Ezer
14 Ekim 2012, 02:31
http://a1210.hizliresim.com/12/g/dxhf3.png (http://bit.ly/c25MCx)
Arkadaşlar scooterların bitmek bilmeyen zırıltı sesinin kaynaklarından biri arka kaliperin titreşimiyle oluşan zırıltıdır.
Sebebi: Dandik fren kaliperi lastiği uzun süre yüksek ısıya maruz kaldığında gevrekleşir formunu kaybeder yumuşaklaşır fazlasıyla esner. Bu hale gelen lastik titreşimleri ememez. Özellikle motora gaz verdiğinizde kaliper titrer ve zırıltıya benzer bir ses çıkarır.
Uzun süre yüksek devirlerde motor kullandığınızda egzoszunuz kalipere çok yakın ise kaliperi muhakkak ısıtacak ve lastiğin ömrünü azaltacaktır. Bir diğer etken ise uzun süreli arka freni kullanıp diskin ve kaliperin ısınmasını sağlayarak bu lastiğin ömrünü kısaltırız.
Eğer fren kaliperini elinizle tutup salladığınızda tık tık diye ses çıkarıp bir miktar oynayıp balatalar diske çarpıyorsa büyük ihtimal sizin fren lastiğinizde aynı durumdadır. Emin olmak için hem ön hem arka kaliperinizi tutup elle sağlayın genelde ön fren kaliper lastiği sağlam kalır ve ön kaliper çok az titrer.
Sorunu gidermek için yeni fren lastiği almanız gereklidir fakat hiçbir serviste bu lastik tek olarak sıfır bulunmaz. Satanlarda ya pert motorlardan söküyodur. ya da kaliper takımlarını bozup üstünden alıyordur. İşin en sinir bozucu yanı yeni aldığınız lastikte kısa sürede deforme olacak olmasıdır. Onun yerine kauçuk bir hortum kesip lastik niyetine kullanılmak istensede pek verimli olunmamaktadır. Aynı sorunları bende yaşıyorum henüz bir çare bulabilmiş değilim.
Arkadaşlardan tatmin edici cevaplar ve kaliteli fren kaliper lastiği temin edebileceğim bi yer önermelerini bekliyorum.Çünkü servislerin moton cevaplarından ilgilenmek istemeyişlerinden bıkmış durumdayım. Bi kere "hiç uğraşamam onla şimdi sür böyle" cevabını bile aldım. Çoğu sürücü bu sese aldırmıyor. Daha sıfır aldığım motor 750 km ye gelince sesinin değiştiğini anlamış servise söylemiştim bulamamışlardı normal bunun sesinde bişi yok çin malı doğal gibi saçma şeyler dediler.2000km bakımında bariz titriyordu anladılar geçiştirdiler.Sözde 15 markanın yetkili servisi(mondial dahil) olan servis sırf mondial diye ilgilenmek bile istemedi.
Konudan ayrı olarak;
Ayrıca bir kaç sorun daha anlatmak istiyorum şuan 3300km ye geldim son 300km de öntekerin miline bağlı olan kilometre saatinin sargısı ses yapıyor. Usta değişmesi lazım dedi garantiye girmiyormuş. Artçının açılır ayaklığının yayı kırıldı. Yay tek satılmadığı için garantiyden komple ayaklık istenmesini talep ettim. Servis ruhsat fotokopisini aldı. İlettimi onu bile bilmiyorum. Vermediler diye geçiştirdi. Kendini bilmez insanlarla uğraşmaktan sıkıldım. Kilometre saatinin sargısı garantiden değişmiyormu dediğimde " Parayı verirsen garantiden değişir 20 lira" diyen bi zihniyet muhattap olmak ta ayrı bir zevk benim için.
Kendi yolumu baştan izleseydim şuan daha karlıydım. 500km ve 2000km bakımlarına 40tl ve 50tl verdim sadece ve sadece motor yağını değiştirdiler. Hatta neden 50tl bişi yapmadınızki yağ değişiminden farklı dedim. aldıkları yağ en pahalı satan yerdeki fiyatı 18 lira zaten bende değiştirirdim üstüne yağ katkısı bile alcak para bile kalırdı. Garantisi bozulmasın diye servise gidiyorum. Böyle garantinin canı cehenneme yarın mondial müşteri hizmetlerini arayıp ayaklık için talepte bulunup bulunulmadığını km saatinin sargısının garanti kapsamında olup olmadığını sorcam olumsuz bir yanıt alırsam önüne gelen her markanın yetkisini alan servislerin ve kendini bilmez salak ustalarında ve markanında canı cehenneme ben garajımda on kat daha iyi tamir bakım yaparım hemde yarı fiyatına.
Arkadaşlar scooterların bitmek bilmeyen zırıltı sesinin kaynaklarından biri arka kaliperin titreşimiyle oluşan zırıltıdır.
Sebebi: Dandik fren kaliperi lastiği uzun süre yüksek ısıya maruz kaldığında gevrekleşir formunu kaybeder yumuşaklaşır fazlasıyla esner. Bu hale gelen lastik titreşimleri ememez. Özellikle motora gaz verdiğinizde kaliper titrer ve zırıltıya benzer bir ses çıkarır.
Uzun süre yüksek devirlerde motor kullandığınızda egzoszunuz kalipere çok yakın ise kaliperi muhakkak ısıtacak ve lastiğin ömrünü azaltacaktır. Bir diğer etken ise uzun süreli arka freni kullanıp diskin ve kaliperin ısınmasını sağlayarak bu lastiğin ömrünü kısaltırız.
Eğer fren kaliperini elinizle tutup salladığınızda tık tık diye ses çıkarıp bir miktar oynayıp balatalar diske çarpıyorsa büyük ihtimal sizin fren lastiğinizde aynı durumdadır. Emin olmak için hem ön hem arka kaliperinizi tutup elle sağlayın genelde ön fren kaliper lastiği sağlam kalır ve ön kaliper çok az titrer.
Sorunu gidermek için yeni fren lastiği almanız gereklidir fakat hiçbir serviste bu lastik tek olarak sıfır bulunmaz. Satanlarda ya pert motorlardan söküyodur. ya da kaliper takımlarını bozup üstünden alıyordur. İşin en sinir bozucu yanı yeni aldığınız lastikte kısa sürede deforme olacak olmasıdır. Onun yerine kauçuk bir hortum kesip lastik niyetine kullanılmak istensede pek verimli olunmamaktadır. Aynı sorunları bende yaşıyorum henüz bir çare bulabilmiş değilim.
Arkadaşlardan tatmin edici cevaplar ve kaliteli fren kaliper lastiği temin edebileceğim bi yer önermelerini bekliyorum.Çünkü servislerin moton cevaplarından ilgilenmek istemeyişlerinden bıkmış durumdayım. Bi kere "hiç uğraşamam onla şimdi sür böyle" cevabını bile aldım. Çoğu sürücü bu sese aldırmıyor. Daha sıfır aldığım motor 750 km ye gelince sesinin değiştiğini anlamış servise söylemiştim bulamamışlardı normal bunun sesinde bişi yok çin malı doğal gibi saçma şeyler dediler.2000km bakımında bariz titriyordu anladılar geçiştirdiler.Sözde 15 markanın yetkili servisi(mondial dahil) olan servis sırf mondial diye ilgilenmek bile istemedi.
Konudan ayrı olarak;
Ayrıca bir kaç sorun daha anlatmak istiyorum şuan 3300km ye geldim son 300km de öntekerin miline bağlı olan kilometre saatinin sargısı ses yapıyor. Usta değişmesi lazım dedi garantiye girmiyormuş. Artçının açılır ayaklığının yayı kırıldı. Yay tek satılmadığı için garantiyden komple ayaklık istenmesini talep ettim. Servis ruhsat fotokopisini aldı. İlettimi onu bile bilmiyorum. Vermediler diye geçiştirdi. Kendini bilmez insanlarla uğraşmaktan sıkıldım. Kilometre saatinin sargısı garantiden değişmiyormu dediğimde " Parayı verirsen garantiden değişir 20 lira" diyen bi zihniyet muhattap olmak ta ayrı bir zevk benim için.
Kendi yolumu baştan izleseydim şuan daha karlıydım. 500km ve 2000km bakımlarına 40tl ve 50tl verdim sadece ve sadece motor yağını değiştirdiler. Hatta neden 50tl bişi yapmadınızki yağ değişiminden farklı dedim. aldıkları yağ en pahalı satan yerdeki fiyatı 18 lira zaten bende değiştirirdim üstüne yağ katkısı bile alcak para bile kalırdı. Garantisi bozulmasın diye servise gidiyorum. Böyle garantinin canı cehenneme yarın mondial müşteri hizmetlerini arayıp ayaklık için talepte bulunup bulunulmadığını km saatinin sargısının garanti kapsamında olup olmadığını sorcam olumsuz bir yanıt alırsam önüne gelen her markanın yetkisini alan servislerin ve kendini bilmez salak ustalarında ve markanında canı cehenneme ben garajımda on kat daha iyi tamir bakım yaparım hemde yarı fiyatına.