörü bilmiyorsunuz....:pr:

bilmiyorsanız yazmayın..:pr:

kompresör, egzoz bilyasının segmanından önce olur.yoksa yanmış gazı nasıl dışarı atardı?? :pl::pl::pl::queen::flower:
Aynen katiliyorum.
Asiri kompresör, egzoz bilyasinin dagilmasina,
enjektör bujisi ve fren rotilinin bozulmasina,
bunlarin bozulmasi da
distribütör contasinin yanmasina sebep olur.

agilty
05 Şubat 2013, 22:42
valla arka freni hiç tutmayan yamaha r125 kiralamıştım bi ara iki arkadaş bütün gün gezmiştik. hep motor freniyle yavaşlamıştım ön fren sıkmak sıkıntı oluyor tabi. mesela yüksek hızda viraj alırken vitesi küçültüp debriyajıda tam bırakmayıp ayak freni görevi görebiliyor elin alışırsa hatta beşiktaşta bi ara fazla hızlandım ve aniden önüme çıkan minibüse motor freni yaparak çarpmadım 2 vites küçülttüm direk debriyajıda bıraktınmı arka teker kitlendi zaten devrini bulana kadar. yani bil ama fazla kullanma derim. hem ön hem arka fren sık yeter motor frenini olurda frenin tutmazsa kullanırsın bence dediğim gibi bil ama kullanma fazla. onun haricinde örnek veriyorum 3. vites 7.000 devirdeyken 2. vitese düşürmen zarar vermez motora hemde motoru yavaşlatır. ama dediğim gibi yüksek devirlerdede vitesi düşürüp debriyajı yarım bırakarak motor frenini arka fren gibi kullanabilirsinde daha çabuk yavaşlaman yani frene daha çok basman gerektikçede daha çok bırakırsın olur biter. ama oda debriyaj balatasını çabuk yer. genel olarak zararı yok sadece debriyajı hemen bırakma arka tekeri kitleme yeter sonra toplaması zor oluyor. bide motor frenini sakın virajda yapma arka teker kayar yan yatarsın. gerçi biz iki kişi viraj bile aldık motor freniyle sonuç olarak biraz tecrübe gerektiriyor.

ugrgnr
05 Şubat 2013, 22:51
kompressör.. arkadaslar acıkladı bana gerek kalmadı sanırım :) valla cok bı bılgım yok fakat bi abim sorun yasamıstı motor frenıyle ılgılı, ilk zamanlarımdı, dedım abi noldu nedir bu motor freni dedı kardesım bu vıtes kuculttugunde motor yavaslar ya o motor frenıdır ve ani frenlerde cok onemlı. benım motorun kompressoru bozulmus onu yaptırdım ıste dedi. hala ordan aklımda kaldı yanı oyle yazdım yoksa mekanık kısmını bılmem :)

sgurdal
05 Şubat 2013, 23:24
işin farklı bir boyutu daha var
motor freni ile yavaşladığınızda arkanızdan gelen diğer araç yada motor sürücüleri fren lambanız yanmadığı için sizin hız kestiğinizi anlamaz ve üzerinize çıkabilirler. bu da aklınızda olsun.

ayrıca normal fren kullanmayıp 20 liralık balatadan tasarruf ederken motorunuza daha masraflı zararlar verebilirsiniz.

Karlıyollar
06 Şubat 2013, 02:19
Fren olmadan neyle duracaksın ki ?

utkan35
06 Şubat 2013, 02:25
vites düşürerek yaparken çok yüksek devirlere çıkmak zarar normalde çok yüksek devirde motoru sürerken motora nasıl zarar veriyorsan bundada aynı mantık bence ama aynı viteste veya vites dusururken cok yuksek devire çıkmıosa zararı olmaz diye düşünüyorum

Tolga Can
06 Şubat 2013, 15:23
6500 km deyim. Balata yeni gibi, fren pek kullanmıyorum. Ama motora da bindirmiyorum. işin sırrı ilersini görmek ve ona göre haraket etmek de.
Virajlara girerken, ışıklara yaklaşırken, dönerken gazı kesmem ve vermem yeterli oluyor. hayatımda bir defa kullanmak zorunda kaldım. Fren değil. :P
Dağdan aşağıya inerken, Balatayı tutan somun düşmüş. Baktım arka fren yok. Vites düşürerek motora bindirdim. Hızı düşürebildiğim kadar düşürdüm. Ondan sonra ön freni sıktım.
İsteyen herkes yavaşlayabilir. gazı bırakın motor yavaşlar :mrgreen:
http://a1302.hizliresim.com/16/6/ju5ft.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

serkanADH13
07 Şubat 2013, 02:57
Arkadaşlar Konuyu Kapatın,
Kompresörle Şaka Olmaz Duymadınızmı Hiç...

http://www.kocaeliguncel.com/asayis/kompresor-sakasi-can-aliyordu.htm

bjkcan
07 Şubat 2013, 03:05
küçük hacimli motorlarda motor freni yapmak hiç de sağlıklı değildir

ogzcngdk
07 Şubat 2013, 03:15
kompresör freni dediğiniz motor freni yani gazı bırakınca debriyajıda sıkmayınca motor kendi kendine yavaşlamaya başlıyor vites düşürürseniz debriyajı yavaşça bırakırsanız arka fren yapmış gibi hızlıca yavaşlarsınız debriyajı bir anda bırakırsanızda tekerlek kitlenir düz yolda sıkıntı olmaz ama virajda bu durum oluşursa düşersiniz..

şimdi hal böyleyken hiç böyle bişeyden şanzıman dağıtan görmedim ama vites küçültmeden gazı bırakınca bir zararı olucağını düşünmüyorum kaldıki diğer şekildede çok aşırıya kaçmadıkça (yüksek devir, tekerlek kitleme) yine zarar olmayacağı kanısındayım niye diye sorarsanız gazı açarkende aynı etkiyi + yönde uyguluyoruz şanzımana gazı bırakınca yada vites düşürünce aynı etkinin tersi şanzımana geliyor yani anlatabildimmi bilmiyorum ama gaz vermiş gibi yine yük biniyor şanzımana e bu makinelerde bunun için tasarlandı zaten..

benim yorlamam bu kadar :queen:

Carl Gustav
07 Şubat 2013, 04:03
"Hurafe land" (Hurafe-istan) oldu gene.:mrgreen:

Slmlr
Brkn

Wazaa.35
07 Şubat 2013, 05:21
4 silindir makinalarda işe yarayabilir ama yapmayın kardeşim herşeyinize zarar belki 1 vites fazla küçülttünüz aniden debriyajı bıraktınız zinciri dişliyi şanzımanı baskı balatayı yer bitirir o süratteki kuvvetle birde motor haddinden fazla devir cevirecek buda bi zarar sen en iyisi sık debriyajı motorun yükünü kaldır tekerleklerden istediğin gibi frenle acıma üç kuruşluk balataya ha normal yolda süratli giderken tabili debriyajı sıkıp frenleme kapat gazı o yavaşlar zaten:cat:

possi
07 Şubat 2013, 05:28
valla kime inanak bilemedim

srhtsglm
07 Şubat 2013, 11:01
herşey uygun hız uygun vites seçimi ile alakalı. sen 100 kmh hız 5.vites te giderken duracağım diye debiriyajı sıkıp 2.vitese inip kompresör yaparsan tabiki zararı var.sıralı vites küçülterek yapılan kompresörün hiç bir zararı olmaz.tek silindir 4 silindir hiç farketmez her türlü kompresör yapılabilir.hatta kompresör iyidir panik frende + frenleme sağlar, motorun kontrolünü kaybetmezsin.

Carl Gustav
12 Şubat 2013, 05:01
Çok müthiş bilgilerin arasında hatırlatmak istediğim konu;

vites küçültürken gaz verilmezse, blok ister 1 silindir, ister 12 silindir olsun, motosikletin şanzımanına kötülük ediliyor demektir.

Maalesef çoğunlukla fren yapmak, özellikle de ön fren kullanmak bilinmeyince bu tür icatlar oluyor.

Lütfen baştaki fren yapma kısmını izleyiniz:

http://www.youtube.com/watch?v=7zqrIyYtFiw

Acil durumda fren kullanmak yerine kompresyonla uğraşmak, yangın çıkmış evden çıkmak için kapıya koşmak yerine itfaiyeye email atmak gibi:

Teorik olarak kurtulma ihtimali var fakat işe yaramıyorsa tecrübenizi paylaşamayabilirsiniz.

Slmlr,
Brkn