PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Benzin sorunu



tcs
14 Ekim 2012, 04:07
Merhaba arkadaşlar , motorum mondial xtreme max 150. 30 tl benzin aldım 97 km de benzin bitti yedek depoya geçti yedek depoda 35 - 38 km arası bişey götürüyor . Bana çok fazla yakıyor gibi geldi motor yenî 1650 km de problem var mı sizce varsa nasıl anlayabilirim problemin nerden olduğunu ? Fikir ve önerilerinizi merakla bekliyorum.

adem80
14 Ekim 2012, 05:13
oha dicem valla. Çok yakmış motorunda yeni. Muhtemelen hiç sübap ayarı yapılmamış. 2000 veya 3 binlerde bi sübap ayarı yaptır. Karburatör hava ayarı yaptır. Hep düşük vites yüksek devir kullanma. Şimdilik bu kadar.

Mikuni
14 Ekim 2012, 06:37
100 km de 5 litre filan yakmış.. çin malı motorların sağı solu belli olmaz. hava filtresini kontrol et

tcs
14 Ekim 2012, 07:28
aynen öyle r6 dan 2 kat fazla yaktı namussuz motor

tcs
14 Ekim 2012, 09:32
oha dicem valla. Çok yakmış motorunda yeni. Muhtemelen hiç sübap ayarı yapılmamış. 2000 veya 3 binlerde bi sübap ayarı yaptır. Karburatör hava ayarı yaptır. Hep düşük vites yüksek devir kullanma. Şimdilik bu kadar.
subap ayarını şuan yaptırsam olur mu acaba ?

DarkSeleCT93
14 Ekim 2012, 09:57
at çöpe gitsın

adem80
14 Ekim 2012, 10:04
2 bin km de yaptır. Zaten az kalmış. Karburatör hava ayarıda yaptır.

K_R_A_L
14 Ekim 2012, 10:36
Depom 6.7 litre alıyor.3000 e kadar 150 160 km gidiyordum. Şimdi bir depo ile 240 lara dayanıyorum.Şimdi biz senin nasıl kullandığını bilmiyoruz + motosikletin rodajda.

Sürekli durkalkmı yapıyorsun,2 kişimi biniyorsun,dağ bayırmı geziyorsun,devirli sertmi kullanıyorsun.

Mengu16
14 Ekim 2012, 10:46
Merhaba arkadaşlar , motorum mondial xtreme max 150. 30 tl benzin aldım 97 km de benzin bitti yedek depoya geçti yedek depoda 35 - 38 km arası bişey götürüyor . Bana çok fazla yakıyor gibi geldi motor yenî 1650 km de problem var mı sizce varsa nasıl anlayabilirim problemin nerden olduğunu ? Fikir ve önerilerinizi merakla bekliyorum.
Bence cross yapıp sürekli dur-kalk yapıp yokuş falan çıkıyorsan gayet normal o tüketim.

adem80
14 Ekim 2012, 15:06
yedeğe düştü 25 tl benzin aldım. Daha yedeğe geri düşmedi 175 km yaptım. Salcano wolf

satoyama
14 Ekim 2012, 15:51
harbiden extremeymiş :cat:

Mengu16
14 Ekim 2012, 16:22
100km de 22.2 lira yakmış bu 4.5 litre benzin eder 150'lik cross motorun arazi kullanımı için pek de anormal değil.

tcs
14 Ekim 2012, 18:28
aldığımdan beri hiç araziye çıkmadım ama trafik gereği çok vites değiştiriyom

mterayes26
14 Ekim 2012, 20:18
karbüratör ve buji hava filtresi hemen subablara girme

tcs
15 Ekim 2012, 00:24
g-ü-n-c-e-l

Mikuni
15 Ekim 2012, 01:36
subaplar derken zaten ya 1 ya da 2 subap vardır. benzini çok yakmasıyla subapların alakası nerde onu anlayamadım. çok yakıyorsa bunu arabayla kıyaslayamayız, çünkü araba da 4 silindir var. motosiklette hava filtresi en önemli etkendir. çin malı hava filtresi yeni de olsa çok yakmaya sebep olur. honda spacy de çokça yaşadım bu sorunu. scooter motorlarda iş hava filtesinde bitiyor.

adem80
15 Ekim 2012, 01:43
sübap ayarı bozuksa performans düşer, daha çok yakar. Motor yeni. Filtrede bişey olacağıni zandetmiyorum ama bakmakta fayda var. Karburatör hava ayarınada bakmak lazım. İçiyo benzini.

tcs
15 Ekim 2012, 02:42
sağolun arkadaşlar önerileriniz için . Bazı arkadaşlar artçı ile yol yapıldığında da çok yakar demiş . Yaklaşık 110 kg luk bir arkadaşımla 15 -20 km yol yaptım biraz rampa falanda çıktık , bununda etkisi olabilir mi ? Bunları söylememin sebebi sorun benden kaynaklımı motor dan kaynaklımı onu çözmeye çalışıyorum . Bu arada motor hiç arazi görmemiştir onuda belirteyim .

adem80
15 Ekim 2012, 02:59
evet galiba ondan :) tek kişi bi daha deneme yap, tekrar yaz :cat:

mterayes26
15 Ekim 2012, 17:00
etkisi olur onunda küçük cc çünkü

ygk
15 Ekim 2012, 20:08
rodajın tam olarak tamamlanmamış servis 500 1000 2000 olarak yorumlar ama motor 5000 den erken tam olarak açılmaz. sadece kritik dönemi geçmiş oluruz.

ve motorun cross asfalt için yapılmamış. 150 cc olduğundan küçük, cross olduğundan aktarma oran paydası büyük payı küçük. bana normal yakıyor gibi geldi. dişlileri commuter oranlarında değiştirirsen 2.5 3 litre yakar kullanıma göre 3ü geçebilir.150cc çin malı crosslar 4 5 litre arası yakar kullanımına göre.

supap ayarı sıkıysa motor çok zor çalışır belki çalışmaz marş bile alamaz sıkılığına göre, çok gevşek olduğunda da çok sesli çalışır tık tık diye vurur piyano kırabilir zorlayınca, ancak yakıtta çok önemli bir artış azalış sağlamaz. ve bence normal devirlerde normal bir şekilde kullanılıp kmsi 40.000 den aşağı tek silindirlerin supap kapağı bile açılmışsa o motor problemlidir. supaplık bir durum olduğunu sanmıyorum, motoru toplarken ölü noktada ayarlayıp öyle topluyorlar 1700 kmde kaçırmaz supap

tcs
15 Ekim 2012, 22:45
@ygk yorumun için teşekkürler