PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : konjektör arızası!!!!



astorojna
02 Ekim 2012, 14:49
arkadaşlar merhaba 150 cc scooter motorumla akşam bi arkadaşla bir yere giderken karanlık bi yerde aniden motorun tüm elektrik aksamı gitti neyse bende sigortayı devre dışı bırakıp kabloları direk bağladım bu seferde akü şarz olmadı biraz önce motortcudaydım konjektörün bozulduğunu akü ölçerle tesbit edip değiştirdik asıl soruma gelecek olursak bozulan konjektörüde yeni değiştirmiştim bu konjektörler çabuk bozulan cihazlarmıdır veya bozulmaması için yapılması gereken şeyler varmıdır kıymetli cevaplarınız için teşekkür ederim

RunemagicK
02 Ekim 2012, 14:59
yeni değiştirdiysen konjektörü bozan birşey var demektir. Motorun elektrik aksamında oynama yaptınmı? farklı ampul takmış olabilirsin yada biryerlerde kısadevre olabilir.

inzell
02 Ekim 2012, 15:01
Statorden gelen değerlere de bakın.

serkanADH13
02 Ekim 2012, 15:14
statöründede sorun olabılır,
akündede sorun olabilir,
ustan iyice kontrol edip öyle parça değiştirmesini öneririm,

zaten bu üçlüdür tüm devreyi tamamlayan,
Statör (sargı,,,bobin)
Konjektör,
Akü...

acayüp
02 Ekim 2012, 15:15
Akün sağlammı ?
Fazladan sis lambası yada farklı bir far ampulü takılımı ?
Statör (alt sargı) sağlammı?
Sistemde kısa devre olmadığından emin olucak ölçüm ve kontroller yapıldımı ?
Takılan konjektör orjinalmi yada orjinaline muadilmi ?

astorojna
02 Ekim 2012, 15:21
şöyle açıklayım size şarz dinamosu dinamo yatağı ve konjektör bir ay önce komple değişti olayı baştan anlatacak olursak benim motorum eskiden hiç bir şekilde kendini şarz etmiyordu eski haliyle şarz değeri 12,1 di çok yere çok ustaya gösterdim bi türlü çare bulamamışlardı en son bi usta şarz dinamosunu dinamo yatağını ve o dinamoya uyan konjektörü değiştirince şarz seviyesini 13,3-13,5 olarak gördük bu oranda motor için yeterliydi (1 ay önce) lakin dün dediğim gibi akşam şarz etmemeye başladı konjektörü çıkarıp yeni konjektör takı takmaz oran 13,3 oldu yani bu konjektörler anladığım kadarı ile çok hassas aletler heralde bu arada ampuller 35w-35w extra olarak lamba far ışık sistemi takmadım tamamen orjinal ışıkları

serkanADH13
02 Ekim 2012, 15:29
konjektör değiştiği zaman motor çalıştırılır değer görülür ''Misal'' 13,80,,,
hafif gaz verilir veya rolanti yüksel ayarlanır ve kısa far açılır tekrar ölçülür, ''misal'' 13,,50
Yine rolanti yüksekken uzun far yakılır ve ölçülür değer olması gereken en az seviye,,, ''Misal'' 12,80,,13 olmak zorundadır,,,

aksi taktirde sorun var demektir,

2.el alınan eskı model bakımsız motorlara satılacak dıye fazla masraf yapılmadan cıkma sargılar kullanılıyor,
maksat satılsında kım ne yaparsa yapsın dıye,

Ustan tesısatını kontrol edecek ve gereklı sargı ve o sargıya uyan konjektoru takacak,
gereklı akım gelmıyor ise bu seferde Volant (şu sargının dışındaki mıknatıslı tas) değişecek,,,

Sonrasında sorunsuz kullanım sağlanacaktır,

Kolay gelsın.
geçmiş olsun...

mterayes26
02 Ekim 2012, 17:02
serkan harika ustasın