PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : hatalı yağ değişimi yapdım anlayan yardım ve motor kitlendi sanırım



Sayfa : [1] 2

beypazarlı06
03 Ocak 2013, 00:29
arkadaşlar 50 cc motor var bende bunun ayak marşını kırdım ayak marşının dişlisini çıkardım içinden ayak marşı boşa dönüyodu kullandım kullandım 3 -4 güna aralıklarla kullandım sabahları zorluk çekmedim elmarşı yaparken ama en sonunda dün başıma gelen geldi motorlan 10 km yol yaptım hiçbir kusuru yoktu sağ salim soktum garaja 3günsonra çıkardım baktım marşa basıyorum çalışicak gibi oluyo çalışmıyo benzini yoktu sanırım sonra el marşına basa basa akü zayıflamaya başladı sonra aküyü çıkarttım gittim motorcuda şarj ettirdim 2 saatde doldu sonra geldim taktım aküyü baktım gine aynı ciyuuv ciyuuv demeye başladı sonra devam ettirdim tamamen sesi kesti el marşına basınca sadece aküden sadece tık sesi gelmeye başladı motor fanını döndürmüyordu sadece tık sesi geliyodu aküden sonra ustaya gittim adam bide demesinmi ben bunla uraşamam tamam dedim elimde götürdüm motoru sonra kapının önüne geldiğimde gine denemeye başladım gine ciyuuv ciyuuv dedi ve sonra gine el marşına basınca tık sesi gelmeye başladı bende motoru kitledim zannettim yağ aldım 2 zamanlı motorlar için ama yağı direkt çubuğu açtım ve delikten huni yardımıylan döktüm içeri altında tıpayı açıp kirli yağı boşaltmadım bir sorun olurmu içinede her ihtimale karşı 5 milyon benzin attım 2 gün beklicem belki çalışır arkadaşlar durum bu sizinde görüşlerinizi almak istedim




Motor 2 gün sonra çalışırmı?

Döktüğüm Yağı Napmam Lazım?

ReiZzZ
03 Ocak 2013, 00:36
içindekini boşaltmadan koyduysan komple boşaltıp motora gerektiği kadar yağ koyman gerek

Ramazan Can
03 Ocak 2013, 00:42
içindekini boşaltmadan koyduysan komple boşaltıp motora gerektiği kadar yağ koyman gerek

:cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat: :cat:

mali_181
03 Ocak 2013, 01:07
O yağı komple boşalt yerine yeni yağ koy hatta bence bi ustaya götür iyice baksın

varan22
03 Ocak 2013, 01:22
Yağın üstüne ilave etmişsen demek motorda azda olsa yağ varmış. Benim anlamadığım motorun kilitlendiğini nerden çıkardın. Sana tavsiyem öncelikle sıfır bir akü alman iki saatlik kısa bir sürede şarj olan aküden bir hayır bekleme birde büyük ihtimal bujin yağlanmıştır belkidee miladı dolmuş olabilir. Kısaca bir buji ve akü alman gerek. O şekilde iki gün değil iki ayda beklesen birşey değişmiyecek

beypazarlı06
03 Ocak 2013, 14:16
yorumlarınız için çok teşekkür ederim . Sayın Hakan Bey inşallah dediğiniz gibi motor kitlenmemiştir motorcuyta götürdüğümde dediki bunun motorunu açmamız lazım zor iş dedi ben yapamam dedi zaten yağdan dolayı kitlenmiş olsa yolda giderken olurdu bu sağ salim bıraktığım motor çalışmayınca akıllarda soru işareti bıraktı 2 veya 3 saat sonra videosunu ve resimlerini koycam yardımlarınız için çok teşekkürler
3

Syanur
03 Ocak 2013, 15:30
Marş motorun bozulmuş olabilir. Olayı yağa neden bağladın, niye gidip yağ aldın, neden mevcut yağı çıkarmadan yenisini koydun anlamadım ama o "ciyuvvv ciyuvv" sesleri marş motorunun çalışmadığını gösterir. Ya akün bitmiştir marş motorunu çalıştıramıyordur, yada marş motorun bozulmuştur. Aküyü de şarj ettim dediğine göre aklıma marş motoru sorunu geldi.

astorojna
03 Ocak 2013, 15:49
öncelikle o nasıl bi ustaymış anlamadım ben uğraşamam bunla demesi çok saçma bedavamı yapıyor bence ilk başta değiştirmeyi biliyorsan iyibir buji al ilk başta bujiyi bi değiştir. yağı komple bi boşalt süzdür alt tıpayı kapa yeni yağ koy sonrasında marş motoruna el atmadan önce koltuğun altında adını yanlış bilmiyorsam marş tetikleyici var ilk başta ona bi bak çünkü arada bi tık diye ses geliyor demişin bu sorun o dediğim parçadan kaynaklanır aynısı zamanında benimde başıma geldi yukarda arkadaşın dediği gibi birde sıfır bi akü al ondan sonrası inşallah olur

kurubuz
03 Ocak 2013, 16:22
Genelde bu tür motorlar 4 gün dinlenince ciyuvvvv yapmayı keserler. O yüzden 2 gün yeterli değil. Kendi kendine tamir olması için 4 gün beklemelisin. :)

beypazarlı06
03 Ocak 2013, 16:28
http://g1301.hizliresim.com/15/3/hlubq.jpg (http://bit.ly/c25MCx) işte motorun resmi budur 4 zamanlımı 2 zamanlımı bunuda öğrenmek istiyorum

Mengu16
03 Ocak 2013, 16:30
http://g1301.hizliresim.com/15/3/hlubq.jpg (http://bit.ly/c25MCx) işte motorun resmi budur 4 zamanlımı 2 zamanlımı bunuda öğrenmek istiyorum
Yağ çubuğunu açtım yağ koydum diyorsun nasıl 2 zamanlı olsun ?

beypazarlı06
03 Ocak 2013, 16:33
http://g1301.hizliresim.com/15/3/hlud2.jpg (http://bit.ly/c25MCx) işte motor bu arkadaşlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------

yani kaç zamanlı bu

Mengu16
03 Ocak 2013, 16:35
Sana 5 zamanlı yabancı olsan 4 zamanlı derdim :mrgreen:

beypazarlı06
03 Ocak 2013, 16:36
tüh ya ben buna 2 zamanlı yağlardan koydum 12 liraya aldım 4 zamanlılar 24 liraydı :D

Mengu16
03 Ocak 2013, 16:38
tüh ya ben buna 2 zamanlı yağlardan koydum 12 liraya aldım 4 zamanlılar 24 liraydı :D
kim demiş 24 diye. 8 liraya bile 4 zamanlı yağı var.

astorojna
03 Ocak 2013, 16:39
:cherry: kaş yapayım derken göz çıkardın hade bakiim sen 24 tl daha ver bi 4 zamanlı yağ al bu arada ben geçen hafta aldım castrol 10-40 1 lt 20 tl sen ne marka alıyosunda 24 tl ve kaç litre

beypazarlı06
03 Ocak 2013, 16:41
yetcekmi bakalım :D neyse ben şimdi motora bakmaya gidiyorum inşallah çalışır videosunuda koycam

Mengu16
03 Ocak 2013, 16:46
yetcekmi bakalım :D neyse ben şimdi motora bakmaya gidiyorum inşallah çalışır videosunuda koycam
Sakın 2 zamanlı yağıyla motoru çalıştırma su gibi bişey hiç kıvam yok motoru kitlersin.

beypazarlı06
03 Ocak 2013, 17:15
maleesef çalışmadı videosunu atıyorum http://www.youtube.com/watch?v=8YcBF2F7IWk

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:11 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=8YcBF2F7IWk linkteki videoyu izlerseniz belki nesi olduğunu anlarsınız

Mengu16
03 Ocak 2013, 17:15
maleesef çalışmadı videosunu atıyorum http://www.youtube.com/watch?v=8YcBF2F7IWk
Motoru boşver kediler çok tatlı videonun başındaki. bu arada iyiki çalışmamış 2 zamanlı yağıyla o motor.

beypazarlı06
03 Ocak 2013, 17:54
motorum güme gittimi acaba videoyu izleyenler lütfen bir yorum atsın http://www.youtube.com/watch?v=8YcBF2F7IWk

varan22
03 Ocak 2013, 19:35
Yerinde olsam marş motorunu motordan ayırıp kablolar hariç o şekilde kontağa basar ve en azından marş motoronun çalışıp çalışmadığından tam olarak emin olurdum. Marş motorunun kömürleri bitmiş olabilir veya marş rolesi arızalanmış veya dişler sıyırmışda olabilir. Eğer illa kendin sorunu çözmek istiyorsan kurcalaman gerek. En azından marş motorunu kontrol edebilirsin veya kayış kapağını söküp kayışı çıkararakta elinle döndürüp sıkışma olup olmadığını anlıyabilirsin kısacası arıza seçeneklerini azaltman gerek böyle genel bir soruya tam isabet bir cevap zor

beypazarlı06
03 Ocak 2013, 19:44
Yerinde olsam marş motorunu motordan ayırıp kablolar hariç o şekilde kontağa basar ve en azından marş motoronun çalışıp çalışmadığından tam olarak emin olurdum. Marş motorunun kömürleri bitmiş olabilir veya marş rolesi arızalanmış veya dişler sıyırmışda olabilir. Eğer illa kendin sorunu çözmek istiyorsan kurcalaman gerek. En azından marş motorunu kontrol edebilirsin veya kayış kapağını söküp kayışı çıkararakta elinle döndürüp sıkışma olup olmadığını anlıyabilirsin kısacası arıza seçeneklerini azaltman gerek böyle genel bir soruya tam isabet bir cevap zor
hakan bey videoyu izledikten sonramı bu cevabı verdiniz

serkanADH13
03 Ocak 2013, 20:44
İlk Olarak 4 zamanlı motosiklet yağı al ve 600,700 gr motoruna koy,
tabi eski yağı boşalttıktan sonra
ondan sonra bir araba bul ve takviye yap,
motorunun marşı basmaya başlayacaktır,

marş bastıktan sonrada sanıyorum motorun çaışacak çünki akünün amperi yetmediğinden marşın serı dönmüyor ve çalışmıyor motorun,

Yok takviye yaptıktan sonra yine tık,,,tık deyip duruyor ıse en yakın tamırcıye gitmelisin...

varan22
03 Ocak 2013, 20:47
Evet videoyu izlemiştim ve vidyodan anladığım kadarıyla ya bir sıkışma var yada zayıf akü.

beypazarlı06
03 Ocak 2013, 21:34
serkanADH13 dediğin işi 4 zamanlı yağ koymadan önce eski yağıyla arabayla takviye yaptım gine aynısı gibi yapıp tık tık etti sonunda ama bide senin dediğin gibi dört zamanlı bir yağ alıyım opetten ama yağ çubuğunun neresine kadar dolduracağımı bilmiyorum

serkanADH13
03 Ocak 2013, 21:38
motor tık tık yaptı ıse yag degıstırsende nafıle gıdı anlaşılıyor,
sanıyorum motorun kitlemiş fakat o marş Kısık Kısık basma sesi rubleden gelıyor olmalı,
yanı motorun kıtlemış krank hiç hareket etmıyor,
fakat marş rublen krank'ın üzerinde boş dönüyor,
biraz daha zorlarsan komple ruble sıyırırsa hiçbir şekilde deneme ihtimalın kalmayabilir...

Üzgünüm fakat 300,,350,, lira civarı bir masraf sıkışmış gibi duruyor kitlemiş ise...

karşıyaka
03 Ocak 2013, 21:41
İyi akşamlar,
Benden naçizane tavsiye: Her ne kullanıyorsak onun kullanma kılavuzunu sonuna kadar okumak, hangi sistemle çalıştığını bilmek,bakımlarını vs yapmak-yaptırmak. 4 zamanlı mı 2 zamanlı mı olduğunu bilmek: Kısaca ne kullandığımızı bilmek, az veya çokta olsa çalışma prensibini bilmek gerek, internette o kadar çok bilgi varken...Keşke 2 zamanlı yağ satın almadan önce bir araştırsaydınız, fazladan para harcamazdınız üstelik arkadaşlarda söylemiş eğer çalışsaydı motorda büyük arıza çıkartırdı...Arıza hakkında arkadaşlar gereken bilgiyi vermiş...Geçmiş olsun,kolay gelsin...

beypazarlı06
04 Ocak 2013, 00:34
Bana herşeyi de ama motorun kitlendi deme abi

nowwarr
04 Ocak 2013, 00:48
kardeş senin akü gitmiş yenisini al bence

Mengu16
04 Ocak 2013, 00:53
Bence sen motoru bana sat 300 lira çalışır bak nakit. Hemde hiç bakmam motor çalışıyo mu çalışmıyomu, olduğu gibi alırım motoru. Arabamın arkasına atarım beypazarından ankaraya dönerim.

TATLIHIZ
04 Ocak 2013, 01:08
Bence sen motoru bana sat 300 lira çalışır bak nakit. Hemde hiç bakmam motor çalışıyo mu çalışmıyomu, olduğu gibi alırım motoru. Arabamın arkasına atarım beypazarından ankaraya dönerim.


301 LİRA VERİOM :)

beypazarlı06
04 Ocak 2013, 01:36
Bence sen motoru bana sat 300 lira çalışır bak nakit. Hemde hiç bakmam motor çalışıyo mu çalışmıyomu, olduğu gibi alırım motoru. Arabamın arkasına atarım beypazarından ankaraya dönerim. gardaş ayıptır sorması nabacan bu motoru yav angaranın neresinde oturuyosun

Mengu16
04 Ocak 2013, 01:42
gardaş ayıptır sorması nabacan bu motoru yav angaranın neresinde oturuyosun
motorunu söküp yapacağım mini atv ye takıcam ankara çankayadanım.

Teo23
04 Ocak 2013, 01:47
KArdeş o yağı koyduktan sonra motoru çalıştırmamışsın galiba... Ben kitleneceğine ihtimal vermiyorum. Serkan demiş, akün bitik gibi duruyor sıfır bir akü ile denemende fayda var hiç mi tanıdık arkadaş yok??? ha tam dolu akü ile de aynen dönmezse geçmiş olsun....

ferdinandd
04 Ocak 2013, 01:50
Eyy allahım ya :mrgreen::queen: Motor kitlendi falan denmiş, tuhaf bi sorun var ortada, ciddi ciddi okuyordum nasıl bi sorunmuş diye ... :queen:


2 gün yeterli değil, kendi kendine tamir olması için 4 gün beklemelisin


Motoru boşver kediler çok tatlı

serkanADH13
04 Ocak 2013, 02:01
KArdeş o yağı koyduktan sonra motoru çalıştırmamışsın galiba... Ben kitleneceğine ihtimal vermiyorum. Serkan demiş, akün bitik gibi duruyor sıfır bir akü ile denemende fayda var hiç mi tanıdık arkadaş yok??? ha tam dolu akü ile de aynen dönmezse geçmiş olsun....


Dostum aynı seyı bende dusundum,
ve araba ile takviye yap demiştim ve yapmış,
en düşük 55 amperlık bır araba akusu ıle hiç olmazsa 3...5 hatta20 tur çevirmesi lazımdı o marş motorunun,

fakat yine TIK deyip kalıyor ise,
''Marş motorunun bir den bire arıza yapmayacağı düşünülürse''
tek sorun kalıyor MOTOR KİTLEMİŞ OLMASI :(

İstanbul civarında olsan hiç üşenmeden gelir bakardım,
her türlü çalıştırırdım motorunu...

Mengu16
04 Ocak 2013, 02:12
Motor kitlemiş olsa bile 300 liraya alıyorum aklında bulunsun beypazarlı :)

Teo23
04 Ocak 2013, 02:14
Ben hala aküde ısrar ediyorum... ;) Bence takviye yaparken hata yapmış olabilir, akü tamamen öldüğü için almamış olabilir. Ama takviye bağlıyken (araba aküsü) marşa bastıysa bilemem ama... O zaman çalışması lazımdı...Bujiyi sökebiliyorsa diş fırçası sapı ile pistonun inip inmediğini kontrol edebilir ama, bu scooterlar karışık mevzuu... Debriyajı, otomatik vitesi nasıl oluyor, onu bilemiyorum ben. Arka teker havadayken, tekeri elle çevirince dönüyor mu mesela??? Valla Mengü iyi fiyat vermiş bence... :)

serkanADH13
04 Ocak 2013, 02:18
Scooterların arka tekerı bagımsız doner,
ayak marşı olsa kesın sonuc ortaya cıkar aslında,
veya motorun sağ tarafında yağ tapasının yanında pervane vardır,
o pervaneyi çevir,
eğer pervane dönerse o motor kitlememiştir,
Yok MM olsa dahi kımıldamıyor ise malesef Şansına küs dostum :)))

__________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________

Bu arada MENGÜ 16,
kardeşim sana SEYHAN 150 motoru verelim KELLE MOTOR dilersen eğer :)

Mengu16
04 Ocak 2013, 02:21
Bu arada MENGÜ 16,
kardeşim sana SEYHAN 150 motoru verelim KELLE MOTOR dilersen eğer :)
Ben daha hafif bi motor arıyorum :) evde garajda bi tane 5.5 beygir su motoru da var ama hem çok ağır hem çok titriyo yapacağım şaseyi kırabilir :mrgreen: hiç olmazsa ona ebay'dan otomatik kavrama sipariş edicem öyle kullanıcam.

karşıyaka
04 Ocak 2013, 20:20
Ben hala aküde ısrar ediyorum... ;) Bence takviye yaparken hata yapmış olabilir, akü tamamen öldüğü için almamış olabilir. Ama takviye bağlıyken (araba aküsü) marşa bastıysa bilemem ama... O zaman çalışması lazımdı...Bujiyi sökebiliyorsa diş fırçası sapı ile pistonun inip inmediğini kontrol edebilir ama, bu scooterlar karışık mevzuu... Debriyajı, otomatik vitesi nasıl oluyor, onu bilemiyorum ben. Arka teker havadayken, tekeri elle çevirince dönüyor mu mesela??? Valla Mengü iyi fiyat vermiş bence... :)
Yanlış anlaşılmasın, birşey sormak istiyorum: Bu diş fırçası sapı buji deliğinden nasıl geçiyor, merak ettim ben pipet yada 2.5 mm elektrik kablosunu ucundaki bakırı çekerek plastik kısmı ile denemiştim piston zarar görmesin diye...

beypazarlı06
04 Ocak 2013, 20:33
Dostum aynı seyı bende dusundum,
ve araba ile takviye yap demiştim ve yapmış,
en düşük 55 amperlık bır araba akusu ıle hiç olmazsa 3...5 hatta20 tur çevirmesi lazımdı o marş motorunun,

fakat yine TIK deyip kalıyor ise,
''Marş motorunun bir den bire arıza yapmayacağı düşünülürse''
tek sorun kalıyor MOTOR KİTLEMİŞ OLMASI :(

İstanbul civarında olsan hiç üşenmeden gelir bakardım,
her türlü çalıştırırdım motorunu...

kardeşim ben istanbul kartalda oturuyorum şuanda gelebilirsen beklerim 3 tur çeviriyo sonra tık deyip kalıyo videoyu izlediysen o pervane işine gelince marşa basınca pervane dönüyo ama elimlen denmemedim hiç buguün motoru motorcuya verdim ben sana yarın arıycam dedi dur bakalım ne dicek :D

Teo23
04 Ocak 2013, 20:46
Karşıyakalı bujiden bujiye değişir ama geçer yaa o kadar küçük bi delik değil... Esas demek istediğim pistona zarar vermeyen bir çubuk... Pipet, pistonu nasıl itecek? Onun gücü yetmez... Kurşun kalem olabilir

karşıyaka
04 Ocak 2013, 21:01
Karşıyakalı bujiden bujiye değişir ama geçer yaa o kadar küçük bi delik değil... Esas demek istediğim pistona zarar vermeyen bir çubuk... Pipet, pistonu nasıl itecek? Onun gücü yetmez... Kurşun kalem olabilir

Anladım hocam,teşekkür ederim...

beypazarlı06
04 Ocak 2013, 22:12
arkadaşlar 44 tane yorum gelmiş hepinize çok teşekkürlerimi sunuyorum aküyü değiştir diyenler içinde şunu söylüyüorum : sorun bence aküden değil farlar korna sinyaller herşey yanıyo

Mengu16
04 Ocak 2013, 22:21
2 zamanlı yağını motordan iyice akıtıp 4 zamanlı yağı koyduktan sonra neden motoru ayak marşıyla çalıştırmayı denemiyorsun ? koyduğun fotoğrafta ayak marşı var.

beypazarlı06
04 Ocak 2013, 22:45
2 zamanlı yağını motordan iyice akıtıp 4 zamanlı yağı koyduktan sonra neden motoru ayak marşıyla çalıştırmayı denemiyorsun ? koyduğun fotoğrafta ayak marşı var.

içindeki bendeks dişlisi kırık olduğu için içindem motorcu dişliyi çıkardı şuan boşa dönüyo

beypazarlı06
05 Ocak 2013, 20:51
motor kitlenmiş 250 tl masrafı var mk

TATLIHIZ
05 Ocak 2013, 22:11
Bence kitlememişti sen 2 zamanlıyı koyunca usta calıstırdı o zman kitledi..

Sat mengüye motoru 300 veriyor :D