PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial cup rolanti ayarı



rs_guven
27 Ekim 2012, 18:23
Arkadaşlar merhaba.. Bildiğiniz üzere devir göstergesi olamayan bir motosiklet. Rolanti ayarını nasıl doğru bir şekilde yapabilirim? Yani sadece sesini dinlemekle olur mu? Yoksa doğru ölçüm yapabileceğim pratik bir yöntem var mı? Birde resimde kırmızı daire içine aldığım vida ne işe yarıyor? Onu sıkıştırdığım zaman motosiklet istop ediyor. Onun belli bir ayarı var mı? Yardımcı olan olmayan arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.
http://imageshack.us/photo/my-images/802/1002038c.jpg/

---------- Post added at 15:45 ---------- Previous post was at 15:43 ----------

Resim neden direk çıkmadı da url'si çıktı?

---------- Post added at 17:23 ---------- Previous post was at 15:45 ----------

61 kişi bakmış, kimse birşey dememiş :silent:
En azından fotoğraf neden çıkmamış onu bir öğrenseydim.

viper17
27 Ekim 2012, 18:36
http://img802.imageshack.us/img802/1319/1002038c.jpg

rs_guven
27 Ekim 2012, 18:41
Teşekkür ederim. Ben neyi eksik yaptım ki?

Mengu16
27 Ekim 2012, 18:52
Orası rölanti vidası onu sıkarsan normalde motorun deli gibi bağırması lazım, gevşetiyosan stop eder ama saat yönünün tersinde çevirince.

rs_guven
27 Ekim 2012, 19:31
Kırmızı daire çok ince olmuş, pek fark edilmiyor. Rolanti vidasının solundaki vidadan bahsediyorum.

Mengu16
27 Ekim 2012, 19:36
O hava ayarı tamamen sıkarsan motor boğulur tabi. Hava ayarı yapmak için o vidayı iyice sık sonra geri 2 tur aç o civarda yarım tur ileri geri oynat uygun ayarı bul. Gaz verince yüksek devirde patırdamayacak ayrıca rölanti ayarı olabildiğince düşük olacak, hava ayarı rölantiyi de etkiler.

rs_guven
27 Ekim 2012, 20:00
'Mengu' çok sağol. Sorumun cevabını aldım.
Çoğu konuya olduğu gibi buna da sen çözüm buldun :cat:

---------- Post added at 19:00 ---------- Previous post was at 18:55 ----------

Zaten geçenlerde rolanti yüksek kalmış. 100 km'ye kaç lt yakıyor ölçeyim dedim. 3 lt ile 92 km gitti. Sonradan fark ettim rolantinin yüksek olduğunu. Tamirciye gittim. Diğer vidayı sıktı. Birde böyle dene dedi. Motosiklet sabahları çalışmamaya başladı. Tatil de olunca ustaya gösteremedim. O yüzden burda çözeyim dedim.
Tekrar teşekkür ederim..!!

rs_guven
01 Kasım 2012, 02:26
Bu gün farkettim. Hava ayarını tam sıkıp iki tur açıyorum. Motosikleti boşa alıp gaz veriyorum. Hava ayar vidası, kendi kendine sıkılıyor.
Bir problem mi var? Yoksa öyle olması normal mi?

rs_guven
01 Kasım 2012, 11:10
Bilen biri yok mu?

ygk
01 Kasım 2012, 16:47
normal değil. sorduğun soruların cevabını hemen hemen hepimiz biliyoruz ama yaza yaza bir hal olduğumuzdan yazmıyoruz. forumda biraz araştırma yaparsan her iki vidanında ne olduğunu nasıl ayarlanması gerektiğini bulursun...

rs_guven
02 Kasım 2012, 01:54
Afedersin.. Sadece öğrenmek istemiştim.
En azından yorum yaptığın için teşekkür ederim..!!

---------- Post added at 23:54 ---------- Previous post was at 23:17 ----------


normal değil. sorduğun soruların cevabını hemen hemen hepimiz biliyoruz ama yaza yaza bir hal olduğumuzdan yazmıyoruz. forumda biraz araştırma yaparsan her iki vidanında ne olduğunu nasıl ayarlanması gerektiğini bulursun...

Tekrar tekrar (google'da bile) arattım. Ama bu konu ile ilgili bir bilgi bulamadım.
Burda yardım dilenmektense, en iyisi yarın servise gitmek...

ygk
03 Kasım 2012, 14:45
hava ayar vidasının içinde vidayı sıkıştırıp dönmesini engelleyen bir yay vardır o yay görevini yapmıyor ya da düşmüş.

https://www.google.com.tr/search?q=motosiklet+hava+ayar%C4%B1&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:tr:official&client=firefox-a#hl=tr&client=firefox-a&hs=sVc&rls=org.mozilla:tr:official&q=+site:motosiklet.net+motosiklet+hava+ayar%C4%B1&sa=X&ei=gPWUUO_BFoOH4gTgnIDwBg&ved=0CEgQrQIwAw&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=51843ad101cb68e4&bpcl=37189454&biw=1024&bih=471

sadece bu site üzerinde çıkan sonuçlarda bile gayet açıklayıcı şeyler ilk iki linki oksaydın hava ayarının vidasının dönmesinin normal olmadığı ve ayarın nasıl yağılcağı hakkında fikrin oluşurdu.

Teo23
03 Kasım 2012, 22:35
Eğer içindeki yaydan bulamazsan vidanın üzerine azıcık derbi sür. Kuruyunca kullan vida bir daha kendi kendine dönmez. Vidanın altında yay, pul ve sızdırmaz conta (o-ring) olması lazım. Vida ile beraber 4 parça. Eğer yay varsa yayı çekerek uzatacaksın ve tekrar takacaksın.

rs_guven
03 Kasım 2012, 23:00
hava ayar vidasının içinde vidayı sıkıştırıp dönmesini engelleyen bir yay vardır o yay görevini yapmıyor ya da düşmüş.

https://www.google.com.tr/search?q=motosiklet+hava+ayar%C4%B1&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:tr:official&client=firefox-a#hl=tr&client=firefox-a&hs=sVc&rls=org.mozilla:tr:official&q=+site:motosiklet.net+motosiklet+hava+ayar%C4%B1&sa=X&ei=gPWUUO_BFoOH4gTgnIDwBg&ved=0CEgQrQIwAw&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=51843ad101cb68e4&bpcl=37189454&biw=1024&bih=471

sadece bu site üzerinde çıkan sonuçlarda bile gayet açıklayıcı şeyler ilk iki linki oksaydın hava ayarının vidasının dönmesinin normal olmadığı ve ayarın nasıl yağılcağı hakkında fikrin oluşurdu.

Ben 'cup hava ayarı' diye arattırıyordum. O şekilde de açıklayıcı bir bilgiye ulaşamıyordum.
Zaten bu gün ustaya gittim. Yay arızalı imiş. Onu değiştirdi, düzeldi. Herkese teşekkür ederim.

---------- Post added at 21:00 ---------- Previous post was at 20:58 ----------


Eğer içindeki yaydan bulamazsan vidanın üzerine azıcık derbi sür. Kuruyunca kullan vida bir daha kendi kendine dönmez. Vidanın altında yay, pul ve sızdırmaz conta (o-ring) olması lazım. Vida ile beraber 4 parça. Eğer yay varsa yayı çekerek uzatacaksın ve tekrar takacaksın.

Dedigim gibi yayı değiştirdik, düzeldi. Teşekkür ederim...

ogzcngdk
26 Kasım 2013, 00:43
Dostum her vidayla oynama bence :) ben motoruma sis farı takacam derken karbüratör ve marş motorunu elime aldım. Dahada sis farı falan takmam...

onu nasıl becerdin dostum ya :mrgreen: statöremi bağlamak istedin naptın?:queen: