PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorum 100 ü gecmiyor



Sayfa : [1] 2

ilker86
21 Ekim 2012, 14:19
selam herkese ybr 125 esd motorum 100 ü gecmiyor 2010 da sıfır almıstım 110 115 yapıyodu o zamanlar ama simdi 100 ü gecmiyor balataları yeni değişti ben hızlı gitsin istemiyorum ama önüne gelen 125 cc motor beni geciyor ben buna dayanamıyorum motor bayır yukarı giderken bağırıyor ama balatalar yeni değişti performans düsüklüğünün sebebi ne olabilir arkadaslar daha 18.000 de ve ilk motorum :pale:

mterayes26
21 Ekim 2012, 14:46
manifolta bir bak belki çatlak vardır fazla hava alıyordur . Birde karbüratör ayarına bak

TheAzReaL07
21 Ekim 2012, 15:15
düz yolda maximum 105 110 yapıyo zaten karşıdan rüzgar eserse 100 ü geçemiyo :) 2 yıllık motorda bişi yoktur diye tahmin ediyorum bence bi daha denemelisin değerler çok değişken çünkü biri çıkıp benim motor 140 yapıyo diyo harbiden yapıyo ama ölümüne rampa aşşağı :) 100 den sonra 5 10 km bişi yapıyo zaten :D moralini bozma hiç :rendeer:

ilker86
21 Ekim 2012, 15:20
ilk aldığım zamanlarda 4. vites 100 ü hemen görüyodu simdi baya bi zorlanıyor rüzgara karsıda 90 95 anca gecenlerde ben tek kisi önümde ybr 2 kişi vardı onlara yetisemedim iki kişi olduğu halde o ybr e eski kasaydı

adem80
21 Ekim 2012, 15:26
ön kafaya uzun, yatık siperlik taktır, arkasına saklan 5-10 km farkeder düzde. Artı olarak buji, hava filtresini yenile, 10w40 sentetik yağ koy, lastik basınçlarını iyi ayarla. aklımda bu kadar.

satoyama
21 Ekim 2012, 15:35
biri çıkar aynı motorlar 150 yapar biri 100 ü geçemez

allah kolaylık versin :mrgreen:

ilker86
21 Ekim 2012, 15:35
buji yi değiştirdim iridyum buji taktım hava filtresini değiştirdim yine aynı motor eski performansı yok yüksek devirlerde motor sanki zorlanıyor 5 e attığım da 100 anca

mterayes26
21 Ekim 2012, 17:09
manifolta bir bak belki çatlak vardır fazla hava alıyordur . Birde karbüratör ayarına bak

canerol
21 Ekim 2012, 17:23
buji yi değiştirdim iridyum buji taktım hava filtresini değiştirdim yine aynı motor eski performansı yok yüksek devirlerde motor sanki zorlanıyor 5 e attığım da 100 anca
o iridyum buji yüzünden de yapabilir
bir yerde okumuştum yüksek performanslı araçlar dışında kullanılınırsa yani 125 cc gibi motora olduğu gibi takılırsa bobinleri falan değiştirmeden 3 5 bg ekleyeceği yer 2 3 bg motordan alıyor
kitapçığında ne marka hangisi ise onu tak kullan

ilker86
21 Ekim 2012, 18:33
monifoldda catlak yok gibi duruyor karbüratör ayarına nasıl bakarım iste onu bilmiyorum nasıl ayarlanır.iridyum bujiyi internetten almıstım ybr ye uyumlu yazıyodu acaba iridyum bujiden kaynaklı olabilir mi ve bujileri sıkarken sıkma ayarı varmıdır

mterayes26
21 Ekim 2012, 18:38
buji ile alakası yok ama neden iridyum taktin ki gereksiz küçük cc MOTORA
neyse karbüratör üzerinde düz vida olan hava ayar vidasidir . Onu sağa tam sola yavaş yavaş çevirerek mars bas çalışınca dur tabi sonra ani gaza hemen tepki verecek şekilde önce sola sonra sağa çevirerek düzgün ayarı bul

ilker86
21 Ekim 2012, 18:44
bekli performansta etkisi olur dedim .karbüratörün ayarsız olması performans düsüklüğüne sebep olurmu

varan22
21 Ekim 2012, 18:50
Motorsiklete arka çanta taktıysan heleki 40 lt veya daha üstü başka bir sebeb aramana gerek yok. Avatar da gördüm kadarıyla arka çanta var istersen birde çantayı çıkarıp gazla hızın illaki artacak fakat 125 lik motorla 110 yapan herkese şaşmıyor da değilim. Allah korusun ani bir frende inanın hafif olan bu motorsikletler hatayı kesinlikle af etmiyecektir. Gerçi amacım hız değil demişsin ve bu amaçla da kalmanı tavsiye ederim.

mterayes26
21 Ekim 2012, 18:54
performansı sana veren zaten yakıt ve onun ayarlı oluşu ;)

ilker86
21 Ekim 2012, 18:58
35 lik canta o olmadan zaten anca 100 hızla işim yok ama önüne gelende geciyor 125 cc de buna dayanmıyorum motorumun eski performansı yok karbüratör ayarını yapmaya calısacağım peki karbüratörün ayarsız olması neleri yaptırır motora

ygk
21 Ekim 2012, 19:55
hor kullanılmışsa debiryaj balatası bitmiş olabilir.
hava ayarı olabiliriridyum bujiyi normali kitapçığıunda yazanıyla değiştirmeniz gerekli bir an önce. 125ccye iridyum buji olmaz.

yakıt bitene kadar kullanın, daha sonra farklı bir yerden güvenilir bir yerden yakıt alın; yakıttan dolayı olabilir.
lastik basınçları da etki eder.

ben oyumu debiryaj balatasından yana kullanıyorum...

ozgurakman
21 Ekim 2012, 20:45
zincir bakımı, teker rulmanları, sıkışık ya da sürten frenler, gergi ayarı düzgün yapılmamış arka teker performansı etkiliyor.
özellikle de gelişi güzel zincir gergisi sıkan vatandaş, arka tekeri büyük bir yük altında çalıştırıyor...
bir de 10w40 ya da 10w50 yağ öneririm. 15w ve 20w ile başlayan yağlar performansı düşürüyor.
son olarak, supaplar da emme 10, eksoz 10 olacak şekilde ayarlanmalı. kulağıyla ayar yapan ustaya itibar etmeyiniz.


aynı sorun bende daha vahim durumda. çoğu zaman 85i geçemiyorum. yokuş aşağı bile eskiden 115te onbin küsür devirde en son hızda giderken ne zamandır 100ü geçemiyorum.

konu takibimde.

ybr zaten ne kadar bağırtsan da son hızını asla 4. viteste vermez.
bir de km. çok yüksekse, motor yağ yakmasa da kompresyon düşmeye başlamış olabilir.

maxi97
21 Ekim 2012, 20:45
aynı sorun bende daha vahim durumda. çoğu zaman 85i geçemiyorum. yokuş aşağı bile eskiden 115te onbin küsür devirde en son hızda giderken ne zamandır 100ü geçemiyorum.

konu takibimde.

bendeki buji de iridyum.

lam yoksa ?!?

mterayes26
21 Ekim 2012, 20:53
buji dursvn yaa sıkınti yaratmaz gerçi buji 5 tl birşey
şimdi ybr ve sıktım yüz u zor gördu kendini üzme

birde kaç kilosun

maxi97
21 Ekim 2012, 20:54
zincir bakımı, teker rulmanları, sıkışık ya da sürten frenler, gergi ayarı düzgün yapılmamış arka teker performansı etkiliyor.
özellikle de gelişi güzel zincir gergisi sıkan vatandaş, arka tekeri büyük bir yük altında çalıştırıyor...
bir de 10w40 ya da 10w50 yağ öneririm. 15w ve 20w ile başlayan yağlar performansı düşürüyor.
son olarak, supaplar da emme 10, eksoz 10 olacak şekilde ayarlanmalı. kulağıyla ayar yapan ustaya itibar etmeyiniz.



ybr zaten ne kadar bağırtsan da son hızını asla 4. viteste vermez.
bir de km. çok yüksekse, motor yağ yakmasa da kompresyon düşmeye başlamış olabilir.

ben eşit sıkıyorum ve bir parmak aşağı yukarı oynar şekilde. kendim sıkıyorum, ne zaman normal bakımda uğraşsalar zincirden ses geliyor. bendeyken ses olmuyor ve gayet güzel oluyor.

ön fren biraz sürtüyor gibi. disk eğik sanki... bi sürtüyor bi sürtmüyor...

sürekli castrol altın bidon 10w40 kullanıyorum.

subap ayarını sentil çakısıyla yapan ustaların buralarda nesli tükenmiş malesef.

az bi yokuşa bile gelsem son hızım olan 80den hemen düşmeye başlıyor. çok sinir bozucu. 70e gelince 4e düşüyorum. dün uzun yolda bir yerde 3. vites 55 kmye bile düştüm!

psyche
21 Ekim 2012, 21:14
Büyük ihtimalle rodajı çok sağlıklı değildi motosikletin sebebide budur,neyse sadece 5 en fazla 10 km fazla süratli gitmek için ne elindeki paraları ne de zamanını harcamaya değmez motorunuzda ağır arızalar yoksa kurcalamayın arkadaşlar.

maxi97
21 Ekim 2012, 21:23
100 kmde en fazla 2.5 litre yakan motor 80i geçemediği halde 3.5 litreden fazla yakıyorsa sorun büyük müdür küçük müdür?

psyche
21 Ekim 2012, 23:06
Ölçüm ne kadar sağlıklı bilemiyorum fakat motorla sürekli redline gitsen gene yakamaz o kadar , ya depon,hortumun delik bir yerden kaçak var yada karbiratör hava,yakıt karışımın dengesiz ayrıca bence 3 yakar ortalama.

TATLIHIZ
21 Ekim 2012, 23:12
maxi abi istersen sahibinde ybr motoru vardı 800 e 18 binde..paran varsa al tak..

regal
21 Ekim 2012, 23:23
gideceği kadar gidiyormuş zaten ne bekliyorsunkı kardeş

TATLIHIZ
21 Ekim 2012, 23:30
arkadaslar kimsenin sorunu hız deyil.. Makinede sorun varr.. Gitmiyor diyo.. Sizin 115 giden motor 100 gitse aklınız takılıp canınız sıkılmazmı..six ne dionuz..

maxi97
22 Ekim 2012, 00:04
Ölçüm ne kadar sağlıklı bilemiyorum fakat motorla sürekli redline gitsen gene yakamaz o kadar , ya depon,hortumun delik bir yerden kaçak var yada karbiratör hava,yakıt karışımın dengesiz ayrıca bence 3 yakar ortalama.

ayda 1000 (hatta şu sıralar 1200) km yol yapıyorum. ölçümüm; boğaza kadar doldurup ana depoda benzin bitene kadar kullanma. sonrasında 9 küsür litre benzin alımı.

önceden 300-310 kmye laf ederken bu 270e kadar düştü.

4 günde de tüketim aynı, 4 saatte de. hortumlar sağlam, depo delik değil.

bür gün beyaz bir bezi deponun altına koyacağım gene de. bakalım leke olacak mı?

---------- Post added at 22:34 ---------- Previous post was at 22:31 ----------


gideceği kadar gidiyormuş zaten ne bekliyorsunkı kardeş

80 kmye sabitim. yokuşa gelince 55 kmye kadar düşüyorum. sorun bu.

hem güç yok hem tüketim fazla. 100 kmye 3.5 litreden fazla yakan bir ybr 125e sahibim.

honda nc 700 ile 140-180 km bandında benim tüketim ile 0.7 litre fark var. 140-180 ile 55-90 km bandı arasındaki fark "gideceği kadar gidiyormuş" mudur?

---------- Post added at 23:04 ---------- Previous post was at 22:34 ----------

ömrümde neye sahip olabildim ki zaten?

ilker86
22 Ekim 2012, 00:09
benim motor genelde 1 depo ile yani 13 litre 450 km yapıyor.ayrıca motor kalkıslarda tak diye vuruyor usta debriyaj tasının değiseceğini söylemisti bunun yüzünden olabilirmi performans düsmesi

ygk
22 Ekim 2012, 00:14
100 kmde en fazla 2.5 litre yakan motor 80i geçemediği halde 3.5 litreden fazla yakıyorsa sorun büyük müdür küçük müdür?

hocam sizin motorun ya tekerleinde sorun var rahat dönmüyor, ya da debiryaj balatası. sağlıklı ayırmıyor olabilir bitmiş olabilir; şu şekilde yönlendireyim;
motoru arka ayaklığa alın arka teker havada kalsın. olduğu yerde çalışırken gaz verin. bırakın biraz bağırsın 7 8 bin devir ( uzun süre değil anlamaya yetecek kadar ) arka teker vites boştayken gaz verdiğinizde dönüyorsa debiryaj kaçırıyordur.
ikinci önerimde özellikle soğukken bir el marşını bırakıp ayak marşı ile çalıştırın. kolçakla yani; çalışmakta zorlanıyor çalışmıyor ama el marşında tek marş alıyorsa balatanız bitmiştir.

son olarak disk yamuksa mutlaka onu yenisiyle değiştirin. tekerlere bir bakın rahat dönüyor mu ?
birde anlıyorsanız bir karbüratör temizliğine girsin. hali hazırda 250cc commuter gibi bir yakıtı oluşmuş. hiçte normal değil.

ilker86
22 Ekim 2012, 00:19
balatalar yeni .usta debriyaj tasınında değişeceğini söylemisti debriyaj tasından yapabilirmi

maxi97
22 Ekim 2012, 01:09
ygk; bu dediklerinizi yarın deneyeceğim.

eğer şarj varsa tekte alıyor jikle ile. şarj yokken ayakla gaz bile versem bazen 5-6 kerede zor çalışıyor.

zincir gererken düşük devirde sanki ara sıra tekerin döndüğünü de anımsar gibiyim.

zaten 16.100deki bakımda baskı balatayı değişecektim ama yağını falan bi kerede değişmiştik.

baskı balata sonrası gene aynı olursa karbüratörü başka karbüratörle deneyip değişeceğim.

gene olmazsa silindir sekman gömlek 140 cc ybr yapıp yağ radyatörü ekleyeceğim.

gene olmazsa benzin döküp yakarım artık.

olmadı motorla duvara falan girerim.

ygk
22 Ekim 2012, 01:17
balatalar yeni .usta debriyaj tasınında değişeceğini söylemisti debriyaj tasından yapabilirmi

18000 de balata nasıl bitiyor anlamadım sizin motorunuz esd idi. benim çin malı 40.000 tvs 60.000 de değişti. evet yapar kullanılan balatanın yan sanayi olmasından, tasın yan sanayi olmasından yapar. ancak tasın etkisi çok azdır çünkü döküm tasın bir etkisi yok, asıl etken balata. servisinde orjinal olan balatalarıyla değişirseniz sorununuz çözülür.


ygk; bu dediklerinizi yarın deneyeceğim.

eğer şarj varsa tekte alıyor jikle ile. şarj yokken ayakla gaz bile versem bazen 5-6 kerede zor çalışıyor.

zincir gererken düşük devirde sanki ara sıra tekerin döndüğünü de anımsar gibiyim.

zaten 16.100deki bakımda baskı balatayı değişecektim ama yağını falan bi kerede değişmiştik.

baskı balata sonrası gene aynı olursa karbüratörü başka karbüratörle deneyip değişeceğim.

gene olmazsa silindir sekman gömlek 140 cc ybr yapıp yağ radyatörü ekleyeceğim.

gene olmazsa benzin döküp yakarım artık.

olmadı motorla duvara falan girerim.

bence şu durumda karbüratörle hiç oynamaya gerek yok. marşla tekte alıp ayakla 5 6 defada alıyorsa ayak marşı deforme oluyordur. ( düşük tepki ile bastığınızı esgeçip, tam olması gereken şekilde bastığınızı varsayarak söylüyorum. kolçakla çalıştıran motorlarda önce boşluk alınır, ayakla hafif hafif 4 5 kere basılır. kolçağın yukarı bölümlerde en sert olduğu anda birden ayakla basılarak çalıştırılır. çok gaz verirseniz motor boğulur ve çalışmaz yarım gaz vermek gerekir. )

yine düzgün basmasanız bile en geç 2.de çalışması lazım. zor çalışıyorsa debiryaj balatasını suçlayabiliriz. zincir gererken hafif dönmeler yaşıyorsa %100 balatadandır zaten. yan sanayisini takmasın bazen 50 tlye kadar farkedebiliyor yine de takmayın orjinalleri ile değiştirin.

birde ybr nin gömlek piston büyütmede ayar tutmadığını duymuştum. ybr ve cbf150 ayar tutmuyor, apache ye yapılıyor diye biliyorum. yerinizde olsam orjinalini bozmam.

TATLIHIZ
22 Ekim 2012, 07:49
biter biter benim arkadad ön kalkdırmaktan 19.binde bitirmişti..

ygk
22 Ekim 2012, 15:33
hocam sürekli yarım debiryaj yada tekere kalkarak sürekli zorlayarak 5000 dede bitirebilir ancak normal kullanılan bir motorun özellikle ybrnin 19binde bitmesi ilginç. benc ustanın para almak için yaptığı birşeydir.

maxi97
22 Ekim 2012, 15:46
18000 de balata nasıl bitiyor anlamadım sizin motorunuz esd idi. benim çin malı 40.000 tvs 60.000 de değişti. evet yapar kullanılan balatanın yan sanayi olmasından, tasın yan sanayi olmasından yapar. ancak tasın etkisi çok azdır çünkü döküm tasın bir etkisi yok, asıl etken balata. servisinde orjinal olan balatalarıyla değişirseniz sorununuz çözülür.



bence şu durumda karbüratörle hiç oynamaya gerek yok. marşla tekte alıp ayakla 5 6 defada alıyorsa ayak marşı deforme oluyordur. ( düşük tepki ile bastığınızı esgeçip, tam olması gereken şekilde bastığınızı varsayarak söylüyorum. kolçakla çalıştıran motorlarda önce boşluk alınır, ayakla hafif hafif 4 5 kere basılır. kolçağın yukarı bölümlerde en sert olduğu anda birden ayakla basılarak çalıştırılır. çok gaz verirseniz motor boğulur ve çalışmaz yarım gaz vermek gerekir. )

yine düzgün basmasanız bile en geç 2.de çalışması lazım. zor çalışıyorsa debiryaj balatasını suçlayabiliriz. zincir gererken hafif dönmeler yaşıyorsa %100 balatadandır zaten. yan sanayisini takmasın bazen 50 tlye kadar farkedebiliyor yine de takmayın orjinalleri ile değiştirin.

birde ybr nin gömlek piston büyütmede ayar tutmadığını duymuştum. ybr ve cbf150 ayar tutmuyor, apache ye yapılıyor diye biliyorum. yerinizde olsam orjinalini bozmam.

çok sağolun. ben bu ybryi 2. el aldım. adam 2009 agustostan beri senede 4 ay binip garaja atmış. ben aldığımda lastikleri yerdeydi. akü şarj olmaya olmaya bozulmuştu.

ilk servise götürdüğüm yer acaba balatayı mı değişti diyorum artık. bi akü verdi çıkma akü. benim orijinal bile daha iyiydi belki. bi koruma demiri verdi paslandı.

iki ihtimal var:

birincisi ybr yatmaktan debriyaj balatası ve ya sekmanlar özelliğini yitirdi, ikincisi o dükkanda yağı değiştirirken arka lastikteki patlağı yaptırmak için lastikçiye gittiğimde mi değiştiler acaba?

dükkan ismi: :Elazığ Harput motor. Antalya'da da şubeleri var. litrelikleri dizmişler. neyse iftira atmayalım sonuçta görmedim, ama verdikleri malzemeler ortada. 120 tl de vermiştim. aynı dikkanda kırılan egzoz saplamasını çıkarmaya çalışırken saplamanın oradaki motor bloğunu da eritmişlerdi.

aynen dediğiniz gibi ayak marşı yapıyorum.

yokuş aşağı inerken kompresyon güzel. dik yokuşta bile frene basma ihtiyacı hissetmiyorum. sanırım balatalarda sıkıntım var.

140 cc yapılan ybrlerin ayar tutmamasının nedeni; fazla sıcaklığı dengeleyecek şekilde yağın soğutulamaması bence. eğer alt yağ tıpası ile yağ çucuğunun oraya ek borularla bir de radyatör eklenirse 1.5-2 litre yağla gayet güzel soğur. böylece 140cc ybrden verim de alınır.

ayrıca arora marka yebereler 140 cc.

tabi ki bu dediklerimden sonra açık hava filtresi, karbüratör karışımının zenginleştirilmesi ve ateşleme bobinini değişme de yapacağım.

Gaziantep'te hallederiz. buralarda motora normal bakım yapamıyorlar. ne Elazığ, ne Malatya.

ygk
22 Ekim 2012, 17:40
gaziantepte hakikaten yapıyorlar. iyi açamamışta olabilir motoru, bu yüzdende gidemiyor olabilir. ama ayak marşından zorlanıyorsa bana debiryaj balatasını işaret ediyor gibi gelir. ayak marşı balatayı çevirir ve balatası tamamen bitmiş bir motor el marşı ile tek marş alacak hafif bir vurdurmada çalışacak kadar sağlıklı olsa da ayak marşı ile mümkün değil çalışmaz. bir baktırın sonuca göre tekrar yorum yaparız.

birde balatayı öyle kısa sürece değişemezler. son olarak kalın yağ kullanımıda motoru sıktığından biraz etkiler. katalokta ne yazıyorsa onu yazın ybr için 10/40 olması lazımdı.

ilker86
22 Ekim 2012, 18:34
motoru kalkıslarda tak diye ses yaptığı için ustaya götürmüstm balatalrın bittiğini zannedmiyorum usta komple baskı balata değiştirdi tasında değisek dedi tas öyle kaldı değiştirmedim ilk zamanlarda yapmadı sonra tekrar yapmaya basladı tak diye motor kalkısta vurarak kalkıyor

ygk
22 Ekim 2012, 18:54
tak diye ses geliyorsa zincir dişli kısacası aktarma ve balata grubundan gelir. zinciri gerginliğinin dişli burçlarının kontrol edilmesi lazım.
ikincisi mafsal burçlarından yapar yine kontrol edilmesi lazım. hem hızı etkiler hemde güvenlik açısından tehlikeli bir durum oluşur.

yine motor arka sephadayken arka teker havadayken arka tekeri ileri geri sağ sol sallayın bakalım boşluk var mı ? sonra aynı işlemi arka dişliye uygulayın. son olarak zincirin gerginliğinin belirli olduğu bir fotoğraf atarsanız yardımcı olurum.

YBRMANİA
22 Ekim 2012, 19:21
Ön 15 dişli yaptır,ve karbüratör'e baktır derim bende 2008 ybr var 34000'de düz yolda rahatça 115 yapıyo 85 kıloyum son sürat olarak 125 i gördüm ama üzerine yatarak tehlikeli bi davranıştı farkındayım ama insan rahatlıyor ibreyi görünce:) 15 dişli takarsan çekişten biraz düşer ama hızdan artar ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------


Ön 15 dişli yaptır,ve karbüratör'e baktır derim bende 2008 ybr var 34000'de düz yolda rahatça 115 yapıyo 85 kıloyum son sürat olarak 125 i gördüm ama üzerine yatarak tehlikeli bi davranıştı farkındayım ama insan rahatlıyor ibreyi görünce:) 15 dişli takarsan çekişten biraz düşer ama hızdan artar ;)

Bir de hava filtresi tıkalı olabilir filtreyi çıkarıp bas bakalım o zaman daha çok gaz yıyo motor ;)

ygk
22 Ekim 2012, 19:29
Ön 15 dişli yaptır,ve karbüratör'e baktır derim bende 2008 ybr var 34000'de düz yolda rahatça 115 yapıyo 85 kıloyum son sürat olarak 125 i gördüm ama üzerine yatarak tehlikeli bi davranıştı farkındayım ama insan rahatlıyor ibreyi görünce:) 15 dişli takarsan çekişten biraz düşer ama hızdan artar ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------



Bir de hava filtresi tıkalı olabilir filtreyi çıkarıp bas bakalım o zaman daha çok gaz yıyo motor ;)

hocam oynayınca tabiki yapar ama arkadaşın sorunu eskiden 115 yapıyormuş şimdi yapmıyor hiçbirşeyi değişmediği halde.

YBRMANİA
22 Ekim 2012, 19:37
hocam oynayınca tabiki yapar ama arkadaşın sorunu eskiden 115 yapıyormuş şimdi yapmıyor hiçbirşeyi değişmediği halde.


Bırak adam ön dişliyi büyültsün kardeşim,moralı yerine gelsin:)

cesur509
22 Ekim 2012, 19:41
motoru kalkıslarda tak diye ses yaptığı için ustaya götürmüstm balatalrın bittiğini zannedmiyorum usta komple baskı balata değiştirdi tasında değisek dedi tas öyle kaldı değiştirmedim ilk zamanlarda yapmadı sonra tekrar yapmaya basladı tak diye motor kalkısta vurarak kalkıyor

Arkadaşım, motorunu rodajda iken sert kullandısan hızdan düşmenin nedeni olabilir. Kalkışlarda debriyajı bırakirken motorun bir anda öne atması ve tak diye ses çıkarması debriyaj tasından diye düşünüyorum. Çünkü bir arkadaşında tak diye öne atma durumu varmış ustası, debriyaj tasını değiştirğinde sorunun ortadan kalktığını okumuştum. Ama bunun hıza etki edeceğini düşünmüyorum.
Debriyaj balatalarında sıkıntı mı var acaba :silent:

kingcüneyt
22 Ekim 2012, 20:32
benım ybr nın videosunu koysam yıne banlanacam :) bende 4 viteste 125 i geçiremedim :) 5 vitestede en son iniş aşağı otoyolda 145 gördüm videomda 135 i geçiremedim ee bi elinde kamerayla olmuyor :)

---------- Post added at 19:32 ---------- Previous post was at 19:30 ----------


Bırak adam ön dişliyi büyültsün kardeşim,moralı yerine gelsin:)
ön dişliyi istediği kadar büyütsün motorda güç olmadıktan sonra dişli neye yarar ?

ilker86
22 Ekim 2012, 21:25
hava filtresi yeni buji yeni ama iste eski performans yok balatalarda yeni

ygk
22 Ekim 2012, 21:47
mafsal ve zincir mesafesi ile ilgili yazdığım mesajıda yorumlarsanız birşeyler söyleyelim

ilker86
22 Ekim 2012, 21:51
zincirin fotosunu cektim ama nasıl atarım onu bilmiyorum tekerlek sağa sola oynamıyor dişlide

ygk
23 Ekim 2012, 00:50
burçlarda sorun yok bir zincir gerginliğine bakamız lazım tak sesi ona bağlı olabilir, dğeils edebiryaj bloğunda sorun vardır buradan yapılabilecek birşey değil servisten orjinali ile değişmenizi tavsiye ederim.

imageshack.us sitesine fotoüğrafı yükleyin buraya link atın biz bakarız fotoğrafına.

Seko
23 Ekim 2012, 01:22
Debriyaj kesin kaçırıyor. İkincisi de belki gaz telinde bir sıkıntı, esneme falan var. Kolu çevirdiğin kadar gaz veremiyorsun.

Yokuş aşağı 200 km de yapsanız, bu ne sizin ne ne motorun marifetidir. Bisiklet yarışlarında adamlar dağdan aşağı salınca motorsuz 80 km sürat yapıyorlar.

maxi97
23 Ekim 2012, 02:38
benim motor düzde asla 90 üstünü görmedi. 10 bin devire çıkarak vites değiştirsem belki 93 görmüştür. yakıt 3.5 litre/100 km. bakım zamanına az kaldı 500 km falan. bayramdan sonra para durumuma göre baskı balatayı dğeiştireceğim. 45 lira para değil.

brds
23 Ekim 2012, 13:56
iridyum buji den hemen değiştir....
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/103117-iridyum-bujiler-hakkinda-eksik-bilgiler-ve-sikintili-deneyimlerim.html