PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : hyosung gt250 enjeksiyon arızası yardım edin lütfen :(



mertstar15
11 Ekim 2012, 22:02
öncelikle merhaba 2008 model hyosung gt250 im var enjeksiyonla ilgili bir sorun var motorda anladığım kadarıyla motor benzin ve havayı düzgün karıştıramıyor enjeksiyonun silindire yakıt karışımını gönderdiği bölümde kablo var ön silindirde o kabloyu tam oturtunca motor gaz yemiyor belirli bir seviyede gaz verince yiyor bazen hiç kalkmıyor yüksek devirde gazı kökleyince boğuluyor giibi oluyor yarım takınca tam kalkışta güç kaybı oluyor 6bin devirden sonra tam anlamıyla düzgün çalışıyor motor sizce sebebi ne olabilir ? havabasıncsensörü kablosu olarak geçiyor sanırım . motorun konjektörü hava basınc sensörü kablosu ve aküsü yeni değişti ayrıca bursadan yeni aldım motoru yağ yakma ve benzeri sorunları yok bu sorun dışında gerek görünüşü gerek kendisi oldukça iyi bir motor 330 km 110 tl yaktı bunun sebebi nedir ?



ayrıca yakınlarda hyosungtan anlıyan kimse yok balıkesir burhaniyedeyim videolarda daha acık ve net sorun :
http://www.youtube.com/watch?v=xcsPXnlWNIs&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=Bspr9p-qEN0&feature=player_embedded





Lütfen yardımcı olun

Tolme
11 Ekim 2012, 23:53
ateşleme problemi var gibi geldi bana ,bujiden başlayarak kablolarda dahil ateşleme sistemini kontrol et bence,sanırım sorundan dolayı aşırı benzin yakmışsın,6,5lt 100km de acayip bir rakam ,izmir aliağa daki kanuni servisi var yalçın ticaret mehmet usta onunla bir telefonla konuşsana,st kanunilere de bakıyor ,kötü usta değildir ona danış istersen burhaniyeye çok uzak değil

mertstar15
13 Ekim 2012, 02:14
numarayı nerden bulabilirim peki ?

Slayerrr
13 Ekim 2012, 02:31
Daha önce o kabloların bağlı olduğu sensörler (IAP Sensor) mi değişti yoksa sadece kablosu mu değişti? Voltaj ölçümü yapabilir misin? Ölçüm yapacak aletin var mı?

mertstar15
14 Ekim 2012, 14:32
eğer pahalı birşey değilse voltaj ölçüm aleti alabilirim kablolar değişti ama şöyle bişey fark ettim mesela farı yakınca motor devri 1,600 den 2000 e çıkıyor bu nedir yada frene bastığımda oluyor ayrıca

zonta
14 Ekim 2012, 15:59
ikinci video da FI ışıgı yanıyor.bunun hata kodları ve çözümleri 250r topiginde verilmişti.oraya bir baksan sanırım yardımı dokunur.330 km de 110 tl :pr: motor zengin karışımla çalışıyor buji o yüzden kararıyor.bir de hava filtresini çıkarıp filtre kutusunu içini falan basınçlı hava ile temizlemeyi dene. geçmiş olsun.

Slayerrr
14 Ekim 2012, 16:20
Eğer yapabileceğini düşünüyorsan,
Ölçüm aleti 12v konumundayken aletin kırmızı ucunu sensöre giren kablolardan sarı-siyah ya da mavi siyah olanına (bir sensörde sarı-siyah diğerinde mavi siyahtır), diğer ucunu da siyah-beyaz olanına değdirip motoru rölantide çalıştır. Eğer ölçüm aletinde 4-4.2 aralığında bir değer göremiyorsan IAP sersörü bozulmuştur, yenisini alman gerekir. Bu arada ölçü aletinin uçlarını kablolara değdir dediğim kısım, aletin ucunu sensör soketinin içine arka tarafından doğru sokman şeklinde olmalı, çünkü sensör takılıyken ölçmen gerekiyor.

mertstar15
14 Ekim 2012, 17:21
bahsettiğin ölçüm aleti şumu ? :
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-elektronik-test-olcum-cihazi-kablo-test-cihazi-olcu-aleti-0-volttan-400v-kadar-voltaj-olcer-34165868/detay/?favorite=1

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:19 ----------


ikinci video da FI ışıgı yanıyor.bunun hata kodları ve çözümleri 250r topiginde verilmişti.oraya bir baksan sanırım yardımı dokunur.330 km de 110 tl :pr: motor zengin karışımla çalışıyor buji o yüzden kararıyor.bir de hava filtresini çıkarıp filtre kutusunu içini falan basınçlı hava ile temizlemeyi dene. geçmiş olsun.

yaptığım şeyde buna yakın bişey hava filtresini temizlemedim ama o plastik kısmı çıkartıp yıkadım hava filtresi oldukça temizdi . filtresizde çalıştırdım durum değişmedi

Slayerrr
14 Ekim 2012, 17:23
bahsettiğin ölçüm aleti şumu ? :
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-elektronik-test-olcum-cihazi-kablo-test-cihazi-olcu-aleti-0-volttan-400v-kadar-voltaj-olcer-34165868/detay/?favorite=1

Bahsettiğim alet avometre ya da multimetre isimleriyle satılan 8-10 TL'ye bile bulabileceğin bir alet.

mertstar15
14 Ekim 2012, 17:37
ikinci video da FI ışıgı yanıyor.bunun hata kodları ve çözümleri 250r topiginde verilmişti.oraya bir baksan sanırım yardımı dokunur.330 km de 110 tl :pr: motor zengin karışımla çalışıyor buji o yüzden kararıyor.bir de hava filtresini çıkarıp filtre kutusunu içini falan basınçlı hava ile temizlemeyi dene. geçmiş olsun.

f1 hatasının karşılığını buldum c21 hata kodunu verdi motor oda hava akış sensörüymüş şurdaki topikte adam benim yaşadığım sorunu yaşıyormuş sonuca bağlamamış değiştirmeside işe yaramamış anlaşılan :
http://www.motordelisi.com/forum/moto-servis/88506-gt250r-da-fi-hata-kodlari-nasil-ogrenilir-buyrun-iceri.html#post2088805

zonta
14 Ekim 2012, 21:06
"motorun konjektörü hava basınc sensörü kablosu ve aküsü yeni değişti " demişsin,piyasada bu konjektörün çok yan sanayisi muadili falan dolaşıyor.konjektör ve akü degişmişse illaki bir elektrik sorunu yaşamış bu motor.sen o avometreyi alıp birde statörden gelen kabloları kontrol et.belkide elektriksel bir sorun olabilir.malum ki elektrikde bir sorun varsa motorun sapıtması normaldir.yani benim aklıma gelenler bunlar.bir çözüm bulana kadar motoru kullanma bence hem benzine para yetişmez böyle hemde daha da masraf açacak bişeye sebep olmasın.

otopsici
14 Ekim 2012, 21:25
birader bujileri bir değiştir sonra yeniden bak senin ilk yazdıkların buji ve ateşleme problemi gibi

mertstar15
14 Ekim 2012, 21:33
"motorun konjektörü hava basınc sensörü kablosu ve aküsü yeni değişti " demişsin,piyasada bu konjektörün çok yan sanayisi muadili falan dolaşıyor.konjektör ve akü degişmişse illaki bir elektrik sorunu yaşamış bu motor.sen o avometreyi alıp birde statörden gelen kabloları kontrol et.belkide elektriksel bir sorun olabilir.malum ki elektrikde bir sorun varsa motorun sapıtması normaldir.yani benim aklıma gelenler bunlar.bir çözüm bulana kadar motoru kullanma bence hem benzine para yetişmez böyle hemde daha da masraf açacak bişeye sebep olmasın.

tamam dediğin gibi yapıp şuan 1 avometre alıyorum . voltajın kaç olması gerektiği yazıyor zaten klavuzda . daha önce elektrik tesisatı yanmış komple sinyallerde falan erime var ecuda sorun yoktur umarım

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------


birader bujileri bir değiştir sonra yeniden bak senin ilk yazdıkların buji ve ateşleme problemi gibi
bujiler değişti aküde bir sorun yok hatta garanti olsun diye bujileri temizledim kararmışlardı yarın yada yarından sonra ne olucağı belli olur

possi
18 Şubat 2013, 15:55
o motorun gözü toprağa bakıyor

Nejat 78
04 Nisan 2013, 22:57
arkadaşım o motor sürekli yakıt çok yakar ve buji patlatmaya başlar 50 km de bir patlar onun nedenide sente ayarı kayık benimde başıma geldi sakın yapmaya kalkma çok iyi dört silindir toplayan ustaların çoğu ayarlayamıyor onlar biraz problemdir.Servisle falanda uğraşma kanuni servisi yapamaz iyi bir usta bul bırak yapar