PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : scooter yaktığı benzin normalmi?



astorojna
10 Ekim 2012, 12:53
sevgili mt dostları daha öncelerdende buna benzer konular açılmış ama hepsi eksi yeni pek bulamadım kusura bakmayın 150cc 4 zamanlı arora scooter var bende 5 aydır kullanıyorum ilk aldığımda 20 tl benzinle 150 km giderken şu anda son 3 haftadır benzin yakışında bi anormallik var sanki benzinin litresi 4,8 aldığım benzin 21 tl motorun gittiği yol 110-115 km sizce bu normalmi normal değilse ne yapıyım
buji yeni
hava filtresi yeni
yağ değiştireli 1000 km oldu
motor ortalama 25000 km de

tr100a
10 Ekim 2012, 13:03
ben 150 cc scooter kullanmadım ama bu zamlardan önce 17 kuruş yaktığını söylüyordu arkadaşlarım zamlardan sonra normal gibi kullanan arkadaşlar daha iyi yorum yaparlar

ilkerabi
10 Ekim 2012, 13:18
Sayılan özellikler haricinde rölantiyi de 1200 civarına düşürdüyseniz, lastik havaları da yerindeyse biraz asabi kullanıyorsunuzdur. Yok değil diyorsanız hava filtiresi horumlarını kontrol edin. Emsal motor kullanıyorum. 15 liraya 115 km falan yaptım en son, yani yuvarlak hesap 100 km de 3.9 litre deyin. Yok önümdeki yavaş gitti, yok arkadan minibüsler geliyor mazot dumanı yemeyelim derken farketmeden de olsa basıyoruz. O zaman da yakıyor adi meret. 40-50 km den fazla basmadan kullansak da 100 km/3.2 lt den aşağı zor.. Bir de yakıt alınan istasyon konusu var, önceleri gülüp geçiyordum ama kontrollu bir şekilde alıp denemekte fayda var..

Uğur
10 Ekim 2012, 13:28
100 Km/ 3.8 litre yakıyor verilere göre.
Diğer bir deyişle 17 kuruş.
Sert kullanıyorsanız rakam normal sayılır.
Kullanıma bağlı olarak 100 km'de 2,8-3,2 lt aralığı idealdir..

varan22
10 Ekim 2012, 13:39
150 cc scooterun son zamlardan sonra 20 tl benzinle 100-110 km yakması bence normal. Bence hiçbir şeyini kurcalamayın. Sadece yapacağın gazı fazla köklememen. Kendi motorum ybr ve 20 tl lik benzinle şu an şehir içi ortalama 150 km yani kilometreye 150 kuruş yakıyor. Senin motor hem 150 cc hem otomatik vites ve bu sonuçlarda gayet normal.

astorojna
10 Ekim 2012, 14:38
arkadaşlar saolun yorumlarınız için yazdığınız yorumlara güvenerek o zaman normal dediğiniz gibi sağını solunu kurcalatmanın bi anlamı yok tekrar teşekkür ederim

ygk
11 Ekim 2012, 14:16
kmde 19 kuruş yakıyor. 110 km gittiğini varsayarak.
100 kmde 3.97 litre yakıt tüketiyorsun.
arkadaşlar nasıl normal diyorsunuz şaşıyorum ? benim tüplü lada kadar yakıyor !
tatlı sert kullanımda motorun hakkı 3.3 tür. ben 150 cc scooterla her duruşta kalkarak bir depoyla 170 kmyi öldürmüyordum deposu 6 litreydi.

arkadaşım hava filtreni temizle bujini değiştir, karbüratör ayarını yaptır. rolanti için 1.2 fazla motor sağlıklıysa 0.9 da durması gerekir 0.9 olarak ayarlattır.
buji yeni diye aldanma fazla yakıyor. esas etken karbüratör ayarıdır. karbüratör ayarını bilen iyi anlayan birine yaptırmaya özen göster. eğer imkanın varsa 125 cc karbüratörü taktırırsan yakıt düşer. çekişte aynı oranda azalır.

astorojna
11 Ekim 2012, 15:28
kmde 19 kuruş yakıyor. 110 km gittiğini varsayarak.
100 kmde 3.97 litre yakıt tüketiyorsun.
arkadaşlar nasıl normal diyorsunuz şaşıyorum ? benim tüplü lada kadar yakıyor !
tatlı sert kullanımda motorun hakkı 3.3 tür. ben 150 cc scooterla her duruşta kalkarak bir depoyla 170 kmyi öldürmüyordum deposu 6 litreydi.

arkadaşım hava filtreni temizle bujini değiştir, karbüratör ayarını yaptır. rolanti için 1.2 fazla motor sağlıklıysa 0.9 da durması gerekir 0.9 olarak ayarlattır.
buji yeni diye aldanma fazla yakıyor. esas etken karbüratör ayarıdır. karbüratör ayarını bilen iyi anlayan birine yaptırmaya özen göster. eğer imkanın varsa 125 cc karbüratörü taktırırsan yakıt düşer. çekişte aynı oranda azalır.
valla usta dediğim gibi önceden 150 km gidiyordum bi anda oldu 110 a düştük bende anlam veremedim ama senin dediğin gibi en son değiştirdiğim bujiden sonra bunlar olmaya başladı olmazsa cumartesi günü değiştireyim bujiyi saol yorumun için

ygk
11 Ekim 2012, 15:29
rica ederim. hava filtreside etkendir daha yoğun bir filrtre aldıysan tekrar hava ayarı ister filtreyi takınca. onada dikkat et çok etkiliyor yakıtı

drtayfun
11 Ekim 2012, 15:46
Scooter'ler çok yakar, hem otomatik vites , hem de otomatik jikle sarfiyatı artırır. Havalar soğudukça daha çok yakar.

ygk
11 Ekim 2012, 20:01
@mterayes26 arkadaşım ben senin yazdığın şeylere karışmıyorum ( depo musluğu olan adama bobin değiştir dediğin günden beri ) seni muhattap bile almıyorum. sende beni alma mümkünse.

supap ayarı 25.000 kmdeki motor içn erken diye düşündüm o yüzden söylemedim, zira hava filtresi ve buji değişmiş ondan sonra yakıt artmış. bu durumda zaten sitede bir tek sen supap ayarı derdin heralde, ya da kayış.... ilk önce bakılması gereken yer bujisi filtresi ve hava ayarı o motorun. zaten supap ayarı yakıtı bu dereece etkilemez, ilk çalışmayı sönme olaylarını ve çekişi etkiler. kayışta sorun varsa zaten arkadaş gitmiyor bağırıyor, ya da titreyerek kalkıyor hızlanamıyor diye şikayetlerde bulunurdu.
yaptığın yorumlar çoğu zaman yerinde olmuyor, aksine yukarıdaki yorumlara da çamur atıyorsun.

benim araba kadaryakıyor, dizel fiesta kadar yakıyor, fiat fiorino kadar yakıyor, cbr250r kadar yakıyor, kymxo xciting250den birazcık daha az yakıyor gibi kıyaslamaların hiçbiri bire bir kıyaslama olmaz.
"bendede o motordan var aynı şartlarda aynı lastiklerle aynı yollarda aynı gazı vererek kullanıyoruz" demediğin sürece yakıtın anormalliğini kesin olarak anlatamazsın.
isterse lpg 1 olsun isterse 5 olsun, 1100 cc bir araç kadar yakıyor, 1400cc dizel kadar yakıyor, 250cc ss kadar yakıyor gibi benzetmeler çok yaktığını söylemek içindir.

ayrıca evet, benim araba da 8000 devir döner o arora scooter da =)

umarım artık forum moderatörleri yukarıdaki üyenin üslubu konusunda birşeyler yapma gereği duyarlar...

Uğur
11 Ekim 2012, 20:19
Ygk'nın dediği gibi 125 cc karbüratörü yakıtı tüketimini düşürür.
Denemenizi tavsiye ederim.
Gerçi benim karbüratör problemliydi, ayar tutmuyordu bu sebepten değiştirmiştim ama sonuç olarak yakıtta tasarruf sağlamıştım.
Hakkaten bu 150 cc çinli scooterlar yakıta acımıyorlar..

K_R_A_L
11 Ekim 2012, 20:57
Hava filitresini sıfırla.Hortumuda bir kontrol et. Gerçek yakıtını görmek istiyorsan fulle deponu 50 - 100 km sabit hızla git( 60 - 70 kmh) sonra tekrar fulle.Belki problem yoktur motorunda agresif kullanmandan kaynaklıdır.

skyytr
11 Ekim 2012, 21:05
Kralin bahsettigi olcum yapabilecegin en dogru olcum depoyu tapa doldurup sonra kullanip tekrar fulleyip hesaplamak .
Bir baska etkende olabilir son zamanlarda kiz arkadasin veya esini artci olarak aliyorsan benzin sarfiyatin degismis olabilir .
Benim basima geldi cunku son zamanlarda esimle gezilerimizin arttigini farkettim bir de ne goreyim motor birazcik fazla yakiyor :)
Yaksin cok fazla yaksa bile en ekonomik arabanin 3/1 benzin harciyoruz scooter lar icin bahsediyorum :)

astorojna
12 Ekim 2012, 09:30
cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar yarın motorcuya gidicem bakalım kısmet olursa filtreyi bujiyi değiştirmekten bi başlayım bakalım umarım etki eder

astorojna
15 Ekim 2012, 00:27
düzeldi bosh marka buji ve hava filtresini değiştirdim bugün uzun yola gittim depoyu fulledim 180 km yol gitti 22 tl lik benzinle litre fiyatı 4.90 dahada az biraz benzin var :)

ygk
15 Ekim 2012, 20:02
şu an normal yakıyor. güle güle kullan

astorojna
15 Ekim 2012, 20:05
şu an normal yakıyor. güle güle kullan
teşekkür ederim kardeşim saol

mterayes26
22 Ekim 2012, 15:49
@ygk sorun depo musluğu olabilir , tekleyen motor ateşlemedende tekler onun için bobini kontrol demişimdir
zaten muhatap olmaya ne kapasiten ne tahsilin ne de çapin yeter

canının sıkıldığı herşeye subab diyorsun subab ayarı sıcakken Benzin kokusu egzosttan birde motorda güç düşüşu olmadan yapılmaz zaten
evet scooterin yakıtı buji filtre ve kayışa bağlıdır . Ordan burdan toplama bilgileri ezberle kopyala yapıştırla bu işler olmuyor

saçma sapan yerlerde arıza arıyorsun saçma sapan örnekler hadi uza yaa

ygk
22 Ekim 2012, 17:48
@ygk sorun depo musluğu olabilir , tekleyen motor ateşlemedende tekler onun için bobini kontrol demişimdir
zaten muhatap olmaya ne kapasiten ne tahsilin ne de çapin yeter

canının sıkıldığı herşeye subab diyorsun subab ayarı sıcakken Benzin kokusu egzosttan birde motorda güç düşüşu olmadan yapılmaz zaten
evet scooterin yakıtı buji filtre ve kayışa bağlıdır . Ordan burdan toplama bilgileri ezberle kopyala yapıştırla bu işler olmuyor

saçma sapan yerlerde arıza arıyorsun saçma sapan örnekler hadi uza yaa

sen orada bana "saçmalama istersen başıma geldi boş konuşmuyorum" demiştin, sonra sorun benim dediğim çıkmıştı.benim buna bir lafım yok zaten istersen git ön far ampülünü değiştir de tekleyen motora, direk beni muhattap alma, alacaksanda ifadelerini üslubunu düzgün kullan. hadi uzaa ya nedir ? senin seviyen ne bilmiyorum ama karşında ne ilkokul arkadaşın var ne hapishane kaçağı.sokak ağzını önüne gelen herkese kullanmaman senin kendi yararındır.

ben yukarıdaki mesajda herşeye supap ayarı demeyin supap ayarı yakıtı bu derece etkilemez demiştim; sen bana canımın sıkıldığı herşeye supap diyorsun diye çıkışıyorsun. vallahi Eraycım kimin kapasitesinin ne olduğu, kimin okuduğunu ne kadar anladığı ortada.

bak konu ortada cevap yazdığımız konu başından sonuna kadar oku bir senin verdiğin tavsiyeleri birde benim verdiğim tavsiyeleri listele. sonra arkadaş çözümünü de yazmış o mesajıda oku karşılaştır hangimiz yerinde şeyleri öneriyoruz hangimiz tersi.
yazdığın konuların hiçbiri yerinde olmuyor. sırf post için yazıyorsun. eleman sigortadan olabilir mi diyor sen o zaman aç bak sigortayı arkadaşım yazıyorsun. konunun birinde arkadaşım önce sorunu çöz sonra gel bize söyle yazmıştın. adam sorunu çözebilse zaten yazmaz.
supap ayarını yapmak için güç düşüşünü beklemeye de gerek yok benzin kokusunu beklemeyede. motor çalışırken zorlanıyorsa çalıştığında tık tık ses sayıyorsa supap zamanı gelmiş demektir.
scooterin yakıtı buji filte hava ayarı ve varyatöre bağlıdır. kayış çok küçük bir etkendir. kayış yıprandığında varyatör kayışı koparır. yıpranmamışsa da görevini yerine getirir. çok kalın ya da çok sert kayış koyarsan bu yakıtı etkiler sadece kayış varyatöre alışana kadar buda geçiçi bir durumdur.
kayışın karşılığı aktarması zincirli olan motorlarda zincirdir. neden vitesli motorlar çok yakıyor dediğinde zincirini değiştir demiyorsun ?
tekrar söylüyorum senin yaptığın yorumların çoğu; çoğu zaman yerinde olmuyor.
umarım artık farkına varırsın ve insanları yanlış yönlendirmekten vazgeçersin. bilmediğin konulara olabilecek şeyleri değilde kesin emin olduğun konuya sorunu yazmayı denersin...

K_R_A_L
22 Ekim 2012, 18:19
Hava ayarından kasıt sünger takozların yerimidir yoksa başka bir şekildemi.Benim takozlarım sağ ve sol uçlarda ortadaki yer hava girişi olarak duruyor.

Aslında kayış kötü olursa CVT kaçırma yapar yakıtı aşırı etkilermi onu bilemiyecem.Yani yakıt deyince sabit birşey yokki her ihtimal var agresif kullanma hava filitresi balataların sıkı olması hatta depo kapağı tam kapanmıyordur benzin uçar fazla yaktı deriz.

Birde yazışmaları hakaret ederek değilde tartışma olarak yapın birşeyler öğrenelim.

astorojna
22 Ekim 2012, 18:49
sen orada bana "saçmalama istersen başıma geldi boş konuşmuyorum" demiştin, sonra sorun benim dediğim çıkmıştı.benim buna bir lafım yok zaten istersen git ön far ampülünü değiştir de tekleyen motora, direk beni muhattap alma, alacaksanda ifadelerini üslubunu düzgün kullan. hadi uzaa ya nedir ? senin seviyen ne bilmiyorum ama karşında ne ilkokul arkadaşın var ne hapishane kaçağı.sokak ağzını önüne gelen herkese kullanmaman senin kendi yararındır.

ben yukarıdaki mesajda herşeye supap ayarı demeyin supap ayarı yakıtı bu derece etkilemez demiştim; sen bana canımın sıkıldığı herşeye supap diyorsun diye çıkışıyorsun. vallahi Eraycım kimin kapasitesinin ne olduğu, kimin okuduğunu ne kadar anladığı ortada.

bak konu ortada cevap yazdığımız konu başından sonuna kadar oku bir senin verdiğin tavsiyeleri birde benim verdiğim tavsiyeleri listele. sonra arkadaş çözümünü de yazmış o mesajıda oku karşılaştır hangimiz yerinde şeyleri öneriyoruz hangimiz tersi.
yazdığın konuların hiçbiri yerinde olmuyor. sırf post için yazıyorsun. eleman sigortadan olabilir mi diyor sen o zaman aç bak sigortayı arkadaşım yazıyorsun. konunun birinde arkadaşım önce sorunu çöz sonra gel bize söyle yazmıştın. adam sorunu çözebilse zaten yazmaz.
supap ayarını yapmak için güç düşüşünü beklemeye de gerek yok benzin kokusunu beklemeyede. motor çalışırken zorlanıyorsa çalıştığında tık tık ses sayıyorsa supap zamanı gelmiş demektir.
scooterin yakıtı buji filte hava ayarı ve varyatöre bağlıdır. kayış çok küçük bir etkendir. kayış yıprandığında varyatör kayışı koparır. yıpranmamışsa da görevini yerine getirir. çok kalın ya da çok sert kayış koyarsan bu yakıtı etkiler sadece kayış varyatöre alışana kadar buda geçiçi bir durumdur.
kayışın karşılığı aktarması zincirli olan motorlarda zincirdir. neden vitesli motorlar çok yakıyor dediğinde zincirini değiştir demiyorsun ?
tekrar söylüyorum senin yaptığın yorumların çoğu; çoğu zaman yerinde olmuyor.
umarım artık farkına varırsın ve insanları yanlış yönlendirmekten vazgeçersin. bilmediğin konulara olabilecek şeyleri değilde kesin emin olduğun konuya sorunu yazmayı denersin...
vallahi konuyu açtığıma üzüldüm arkadaşlar tartışmaya gerek yok boşverin şimdi benim yüzümden oldu diye suçlandım

ygk
22 Ekim 2012, 19:09
Hava ayarından kasıt sünger takozların yerimidir yoksa başka bir şekildemi.Benim takozlarım sağ ve sol uçlarda ortadaki yer hava girişi olarak duruyor.

Aslında kayış kötü olursa CVT kaçırma yapar yakıtı aşırı etkilermi onu bilemiyecem.Yani yakıt deyince sabit birşey yokki her ihtimal var agresif kullanma hava filitresi balataların sıkı olması hatta depo kapağı tam kapanmıyordur benzin uçar fazla yaktı deriz.

Birde yazışmaları hakaret ederek değilde tartışma olarak yapın birşeyler öğrenelim.

ben elimden geldiğince saygılı olmaya çalışıyorum sanmıyorum ki bu sitede biri çıkıp sen bana karşı sert üslup kullansın desin hep karşılık vermişimdir.
hava ayarından kasıt o değil senin anlattığın hava filtresi; benim anlattığım hava ayarı karbüratrdeki önemli 2 ayar vidasından biridir. biri rolantiyi sabit tutmaya yarar ( burada supaplar etkili olur işte ) ikinciside benzinin yanında motorun çektiği havayı ayarlar. motor çok hava çekerse benzin az geleceğinden güçten düşer haliyle fazla yakar. az hava alırsa benzin tam yanmayacağından yanmayan benzin atık olarak gider egsoz kokar siyah duman atmalar başlar.

kayış çok kötüyse motor yükteyken bir kere kaçırdımı kalkamaz. zaten kaçırmaya başladığı anda kayış yıpranır ve bir süre sonra kopar. kayışın yakıta çok büyük bir etkisi yoktur. sürekli olarak kayış kaçırıyorsa zaten motor hızlanamayacağından kayışında yeni değişmiş olacağından suçlanacak motor organı kabak gibi ortadadır ve değişir. önceden sağlam olan kayış ise zamanla yıpranıp kaçırmalar yaparak yakıtı bu denli etkilemez; çünkü sert yüzeyi yıpranıp kabaklaşamadan önce süne gerile süne gerile yıpranır ve kopar.

balataarın sıkı olması da geçici bir durumdur çok ısınacağından hemen aşınır ve gevşer. ben her zaman ayarlarken biraz sıkı ayarlarım arka balatamı ki zaten aşınıp dümdüz olsun her iki tarafı sonra düzene bitsin diye. en fazla 100km kasar sonra bırakır arka tekeri çokta düzenli tutmaya başlar.

yine de bir motorun niye yaktığını niye gitmediğini vb. söyleyebilmek için motorun yanında olmamız gerekir. bizim burada yaptığımız yorumlar hep teorik ve hiçbirinin %100 tutma ihtimali yok. ben gördüğüm herşeyi değerlendiriyorum. bu konuda buji değişti hava filtresi değişti yakıt arttı denmişti ona uygun yorumlar yaptırk.
başka bir konuda egsoz değişir adam yakıt artar mesala. bunu yaparken kesinlikle ondan kaynaklanmadığını düşündüğümüz a sorununu başkası önerip çözüm aratabilir. buna saygı duymamız gerekir zaten tüm site olarak ve düzeltmemiz gerekir.
ancak bunu "ulan hay sanada arabana da uza ya" gibi terimlerle yapmak ne ahlaka ne adamlığa yakışıyor.

tüm forum motosiklet kullananların türkiye de ayrı bir ırk olarak görülüp dışlandığını savunuyor ama bizim kendi içimizde birbirimize yaklaşımımız bile insanca değil. malesef aşamıyoruz.
bu site gerek konu açımında gerek yazılan cevaplarda gerek üye alımında daha seçici olmalı.

K_R_A_L
22 Ekim 2012, 19:46
Benim dediğim o değil işde.Hava filitresi kutusunda 3 tane delik var filitreden hariç.Burdan giren hava filitresine ordan karbüratöre gidiyor.

O üç delikten ikisi sünger takozla kapalı,oda yakıtı etkiliyormuş Motorinn zamanında bu konudan bahsemişti ayrıntı alamamıştık.

ygk
22 Ekim 2012, 19:49
3 deliğin hepsi aynı manifoldla karbüratöe gidiyor. yapı gereği o şkeilde muhafaza yapmışlar. bendede rs vardı önceden biliyorum anlattığın şeyi; sonuç olarak sen orayı bomboşta bıraksan çok kalın süngerde yapsan asıl önemli olan motora giren hava miktarı onuda karbüratör hava ayarı ile kontrol ediyoruz.

K_R_A_L
22 Ekim 2012, 20:14
Orayı 3 sünger yaparsan o karbüratöre hava girmez.Üçünüde boş bırakırsan fazla girer :)Dolayısıyla karbüratörden sabaha kadar ayar yap tutturamazsın.

Sağ ve soldaki delikler büyük ortadaki delik küçük.Benim anladığım ortayı kapatim,sağ veya soldan 1 delik açık bırakıp karbüratörden ayar yapayim.

Peki karbüratörden yaptığım ayarı nasıl anlıcam,devir yükselip düşecekmi yoksa deneme yanılmaylamı buluruz.

ygk
22 Ekim 2012, 21:06
hiç alakası yok anlattığınla. şimdi oradaki deliklerden biri bile boş kalırsa süngerin bir anlamı kalmaz çünkü süngerin görevi giren havadaki tozları tutmaktır. motorun vakumu gayet kuvvetli, elektrikli süpürge kadar var. sünger kalında olsa ihtiyacı olan havayı çekecektir. zaten şu an satılan hava filtreleride orjinali gibi 3 tane değil, tamamını kapatıyor sünger ile. kalın yerine icne tercih edersen motor daha rahat çalışır ama açık hava filtresi yapma. o zaman silindir içi toz çeker zımparalar.

ayarıda şu şekilde oluyor ( ustalık gerektirir ynlış ayar tamirci kapısı açar haberin olsun); motoru iyice ısıttıktan sonra yapacaksın. spğukken yapma ayar tutmaz iyice ısındığına emin ol. iyice ısındıktan sonra söndürme çünkü scooter lar ilk çalışma da sıcakta olsa jikle açar. arka sephaya al arka teker boşta kalsın, rolantiyi baya yükselt. gösstergeden bak3bin deviri bul. sessiz bir ortam olsun motorun sesini rahat duy. daha sonra hava ayar vidasını sıkmaya başla. optimum noktası vardır o noktada rolanti en yüksek olur. atıyorum hava ayarı olması gereken yerde ise ayar vidasını sıkarsan anında devir 2800lere düşer. yükseltirsende aynı şekilde. ;

değilse hava ayarını sıktıkça ya da gevşettikçe rolanti artacak. rolantinin en yüksek olduğu konumda hava ayar vidasını sabit bırak; daha sonra rolantiyi 0.9a indir. ayar bu kadar. ancak dediğim gibi iyi bir kulak alışkanlığı ve ustalık gerektirir ayarı bozup tutturamama ihtimalin ilk zamanlarda yüksek.