PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : scooter atikliği (seriliği) neden kaybeder???



astorojna
15 Ekim 2012, 20:09
sevgili forumdaşlar sizleride sorularımla yormaktayım kusura bakmayın gün geçmiyorki bu scooter ların yeni arızaları türemesin şu anda bendeki motor 150cc scooter ilk aldığım zamanlar epey serii idi şu anda o seriiliği kaybetti kalkarken daha çok gaz istiyor bu scooterler neden seriliği atikliği kaybeder kayışı değiştireli ortalama 2000 km oldu hava filtresi buji hepsi cumartesi değişti cevaplarınız için teşekkür ederim

Mengu16
15 Ekim 2012, 20:15
sevgili forumdaşlar sizleride sorularımla yormaktayım kusura bakmayın gün geçmiyorki bu scooter ların yeni arızaları türemesin şu anda bendeki motor 150cc scooter ilk aldığım zamanlar epey serii idi şu anda o seriiliği kaybetti kalkarken daha çok gaz istiyor bu scooterler neden seriliği atikliği kaybeder kayışı değiştireli ortalama 2000 km oldu hava filtresi buji hepsi cumartesi değişti cevaplarınız için teşekkür ederim
Varyatör parçaları, debriyaj balataları falan eskimiş olabilir. Ama aşırı bi güçsüzlük yoksa motorda çok bağırıp da gitmemezlik yapmıyorsa böyle binmeye devam edin.

astorojna
15 Ekim 2012, 20:17
Varyatör parçaları, debriyaj balataları falan eskimiş olabilir. Ama aşırı bi güçsüzlük yoksa motorda çok bağırıp da gitmemezlik yapmıyorsa böyle binmeye devam edin.
dün ortalama 200 km bi yola gittim ondan sonra başladı bu olayada

Mengu16
15 Ekim 2012, 20:26
dün ortalama 200 km bi yola gittim ondan sonra başladı bu olayada
Subablar sıkılaşmış olabilir uzun yolda zorlamışsınızdır şişmiştir. Subab ayarı yapılırsa düzelebilir sorun buysa.

ygk
15 Ekim 2012, 20:36
evet supap kaçırmış olabilir, debiryaj balatası olabilir, lastik inmiş olabilir, varyatör bilyaları dağılmış olabilir. bakmak lazım. tamirci iyiyse sesinden anlar supapsa. hiç supap ayarı yaptırdım deme şunun sesini bir dinle de gariplik yok derse varyatöre baksın varsa supapları yapar zaten

Barış Şuşut
15 Ekim 2012, 20:43
Yağını kontrol ettinmi.. bi yağa bak .. viskozitesi ne durumda..

astorojna
15 Ekim 2012, 20:48
yine hafta sonu motorcunun yolu gözüktü bize yağına bakmadım ama 1000 km oldu ortalama değiştireli biraz zorladım motoru yalan yok gittiğim yok e5 ti yalana gerek yok 140 bile bastığım oldu tabi kısa mesafe

alp_tunay
15 Ekim 2012, 20:50
Karbüratör manifoltu çatlamış..Fazladan hava alıyor...

İHTİYAR
15 Ekim 2012, 21:23
Bak kendin karar ver.
http://www.youtube.com/watch?v=9TnkUIecRE4

Belki eksoz rulmanının contası sıyırmıştır.

Sizin belediye başkanı alkol istasyonlarını şehir dışına alıyormuş ne diyorsun.

astorojna
15 Ekim 2012, 22:39
Bak kendin karar ver.
http://www.youtube.com/watch?v=9TnkUIecRE4

Belki eksoz rulmanının contası sıyırmıştır.

Sizin belediye başkanı alkol istasyonlarını şehir dışına alıyormuş ne diyorsun.
:) güldürdün beni evet dışarı aldı çoğunu ama merkezde var daha epeyce ceza yazıp duruyo onlarada biliyosun heralde buraları

ygk
15 Ekim 2012, 23:34
sürekli zorladıysan biraz derken motorun gücü 100 olsa sürekli 90 95 gitsen motor şişebilir. scooter larda durum daha kritik çünkü commuter ve cupta açıkta blok scooter da çevrede grenaj var ve hava soğutma sıkıntı oluyor. motor ısındığında sönme yapıyor mu olduğu yerde ? ısındığında derken bi 10 km yol git sonra olduğu yerde saydır bakalım sönme felan yapıyor mu, ya da belirli aralıklarda devir üdşüyor mu ? ( tın tın sayışları 5 6 tın da bir düşüp geri yükseliyor mu ? ( süper anlattım :D ))

eğer öyle bişey varsa malesef motor şişmesi olur ve motor yaptırmadan geri eski performansa kavuşamazsın.

cihangir151
15 Ekim 2012, 23:54
motor sehpadayken üst devirlere rahat çıkabiliyor ve yürürken gaz yemesine rağmen ivmelenmiyorsa; varyatör bagaları uzun seyahatlerde kaldığı aşırı sürtünme ve ısıdan erimiş/tükenmiş olabilir.

astorojna
15 Ekim 2012, 23:58
sürekli zorladıysan biraz derken motorun gücü 100 olsa sürekli 90 95 gitsen motor şişebilir. scooter larda durum daha kritik çünkü commuter ve cupta açıkta blok scooter da çevrede grenaj var ve hava soğutma sıkıntı oluyor. motor ısındığında sönme yapıyor mu olduğu yerde ? ısındığında derken bi 10 km yol git sonra olduğu yerde saydır bakalım sönme felan yapıyor mu, ya da belirli aralıklarda devir üdşüyor mu ? ( tın tın sayışları 5 6 tın da bir düşüp geri yükseliyor mu ? ( süper anlattım :D ))

eğer öyle bişey varsa malesef motor şişmesi olur ve motor yaptırmadan geri eski performansa kavuşamazsın.
evet ortalama dedikleriniz üç aşşağı beş yukarı aynı durum oki scooter şehirler arası gidemez ben fazla zorladım heralde scooterdan çok şey bekledim hafta sonu bi bakıtmak lazım

mterayes26
16 Ekim 2012, 14:54
ARKADAŞLAR streskopla dinleyip hemen subab dediler , fazla hava alsa ani kalkısda hiiiirk hiiiirk yapar .
Filtre buji karbüratör ayarı yap yine mi olmuyor . Balata et durumuna bak birde varyatör de ki misketlere bak
kolay gelsin

motor öyle kolay kolay subab ayarı bozmaz şehir dışı gibi çok aşırı ısınıp soğumadiği sürece

Mengu16
16 Ekim 2012, 14:57
Motor kilitlemediği sürece motoru yaptırmadan iş görür ben 100'lük cub'un anasını çok ağlattım ama hala taş gibi 8500kmde ve hiç yağ yakmıyor.

astorojna
16 Ekim 2012, 16:46
ben motoru aldığımda motor biraz nası diyim şehir içi kullanılmış aldığım adamın 4 tane motoru vardı pek açmak için uğraşmamış 80 ni geçmiyodu basa basa 140 yaptım ben motoru şu anda tam anlamıyla sorun hani şoförlüğü olan arkadaşlar bilir arabanın baskı balata bitince kalkışlarda çok zorlanır ama kalkınca toparlar kendini benimkide ona benzer kalkarken hafif bi eringeçlik oluyor mengu16 arkadaşın dediğine katılıyorum motor yaptırmaya gerek yok zaten motor yağ yakmıyor gidişi gayet iyi ama sizlere çok teşekkür ederim dedikleriniz gayet mantıklı ve aydınlatıcı çözümler