PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İngilizce Bilen Arkadaşlarımız FI Code Dökümanı ?



Sayfa : [1] 2

sysroot
07 Ekim 2012, 01:07
Yabancı ZX6R forumunda soru sordum arıza ışığı yanınca kodu nasıl buluruz diye cvp olarak döküman gönderdiler.

http://zx6r.com/guides/12417-how-pull-fi-codes.html

Bu adresteki dökümanın tamamını çevireblecek arkadaşımız varmı rica etsem..

Benim anladığım iki şekilde yapılıyor.Sarı kabloyu eksi kutba veriyor fakat orada birkaç kabloda arada bir yerlere gidiyor tam anlayamadım.O bahsedilen sarı kabloyu biliyorum zaten sarı kablo çıkıyor ona bir beyaz kablo falan bağlamşlar sanırım birde siyah ince bi kablo var onlar nereye gidiyor lambanın yanıp sönmesine göre nasıl sayıcaz hiç bilmiyorum , bir arkadaşımız bu işlemi ilkokul çocuğuna anlatır gibi anlatabilirmi zaten o sarı kablo ön koltuğun hemen altında oraya kadar problem yok zaten Devamını nasıl yapıcaz yardım edermisiniz...

Slayerrr
07 Ekim 2012, 01:59
Başka kablolarla işin yok sadece sarı kablo işini görüyor. Sarı kabloyu akünün eksi kutbuna bağlayıp kontağı açıyorsun. Kontağı açtığın anda eğer bir arıza varsa göstergedeki FI lambası yanıp sönmeye başlıyor. Lambanın uzun yanması rakam olarak 10, kısa yanması 1'e tekabül ediyor. Mesela iki kere uzun üç kere kısa yanarsa (10+10+1+1+1=23) 23 numaralı hata kodu demek oluyor. Bu da aynı linkte verilen tabloya göre egzantrik pozisyon sensörü hatası demek oluyor.

Shrieker
07 Ekim 2012, 02:38
Anladığım kadarıyla Slayerrr arkadaşımızın anlattığı doğru. Yalnız o başlıktaki bir kullanıcı orada atılan hata kodu listesinin 05/06 model için olduğunu yazmış. Sizin motorunuz kaç model ? Başka bir kullanıcı da bu yöntemin 07 ve daha yeni modellerde çalışmadığını yazmış.

Jubaa
07 Ekim 2012, 04:16
Dostum, o sari kablonun ucuna kiskacli bi kablo bagla.
Eline kagit kalem al.
Sari kablonun kiskacini(yani ucuna ekledigin kablonun), akunun eksi kutubuna bagla.
Kontagi ac.
Sana FI isigi normal hatada veridigi isigi vericek.
Bu 600RRda da ayni, uzun 10, kisa 1 demek rakamla.
Yani iki uzun ve bir kisa 21 yapiyor.
Ilk basta cikan isigi iyi yakala, ortadan girersen baska bisey var zannedebilirsin.
Konuyu acan vatandasin verdigi liste 05\06 icinmis, ama eleman 2003 modelde yapmis.
Eleman yanlislikla 05\06 icin olan listeyi eklemis.
Senin motor 2004 diye biliyorum onun listesini bul internetten.
Kontagi acinca kagida yaz u,k,k diye mesela hizlica, sonra kontrol et.

Merak ettigim olay, motor daha once FI hatasi verdi mi?
Bu yontem sadece o anda motorda olan agrizalari cikaricaktir.
Motorun o ana kadar olan butun agrizalarini cikarmak icin, o sari kabloyu eksi kutubuna 2 saniye icinde 5 defa degdirmen ve 5inci defadan sonra takili birakman gerek.
Bu sana o ana kadar olmus butun agrizalari, numara buyukluk sirasina gore vericek.
Dikkat et tarih sirasina gore degil numara sirasina gore vericek.

sysroot
08 Ekim 2012, 09:43
Dostum, o sari kablonun ucuna kiskacli bi kablo bagla.
Eline kagit kalem al.
Sari kablonun kiskacini(yani ucuna ekledigin kablonun), akunun eksi kutubuna bagla.
Kontagi ac.
Sana FI isigi normal hatada veridigi isigi vericek.
Bu 600RRda da ayni, uzun 10, kisa 1 demek rakamla.
Yani iki uzun ve bir kisa 21 yapiyor.
Ilk basta cikan isigi iyi yakala, ortadan girersen baska bisey var zannedebilirsin.
Konuyu acan vatandasin verdigi liste 05\06 icinmis, ama eleman 2003 modelde yapmis.
Eleman yanlislikla 05\06 icin olan listeyi eklemis.
Senin motor 2004 diye biliyorum onun listesini bul internetten.
Kontagi acinca kagida yaz u,k,k diye mesela hizlica, sonra kontrol et.

Merak ettigim olay, motor daha once FI hatasi verdi mi?
Bu yontem sadece o anda motorda olan agrizalari cikaricaktir.
Motorun o ana kadar olan butun agrizalarini cikarmak icin, o sari kabloyu eksi kutubuna 2 saniye icinde 5 defa degdirmen ve 5inci defadan sonra takili birakman gerek.
Bu sana o ana kadar olmus butun agrizalari, numara buyukluk sirasina gore vericek.
Dikkat et tarih sirasina gore degil numara sirasina gore vericek.

Cevaplarınız için çok teşekkürler , hocam dediğiniz gibi motorum 2004 model.Daha önce arıza ışığı vermişti.
Şuandada gaz kesme sıkıntısı var sadece deviri 8bine getirince gaz kesiyor ve arıza ışığı yanıyor , yani normalde açar açmaz bir arıza ışığı yanmıyor.Bunuda belirteyim dedim.Bu yüzden arıza kodunu öğrenmek istiyorum.Arıza devam ediyor.Benim bu işlemden sonuç almam için ; motorun devrini 8bine falan getirtip o ışığı yaktırmama gerek yok değil mi ? Motorda bu olay dışında şuan bir arıza ışığı yanmıyor dediğim gibi sadece gaz kestiğinde bu ışık yanıyor bizde aylardır bunu araştırıyoruz artık boşa kürek çekmeyip arıza kodunu öğrenmem gerek yoksa ta Konya ya gidip cihaza sokmak zorunda kalıcam.

Şimdi ikinci yöntemimi kullanmalıyım yani arızaların tamamınamı baklamalıyım , arızaların tamamını çıkarmak için uygulucaımız sizin anlattığınız ikinci yöntemde ge ne sayarakmı buluyoruz yoksa kod falan gelirmi ekrana , zaten başka bir arıza olmadığı için tek bir sebepten ışık yandığı için ilk yöntemi uygulamam yeterlimi kafam karıştı açıkçası cevabınızı bekliyorum.

2004ünde listesini bulurum evde var sanırım manual kitapçığında yazıyordu pdf olarak.Şimdi hangi yöntemi kullanacağımı anlamadım birde ikinci yöntemi kullanacaksak numara sırasına göre vericek dediniz neyi vericek yanıp sönme olayımı olucak yoksa birinci yöntemden farklımı bu kusura bakmayın çok soru sordum :)

Shrieker
10 Ekim 2012, 05:14
Birinci yöntem "dealer mode 1" ( bayi modu 1) 2. yöntem içinse "dealer mode 2" (bayi modu 2) demişler. Önce ilk yöntemi deneyin. Motorun mevcut FI kodlarını gösterecek o. Birden fazla varsa küçükten büyüğe doğru gösterecek. Yani birden fazla kod gösterebilir. Kıskaç kullanmak yerine bu işi iki kişi de yapabilirsiniz. Bir kişi sarı kabloyu akünün eksi kutbuna değdirir, 2. kişi de göstergede yanan ışığın kaç kere yandığını kaydeder kağıda. Ekrana kod gelmeyecek, 1. bayi moduna girdiğiniz zaman FI ışığı yanıp sönmeye başlayacak (yukarda arkadaşlar yazdılar ya hani:)). Bir uzun yanma sönme (kırpma diyelim) 10 sayısına, bir kısa kırpma ise 1 sayısına eşit. Yani, kııııııııııııııııııııııııııırp kııııııııııııııııııııııııııırp kırp kırp kırp kırp şeklinde bir sıralama görürseniz, bu 24 (2 uzun, 4 kısa kırpma) sayısına denk gelir. Bu da sizin verdiğiniz örnekte (aşağıya aldım) "hız sensörü arızası"na denk geliyor. Motorunuzdaki arıza kodunu böyle bulacaksınız.

http://i27.photobucket.com/albums/c165/nosaj4268/DFIcodes.png


Yazıdığınız cevaptan arkadaşların attığı mesajları tam olarak anlamadığınız intibası oluştu bende. O yüzden madde madde yardımcı olmaya çalışayım:

1- Elimize kağıt kalem alıyoruz önce.

2- Kontağı açıp(ON'a getirip) normal başlangıç prosedürünün bitmesini bekliyoruz. Motoru çalıştırmıyoruz. Sadece kontağı açıp bekliyoruz o kadar.

3- Sarı kabloyu akünün eksi kutubuna bağlıyoruz. Örnek verdiğiniz başlıktaki arkadaş bir çeşit eklenti kullanarak sarı kabloyu akünün eksi kutup başına klipslemiş, bunu yapmasının sebebi elleri boş kalsın ki ekranda yanan kırmızı ışığı takip edip not alabilsin. Yoksa siyah kablo falan yok işin içinde. Yukarda da yazdığım gibi klips/kıskaç/mandal kullanmak yerine bu işi iki kişi yapabilirsiniz - 1. kişi sarı kabloyu eksi kutup başına basılı tutar, 2. kişi de ekrana bakarak ışığın kaç kere/nasıl kırptığını not alır. Kabloyu aküye değdiren arkadaş eldiven falan kullansa iyi olabilir, çarpılma falan olmasın diye (gerçi motosiklet aküsü kaç volt/amperdir, adam çarpar mı bilmiyorum).

4- İlk 3 işlem tamamsa, göstergedeki FI ışığı yanıp sönmeye (kırpmaya:)) başlayacak. Siz de kaç kere uzun, kaç kere kısa yandı kağıda yazacaksınız. Onu da az yukarda anlatmaya çalıştım dilim döndüğünce.

Birden fazla gösterilecek kod varsa, büyük ihtimalle (büyük ihtimalle diyorum çünkü doğrudan tecrübem yok, okuduklarımdan çıkarımımı aktarıyorum sadece) kısa kırpma bitip, uzun kırpma başladığında bu yeni bir kodun başladığı anlamına gelecek. Yani 4. maddedeki kağıda kayıt işlemini yaptınız ve şöyle bir sıralama çıktı diyelim : kııııııııııııııııııııııııııırp kırp kııııııııııııııııııııııııııırp kııııııııııııııııııııııııııırp kırp kııııııııııııııııııııııııııırp kııııııııııııııııııııııııııırp kırp kırp kırp kırp
Bu durumda gösterilen kodlar sırasıyla; 11, 21 ve 24 olmuş olur. Dikkatinizi çekerim verilen örnekte kodlar küçükten büyüğe doğru sıralandı. Buna aykırı bir sıralama olursa bir yanlışlık yaptınız demektir :cat: Bütün kodların gösterimi bittiğinde başa dönüp tekrarlayacak. Yani kağıttaki kaydınızda şöyle birşeyle karşılaşmanız olası, kafanız karışmasın: uzun kısa uzun uzun kısa uzun uzun kısa kısa kısa kısa uzun kısa uzun uzun kısa uzun uzun kısa kısa kısa kısa uzun kısa uzun uzun kısa uzun uzun kısa kısa kısa kısa uzun kısa uzun uzun kısa uzun uzun kısa kısa kısa kısa uzun kısa uzun uzun kısa uzun uzun kısa kısa kısa kısa. 11,21 ve 24 sürekli tekrar ediyor yani.

İnşallah halldersiniz, haberleri bekliyoruz.

Not: Yanlış bişey yazdıysam lütfen düzeltin arkadaşlar.

sysroot
10 Ekim 2012, 13:31
Allah razı olsun size ve diğer arkadaşlara.Şimdi tam anlamıyla anladım , müsait bir zamanımda deneyip size bilgi vericem :) İnşallah bu yle öntem benim motorumda (zx6r 2004) çalışır.2003 ve 2005te çalışmış muhtemelen benimkindede çalışır.

Jubaa
11 Ekim 2012, 01:10
Sysroot ozel mesaji simdi gordum, ama zaten Shrieker guzelce cevaplmis.

Shrieker in yaptigi aciklamada 4. basamkta eklemek istedigim bisey var.
Butun kodlar arka arkaya geldiginde her kod arasinda belirli bi zaman veriyor, yani butun kodlari arka arkaya takir takir cikarmiyor.
Bu araligi gordugun anda bil ki baska bi koda geciyor.
Yani benim 600RR da boyle, seninki de tahminimce aynidir.

Sysroot madem motor tek kod veriyor yolda giderken bakabilirim diyorsan yolda bak kod neymis.

Senin motorda FI check denilen dalga yok mu?
Hani kontagi cevirip acil elektrik kesme dugmesini acip kapadiginda FI isigi bi soner, ondan sonra motorda herhangi bi sikinti yoksa geri yanar.
Motorla gazla hata verdigi anda saga cek, kontagi kapama ama, kirmizi dugmeden motoru kapat sonra kirmizi dugmeyi tekrar acik konuma getir.
O zaman sana FI isigi hata kodunu verir.

sysroot
11 Ekim 2012, 15:50
Sysroot ozel mesaji simdi gordum, ama zaten Shrieker guzelce cevaplmis.

Shrieker in yaptigi aciklamada 4. basamkta eklemek istedigim bisey var.
Butun kodlar arka arkaya geldiginde her kod arasinda belirli bi zaman veriyor, yani butun kodlari arka arkaya takir takir cikarmiyor.
Bu araligi gordugun anda bil ki baska bi koda geciyor.
Yani benim 600RR da boyle, seninki de tahminimce aynidir.

Sysroot madem motor tek kod veriyor yolda giderken bakabilirim diyorsan yolda bak kod neymis.

Senin motorda FI check denilen dalga yok mu?
Hani kontagi cevirip acil elektrik kesme dugmesini acip kapadiginda FI isigi bi soner, ondan sonra motorda herhangi bi sikinti yoksa geri yanar.
Motorla gazla hata verdigi anda saga cek, kontagi kapama ama, kirmizi dugmeden motoru kapat sonra kirmizi dugmeyi tekrar acik konuma getir.
O zaman sana FI isigi hata kodunu verir.

Hocam galiba dediğiniz olay benim motorumda yok , tahminim dediğiniz olayı tesadüfde olsa yapmışımdır ama hata verdirip dediğiniz gibi yapim belki vardır ben farkında varmamışımdır , kontağı açtığım zaman zaten check ediyor önce fakat sizin dediğinz gibi hiç denememiştim birde öyle denerim.Daha birşey yapmadım , yapınca kesinlikle bilgilendirecem hepinizi.

Gazlamamada gerek yok boştada biraz sıkıştırınca veriyor o hatayı ancak gazı salar salmaz arıza ışığı sönüyor doğal olarak.
Boşta çalıştırırım , yavaş yavaş 9bin devire getirince zaten yanıyor ışık , gazı salıncada sönüyor.Gazı salarım kırmızı düğmeden kaparım.Ondan sonra tekrar kırmızı düğmeye basar arıza kodu veriyormu bakarım.

Önce bu dediğinizi yapıcam olmassa asıl konumuzdaki dealer 1 mod ve dealer 2 mod'u denicem.
Tekrar teşekkürler.

sysroot
24 Ekim 2012, 22:43
Tekrar merhabalar;
Bayram öncesi gene moralim bozuldu arızamızın 3. ayını geçerken son hızla arıza devam ediyor.Motor yaksan yakılmıyor , binsen adamı deli ediyor , satsan satılmıyor.

Üstadlar hepinizin dediğine benzer bir şekilde arıza kodunu aldım ; Arıza Kodumuz 51
Servis Manualinde bunun açıklamaları ve benim ne yaptığımıda aşağıda paylaşıyorum;
-------------------------------------------------------------------------------
"Service code 51 ; Stick (Ignition) coil #1 malfunction, wiring open or short."
-------------------------------------------------------------------------------
|
-------------------------------------------------------------------------------
Stick Coil,#1 (Ignition Coil)* The ignition coil primary winding must send signals (output voltage) continuously to the ECU.

If the ignition primary winding #1 has failures (no signal, wiring short or open), the ECU shuts off the injector #1 to stop fuel to the cylinder #1,though the engine keeps running.
-------------------------------------------------------------------------------

Evet arkadaşlar iki ayrı açıklamada , 1. buji piposunda sıkıntı olduğunu söylüyor ama tam anlayamadım.
İstanbul Zmoto'yu aradım 1. buji piposu(ateşleme bobini) değişmesi gerekiyor dediler bende 100 lira verdim orjinal çıkma aldım ve 1. bobini değiştirdim motorda hiçbir değişiklik yok.Sonra tekrar motorun arıza kodunu okudum gene 51 veriyor yani aynı yer.

Ne yapmam gerekiyor kafayı yedim zatende artık sinirden güler oldum.Pipoya gelen kabloda öyle ezilme falan birşey göremedim beynemi bakmamız lazım nereye bakıcaz ne yapıcaz yardım edin arkadaşlkar.Motorum hala tekliyor.

Shrieker
25 Ekim 2012, 18:52
Kodun doğru olduğunu varsayarak konuşuyorum; mekanik/elektrik bilgisi yönünden beni fazlasıyla aşıyor durumunuz. Aslında motor tekliyor diyorsunuz, hata kodunun açıklamasında da "1 no'lu ateşleme bobini primer sargısı ECU'ya devamlı sinyal göndermeli, eğer 1 nol'u ateşleme bobini primer sargısında arıza varsa (sinyal olmaması, kablonun açılmış veya kısa devre yapmış olması) ECU 1 no'lu enjektörü kapatarak 1. silindire yakıt akışını durdurur, ancak motor çalışmaya devam eder" yazıyor. Diğer 3 silindir çalışıp birincisi çalışmassa motorun teklemesi normal sanırım, en azından aldığınız hata koduyla tarif ettiğiniz sıkıntı (tekleme) tutarlı görünüyor. Diğer arkadaşlar daha fazla yardımcı olabilir umarım. Bir de 'dealer mode 2'yi deneyin, bakalım oradan da motorun teklemesine sebebiyet verecek başka hata kodları çıkacak mı.

Slayerrr
26 Ekim 2012, 00:29
1 numaralı ateşleme bobininde sorun olduğu kesin. Değiştirdiğin bobinin 1. olduğuna emin misin? Yani 1.'yi değiştirdiğini düşünürken 4.'yü değiştirmiş olabilir misin? Eğer doğru bobini değiştirdiğine eminsen bobinden bujiye ve ECU(beyin)'den bobine giden kabloları kontrol etmen gerekecek. Taktığın bobin sağlamsa -ki yeni almışsın- sorun bu kablolardan birisinde.

sysroot
26 Ekim 2012, 03:10
Üstadlar 1 numaralı ateşleme bobinini değiştirdim , hatta dediğiniz gibi acaba 4. sıradakinimi değiştirdim diye emin olmak için hem 1.bobini yenisiyle , hemde 4. bobini yenisiyle değiştirip ayrı ayrı denedim yani aldığım bobini önce 1ye takıp denedim sonra 4.ye takıp denedim.Problem genede düzelmedi tabiki.
Zaten buji başlığı ile ateşleme bobini buji piposunun içinde yer alıyor , aynı parça içindeler yani.Dolayısıyla buji piposuna beyinden gelen kabloyu kontrol etmem gerekecek.Fakat şunu anlamadım ; kablonun tamamına değilde çok az bir kısmına baktım hiç ezik biryer var gibi gözükmüyor fakat bayramdan sonra tekrar bakıcam.Peki şunuda sorayım ; beyinde bir problem olabilirmi ? Yani beyin bobine düşük voltaj yolluyor olabilirmi ; ama düşük yollasa neden sadece 8.bin devirde oluyor bu olay bi anlam veremedim.

Ama muhtemelen bu arıza oluştuğunda 1 silindir yakıt akışını kesiyor.

Birde şunu anlamadım ;

"1 no'lu ateşleme bobini primer sargısı ECU'ya devamlı sinyal göndermeli, eğer 1 nol'u ateşleme bobini primer sargısında arıza varsa (sinyal olmaması, kablonun açılmış veya kısa devre yapmış olması) ECU 1 no'lu enjektörü kapatarak 1. silindire yakıt akışını durdurur, "

çeviri yapmış Shrieker üstad. Şimdi bobinin primer sargısı Ecuya sürekli sinyal gönderebilmesi için ; ya bobin sağlam olacak yada bobin ile ecu arasındaki kablo tesisatı sağlam olacak değilmi hocam ? Burada neden "bobin ile ecu arasından" bahsetmemiş sadece bobinin kendisinden bahsetmiş yada bizmi farklı yorumladık tam anlayamadım.3. bir ihtimalde bobinde tesisatta sağlam , beyin arızalı acaba bu olabilirmi ?

Karışık sorular yorumlar getirdim inanın o kadar merak ediyorumki şu arızayı yılan hikayesi oldu valla.
Shrieker ve Slayerrr üstadlar gerçekten çok yardımcı oluyorsunuz sayenizde bir sürü şey öğrendim en azından şu arıza kodunu bulmakla (beyin yalan söylemiyorsa) büyük yol katettik kimse bobinleri incelememişti.

Slayerrr
26 Ekim 2012, 03:38
Şimdi sistem şöyle işliyor; beyin bobine sinyal gönderiyor, bobin ateşlemeyi yapıyor ve beyin bobinin ateşlemeyi yapıp yapmadığını bobinin çıkış voltajını ölçerek kontrol ediyor. Eğer ateşleme yapılmadıysa o silindire giden benzini kesiyor. Yani bobin ile beyin arasındaki bağlantılarda sorun olabilir. Çok yüksek ihtimalle sorun bundan kaynaklanıyor, beyinde arıza olabilir ama düşük bir ihtimal diye düşünüyorum.

sysroot
26 Ekim 2012, 20:14
Hocam pek umudum yok ama , bugün yurtdışından bobine gelen kablo setini sipariş ettim.Bakalım 2 haftaya gelir , bide öyle deneyecem.Sizi bilgilendiririm.

sysroot
30 Ekim 2012, 13:26
Üstadlar araştırmalarıma devam ediyorum bobine gelen kablo setini zaten sipariş etmiştim , geldiği zaman ilgilenicem onunla.
Ondan önce yabancı forumlarda araştırmalarıma devam ediyorum , gene bobin arızası alan ve benim gibi zaman zaman 3 silindirle takılan arkadaşlarımız birşeyler yazmış.
Yanlış anlamadıysam ; ecu den çıkan ve ilgili bobine giden teldenmi bahsediyor neyden bahsediyor anlamadım o arızalıymış kendi yeni tel eklemiş ve düzelmiş gibi birşeyler yazıyor.

Mesajın Orjinali bu ;


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My bike began stuttering and cutting out last week. It sounded like a V-twin and felt as if I had 75% power. I figured it was a faulty fuel pump. After getting home I restarted the bike and got an F1 light...Code 54 (#4 stick coil).

- Gas was good.
- Plugs were good.
- Unplugged PCV and plugged in stock FI plugs.
- I swapped #3 & #4 coil sticks and I still got Code 54.
- Just to be sure, I checked winding resistance on all coils, and they were good.

Turns out that wire #68 (#4 stick coil) that plugs into the ECU had backed out of the plug 1/4 inch...and was not making contact with the ECU. I fully inserted the wire back into the plug and then put my bike back together. It fired right up and the F1 light disappeared. Bike is back to normal and I have smooth/full power once again. Posting this thread for a search reference. Hope this helps someone.

Thanks to ducatibrandon for his post.
http://www.zx-10r.net/forum/showthread.php?t=91368&highlight=stick+coil
It got me looking in the right direction...and then I used the service manual from there. How do I send a rep to him?

Anyways, can you imagine what this would have cost if I'd gone to the dealer?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mesajda birinede teşekkür ediyor ilgili konu için.O konudada birşeyler yazıyor ama tam çözemedim.

Şimdi bu yazılanlara göre bende servis kitapçığından ecu girişlerimi çıkışlarımı oluyor anlamadım terminal numaraları buldum.Şöyleki ;

http://a1210.hizliresim.com/12/y/ffrs6.jpg

Şimdi aşağıdaki resme bakın;

http://a1210.hizliresim.com/12/y/ffrsb.jpg

Bu yabancılar , şunumu demeye çalışıyor ; 39 numaralı terminali kontrol et , bu 1.bobinin girişimi çıkışımı neyi oluyor bu 39 numara.Ayrıca bunu nasıl kontrol edicem iletim varmı yokmu diye ne yapmam gerekiyor ? Sipariş ettiğim kablo setinden sonra bu olayıda kontrol etmelimiyim sanki aynı sorunu yaşıyorum bunların bahsettiği ne dersiniz ?

Slayerrr
30 Ekim 2012, 14:02
Üstadlar araştırmalarıma devam ediyorum bobine gelen kablo setini zaten sipariş etmiştim , geldiği zaman ilgilenicem onunla.
Ondan önce yabancı forumlarda araştırmalarıma devam ediyorum , gene bobin arızası alan ve benim gibi zaman zaman 3 silindirle takılan arkadaşlarımız birşeyler yazmış.
Yanlış anlamadıysam ; ecu den çıkan ve ilgili bobine giden teldenmi bahsediyor neyden bahsediyor anlamadım o arızalıymış kendi yeni tel eklemiş ve düzelmiş gibi birşeyler yazıyor.

Mesajın Orjinali bu ;

Mesajda birinede teşekkür ediyor ilgili konu için.O konudada birşeyler yazıyor ama tam çözemedim.

Şimdi bu yazılanlara göre bende servis kitapçığından ecu girişlerimi çıkışlarımı oluyor anlamadım terminal numaraları buldum.Şöyleki ;

http://a1210.hizliresim.com/12/y/ffrs6.jpg

Şimdi aşağıdaki resme bakın;

http://a1210.hizliresim.com/12/y/ffrsb.jpg

Bu yabancılar , şunumu demeye çalışıyor ; 39 numaralı terminali kontrol et , bu 1.bobinin girişimi çıkışımı neyi oluyor bu 39 numara.Ayrıca bunu nasıl kontrol edicem iletim varmı yokmu diye ne yapmam gerekiyor ? Sipariş ettiğim kablo setinden sonra bu olayıda kontrol etmelimiyim sanki aynı sorunu yaşıyorum bunların bahsettiği ne dersiniz ?

Senin de anladığın gibi, senin yaşadığın sorunu 4 numaralı bobinde yaşamış bunları yazan arkadaş ve bobinle beyin arasındaki kabloyu yenileyerek sorunu çözmüş. Mesajında teşekkür ettiği kişi de link verdiği konuyu yazan arkadaş, bobini nasıl test edeceğini ve bobinin olması gereken direnç değerlerini vermiş. Sen zaten kablo siparişi vermişsin kontrol etmene gerek yok. Ama yok siparişi iptal edip herhangi bir kablo çekerim oraya dersen de çıkış numarasına bakmana gerek yok 1 numaralık bobinden çıkan kabloyu takip etmen ya da rengine bakıp o renkteki kablonun girdiği yere bağlaman sorunu çözer.

sysroot
30 Ekim 2012, 15:46
İyide hocam işin garip tarafı o kablo seti direk beyine gitmiyor.Enjeksiyon ve bobinlerin olduğu yerde başka bir sokete bağlanıp oradan toplu bir şekilde gidiyor.Yani ben gelen kablo setini direk beyine bağlamıyorum , ilgili soketlerine takıyorum 4ü birden toplanıp başka bir sokete gidiyor ve oradanda beyine gidiyordur tahminim.Neyse sonuç olarak nevar ne yok kontrol edicez.Benim sorum bizim 1. bobinin kablosu nasıl giderse gitsin 39 numaraları terminale giricek sonuçta dimi ?

Shrieker
30 Ekim 2012, 19:28
Motorum geçen hafta teklemeye ve aksırıp tıksırmaya başladı. Sesi V-twin bir motorunkine benziyordu ve gücü sanki %75'e düşmüş gibiydi. Yakıt pompasında sorun var diye düşündüm. Eve dönüp motoru tekrar çalıştırınca FI ışığı yandı... Kod 54 (4. ateşleme bobini).

- Benzinde sıkıntı yoktu.
- Bujilerde sıkıntı yoktu.
- Power Commander'ı söküp orijinal yakıt enjeksyon tapalarını taktım.
- 3. ve 4. bobinlerin yerlerini değiştirdim ama yine 54. hata kodunu aldım.
- Sırf emin olmak için bütün bobinlerdeki sargı direncini ölçtüm, hiçbirinde sıkıntı yoktu.

Sonradan anlaşıldı ki elektronik kontrol ünitesine giren 68 no'lu kablo (4. ateşleme bobini) kontrol ünitesinden yarım santim kadar çıkmıştı...Ve elektronik kontrol ünitesine değmiyordu. Teli yerine soktum ve motoru topladım. İlk marşta sorunsuz çalıştı ve FI ışığı kayboldu. Motor normale döndü, tekrar düzgün/tam güç veriyor. Bu başlığı arama referansı olması için açıyorum. Umarım birilerine yardımcı olur.

ducatibrandon'a bu mesajı için teşekkür ederim.
http://www.zx-10r.net/forum/showthread.php?t=91368&highlight=stick+coil
Doğru yöne bakmamı sağladı. Oradan sonra da bakım kitapçığını kullandım. Ona nasıl rep. gönderirim ?

Neyse, servise gitseydim bana ne kadara patlardı düşünebiliyor musunuz ?

Sorununuz %99 buralarda bir yerlerde. Bence çok az kaldı, umarım en kısa sürede halledip tekrar kavuşursunuz motorunuza :)


Benim sorum bizim 1. bobinin kablosu nasıl giderse gitsin 39 numaraları terminale giricek sonuçta dimi ?

Verdiğiniz listede 39. giriş "Ateşleme bobini (#1) çıktı sinyali" olarak tanımlanmış. Hani yukarda arkadaşlar yazmışlardıya, ECU bobinin doğru ateşleme yapıp yapmadığını kontrol etmek için bobinden sinyal alıyor diye. İşte bu 39. giriş o çıktı sinyalini taşıyan kablonun girişi olsa gerek. O listenin tamamını buraya yapıştırın belki daha fazla yardımcı olabiliriz. Mesela daha aşağılarda bir yerlerde bobine cereyan taşıyan kablonun numaraları yazıyor olabilir. Elemana sıkıntı çıkaran soket 68 imiş çünkü.

Slayerrr
30 Ekim 2012, 19:45
İyide hocam işin garip tarafı o kablo seti direk beyine gitmiyor.Enjeksiyon ve bobinlerin olduğu yerde başka bir sokete bağlanıp oradan toplu bir şekilde gidiyor.Yani ben gelen kablo setini direk beyine bağlamıyorum , ilgili soketlerine takıyorum 4ü birden toplanıp başka bir sokete gidiyor ve oradanda beyine gidiyordur tahminim.Neyse sonuç olarak nevar ne yok kontrol edicez.Benim sorum bizim 1. bobinin kablosu nasıl giderse gitsin 39 numaraları terminale giricek sonuçta dimi ?

Servis dökümanı linki verebilir misin?


Mesela daha aşağılarda bir yerlerde bobine cereyan taşıyan kablonun numaraları yazıyor olabilir.

Büyük ihtimalle bobine elektrik beyinden gitmiyordur. Hatta muhtemelen beyinden bobinlere sadece birer kablo gidiyordur.

sysroot
01 Kasım 2012, 10:58
Üstadlar servis kitapçığını yükledim.Aşağıya tıklayarak indirebilirsiniz.

http://s3.dosya.tc/server5/IcAuXL/ZX636-B1_B2.pdf.html

@Shrieker hocam adamın bahsettiği 68 nolu kablo bizde yok sanırım o başka model.Çünkü bizde Ecu'da 65e kadar giriş yeri yok 52de son buluyor.Bobine ceyran taşıyan başka bir kablo olabilirmiki , 39 numaraları giriş bobine elektrik taşımıyormu ? Pazar günü aksilik olmassa bunların hepsini kontrol edecem.Sorunun çözümüne yaklaştımmı bilemiyorum ama 3 aydır gönül rahatlıyla uyuyamıyorum hep aklımda bu problem.Hayırlısıyla çözeriz inşallah.

@Slayer üstad sendende Allah razı olsun ilgilenmeseydiniz hiç yol alamayacaktım.

Slayerrr
01 Kasım 2012, 12:53
Üstadlar servis kitapçığını yükledim.Aşağıya tıklayarak indirebilirsiniz.

http://s3.dosya.tc/server5/IcAuXL/ZX636-B1_B2.pdf.html

Soketi, kablo takip etmeyi falan boş verip ECU'nun 39 no'lu çıkışındaki siyah kabloyu ek yapılabilecek kadar bırakıp (3-5 cm) kes, aynı şeyi 1 numaralı bobine de uygula, yani bobine giren siyah kabloyu ek yapılacak kadar bırakıp kes. Bu iki uca yeni bir kablo çekip bağla. Böylece hem kabloyu yenileyip kablodaki bir olası hasar yüzünden sorun çıkıyorsa bundan kurtulmuş olacaksın, hem de aradaki sokette bir sorun varsa bundan kurtulmuş olacaksın. Nasıl olsa yeni kablo seti sipariş verdin diye kes-ekle dedim ama istersen bir deneme için kabloyu kesip biçmek yerine, mevcut kablonun ucunu soketten çıkarıp, yeni kabloyu bu uca bağlayıp tekrar sokete takarak mevcut elektrik tesisatına zarar vermeden de deneme yapabilirsin. Yani soketteki bir kablo girmesi gereken slota eski ve yeni olmak üzere 2 kablo bağlamış olacaksın. Hangi yolu kullandığın fark etmez, eğer tesisatta bir sorun varsa ve bağlantıları düzgün yaparsan bu şekilde sorunu aşabilirsin.

Jubaa
01 Kasım 2012, 16:32
sysroot mesajlarini daha yeni gordum kusuruma bakma vizeler basladi hayattan koptum.

Ben elektrikten cok anlamam, ama sorunun nerde oldugunu asagi yukari bulmussunuz zaten.

Tavsiyem bobinden beyine gelen butun kablolarin resistans ve voltajlarini kontrol etmen.
Eger kitapcikta verilen degerler ile tutmuyorsa kablolari yeniden dose ve bi daha dene.
Eger yine tutmazsa idareten saglam bi beyin bul ve dene.
Tutarsa beyin alman gerek demek yok tutmazsa sikinti baska yerde demektir.
Bunlari bi dene bakalim.

sysroot
01 Kasım 2012, 17:20
Üstadlar servis kitapçığını yükledim.Aşağıya tıklayarak indirebilirsiniz.

http://s3.dosya.tc/server5/IcAuXL/ZX636-B1_B2.pdf.html

@Shrieker hocam adamın bahsettiği 68 nolu kablo bizde yok sanırım o başka model.Çünkü bizde Ecu'da 65e kadar giriş yeri yok 52de son buluyor.Bobine ceyran taşıyan başka bir kablo olabilirmiki , 39 numaraları giriş bobine elektrik taşımıyormu ? Pazar günü aksilik olmassa bunların hepsini kontrol edecem.Sorunun çözümüne yaklaştımmı bilemiyorum ama 3 aydır gönül rahatlıyla uyuyamıyorum hep aklımda bu problem.Hayırlısıyla çözeriz inşallah.

@Slayer üstad sendende Allah razı olsun ilgilenmeseydiniz hiç yol alamayacaktım.

Üstad sen diyorsunki bobine gelen kabloyla , 39 numaralı ecu çıkışına denk gelen kabloyu direk yeni bir kabloyla birleştir hem aradaki soketlerde devreden çıkar bide onlarla uğraşmassın diyorsun
Tamamda , dediğin gibi ecuda 39 numaradan 1 tane kablo çıkıyor , fakat bobine gelen sokette iki ince kablo var .. Nasıl olacak ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------


sysroot mesajlarini daha yeni gordum kusuruma bakma vizeler basladi hayattan koptum.

Ben elektrikten cok anlamam, ama sorunun nerde oldugunu asagi yukari bulmussunuz zaten.

Tavsiyem bobinden beyine gelen butun kablolarin resistans ve voltajlarini kontrol etmen.
Eger kitapcikta verilen degerler ile tutmuyorsa kablolari yeniden dose ve bi daha dene.
Eger yine tutmazsa idareten saglam bi beyin bul ve dene.
Tutarsa beyin alman gerek demek yok tutmazsa sikinti baska yerde demektir.
Bunlari bi dene bakalim.

Önemli değil üstad , konu aşağılara indiği için göremessiniz diye mesajla bilgilendiriyorum.Zaten haftasonu avometreyle iyice bağlantıları kontrol edecem inşallah.Valla sorun çözümüne yaklaştıkmı bilemiyorum birde sorun buradan çıkmassa iyice yıkılacam..İdareten beyin bulmak çok zor zaten burada.İnşallah onlara kadar gerek kalmadan çözülür..

Slayerrr
01 Kasım 2012, 17:43
Üstad sen diyorsunki bobine gelen kabloyla , 39 numaralı ecu çıkışına denk gelen kabloyu direk yeni bir kabloyla birleştir hem aradaki soketlerde devreden çıkar bide onlarla uğraşmassın diyorsun
Tamamda , dediğin gibi ecuda 39 numaradan 1 tane kablo çıkıyor , fakat bobine gelen sokette iki ince kablo var .. Nasıl olacak ?[

Sanıyorum bana cevap olarak yazdın ama yanlış mesajdan alıntı yapmışsın. :)

Bobine 2 tane kablo geldiğini biliyorum, zaten onun için yukarıdaki mesajımda siyah olan kablo diye yazdım. 1 Numaralı bobinin beyinden sinyal aldığı kablo siyah olanı. Bir de kırmızı kablo giriyor bobine, kırmızı olan kablo tüm bobinlerde aynı zaten hepsi tek kablo yani, onuna işin yok.

sysroot
01 Kasım 2012, 17:59
Pardon hocam ben alıntı yapmıyim en iyisi karıştı :)) Tamam üstad ben yanlış anlamışım dediğin gibi yapıcam deneyecem pazar günü :: ( Çok sağolasın tekrardan.

fz6_fazer
02 Kasım 2012, 13:51
Pardon hocam ben alıntı yapmıyim en iyisi karıştı :)) Tamam üstad ben yanlış anlamışım dediğin gibi yapıcam deneyecem pazar günü :: ( Çok sağolasın tekrardan.
umarim pazar gunu problemi hallederseniz ve bizimle paylasirsiniz

sysroot
02 Kasım 2012, 19:56
Kesinlikle paylaşacam , en azında çözersek günün birinde aynı şey başka bir arkadaşımızın başına gelir buradaki kayıtlardan faydalanır.

sysroot
04 Kasım 2012, 20:23
Evet arkadaşlar bugün denedim sonuç gene hiçbirşey değişmedi.bobinle beyin arasında iletimde bir problem yok avometre ilede test ettim.Bobine gelen siyah kabloyuda kırmızıyıda ayrı ayrı test ettim ara kablo bağladım , siyah zaten direk beyne gidiyor sorunsuz biçimde , kırmızıda diğer bobinlerin kırmızılarıyla kesişiyor ondada sıkıntı yok.Ama hiçbirşey değişmedi.Motor çalışırken 1. bobinin fişini çektim hemen yalpaladı motor yani bobinler falan çalışıyor.Bujileri önceki ustam değiştirdim düzelmedi demişti , 1 tane orjinal buji alır denerim zaten bir işe yarayacağını sanmıyorum.

Sonuç olarak bana İstanbul yolu göründü gibi.İstanbulda'da tek bildiğim yer güveneceğim GKN MOTORS var Gökhan Abinin yeri.Oda telefonda elinden geldiğince yardımcı oldu ama benim yapabileceğim birşey kalmadı.Şimdi bir sürü dert yok kasalı bi araba ayarla motoru at , yola çık , 2-3 gün işinden gücünden ol , bi ton masraf napalım katlanıcaz bunlara..

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:07 ----------

Çekebilirsem bu akşam arızanın videosunu çekicem , videoda tıkandığı yer ve ses çok çok çok rahat bir şekilde duyulabiliyor , devir saatinide çekicem o sırada tıkanmayı iyice göstericem arkadaşlar.

sysroot
05 Kasım 2012, 16:20
Video ekleyecem demiştim arkadaşlar dün gece çektim buyrun ;

http://www.youtube.com/watch?v=_GDPWdN381k

Slayerrr
05 Kasım 2012, 17:14
Video ekleyecem demiştim arkadaşlar dün gece çektim buyrun ;

http://www.youtube.com/watch?v=_GDPWdN381k

Hatayı okuduğun yani FI lambasının yanıp söndüğü kısmın videosunu ekleyebilir misin?

sysroot
05 Kasım 2012, 17:37
Hocam 5 uzun bir kısa yanıyor , bundan eminim , zaten kitapçıkta 41deyok 61de yok.Onun için tekrar kabloyu akünün eksi kutbuna bağlayıp oradan motoru çalıştırıp 7500 devire getirince 51 numaralı kodu veriyor.Yani kaçırdığım bir kod olmadığına eminim yaklaşık 15 sefer denemişimdir acaba yanılıyormuyum diye.

Slayerrr
05 Kasım 2012, 18:42
O zaman servis kılavuzu tavsiyesine uyup ECU'nun elektrik ve şase kablolarını kontrol etmekten başka seçenek kalmıyor. Bu kablolardaki bir hasarın arıza göstermesine sebep olabileceğinden bahsedilmiş. Eğer ECU'nun elektrik ve şase kabloları, arıza veren sensör ve kabloları sağlamsa sorun ECU'da denilmiş. Yani son olarak ECU'nun 26 ve 44 terminallerindeki kabloları kontrol etmekten başka seçenek yok.

Beyine (ECU) ihtiyacın olacaksa -ki olacak gibi duruyor- şurada kargo dahil 72 dolara var, bir an önce arızanın tespitini yapıp ihtiyacın varsa bunu al bence. Çünkü 120-130 doların altında pek bulunmuyor. http://www.ebay.co.uk/itm/03-04-Kawasaki-Ninja-ZX6R-ZX-6R-ZX636-636-Ignition-ECU-Cdi-Box-Ignition-Box-6-/230875200532?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item35c13bfc14

sysroot
05 Kasım 2012, 18:48
Beyin için çok uygun fiyat gerçekten.Hocam dediğin terminallere bakayım birde birşey çıkıcakmı bakalım.
44. Subthrottle Valve Actuator Output Signal 3
26. Ground to ECU 'da bunlar var hocam.

Slayerrr
05 Kasım 2012, 19:24
Beyin için çok uygun fiyat gerçekten.Hocam dediğin terminallere bakayım birde birşey çıkıcakmı bakalım.
44. Subthrottle Valve Actuator Output Signal 3
26. Ground to ECU 'da bunlar var hocam.

Pardon 26 ve 43 olacaktı. Bu terminallerden çıkan kablolarda fiziksel hasar kontrolü yapabilirsin.

sysroot
05 Kasım 2012, 19:32
Tamamdır üstad dediğin yerlerde gerekli kontrolü yapıcam.

Shrieker
05 Kasım 2012, 21:05
Videoyu izledim. Anlatmaya çalıştığınız sorun gayet net anlaşılıyor. Ama böyle birşey neden olur inan en ufak fikrim yok, mekanik bilgim çok kısıtlı, tercüme/akıl yürütmeyle yardımcı olmaya çalıştım daha çok. Slayerrr arkadaşımızın tavsiyesinden başkaca, motoru İstanbul'a getirmeden önce 1. sayfadaki dealer mode2'yi de denemen mantıklı olur diye düşünüyorum. Gerçi motor ağır ağır gaz verirken 7500 devire gelince 51. hata sinyalini veriyor demişsin, başka birşey değil gibi duruyor anlattıklarından.

sysroot
05 Kasım 2012, 23:36
Dealer mode 1 ve 2 denilen şekilde çalışmıyor , hatta akümü yetersiz diye akü bile değiştim o şekilde arıza kodu alamıyorum.Ancak dediğim şekilde kod veriyor yada cihaza bağlanıcak öyle.Çözemessek mecbur İstanbul'a gidecek hocam valla.Burada halledebilseydik maddi açıdan süper olucaktıda hayırlısı bakalım.
Konuya yazan bütün üyelere çok teşekkür ederim inşallah bi şekilde çözücez ve gene paylaşıcam buradan.

GKN
07 Kasım 2012, 03:07
Cahilliğimi bağışla, 04 lerde exup varmı ?

Teo23
07 Kasım 2012, 07:17
Arkadaşlar gayet komplike bir konuda tartışıyorsunuz ama eğer hala ingilizce çeviri ihtiyacı varsa seve seve yaparım...

sysroot
07 Kasım 2012, 11:19
Cahilliğimi bağışla, 04 lerde exup varmı ?

Gökhan abi , bu konu benimde kafama takıldı birkaç kawa servisine sormuştum bunu.Bir tanesi 7-8bin devirden sonra motor torkdan çıkıyorr beygirle ilerliyor falan demişti , bir diğer usta exup var bunlarda dedi ; bende kawasakide exup sistemi ne diye geçiyor dedim cevap veremedi , servis kitapçığından ben biraz inceledim öyle birşey bulamadım.Yanlız şunu söyleyebilirim 7-8 bin yani takıldığı devirlerde motor sağlamken motorun sesi birden değişirdi yani exup tarzı bir sistem kullanıyor olabilir çünkü ses birden inceliyordu.Hala da öyle fazla gaz vererek o devri atlatırsam yani şöyle söyliyeyim ; motorun 0-7 bin devre kadar sesiyle 7-15bin devre kadar arasındaki sesi farklı.7-8 bin devirde birden ses değişiyor fakat performansta sıkıntı yok.

Aklıma şu geldi ; motor da exup olduğunu farzedersek , ki gökhan abi sen bunu daha rahat öğrenebilirsin z-motodan ; acaba exup açıcağrı sırada benzin pompası takılıyor kesiklik yapıyor olabilirmi ? O devri atlatırsak zaten uzuyor gidiyor biliyorsun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------


Arkadaşlar gayet komplike bir konuda tartışıyorsunuz ama eğer hala ingilizce çeviri ihtiyacı varsa seve seve yaparım...

Allah razı olsun hocam , şuanlık bir çeviri yok ama olursa bu konuya yazar , özel mesajlada sizi bilgilendiririm.

HELLAS
07 Kasım 2012, 13:25
SEN BU gidişle beyinı yakarsın abicim be

bırak anlayan ekmek yisin bu işten :jocolor:

acun0
07 Kasım 2012, 17:07
bu arızaları bilen bir servis varsa hemen gidelim. ancak bunu başına gelen bilir.
neler çektim neler deneme tahtası gibi parça değiştire değiştire, birde sonuç yok en kötüsüde bu.

sysroot
07 Kasım 2012, 17:43
SEN BU gidişle beyinı yakarsın abicim be
bırak anlayan ekmek yisin bu işten :jocolor:

İşte konunun geçmişini bilmeden böyle atlarsanız , insanın canını sıkarsınız.
Polemiğe hiç niyetim yok; bu ve eski motorlarım dahil şuan elimde 12 milyarlık motor varsa bir 12 milyarda ; tamire , kazalara , ömrü dolmuş motorların elimde patlamasına vermiş biriyim.Beni tanımadan etmeden konuşmayın ben hayatımda doğru düzgün tamircilerle pazarlığa bile girmedim hakkındır usta dedim verdim ama hep beni yaptılar afedersin.İstisnalar varsa bile 1-2 ustadır , 12-13 usta değiştirdim ben hiçbiriylede para konusunda bir sıkıntımız olmadı aksine ustalığı konusunda sıkıntılarımız oldu.Öyle bir hale getirdilerki artık baştan pazarlığımı yapıyorum çünkü biliyorum bir çoğu öpecek beni.Zaten üst baş alamaz oldum motor masrafından maddiyatım kötü hale geldi.Burası İstanbul değil, Antalya'ya gel ben sana tek tek kim nelerden anlar göstereyim.Bu motor ben bu konuyu açmadan önce 3 ayrı usta tarafından bakıldı , ayrıca kawasakinin kendi servisi arıza kodu alamazken ben burada mt üyeleri sayesinde arıza kodu aldım siz neden hangi ustalıktan bahsediyorsunuz ? Saygısızlık etmek istemiyorum başka konuya yazın lütfen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:40 ----------


bu arızaları bilen bir servis varsa hemen gidelim. ancak bunu başına gelen bilir.
neler çektim neler deneme tahtası gibi parça değiştire değiştire, birde sonuç yok en kötüsüde bu.
Aynen kardeşim uğraşmayan bilmez.

acayüp
07 Kasım 2012, 23:14
Dostum sen aradaki parazitlere aldirma . Hic isim olmamasina ragmen bende konuyu merakla takip ediyorym. Yakinda olaydin yardimada gelirdim inanki . Bu konu kaldigi surece bircok insan burada yazilanlardan faydalanicak , belki 10 yil sonrasinda bile konu is gorecek .
Umarim en kisa zamanda cozumede ulasabilirsin.
Kolay gelsin .

forewer
07 Kasım 2012, 23:17
SEN BU gidişle beyinı yakarsın abicim be

bırak anlayan ekmek yisin bu işten :jocolor:

Anlayan mı, Türkiyede motosikletten anlayan usta var mı??:queen:

sysroot
08 Kasım 2012, 14:02
Dostum sen aradaki parazitlere aldirma . Hic isim olmamasina ragmen bende konuyu merakla takip ediyorym. Yakinda olaydin yardimada gelirdim inanki . Bu konu kaldigi surece bircok insan burada yazilanlardan faydalanicak , belki 10 yil sonrasinda bile konu is gorecek .
Umarim en kisa zamanda cozumede ulasabilirsin.
Kolay gelsin .

Sağolasın yorumun için hocam.Allah razı olsun yardım düşüncen içinde.Zaten bazı arkadaşlar konu açıyor , soruyor çözümünü bulduktan sonrada nasılsa buldum diye buraya yazmıyor.Şu konuda bile o kadar çok bilgi konuştukki kesinlikle bilmeyen arkadaşlarımız faydalanmıştır.Bundan sonraki arkadaşlarda faydalanıcak konu veritabanında duruyor nasılsa.

Gelişmelere gelince ; Gökhan abiyle konuştum , arkadaşım otogarda çalışıyordu birde onunla konuştum otobüs sordurttum , bugün yarın bilgi alıcak.Aksilik olmassa İstanbul'a GKN Motors'a yolluyorum motoru.Gökhan abide telefonda uzun zamandır yardımcı oluyordu sağolsun.Gelişmeleri gene yazarım.

fz6_fazer
09 Kasım 2012, 02:28
Video ekleyecem demiştim arkadaşlar dün gece çektim buyrun ;

http://www.youtube.com/watch?v=_GDPWdN381k
Mt bugun girebilmistim, ilk takip ettiğim, sizin açtığınız konu olmuştu, ama malesef bekledıgım ve görmek ıstedıgım mesajı goremedım:pale:
Alanyadaki kawasakı servısı AK-ÜNİVERSAL MOTORLU ARAÇLAR TUR. TİC. LTD. ŞTİ. 0242 514 31 19, bu adamlara danıssan, İşlerini temiz yaparlar
Sizin derdinize umarım çare olurlar

sysroot
09 Kasım 2012, 12:10
fz6_fazer Sağolasın hocam ilgin için.

Gelişmelere gelince

Arkadaşlar dün 21:00 itibariyle motorumu otobüse yükledim İstanbul'a gitmek üzere yola çıktı ve sağolsun bugün sabah 7:30da GKN Motors yani Gökhan abi Ataşehir İstanbul Seyahat Yazhanesinden motorumu alıp kendi dükkanına götürdü ve müsait zamanda tamire başlayacak. Allah'ın izniyle sorunumuz çözülecek.

Bu arada 150-200 kadar istediler ilk , otogarda 2 sene çalışmış arkadaşım vardı onunda yardımıyla 115 TLye kadar indirdik fiyatı ve gönderdik.

Bütün gelişmeleri buradan yazacağım.

fz6_fazer
16 Kasım 2012, 23:27
fz6_fazer Sağolasın hocam ilgin için.

Gelişmelere gelince

Arkadaşlar dün 21:00 itibariyle motorumu otobüse yükledim İstanbul'a gitmek üzere yola çıktı ve sağolsun bugün sabah 7:30da GKN Motors yani Gökhan abi Ataşehir İstanbul Seyahat Yazhanesinden motorumu alıp kendi dükkanına götürdü ve müsait zamanda tamire başlayacak. Allah'ın izniyle sorunumuz çözülecek.

Bu arada 150-200 kadar istediler ilk , otogarda 2 sene çalışmış arkadaşım vardı onunda yardımıyla 115 TLye kadar indirdik fiyatı ve gönderdik.

Bütün gelişmeleri buradan yazacağım.
Aradan geçen zamanda neler yaptınız, arızayı çözebildiler mi? Gelişmeleri bekliyorum