PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Z750R Ani gaz kesme



blamir
25 Ekim 2012, 19:31
Öncelikle herkese iyi bayramlar.

Bu gün bu olay ikinci kez başıma geldi. Motor henüz 4500km de. İlki uzun yolda rodajdan sonra motor 3000km civarıydı topspeed denemesi yaparken başıma geldi. 10500 devirde ani gaz kesti. Devir kesici 12500 de devreye giriyor. Benzinde pislik olabileceğini düşünerek üstünde durmadım sonrasında bir kere daha yapmadı fakat bu gün yine aynı olay başıma geldi 150-160km hızla giderken 8.000 devirde yine ani bir gaz kesme olayı başıma geldi. Arkadaşlar bunun sebebi ne olabilir. Debriyaj yada viteslerde bir sorun olabilir mi yada enjeksiyon sisteminde?

Şimdiden yorum yapan arkadaşlara teşekkürler.

Edit: Gaz kesmeden kastım motor bir anda gazı kapatıyor 1 1.5 saniye kadar bir yığılma oluyor sonrasında tekrardan gazı açıyor.

sedat_57
25 Ekim 2012, 19:43
öncelikle bayramın mübarek olsun hüseyin..Aynı sorunu ben ybr 125 te yaşamıştım sorun indiksiyon bobinindendi.. Bu motorda da bobin varsa ondan olabilir farklı bi sistemle ateşleme yapiyorsa motor ona bişey diyemem şimdi..bana kalırsa tamamen elektriksel bi olay yani garantilik..

Ramazan Can
25 Ekim 2012, 19:54
motoru götür baksınlar sıfır motorla oynama.. ama elektiriksel hatalarda genelde anlık kesmler olur..

blamir
25 Ekim 2012, 21:37
Yok oynamayı düşünmüyorum zaten bayramdan sonra götürücem. Sadece nedenini merak ettim. Sinir bozucu bir şey.

sedat_57
25 Ekim 2012, 21:50
Yok oynamayı düşünmüyorum zaten bayramdan sonra götürücem. Sadece nedenini merak ettim. Sinir bozucu bir şey.
bu yeni tip motorlarda eteşleme nasıl oluyor bilemiyorum ama indiksiyon bobini varsa dediğim gibi hacı tabi mutlaka başka şeylerde olabilir ama ilk aklıma bu geldi şimdi.. aslında bütün japonların sıkıntısı bu galiba ateşleme..Köyde kawasaki th48 tırpan motoru var 2005 yılında aldık 2010 yılında falan bobini arıza yapmıştı soğukken 15-20 dk çalışırdı ısındımı elektriği keserdi bir böyle iki böyle en son istanbula yollamıştım 75 liraya değişti bobin şu an hala devam ediyoruz :)

blamir
25 Ekim 2012, 21:58
bu yeni tip motorlarda eteşleme nasıl oluyor bilemiyorum ama indiksiyon bobini varsa dediğim gibi hacı tabi mutlaka başka şeylerde olabilir ama ilk aklıma bu geldi şimdi.. aslında bütün japonların sıkıntısı bu galiba ateşleme..Köyde kawasaki th48 tırpan motoru var 2005 yılında aldık 2010 yılında falan bobini arıza yapmıştı soğukken 15-20 dk çalışırdı ısındımı elektriği keserdi bir böyle iki böyle en son istanbula yollamıştım 75 liraya değişti bobin şu an hala devam ediyoruz :)

Yarın müsaitsen bir vereyim de test et :D

sedat_57
25 Ekim 2012, 22:04
Yarın müsaitsen bir vereyim de test et :D
yok hacı yeni motor aldım uzun süre binmek istiyorum o yüzden yüksek cc motora karşıyım :P

Ramazan Can
25 Ekim 2012, 22:48
yok hacı yeni motor aldım uzun süre binmek istiyorum o yüzden yüksek cc motora karşıyım :P

zuhaha..büyük motor öldürür mantığı he...

sedat_57
25 Ekim 2012, 23:07
zuhaha..büyük motor öldürür mantığı he...
öldürür ayrı da kendi motorumdan soğurum o yüzden..böyle iyiyim ben :P bi 3-4 sene biniyimde ozaman satmazsa hüseyin isterim zaten :)

Ramazan Can
25 Ekim 2012, 23:15
öldürür ayrı da kendi motorumdan soğurum o yüzden..böyle iyiyim ben :P bi 3-4 sene biniyimde ozaman satmazsa hüseyin isterim zaten :)


hemen şimdiden motoruda buldun yani..:cherry:

sedat_57
25 Ekim 2012, 23:18
hemen şimdiden motoruda buldun yani..:cherry:
yok ya 4 silindir hep benim aklımınım kıyısında köşesinde bi yerlerinde kalsın hacı..şu an 2 cocuk babasıyım :queen: henüz mutluluktan giren çıkanın farkında değilim ama gün gelecek canım yanacak bunu 4 silindir daha fazla yapar o yüzden en güzeli tek yada çift..:wiinkk:

blamir
05 Kasım 2012, 01:44
Bu gece yine basima geldi. Otobanda bir araba beni gaza getirdi ve ani hizlanma aninda 5 viteste bir anda motor yigildi ibreye bakttimda gaz kesme degil devir saatinin tepeye vurduunu gordum. Hemen yavasladim ve emniyet seridinden yavasca gitmeye basladim. 1. Vitese kadar indim aniden hizlandim ve yime 5. Viteste devir aniden yukseldi. Sonrasindaki 100km tekrar tekrar denedim cok daha sert kalktim ama aynisi olmadi. Bu neden olabilir? Bu 5. Kere basima geldi. Ilk zamanlarda gaz kesme saniyordum ama degil.

Sepetçioğlu
05 Kasım 2012, 02:20
Servise gitmedin mi daha? Bayramda geçti!

blamir
05 Kasım 2012, 02:31
Servise gitmedin mi daha? Bayramda geçti!

Gittim yağ, yağ filtresi değişti.Genel bakımı yapıldı zaten zamanı gelmişti. Sorunu sorduğumda benzinden olabilir dediler. Kaç kere yaptı diye sorduklarından toplamda 3 kere dedim. Pislik olma olasılığı yüksek dediler.
Ben yanlış anlatmışım sorunu. Bende sorunun bu yönünü bilmiyordum.

Sepetçioğlu
05 Kasım 2012, 02:47
Evet başta gaz kesme olduğu için pislik olabilir demişler ama devir yükselmesi olur mu o nedenle bilemiyorum :silent:
Ama sana yine servis yolu göründü yine.

topcu197877
05 Kasım 2012, 03:33
benim arora 100 kartal motorumun iki sefer yağını servis değiştirdi 3.sünü kendim değiştirmek istedim.servis 10-40 4T motosiklet yağı almamı söyledi sanayiden aynı numaralı yağı aldım fakat servisin değiştirdiği yağ kutusundan farklıydı.markası castroldu. ilk 500 km de çok sık daha sonra azalarak hız kesme olayı yaşadım.servis yağı değiştirdikten sonra olmamıştı kendim yağ değişimini yaptıktan sonra motor gazı aniden kesmeye başladı kompresör yapıyordu.bana kalırsa sorunun yağdan kaynaklanıyor.marka model değişikliği farkediyor.yağın numarası aynı olsada.

acayüp
05 Kasım 2012, 10:58
Dostum en zor teşhis edilen arızalar ara ara kendini gösterenlerdir.

Sana bir şey söylicem bunu bir dene dikkat et bakalım bundan olabilirmi.
Vitesi 4 ten 5 e aldın diyelim fakat ayagın hala vites kolunun altında yani vitesi tam anlamı ile serbest bırakmadın nasıl olsa hemen gazlayıp 6. vitese geçeceksin düşüncesiyle. İşte bu durumlarda yüksek devirlerde debriyaj kaçırıp devir tavana vururken hızlanma olmaz. Yani acaba farkında olmadan vitesi tamamen serbest bırakmıyor ve bunun farkında olmuyor olabilirmisin. Genelde yeni motor yada yeni bot alındığında başa gelen birşeydir.
Umarım böyle birşeydir.
Eğer bundan dolayı ise debriyaj balatalarını kontrol ettir arada yanmış plaka olabilir. Genelde de en baştaki ( iç taraf) yanar.

takarya
05 Kasım 2012, 12:26
bu gaz kesmelerde benzinin ne kadardı ? çeyreğin altındamıydı ?veya benzin ışığı yanıp sönüyormuydu ?

blamir
05 Kasım 2012, 13:53
Dostum en zor teşhis edilen arızalar ara ara kendini gösterenlerdir.

Sana bir şey söylicem bunu bir dene dikkat et bakalım bundan olabilirmi.
Vitesi 4 ten 5 e aldın diyelim fakat ayagın hala vites kolunun altında yani vitesi tam anlamı ile serbest bırakmadın nasıl olsa hemen gazlayıp 6. vitese geçeceksin düşüncesiyle. İşte bu durumlarda yüksek devirlerde debriyaj kaçırıp devir tavana vururken hızlanma olmaz. Yani acaba farkında olmadan vitesi tamamen serbest bırakmıyor ve bunun farkında olmuyor olabilirmisin. Genelde yeni motor yada yeni bot alındığında başa gelen birşeydir.
Umarım böyle birşeydir.
Eğer bundan dolayı ise debriyaj balatalarını kontrol ettir arada yanmış plaka olabilir. Genelde de en baştaki ( iç taraf) yanar.

Öyle bir şey olduğunu sanmıyorum. Peki yağdan yapma ihtimali varmıdır? Plaka yanması için henüz çok erken değil mi ?


bu gaz kesmelerde benzinin ne kadardı ? çeyreğin altındamıydı ?veya benzin ışığı yanıp sönüyormuydu ?

Olay gaz kesmesi değilmiş, debriyaj kaçırıyor gibi bir şey tam anlayamadım. Gaz birden diba dayanıyor ama bunu çok garip zamanlarda yapıyor her zaman değil. Ve sadece 5. viteste ani hızlanmalarda 8-9 000 devir aralığında.

mterayes26
05 Kasım 2012, 15:01
0 motoru götür servise yapsınlar

blamir
05 Kasım 2012, 15:05
0 motoru götür servise yapsınlar

Öyle bir sorunki sürekli tekrar etmiyor. Hiç ummadığım anda oluyor sonra tekrar tekrar deniyorum olmuyor.

ozgurakman
05 Kasım 2012, 15:40
bence kawasaki yetkiliye götür, herşeyin bir aleti var sonuçta. enjeksiyon ve ateşleme sistemini, ayrıca ecu'yu test etsinler...

mterayes26
05 Kasım 2012, 16:30
aynı bende ki sorun , elektrik tesisatı elden geçti ve sonra sorun buji kablosu oksitlenmis onu değiştirdim sorun kesildi

blamir
05 Kasım 2012, 19:23
aynı bende ki sorun , elektrik tesisatı elden geçti ve sonra sorun buji kablosu oksitlenmis onu değiştirdim sorun kesildi

Mesajlarin tamamini okudunuz mu? Ilk basta yalnis teshis koymusum. Gaz kesme degil sorun. 5. Viteste debriyaj bosa dusuyor aniden devir redline giriyor.

acayüp
05 Kasım 2012, 19:50
Öyle bir şey olduğunu sanmıyorum. Peki yağdan yapma ihtimali varmıdır? Plaka yanması için henüz çok erken değil mi ?



Olay gaz kesmesi değilmiş, debriyaj kaçırıyor gibi bir şey tam anlayamadım. Gaz birden diba dayanıyor ama bunu çok garip zamanlarda yapıyor her zaman değil. Ve sadece 5. viteste ani hızlanmalarda 8-9 000 devir aralığında.
Yağdan yapabilir. Genelde otomobil yağları kullanıldığında yüksek devirlerde kaçırma yapabiliyor.
Balatanın yanması an meselesidir. Km ye bakmaz tek seferde yakabilirsin.

blamir
05 Kasım 2012, 19:53
Yag olarakda Motul 7100 koydular.

frantisec
05 Kasım 2012, 20:00
bu yağa katkı maddesi ekledinmi ? Tavsiye edilmeyen bir durum.bundan olabilirmi.

blamir
05 Kasım 2012, 20:32
Bakim haricin de hic bir sey eklenmedi. Manual de yazanlarin disina asla cikmam.

Shrieker
05 Kasım 2012, 21:16
Ve sadece 5. viteste ani hızlanmalarda 8-9 000 devir aralığında.

Acaba boşa mı düşüyor vites. Bu sıkıntı yeni motorlarda olabiliyor, ama vites değişimi esnasında. Mesela yeni kawasaki 300 rodaj döneminde 4'den 5'e geçerken boşa düşebiliyor diyorlar. Ancak sizin açıklamanız daha çok debriyaj kaçırmasına benziyor. Motor yeni demişsiniz, dolayısıyla balatalar da yenidir; ancak belki üretim hatası olabilir balatalarda. Balatalarda sıkıntı varsa aynen dediğiniz gibi her zaman değil, kafasına estiğinde yapar. Bir de şunu eklemek lazım. Motor yağı aynı zamanda vites kutusu ve debriyaj balatalarını da yağlıyor. Yağ olarak ne kondu motorunuza ?

blamir
06 Kasım 2012, 00:15
Acaba boşa mı düşüyor vites. Bu sıkıntı yeni motorlarda olabiliyor, ama vites değişimi esnasında. Mesela yeni kawasaki 300 rodaj döneminde 4'den 5'e geçerken boşa düşebiliyor diyorlar. Ancak sizin açıklamanız daha çok debriyaj kaçırmasına benziyor. Motor yeni demişsiniz, dolayısıyla balatalar da yenidir; ancak belki üretim hatası olabilir balatalarda. Balatalarda sıkıntı varsa aynen dediğiniz gibi her zaman değil, kafasına estiğinde yapar. Bir de şunu eklemek lazım. Motor yağı aynı zamanda vites kutusu ve debriyaj balatalarını da yağlıyor. Yağ olarak ne kondu motorunuza ?

Motul 7100 10W40 Tam Sentetik yağ konuldu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------

Test süşürüne çıkıyorum. Dualarınızı eksik etmeyin.

blamir
15 Kasım 2012, 20:40
Bu gün motoru servise bıraktım. Cihaza bağladılar ve test sürüşüne çıktılar. Cihazda bir problem çıkmadı, test sürüşünde de problem kendini tekrar göstermedi. Motorun herşeyinin gayet iyi çalıştığını bir sorun olmadığını söylediler. Vitesi tam geçiremediğim zamanlarda yüksek devirde vites bir anda araya düşebiliyormuş.
Sorun ortaya çıktığında GKN motor tavsiyesi üzerine vites pedalını daha aşağıya almıştık ve o günden sonra bir iki kere test etmeme rağmen aynı sorunu tekrar yaşamadım. Bu günde ZMOTO Soğanlık sapağındaki serviste baya zorladıklarını fakat hiç bir problem olmadığını söylediler.

Kendilerinede ilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum.
Forumdaki ilgili arkadaşlarada teşekkürler.

umurcan
23 Kasım 2012, 05:35
Aynı durum 50 kilometredir bana da olur oldu :silent: Bende vites farkı olmaksızın birden debriyaj sıkılmış gibi devir fırlıyor, motor öne yığılıyor.

Rider'a götürdüm Abdullah bey fıtık ameliyatı oldu 20 gün sonra dediler. Onu bekleyeceğiz bakalım. Dönüşte ilginç bir şekilde 4000d/dk ile bile
giderken olmaya başladı. Durduk yere sinir harbi valla. Vitesten desem o boşa düşme sırasında "Check Engine" ışığı yanıyor. :pr: Orada da benzinden olabilir
dediler ama o uyarı ışığına sebebiyet verir mi bilinmez.

@blamir - Siz yeni benzin koydunuz mu bu olaydan sonra? Ben fulledim depoyu, 100-150 km yol yaptım sonrasında başladı ve benzin azaldıkça da artıyor görüntü
itibariyle sıkıntı. Umarım benzindendir de bir sıkıntı çıkmaz ya.

maxi97
23 Kasım 2012, 06:17
benim kontakta sorun var. ara sıra temassızlık yapıyor. 1 saniye motor kapanıyor. sonra yığılma oluyor. elektrik gelince normal devam ediyor.

2-3 kere yolda başıma geldi. 1 keresinde sollamadaydım çok kötü olmuştu.

zaten az kaldı yollarda gebereceğim.

bari adam gibi bi arabayla çarpışsak da son gördüğüm görüntü güzel bir şey olsa.

bıktım bu hayattan zaten. lanet gelsin.