PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Silindir çap ve strok aynı ama güçler farklı bunun sebebi nedir ?



Emodog
01 Ekim 2012, 18:54
SELAMUN ALEYKÜM

Abilerim,ablalarım ve kardeşlerim.

Mondialin yeni scooteri go maxı bilirsiniz.Dikkatimi çeken bir şey oldu o motor 11 nm tork ve 7.1 kw güce sahip.Benimki(mondial 150 mash) 8.5 nm tork ve 6.5 kw güce sahip.Şimdi dikkatimi çeken bir şey olduda iki motorunda silindirin çapı ve strok u aynı.Demek istediğim gomax'ın silindirini pistonunu ve üst kapağı benim motora uyarmı ? uyarsa aynı gücü elde edebilmiş olurmuyum.Bunu sırf hız için istemiyorum tek amacım tork sahibi olmak.Ve parçaların fiyatlarıda çok hesaplı geldi.

cihan54
01 Ekim 2012, 18:59
Tork istiyorsan sanki piston strok değil de dişli oranlarını düşünmen gerekiyor gibi sanki galiba belki sanırım :silent: :)

Emodog
01 Ekim 2012, 19:07
Tork istiyorsan sanki piston strok değil de dişli oranlarını düşünmen gerekiyor gibi sanki galiba belki sanırım :silent: :)

şimdi ben 100 kiloluk bir çeşit pandayım :mrgreen: sizin demek istediğiniz sanırsam baga ların ağırlıkları ile oynayın diyorsunuz galiba.Bagaları ağırlaştırırsam sevir düşecek bu gariban motor gene yokuşlarda boğulcak.Birde hazır konusu açılmışken ağır baga nerden yaptırabilirim yada hazır olarak ucuz yollu satılıyor mu ? Bildiğim kadari ile dr. pulley malasoni gibi firmalar satıyor ama onlarda biraz tuzlu.Bu gomax ın silindiri uyarmı peki sizce ?

sessizsakin
01 Ekim 2012, 19:11
şimdi ben 100 kiloluk bir çeşit pandayım :mrgreen: sizin demek istediğiniz sanırsam baga ların ağırlıkları ile oynayın diyorsunuz galiba.Bagaları ağırlaştırırsam sevir düşecek bu gariban motor gene yokuşlarda boğulcak.Birde hazır konusu açılmışken ağır baga nerden yaptırabilirim yada hazır olarak ucuz yollu satılıyor mu ? Bildiğim kadari ile dr. pulley malasoni gibi firmalar satıyor ama onlarda biraz tuzlu.Bu gomax ın silindiri uyarmı peki sizce ?

herşey sadece silindir çapı, stroke'u ile alakalı değildir. mesela karbüratörü/enjeksiyon sistemi, egzos borusu ve tüpü, subap zamanlaması çok önemli.. silindir kapağı uyar mı sorusunun cevabını, ancak iki silindir kapağını da görmüş, incelemiş ve denemiş birisi cevaplayabilir.

adem80
01 Ekim 2012, 19:28
sıkıştırma oranlarına baktınmı hiç? Farkı muhtemelen ordadır. Yani o motorun parçalarını alıp kendi motoruna taksan pek bişey farketmez gibi. Krank ve krank kolu değişmedikçe. Aynı sıkıştırma oranını verecek çünkü.

Emodog
01 Ekim 2012, 19:45
sıkıştırma oranlarına baktınmı hiç? Farkı muhtemelen ordadır. Yani o motorun parçalarını alıp kendi motoruna taksan pek bişey farketmez gibi. Krank ve krank kolu değişmedikçe. Aynı sıkıştırma oranını verecek çünkü.

evet sıkıştırma oranları farklı

modnial mash

Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı
2. Silindir Hacmi (cm³):150
3. Silindir Çapı ve Strok (mm):57.40x57.80
4. Sıkıştırma Oranı :10.3 ± 0.1:1
5. Max. Tork :8.5 Nm at 6000 min
6. Max. Güç :6.5 kw at 7500 min
7. Max. Hız (km/h) :88
8. Rölanti 1700±100 min


mondial gomax

Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı
2. Silindir Hacmi (cm³):149.6
3. Silindir Çapı ve Strok (mm):57.40 x 57.80
4. Sıkıştırma Oranı:9.2±0.1:1
5. Max. Tork :11.00 Nm at 5600 min-1
6. Max. Güç :7.10 kw at 6500 min-1
7. Max. Hız (km/h) :90
8. Rölanti : 1700±170 min-1

---------- Post added at 18:45 ---------- Previous post was at 18:34 ----------


herşey sadece silindir çapı, stroke'u ile alakalı değildir. mesela karbüratörü/enjeksiyon sistemi, egzos borusu ve tüpü, subap zamanlaması çok önemli.. silindir kapağı uyar mı sorusunun cevabını, ancak iki silindir kapağını da görmüş, incelemiş ve denemiş birisi cevaplayabilir.

teferuatlı bir iş diyorsunuz.

Mengu16
01 Ekim 2012, 20:11
O mondialin beygir ve tork verilerine bakma, hepsi sallamasyon açıkçası.

tr100a
01 Ekim 2012, 20:57
hiç birşey değiştirmene gerek yok belkide kapağı taşlatman yeterli ama soğutma sistemi yeterlimi acaba ya farklıysa sıkıştırma basıncı artınca hararet te artar daha büyük fan varsa ve senin motorun fanı küçükse problem olabilir ayrıca eksozda etkiler ikisinin motorlarını görmek lazım silindir kapağı-soğutma fanı (çapı kaç santim)-eksoz
fanın çapı aynıysa silindir kapağı komple değişerek tork artırılabilir baya bir çekişinde fark olur

Emodog
01 Ekim 2012, 21:11
Benim fanım daha büyük ama işlevini bilemem tabiki.Egsoz tabiki farklı en azından şekil olarak.Ama motorlar aynı fabrikadan çıkma olması lazım çünki fren kaliblerlerimiz ve bazı detaylar aynı.Bu arda mondial 2 tane daha scooter getirmiş biri 125 lik tipi harika ötekisi ise 150 lik yeni kasa bws çakması olmuş.Egsoz ve hava filtresi falan benim motorla aynı.