PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Egzozu neden boşaltırsın ki ?



shi_bumi
02 Ekim 2012, 14:02
Eski bir başlıkta yazdım ama kimse ilgilenmedi. Bir de kendi başlığımda deneyeyim.

İlgilendiğim bir motor var ve maalesef egzozu boşaltılmış. Motosikletten saçma sapan bir ses çıkıyor. Gökgürültüsü ile kamyon sesi karışımı bir şey. Bakımlarını yapan ustaya sorduğumda, yok çok yararı varmış, yok motor nefes alıyormuş, yok trafikte fark edilebilirlik artıyormuş falan gibi bana kalırsa saçma sapan şeyler söylüyor. Tamam performans egzozlarını anladım. Hem muhteşem sesleri, hem görünüşleri, hem de performansa katkıları sebebiyle ehil ellerde takılabilir ama bu egzoz boşaltanları hakikaten anlamıyorum. Neyse soruma geleyim. Dediğim gibi elimizde boşaltılmış bir egzoz var. (Aslında 2 tane var) Bu egzozları mümkün olduğunca orjinaline çevirmek, en azından çıkardıkları o saçma sesi engellemek, tabiri caizse fısır fısır çalıştırmak mümkün mü acaba ? Mümkünse maliyeti ne olur ?

inzell
02 Ekim 2012, 14:15
Egzozla bilinçsiz şekilde oynanır ve ayar yapılmazsa motora zararı var diye hatırlıyorum. Yani o şekilde uzun süre kullanılmışsa sağlıksız durumlar olabilir.

shi_bumi
02 Ekim 2012, 14:28
Doğru. Egzozun açılmasıyla beraber (veya performans egzoz takılınca) eğer ECU'da gerekli ayarlamalar yapılmazsa motor fakir karışım ile çalışacaktır. Fakir karışım demek daha yüksek silindir başı harareti demek. Dikkat edilmezse başa bir sürü bela açabilir.

Ayrıca yakıt tüketimi artar.

Bütün bunlar apaçık ortadayken neden böyle bir işlem yapılır hakikaten akıl alır gibi değil.

Egzoz eski haline getirilebilir mi acaba ?

Aldebaran
02 Ekim 2012, 14:28
Egzos, doğal olarak manifold üzerinde basınç oluşmasına sebep olur. bu basıncı yok etmek teorik olarak bir miktar motoru rahatlatır ve güç artışı sağlar. ancak bunun olabilmesi ve aynı zamanda motora zarar verilmemesi için ateşleme ve yakıt karışımı ile ilgili ayarların da yeni duruma göre tekrar yapılması gerekir. yani kısaca sadece egzosu boşaltmak yada sökmek fayda yerine zarar verebilir. trafikte fark edilir olmak ise kanaatimce kendi söylediğin yalana inanmaktan başka bişey değil. eğer trafikte karşılaşacağınız bir sorundan egzosunuzun sesi ile kurtulmaya kaldıysanız zaten helvanızı kavurmaları yakın demektir. ayrıca araba kullanırken kendinizi düşünün, o kadar rahatsız edici bir sesle yanınızdan geçen motorcuya saygı duyup dikkat mi ediyorsunuz yoksa sövüp yola devam mı ediyorsunuz?

ygk
03 Ekim 2012, 22:03
geri susturucu takmak çok zor ve masraflı olur. ancak sesini kesebilirsiniz; herhangi bir egzoscuya gidip bağırmasın derseniz kapatır ağzını kaynakla ve bağırmaz. ama eski sıkıtırma kabiliyeti kalmayacağı için motor neredeyse egzos yokmuş gibi düşük kompresyonla çalışır. sağlıklı olan yeni bir egsoz alıp takmak.

bassturbin
04 Ekim 2012, 11:57
Kuru gürültü ve artislikten başka birşeye yaramaz o egzostun -susturucunun-içini boşaltmak.Şöyle bir psikolojik performans sağlar; gürültülü yakıt yanma sesi yani egzost sesi geldiği için o işi yapanda motorunun güçlendiğini zanneder.

Egzostun içini boşaltmak dedikleri şey aslında susturucunun içini boşaltmaktır.O boşaltılan susturucudur egzost değil.

Bazı motorlar test yapılıp özel testlerden geçtikten sonra piyasada sürülen performans veya güç arttırıcı egzost-susturucu setleri mevcuttur.Bunlarda motora ne gibi etki ettiğiniperformans ölçen aletin verdiği beygir tork devir eğrisini delil olarak sunarlar.

ygk arkadaşın dediği gibieski haline çevirmek zor bir iştir olmaz değil çok uğraştırıcı olabilir ki birde önceki parçalar içinden sökülüp atıldıysa.

İki zamanlı motorlarda egzostlar ortalama %20-25 güç artışı sağlayabilirler.

Egzosttan sökülecek içi boşaltılacak birşey varsa buda katalizördür genelde susturucunun içinde değil egzost çıkış borusunun susturucu arasında bir yerdedir fakat yanık gaz çıkışı hızlı olacağından motorun yakıt karışım avants rolanti yüksek devir ayarları değişir baştan bilen kimse tarafından yapılması gerekir.