PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kill switch(Stop anahtarı)



greyhorse
13 Kasım 2012, 22:56
Öncelikle merhaba motosiklet'te stop anahtarını ihtiyacını hissetmesinizde kaza anında çok etkili olabiliyor.Ben de motosiklet'e stop anahtarlı kütük(kumanda) aldım.Stop anahtarı haricindeki dügmeleri sorunsuz şekilde tesisat'a bağladım.Stop anahtarında 3 kablo var
Bağlantıyı nasıl yapmam gerekli ?Benim fikrim kontak'tan cdi'a giden kablo'ya anahtarı bağlamak.Bu yöntem'de kablonun bir'i acıkta kalıyor. 3 kablo olduğundan anlamadım.Konuyla ilgili yardımcı olabilecek herkese şimdiden teşekkürler...

Mengu16
13 Kasım 2012, 23:03
Egzoz patlatmaktan başka bi işe yaramıyo bence elcikteki kill switch.

tr100a
13 Kasım 2012, 23:16
bak sen adını bile bilmiyordum en azından stop düğmesi biliyorum bende cub ta ihtiyaç duyuyorum varsa bilen bende öğreneyim bali

rapsy_09
13 Kasım 2012, 23:21
Pek mantığı nedir bilmiyorum ama şöyle birşey yapabilirsiniz.Bobine 2 kablo gelir biri - diğeri +
bu + yı keser oraya bağlarsınız. Dediğiniz switch de ortadaki kabloya verin + yı açıkta olan 2 kablo kalıcak alt konumda iken aşşağıdaki ile kapalı olucak devre basıncada üstteki ile.

greyhorse
13 Kasım 2012, 23:24
Mengu16
egzoz patlatma kısmını anlayamadım? Kontak anahtarını kapalı konuma getırmeyle ekleyecegın stop anahtarı aynı gorevı yapacak.
tr100a
Bırcok motor da yok şayet nasıl baglanacagını ogrenebılırsek baslık faydalı olacaktır.

Mengu16
13 Kasım 2012, 23:29
Honda artık küçük cc motorlarına kill switch koymuyor honda koymuyorsa gerek yoktur malum Honda Cb125e'nin devir göstergesinin olmamasını gerek yok zaten kim devire göre vites atıyor diye açıklayan bir milletiz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------


Mengu16
egzoz patlatma kısmını anlayamadım? Kontak anahtarını kapalı konuma getırmeyle ekleyecegın stop anahtarı aynı gorevı yapacak.
tr100a
Bırcok motor da yok şayet nasıl baglanacagını ogrenebılırsek baslık faydalı olacaktır.
Yüksek devirde tam gaz giderken birkaç saniye kill switch'le ateşlemeyi keserseniz motor egzoz patlatır.

greyhorse
13 Kasım 2012, 23:38
mengu16

Soracagım o dedigini kim yapıyor diye?Vardır muhakkak onu yapanlar :)
Ona bakarsan ugrastıgım motor'da sellektor'de yapamıyorsun uzunları ac, kapa var :)


raspy
tesekkurler

2 kablo gerekli degil'mi
http://img594.imageshack.us/img594/4553/image1vhp.jpg

rapsy_09
13 Kasım 2012, 23:43
Bir arkadaşın motorla uğraşırken ölçmüştüm onunkisi böyle çıkmıştı hani böyledir diyemem ama bildiğim kadarı ile bu şekilde.Ölçü aleti varsa elinde birde sen ölç .

COQ
14 Kasım 2012, 01:25
Mengu16
egzoz patlatma kısmını anlayamadım? Kontak anahtarını kapalı konuma getırmeyle ekleyecegın stop anahtarı aynı gorevı yapacak.
tr100a
Bırcok motor da yok şayet nasıl baglanacagını ogrenebılırsek baslık faydalı olacaktır.

Motosikleti degil motoru stop ediyorsunuz.
Yani o kirmizi dügmeye bastiginizda kontak anahtarini kapatmakla ayni isi yapmis olmuyorsunuz.
Bu mantikla çözüm ararsaniz daha kolay çözüme ulasirsiniz.

ero__
14 Kasım 2012, 02:25
İhtiyacını motosikletinizden düşünce ve benzin ile ateşlemeniz ilişkiye girerse anlarsınız. Ateşlemeyi aniden kesmek gerek.

Lütfücüğüm
14 Kasım 2012, 02:29
Bir işe yaramıyor diyenler; gaz teli kilitlenip son hız kaza yapan birini duyarsanız, hızlanmayı nasıl engellerdi diye kafa yormayın, bunun için büyük, kırmızı ve hemen elin altında tuş var.

acayüp
14 Kasım 2012, 02:33
Egzoz patlatmaktan başka bi işe yaramıyo bence elcikteki kill switch.

Öyle bir anda ihtiyaç olurki , hayatta kalmanla ölmen kadar fark yaratır ( allah göstermesin)

Mengu16
14 Kasım 2012, 02:36
Öyle bir anda ihtiyaç olurki , hayatta kalmanla ölmen kadar fark yaratır ( allah göstermesin)
Var zaten ondan kullanıyordum da egzoz patlatmak için, ama ihtiyaç olmaz inşallah ama öğrenmek de isterim ne gibi anlarda gerekir ?

viper17
14 Kasım 2012, 03:28
Debriyaj var ?

acayüp
14 Kasım 2012, 03:30
Var zaten ondan kullanıyordum da egzoz patlatmak için, ama ihtiyaç olmaz inşallah ama öğrenmek de isterim ne gibi anlarda gerekir ?
Bir motorumda o butona 2 saniye geç bastığım için sübop piyanosu ve külbütör kapağı kırıldı. Sesi ilk duyduğumda bir an kalakaldım. Tereddüt etmeseydim başım o kadar ağrımayacaktı.

Toprak zeminde bir tepe başına çıkıpta daha ilerisi olmadığını gördüğünde ve ön frenle motoru durduramadığını anladığı anda arka frenede basamayacak durumdaysan ilk hamle o şaltere oluyor . yoksa Geri geri geldiğin yere kadar inersin :) ( özellikle kroscular iyi bilir)

Motor devrilince anahtarı çevirecek durumda olamasanda oraya herzaman kolaylıkla ulaşabilirsin. (mesela benim motorda kontak sağ tarafta , sağa yattımı kontak olayı iptal o şaltere mahkumsun)
Gaz telin sıkıştığında (sanıldığından daha sık karşılaşılır bu olaya, kopmaya yakın teller genelde kopması ile sıkışıp kalması bir olur içerde tel tel dağılığ spiralde sıkışır kalır) yapılıcak ilk hamledir.

vs vs

viper17
14 Kasım 2012, 03:31
Debriyaj hala var ?

acayüp
14 Kasım 2012, 03:34
mengu16

Soracagım o dedigini kim yapıyor diye?Vardır muhakkak onu yapanlar :)
Ona bakarsan ugrastıgım motor'da sellektor'de yapamıyorsun uzunları ac, kapa var :)


raspy
tesekkurler

2 kablo gerekli degil'mi


Far butonunu kısalar yönünde basmayı denedinmi. İlerisi uzun geri aldınmı kısa tekrar geriye doğru bastınmı (ufak bir hareketi vardır yaylıdır) selektör yapar. Selektör olmayanların çoğu böyledir genelde.

GorkeM
14 Kasım 2012, 05:42
Coq'un da bahsettiği gibi kill switch'in görevi kontak anahtarınınki ile aynı değil.
Bildiğim kadarıyla kabaca açıklamak gerekirse , bujiler ateşliyor çünkü elektrik kendine bir yol arıyor.
Bu yolu kill switch ile kısadevre yaptırıyorsunuz ve motosiklet çalışmıyor.
Pek emin olmamakla birlikte diyebilirim ki kill switchin bir ucunu endüksiyon bobininin girişine bağlayıp diğerini topraklama yaparsanız bu şekilde hallolabilir.

Anahtar 3 kademeli değil, değil mi? Starter falan yok üzerinde?

greyhorse
14 Kasım 2012, 09:22
Coq "aynı görevi yapacak" dememdeki kasıt tabiki tamamen değil.Ateşlemeyi kesme konusunda aynı görevi yapacak(Yinede düzeltmen iyi oldu yanlış anlaşılabilir) Tek bir kablo var kontak'tan cıkıp cdi ve bobin'e gidiyor.O kabloya anahtar'ı bağlarsam sorun çözülecek diye düşünüyorum.Yardımlarınız için teşekkürler.

Acayup sag'da kısa anahtarı varken solda ise uzun anahtarı var.Yaylı degıl cıt cıt(on\off) sekılde.Gercı alıstıgınızda yaylı gıbı kullanabılıyorsunuz. :)

Gorkem start anahtarı ayrı onun 2 kablosu vardı .Renkler'te aynı oldugundan fazla ugrastırmadı.


internet'ten biraz bakınca kabloların görevini buldum.

Orange: Engine switch +
Gray: Engine on
Blue: Engine on

ero__
14 Kasım 2012, 10:26
Debriyaj hala var ?

İyide ne için var? Yere düştüğünde debriyaja uzanmak yerine o kırmızı koca butona tıklamak daha kolay olur kanımca...

acayüp
14 Kasım 2012, 19:20
Yere dustugunde manet hala varsa basarsin sen debriyaja.
Yada elin hala varsa .

Mengu16
14 Kasım 2012, 19:27
Niye bize kızıyosunuz anlamıyorum millet seve seve kill switch'i olmayan hondaları kapış kapış alıyo, hatta onu geçtim far anahtarı bile yok akü zayıflasa marş basamazsın hem ayak marşı da yok.

Syanur
14 Kasım 2012, 19:53
Bu tuşun kırmızı olması herşeyi açıklıyor aslında(Ben de yakın zamanda öğrendim). Ve bu tuşa alternatif olarak debriyajı düşünmek...bilmiyorum bana pek mantıklı gelmedi :)

greyhorse
14 Kasım 2012, 21:13
http://img.photobucket.com/albums/v259/gerghate/250rebelwiringB.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v259/gerghate/250rebelwiringA.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------

anahtar'taki bir kablo yeşil (- kutba) diğer kablo ise kontak'tan cdi'a bağlanan bir kablo var. Siyah ve beyaz renkte (renkler cogunlukla standart oluyor)Emin olmak için elimdeki stop anahtarı olan başka motorun tesisatını kurcaladım 2 farklı marka olmasına karşın renkler aynı cıktı.Diğer kablo bu kablo ile bağlanır.3. kablo ise debriyaj ve ayak müşiri için.

Birde tabi diagram var çoğu kişinin işine yarar düşüncesiyle eklemek istedim.Sağlıcakla...

Teo23
15 Kasım 2012, 01:39
Acil durumda bu anahtar motor freni de yapacağı için, debriyaj onun alternatifi olamaz. Gaz telim takılı kalınca ben de debriyajla durmuştum bir keresinde, ama bu anahtar gerekli. Kullanmasak da dursun. Bu aralar çok uzun yokuşlardan iniyorum, boşa atmak yerine motoru buradan durdurmaya başladım. Benzin tasarrufuna da katkısı var... :P

rm125
30 Aralık 2012, 04:09
Bir işe yaramıyor diyenler; gaz teli kilitlenip son hız kaza yapan birini duyarsanız, hızlanmayı nasıl engellerdi diye kafa yormayın, bunun için büyük, kırmızı ve hemen elin altında tuş var.

bir keresinde gece(muğla) KÖYCEĞİZe doğru tam gaz giderken birden gaz kolu takılı kaldı hem de sonda.Tam da ana yoldan şehir merkezine girecektim.Hatta sinyali bile verdiydim.Arkamda da 4-5 tane araba vardı. Acayip panikledim. Hemen debriyaja asıldım. Motorda devir kesicide yok.Birrr bağırıyo motor... Daha fazla panikledim.Viraja da girmiştim. Elim hemen STOP-ENGINE anahtarına gitti.Stop ettirip debriyajı sıktım.Zar zor frenle virajı atlatım ama arkamdaki arabları o heyecanla unutmuşum,kornayla bi daha panikledim. :D Zaten kontağı kapatsaymışım ışıklandırma da kapanacaktı daha fazla risk olacakmış.Sonra bir sokak lambası altına çektim motoru tekrar çalıştırdım aynı hala gaz takılı :( tamircileri aradım gelmediler :( Şans eseri tamircinin çırağı var onu bulduk Sağolsun yapıverdi. karbüratörün içindeki kelebek mi bişey çıkmış. Bir de bu yanını düşünün bence :D Bu arada motosikletim kanuni caracal