PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : supershadow zincir atması ve arka dişli problemi



doganugursen
16 Ekim 2012, 03:16
geçen gün keeway supershadow aldım motor 3 yıl hiç çalışmadan garajda beklemiş... hiç bir sorunu yoktu ilk gün 50km yol yaptım duraksız olarak... fakat dün akşam zincir attı neyse her ihtimale karşı lokma takımıyla ön dişliden de attımı diye bakmak için içini açıp zinciri yerleştirdim deneme sürüşü için bi tur atim dedim ve biraz ilerledikten sonra gaz yememeye başladı durdu
(not: motoru ısıtmadan yola çıkmıştım 2 gün çalıştırmamıştırm)
biraz bekledikten sonra marş almamaya başladı ama jikleyi açınca marş aldı motor fakat bu seferde gaz verince stop etti... akşama kadar olduğu yerde bıraktım daha sonrasında tekrar yanına giderek çalıştırdım... tahminimce karbratörde pislik vardı ya da hava filitresinin temizlenmeye ihtiyacı vardı çalışmama sebebi bu olabilir bence sizin fikriniz nedir? ayrıca çalıştıktan sonra bu sefer motoru biraz ısıtarak sürdüm çalışmada ve gidişinde sorun yoktu ama dönmek için motoru geri geri götürürken tekrar zincir attı anlayamadım... biraz hız yapınca sanırım arkadan lokloklok diye bir ses geliyor bu ses zincirin bol olmasından mı yoksa rulmandan mı kaynaklanır?
arka dişliyi zincir takılı değilken sağa sola doğru rahatça oynatabiliyorum ve sanırım hızlı giderkende zincir sağa sola vuruyor ne yapmalıyım?
değerli vaktinizi ayırıp okuduğunuz ve bilgilerinizi paylaştığınız için şimdiden teşekkür ederim...
:silent::silent:

ARBETUS
16 Ekim 2012, 11:19
Merhaba,

Öncelikle motorun hayırlı olsun. Zincirinin gerginliğini kontrol et. Muhtemelen fazla gevşek olması atmasına sebep oluyordur. Bir de arka dişliyi elinle ileri geri sallayıp kontrol et. Belki saplamalarda (saplamalıysa) ya da kaplin lastiklerinde sıkıntı olabilir. Gaz yememe olayına gelince. O motorda vakumlu tip yakıt pompası ve musluk sistemi var. Hortumlar deforme olduğunda ya da çatlak olduğunda basınç düşerse gaz yememe gibi durumları vardır. 3 yıl yatan bir motorun hortumlarının bozulması olağandır. Senin de dediğin gibi pislik olma ihtimali de olası. Bence her ihtimale karşı karbüratöre giden hortuma bir benzin filtresi ekle. HAzır eklemişken de hortumlar bir kontrol et.

Sağlıcakla.

doganugursen
16 Ekim 2012, 21:51
arbetus teşekkür ederim dostum sanırım saplamalar kırılmış bugün gidip kaplin lastiği aldım neyseki qm250 ve mctnin kiler benm motora uyuyor aldım ama elimde patladı resmen öncelikle supershadowların orta sehpası üretimden dolayı olmadığı için bi hayli zorluk çektim. neyseki jantı söktüm bi şekilde fakat kaplinleri değiştirmem için dişlileri sökemedim saplamaların 4ünden 2si kırılmış sağa sola oynuyo çark kırılmasını bırak bi de yalama olmuş çıkartamıyorum ne yaabilirim var mı bi fikrin?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:18 ----------

veee yokmu kimsenin bi fikri bu saplamaları nasıl çıkartıcam ben? hem yalama olmuş hemde içerden kırılmış??? yardım edin lütfen

ARBETUS
17 Ekim 2012, 09:32
Dostum o iş biraz kasıyor adamı. Şimdi bu virago replikalarında 2 tip arka göbek sistemi var birincisi kaplin lastikleri ile yapılan. İkincisi saplamayla yapılan. Sen her ikisi de varmış gibi yazmışsın ama tam anlayamadım. buraya bir iki tane foto yüklersen daha iyi yardımcı olurum.

Sağlıcakla.