PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2 zamanlı motorlardan anlayan?



tr_select
11 Kasım 2012, 20:47
Merhaba arkadaşlar. Çok acil bir sorunum var.

Aprilia sr 150'de hava filtresi olmadan motoru çalıştıramazmıyız. Hava filtresi yok diyelim. Karbüratör ağzını elimizle kapayıp-yanibir bakıma jikle yapıyor oluyoruz- marş yaptığımızda alıyor. Elimizi çektikden bir süre sonra stop ediyor:silent:

Sorun hava filtresinin olmayışımı yani? Hava filtresi ile yürütebilirmiyiz?:silent:

rapsy_09
11 Kasım 2012, 21:00
Hava filtresi olmadan çalıştırabilirsin ancak bunu tavsiye etmiyorum.Hava benzin ayarını düzgün yaparsan çalışır.Anladığım kadarı ile hava fazla geliyor ondan çalışmıyor motorun.

immortalboss
11 Kasım 2012, 21:10
Karbüratörün ayarını yaparsanız çalışabilir tabi.Ama filtre olmadan toz,toprak ne varsa çeker ve sonunda da pistonları çizer.Haberiniz olsun.

tr_select
11 Kasım 2012, 21:16
Bir süre çalışıyor fakat hava fazla geldiğinden dolayı stop ediyor. Karbüratör üzerinde hava ayarı var fakat benzin ayarı nereden nasıl yapılıyor bulamadım hala.

Teşekkür ederim yorumlar için. Sanırım çalışmamasının nedeni hava ayarı. Çok fazla hava alıyor

rahmi34
11 Kasım 2012, 22:23
havayı kıstığında otomatikmen benzin artmış gibi olacaktır zaten :)

Djnkt
12 Kasım 2012, 15:13
Bazi motosikletlerde motora zarar vermesin diye hava filtresi olmadan calismasin diye sistem var bilmiyorum sizinkinde varmidir 2 zamanli yamahalarda gormustum. Normalde motor icin zararlida olsa filtresiz calismasi lazim

1 hayabusa
12 Kasım 2012, 17:40
sahibindendeki hafa filtresiz kırmızı aprilia sizin mi (:

bassturbin
12 Kasım 2012, 18:40
Merhaba arkadaşlar. Çok acil bir sorunum var.

Aprilia sr 150'de hava filtresi olmadan motoru çalıştıramazmıyız. Hava filtresi yok diyelim. Karbüratör ağzını elimizle kapayıp-yanibir bakıma jikle yapıyor oluyoruz- marş yaptığımızda alıyor. Elimizi çektikden bir süre sonra stop ediyor:silent:

Sorun hava filtresinin olmayışımı yani? Hava filtresi ile yürütebilirmiyiz?:silent:

Sorunu tam anlatmanız gerekir, bu durduk yeremi oldu?Kaç km dir siz kullanıyorsunuz?Bujisinin durumu nasıl?Karbüratör ayarlarını kurcaladınızmı?

Bunlardan birisi olmamışsa motor ölüdür karbüratör girişini kapatınca silindire fazla yakıt gider, ölü motorda olması gereken yakıt hava miktarı yanmaz, fazla benzin alınırsa yanar sonra sizin dediğiniz gibi stop eder, durduk yere olduysa işi bilen ustanın önce buji sonra motor kompresörü sonra karbüratör ayarlarına baktıktan sonra teşhiş koyması gerekir.

Çalışırken egzosttan mavi duman atıyormu ilk başlarda?