PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikleti ALÇALTSAK ne gibi sonuçlar elde ederiz?



ozgurakman
12 Ekim 2012, 15:56
Herkese merhaba... uzun zamandır yeni bir konu yazmıyorum. Aklıma takılan bir konu var, motosiklet alçaltmak.
Şu sıralar bir sonraki motorum olmasını hedeflediğim Suzuki XF650 Freewind için para biriktiriyorum. Ancak Enduro tipi motosikletler genel olarak ilgimi çekmediği ancak vücut yapıma ve cüzdanıma en uygun olanı freewind olduğu için seçimimi bu yönde kullandım.
Freewind tam arazi olmasa da araziye yatkın kullanım için üretilmiş bir motor. bu yüzden yüksek, tel jantlı ve büyük bir ön janta sahip. bense şehir içinde ve uzun yolculuklarda kullanmayı planlıyorum.:wiinkk:
Gelelim konumuza,
motosiklet alçaltma ile ilgili bir takım araştırmalar yaptım ancak hiç bir sonuç elde edemedim. Otomobillerle ilgili yaptığım araştırmalar jantlar, amortisörler ve yaylar hakkında bilgi sahibi olmamı sağladı...

amacım amortisörü değiştirmek değil. Bunun yerine ön amortisör kavallarını gidona bağlı olduğu yerden biraz yukarı alıp (amortisör çalışmasını engellemeyecek şekilde 2-3 cm) ve arkaya da şu parçahttp://www.ebay.com/itm/Freewind-Lowering-Link-Links-Kit-97-98-99-00-01-02-NEW-/180659146172?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2a101fcdbc&vxp=mtr

yani amortisörler değişmeyecek ancak motor alçalacak... bir takım da yumuşak hamurlu asfalt lastiği aldığımda bana olumlu bir sonuç alacağım gibi geliyor. ancak bu benim ne işime yarayacak?
yani alçalttığımda tek kazancım ağırlık noktasını yere yaklaştırmam mı olacak, yoksa buna bağlı ya da bağımsız başka kazançlarım/kayıplarım olacak mı?:silent:
bilen birileri vardır elbet... değerli yorumlarınızı bekliyorum.:)
Saygılarımla, Özgür

ozgurakman
12 Ekim 2012, 22:45
kimse bilmiyor mu

skyytr
12 Ekim 2012, 22:53
Bahsettigin cm lerde alcaltma bence hic bir isine yaramaz . Arabada yapilan alcaltma islemleri orjianl amortisorlerle yapildiginda hic bir manasi olmuyan bir islem , hatta faydasindan cok zarari olur . Yani bence sen bu hevesden vazgec sifir alicagin motorunun orjinalligini bozma . Suzuki zaten boyle bir avantaji olsa uygulardir alcaltma islemini .
Benim sahsi fikrim tabiki . Yinede sen bilirsin .

ozgurakman
14 Ekim 2012, 01:03
güncel....

Blackeagletr
14 Ekim 2012, 01:13
Enduro motorların yüksek olmasının sebebi arazide kolaylık sağlamak ve amortisörlere fazla esneme payı bırakmak.
Siz madem şehir içi ve uzun yolculuklarda kullanmayı düşünüyorsunuz, bunun size bir eksisi değil artısı olacağını düşünüyorum özellikle şehir içinde rahatlık sağlayacaktır.

motoseyyah
14 Ekim 2012, 01:32
Geçen hafta yaptığımız bir gezide bir arkadaşım Freewind kullanıyordu. Yapılı ve yüksek bir motor olmasına karşın aşağı yukarı 170 cm boylarında olan arkadaşım herhangi bir sıkıntı yaşamadan rahatlıkla kullanabiliyordu.Yanlış hatırlamıyorsam Özgür sen uzun boylu birisin,bu motorda motor alçaltma işine girmekle sadece motorundaki orijinaliteyi ve kullanım kalitesini bozmuş olursun.

ozgurakman
14 Ekim 2012, 01:36
Enduro motorların yüksek olmasının sebebi arazide kolaylık sağlamak ve amortisörlere fazla esneme payı bırakmak.
Siz madem şehir içi ve uzun yolculuklarda kullanmayı düşünüyorsunuz, bunun size bir eksisi değil artısı olacağını düşünüyorum özellikle şehir içinde rahatlık sağlayacaktır.

peki söz konusu yükseklik ve esneme mesafesinin etkisi yüksek süratlerde virajlar ve çeşitli sert hareketlerde yine artı mı olur eksi mi?

ErknOzyurt
14 Ekim 2012, 01:39
Hocam bu motosikletler ne hesaplamalar yapılarak / ne mühendislerin elinden geçiyor.Bırakın orjinal kalsın hayatınızla oynamayın iki teker bu

tr100a
14 Ekim 2012, 01:41
amortisörün yapısını elleyip bozmadıktan sonra esnemesi ve yol tutuşu değişmez motorun alçalmasına bağlı viraj kabiliyeti değişir ama onuda yüksek süratte sert virajlarda olur

Muhendis45
14 Ekim 2012, 01:52
Motor alçalırsa hız artar ama virajlarda sıkıntı olur tahminimce.
Ben yüksek motosiklet arıyorum sen indirmeye çalışıyosun Özgür :)

ozgurakman
14 Ekim 2012, 02:07
Geçen hafta yaptığımız bir gezide bir arkadaşım Freewind kullanıyordu. Yapılı ve yüksek bir motor olmasına karşın aşağı yukarı 170 cm boylarında olan arkadaşım herhangi bir sıkıntı yaşamadan rahatlıkla kullanabiliyordu.Yanlış hatırlamıyorsam Özgür sen uzun boylu birisin,bu motorda motor alçaltma işine girmekle sadece motorundaki orijinaliteyi ve kullanım kalitesini bozmuş olursun.

hocam boyum 185, evet sürme fırsatım oldu ve inan ybr125ten sonra hakimiyette bir zorlanma olmadı...

yazan herkese teşekkür ederim, bu mesajla anladım ki gerek yok :)