PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor ateşleme yapmıyor (mondial)



BASTARD
16 Kasım 2012, 00:18
selamlar,

mondial yarı otomatik motorum var.
akşam okuluna gidiyorum ve okula girip kontağı çevirip direksiyonu kitleyene kadar motor çalışır haldeydi. yaklasık 2 saat sonra okuldan cıktım,
motor çalışmadı. yol ortasında marş pedalı ile çalıştırmayı denerken (ateşleme butonu çalışmıyor) üstüne birde yetmezmiş gibi motorun tipini beğenmeyip devriye gezen polis ekibi 2 saat sorgu yaptı, yağ haznesine baktım ve bitmiş oldugunu gördüm bu yüzden zorlamadım ve yağ aldım doldurdum fakat yine çalışmadı. vurdurmayı denedim yinede herhangi bir işe yaramadı. kontak kapalı iken marş çevirilince bildiginiz gibi farklı bir ses, kontak açık iken farklı bir ses cıkartır marş. şimdi her ikisindede aynı sesi cıkartıyor ve ateşleme gerçekleşmiyor. duran motor durup dururken bozuldu aklım almıyor.

yaklasık 2-3 saat önce su ile granajın üstünden yıkamıstım motoru bu sıkıntı yaratmıs olabilirmi, ne bozulmus olabilir. simdiden tesekkürler.

buji sıkıntılı olabilir diye düsündüm fakat motorda bujinin yerini göremdim :P benim bildigim tek buji tipi var oda mobiletlerdeki

_Boreas_
16 Kasım 2012, 00:48
Ateşleme yapmıyosa pipodan olabilir bujiden olabilir beyinden olabilir, ihtimal çok görmek lazım bi motoru. ama sen yağ olmadığını söyleyince konu bambaşka bi hal alıyo...

BASTARD
16 Kasım 2012, 00:56
yıkadım diye sorun cıkabilcegi aklıma geldi acıkcası ama daha oncesindede bir cok kez yıkadım sıkıntı cıkmamıstı, ki motorun kurumasını bekledim. ve calıstı sonucta durup dururken bozulmasını anlamıs degilim, benzin anahtarını hep acık bırakıyorum ben ondan olabilir diye düsünüyorum su an acıkcası sabah olsun calısmaz ise granajları sokup bujiyi arıcam :D

Teo23
16 Kasım 2012, 08:40
Yağ olmasa dahi motor çalışır, yağ ile hiç alakası yok. Yağsızken dikkat edip sen çalıştırmayacaksın. Buji piposu ve bağlantı kablosu değmiyor muhtemelen, oksitlenme yapmış. Ya da buji tırtladı. Ateşlemede bir sorun olduğu açık. kolay gelsin.

ygk
16 Kasım 2012, 11:17
yağına motor sıcakken baktıysan yağ olmaması normal yağa motor soğukken bakılır ( sıcakken yağ kartelde değil yağlanacak bölgelere çıkar çünkü ).
neyse motoru yıkadıysan bobin pipo düğmeler felan ıslanmıştır koy güneşe kurusun yarın tekrar bas çalışır yüksek ihtimal.

gorkemuls
16 Kasım 2012, 12:49
Buji islanmis, kurut, zimparala. Fon makinasi tut, hooop calissin motorun.

BASTARD
16 Kasım 2012, 18:22
buji kablosu cıkartılmıs, marş basınca çatırt çatırt sesler cıkarmasından kısadevre oldugunu farketmistim aksam fakat karanlıktan gorememistim sabah baktım kablo cıkık 1dk ya taktım :)
akşam göz görmüyo cidden ya

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------

şans işte şimdide yağ kaçırıyor, olmayan sorun birden oraya cıktı sacmalıklarla dolu günler geçiriyorum :D

_Boreas_
16 Kasım 2012, 18:35
yağı kaçırabileceği 3-4 yer var dostum. ama çoğunlukla keçelerden kaçırır (vitesli motorlarda vurdurarak çalıştırma sonucu olur) ucuz yollu bi problem.

BASTARD
18 Kasım 2012, 17:20
yağı kaçırabileceği 3-4 yer var dostum. ama çoğunlukla keçelerden kaçırır (vitesli motorlarda vurdurarak çalıştırma sonucu olur) ucuz yollu bi problem.
cevabın icin tşkr ederim peki bu keçeleri nasıl degistirebilirim herhangi bir anlatım varmı veya nerededir