PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : buji neden kurum bağlar ?



66birol66
29 Eylül 2012, 19:35
Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim benim ramzey QM -125 10-E marka bi schooter sahibiyim motor tamircisinden ikinci el olarak aldım arkadaş motoru yeni bakımdan çıkardığını ve pistonlara kadar yenilendiğini söyledi neyse asıl mevzuya gelecek olursak buji başı aşırı şekilde kurum bağlıyor.aldığımda bujiyi değiştirdi verdi.15-20 km yol kat ettikten sonra motor gaz yememeye başladı.ve yeniden motorcuya gittim motorun daha yeni bakımdan çıktı 1-2 hafta böyle kullan motor alıştıtan sonra ayar yapaçağını soledi.sanırsam hava filitresini falan değiştirecek.arkadaşlar sizce bu durum neden kaynaklanıyodur.forumda yeni olduğum için kusura bakmayın. yanıtların için teşekkürler...

Samet Ağır
29 Eylül 2012, 19:59
hava filtren tıkalıysa,karbüratör bozuk zengin karışım veriyorsa,motorun yağ yakıyorsa,ateşleme bobinin bozuk yada yetersiz gerilim üretiyorsa,bobine uygun değerde buji kullanılmadıysa...v.s v.s...

en belirgini motorun yağ yakmasıdır...

66birol66
29 Eylül 2012, 21:32
doğrusunu söylemek gerekirse motor yağ yakıyor gibi ama bunların hepsini motorun yeni bakımdan çıkmasına veriyorum.bildiğim kadarıyla matorun yağ yakmasının en belirgin özelliği egzozdan mavi duman ltması ama şunuda belirtmeliyim ki bu mavi dumanı motor sabahları motor soğukken ilk çalıştırmamda yapıyor sonra bir müddet çalıştıktan sonra motor ısınmaya başlayınca kesiyo.biraz önce buji çıkartıp baktığımda buji başının tekrar kurum bağladığını gördüm temizledikten sonra motor normal çalışmaya başladı.

mterayes26
01 Ekim 2012, 11:56
zengin karışım dostum

DarkSeleCT93
01 Ekim 2012, 13:39
motoru çok düşük devirde kullanırsanda kurum bağlar biraz sert kullan

Mengu16
01 Ekim 2012, 14:03
motoru çok düşük devirde kullanırsanda kurum bağlar biraz sert kullan
Scooterda düşük devirde kullanması biraz zor zaten otomatik vites kafasına göre bağıra bağıra gidiyor.

mterayes26
01 Ekim 2012, 14:28
darkselect açıklarmisin neden öyle

66birol66
02 Ekim 2012, 21:24
darkselect zaten taş çatlasa 100 der benim motor sertte kullanmıyorum doğrusu birde senin yöntemi deneyelim bakalım ...

Ezer
03 Ekim 2012, 01:51
Motoru görmeden kesin yorum yapmak yanlış olur. Forumdaki arkadaşlarda olabilcek ihtimallerin hepsini belirtmişler zaten. Sabahları veya motor soğukken ilk çalıştırmada maviden çok gri renge yakın bir duman atıp sonra düzeliyorsa çok büyük ihtimal motor yağ yakıyodur. Yüksek devirlerde özellikle rampalarda motoru zorla ani kalkış yapmaya çalışarak boğ ve ozaman arkana bak tekrar duman belirtisi varmı diye. Tamirci arkadaş piston gömlek segman komple yeniledim diyebilir. Sadece segmanı değiştirilip contaları yenilenip kapatılan motorlar var piyasada. motor rektifiye edildi der sahipleride. Eğer sadece segman değiştirilip kapatılmışsa motor yine bir miktar yağ yiyebilir buji kurum yapar ve soğuk havalarda boğulmalarda griye yakın bir duman atar. Bunun asıl sebebi aşınan segman gömleğide çizer segman yenilensede çizilen gömlekten piston aşağı doğru inerken segman tam olarak yağı süzemez ve yanma odasında bir miktar yağ kalır ve kalan bu yağ yakıt hava karşımıyla yakılır ve bu sana duman belirtisi olarak döner. Yada bunları unutalım arkadaş motoru tam toplayamadı. Yada cidden zengin karışımdan kaynaklanıyor eğer yakıt hava karışımın düzgün değilse bunu ayarlamak kolay. Eğer motorun yağ yiyorsa durumun pek iyi değil diyebilirim bide motor yenilendikten 500km sonra rodajda yağ değişimi yapılır. Ustaya sorsana ne zaman rektifiye etmiş yağ değişimi yapılmışmı.

66birol66
05 Ekim 2012, 19:22
ezer kardeşim sırf yorumun için gittim arkadaşa aynen söyledim gömleğin komple değştiğini söyledi.ve tam olarak hatırlamıyorum ama herhalde buna normalde motor 125 cc imiş 150 cc ye çıkarmışlar. falan filan dedi .söyle deyim motora 200 tl civarında bakım yapmışlar büyük olasılıkla gömlek falan değişmiştir.ama tam olarak garanti veremem.motorun yeni rektefeden çıktığı için biraz parçaların birbirine alışanadek yağ yakmaya devam edeceğini söyledi. sence keser mi yağ yakmayı... yanlız motorun çekişi harika diyebilirim. hiç abartısız sanki hiç china malı gibi değil daha öncede ve arkadaşlarında motorlarını kullanma ma rağmen ve arkadaşlarında benim motoru kullandıklarında söyledikleri şey bunda nasıl bi çekiş var.gazı hafif açtığımda motor altımda sanki yerinde duramıyor.cross'un üvey çocuğu gibi :) ah bide yağ yakma sorunu da düzelse

Ezer
06 Ekim 2012, 02:37
Sorunun ne olduğunu anlarsak çözümüde buluruz. Bi kere senden şunu kontrol etmeni isticem motor yağı seviyesini ölç günden güne sürdükçe eğer azalma varsa motorun yağ yiyordur. Kimi motorlar bir miktar yağ yer doğaldır ama tutupta 100km de 700ml yağ koyduğun motordan 100ml eksilmez. Rektifiyeden yeni çıktığı için kurumsuz temiz motor güzel gider rodajda basma derim ama senin sorunun zengin karışımdan kaynaklanıyor gibi. Motorum iyi gidiyor diyorsun garip olanda bu kısım zaten anlayamadım gitti. Acaba diyorum 125cc den 150cc ye çıkatınca motorun yeterli havayımı alamıyor zengin karışım yapıyor. Çünkü hava filitren ve egzosun 125cc ye göre tasarlanmış orjinalinde. Çünkü bir standart sıkıştırma oranı var 9/1 gibi bir değer. Yazdıklarımı bir varsayım olarak düşün çünkü acaba dedim. Ustan parçalar birbirine alışana kadar yağ yakar demiş ben hiç böyle bişi duymadım ve görmedim yeni rektifiyeden çıkmış motor yağ yakıp duman atsın. Önce şuna karar vermek lazım motor yağmı yakıyor yoksa zengin karışımla boğuluyormu? Yada sorun çok basitte olabilir belki kullandığın buji tipi uygun değildir. Tam bir yılan hikayesine döndü. Sen herşeyi en ince ayrıntısına kadar gözden geçir olmaması gerekenleri sırala ve sebeplerini derinlemesine araştır. En kısa zamanda sorunun çözülmesi dileğiyle.

66birol66
08 Ekim 2012, 16:55
buji de sorun yok büyük ihtimalle 8 günde motor yağı tam doluyken bu gün tam yarıya inmiş sanırsam segmanlar yanma odasında yağ bırakıyo yağı tam olarak süzmüyo. bu şekilde kullanmam motora zarar verir mi acaba ? yoksa bi an önce yaptırayım mı motor gözümde bi an düştü ne yapacağımı bilemedim. .

Samet Ağır
09 Ekim 2012, 00:05
hava filtren tıkalıysa,karbüratör bozuk zengin karışım veriyorsa,motorun yağ yakıyorsa,ateşleme bobinin bozuk yada yetersiz gerilim üretiyorsa,bobine uygun değerde buji kullanılmadıysa...v.s v.s...

en belirgini motorun yağ yakmasıdır...

dinlemiyorsunuzki adamı..sakal bırakıcam artık....:pl::queen::queen:

Ezer
09 Ekim 2012, 00:58
Birol motoru aldığın yere götür yağ çubuğunu göster yağ yiyor de yeni toplanmış motor nasıl bu kadar yağ yer de? Yaptırayımmı demişsin yapacak kişi aynı ustaysa vay haline zaten :D

cbr125cbr
09 Ekim 2012, 01:20
darkselect açıklarmisin neden öyle

Ben de merak ettim şimdi neden öyle "DarkSeleCT93"