PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ön frene basınca direksiyon sağa kırılıyor



astorojna
28 Eylül 2012, 00:47
arkadaşlar merhaba ufak bi sorunu sizlerle paylaşmak istedim geçtiğimiz aylarda motorla dayımın cenazesine gitmek üzere yola çıktım önümde çift kabin transit vardı ortalama hızım 40-50 civarı o sırada telefonumun çaldığını fark ettim sağ şeride geçip telefona cevap veriyimn derken birde ne göriüyüm sağda dörtlüleri yakmış bekleyen bi araba panik haliyle ön frenede bastım ve direksiyon bi anda sağa kıvrıldı ve ben yerdeyim birde 3 gün önce bi anda araba çıktı önüme gene arka ve ön frene bastım ve yine direksiyon sağa kırıldı allahtan yavaştım yani demek istediğim bu motorların genelindemi var direksiyonun sağa veya sola kırılması motorum scooter 150cc cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Mengu16
28 Eylül 2012, 00:53
arkadaşlar merhaba ufak bi sorunu sizlerle paylaşmak istedim geçtiğimiz aylarda motorla dayımın cenazesine gitmek üzere yola çıktım önümde çift kabin transit vardı ortalama hızım 40-50 civarı o sırada telefonumun çaldığını fark ettim sağ şeride geçip telefona cevap veriyimn derken birde ne göriüyüm sağda dörtlüleri yakmış bekleyen bi araba panik haliyle ön frenede bastım ve direksiyon bi anda sağa kıvrıldı ve ben yerdeyim birde 3 gün önce bi anda araba çıktı önüme gene arka ve ön frene bastım ve yine direksiyon sağa kırıldı allahtan yavaştım yani demek istediğim bu motorların genelindemi var direksiyonun sağa veya sola kırılması motorum scooter 150cc cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Bi elde telefon fren yaparsan olacağı bu ! ama kaza yaptıktan sonra ön takım gevşemiş olabilir. ayrıca çok sert fren yapınca ön teker kilitleniyosa da gidon sağa sola dönebilir.

serkan1987
28 Eylül 2012, 02:05
motorun fren esnasında sağa yada sola yatarak düşmesi gayet normal,gidonun bakış açısıyla lastik bi yerden sonra yerçekimine yenik düşüyor :)

astorojna
28 Eylül 2012, 10:15
Mengu16 heralde yanlış okudun telefon cebimde çaldı açmak için sağa yanaştım sağda park etmiş bi araba haliyle basmasam iyi ama reflex bi anda insan çarpmamak için basıyor

Ahmanamra
28 Eylül 2012, 10:28
Panik frenlerde ön frene gereğinden hızlı asılmak hele ki scooterlarde çok sakat. sağa sola kırması gayet doğal. İlk aldığım zamanlarda bende bi kaç yaptım o hatayı

jr.
28 Eylül 2012, 10:29
amortisörlerin ayarları farklıdır.

ya da bir tanesi patlamıştır.

astorojna
28 Eylül 2012, 10:47
Panik frenlerde ön frene gereğinden hızlı asılmak hele ki scooterlarde çok sakat. sağa sola kırması gayet doğal. İlk aldığım zamanlarda bende bi kaç yaptım o hatayı

insan o anda ne yapacağını bilemiyor dediğim gibi basmasam iyi ama çarpsan dahamı iyi

Ahmanamra
28 Eylül 2012, 10:56
insan o anda ne yapacağını bilemiyor dediğim gibi basmasam iyi ama çarpsan dahamı iyi

Tabiki haklısın insan napcanı şaşırıyor o anda ama eli refleksleri alıştırmak şart. Ayrıca arkadaşlarında dediği gibi mekanik arızalar sonucuda bu tepkiyi veriyor olabilir motor.

alicebbar
28 Eylül 2012, 11:11
Merhaba kardeşim öncelikle geçmiş olsun. Motor sürerken çalan telefon olsun yada başka bir unsur olsun bunlara hareket halinde iken alırmamaya çalış. Sonuçta motor sürüyorsun ve belli bir hızın var, her an her şeyle karşılaşmanı sağlar böyle şeyler o yüzden öncelikle motor hakimiyetini ön plana al ve önce dur sonra bak telefonuna birde çaldı diye hemen manevra yapma durmak için durabileceğin güvenli bir nokta bul sonra durmaya hazırlan. İkincisi ise disk fren ise motorun yan yatması normal, sanırım hemen dursun diye hızlıca asıldın ön frene motorda afif eğikti o yüzden kapaklandın yere bunun olmasını istemiyorsan motorda kontra tekniği uyguladıgında durman gerekiyorsa önce arkayı sık sonra düzeldiğinde kontrollü olarak önü sık yoksa böylece yere kapaklanmazsın. ve ön frene düz yolda gitsen dahi aniden asılmandan dolayı hızın ne olursa olsun motor bir yana yatar bu normaldir çünkü teker kitleniyor motorda gitmek istiyor bir şekilde yere atacak seni o yüzden ön freni kontrollü kullan. geçmiş olsun tekrardan :)

astorojna
28 Eylül 2012, 11:16
Merhaba kardeşim öncelikle geçmiş olsun. Motor sürerken çalan telefon olsun yada başka bir unsur olsun bunlara hareket halinde iken alırmamaya çalış. Sonuçta motor sürüyorsun ve belli bir hızın var, her an her şeyle karşılaşmanı sağlar böyle şeyler o yüzden öncelikle motor hakimiyetini ön plana al ve önce dur sonra bak telefonuna birde çaldı diye hemen manevra yapma durmak için durabileceğin güvenli bir nokta bul sonra durmaya hazırlan. İkincisi ise disk fren ise motorun yan yatması normal, sanırım hemen dursun diye hızlıca asıldın ön frene motorda afif eğikti o yüzden kapaklandın yere bunun olmasını istemiyorsan motorda kontra tekniği uyguladıgında durman gerekiyorsa önce arkayı sık sonra düzeldiğinde kontrollü olarak önü sık yoksa böylece yere kapaklanmazsın. ve ön frene düz yolda gitsen dahi aniden asılmandan dolayı hızın ne olursa olsun motor bir yana yatar bu normaldir çünkü teker kitleniyor motorda gitmek istiyor bir şekilde yere atacak seni o yüzden ön freni kontrollü kullan. geçmiş olsun tekrardan :)
önerileriniz için hepinize teşekkür ederim basmamaya gayret gösteriyorum elimden geldiğince

htmetin
28 Eylül 2012, 11:20
rot-balansına baktır diycem ama araç iki teker zaten ön ve arka olmak üzere :mrgreen:

ygk
28 Eylül 2012, 11:55
sağa ya da sola çekmesi normal değildir. ön tekeri kayacak kadar sıktığınızda maneti kayması normal kayınca da bir tarafa düşecek ama buna en çok commuterlerde rastlrız. scooter tekerlerin küçük olması nedeniyle fren hakimiyeti ve kapasitesi en yüksek olan motordur. yani ön frene bastığımızda en az tehlike yaratan cins motordur.

sorunun muhtemel sebebi; disk balatalrın bitip diskten yemeye başlamış ve diskin yamulmuş olabilir.
disk balatalarının sadece biri bitmiş tek taraflı sıkıyor olabilir.
amtisörlerin dengeli değildir, birinin yağı azdır, keçe patlatmıştır vs.

ön diski bir elinle yokla yamukluk yüksek ihtimal oradan çıkacak, değilse amartisörlere bir baktır.

astorojna
28 Eylül 2012, 12:13
sağa ya da sola çekmesi normal değildir. ön tekeri kayacak kadar sıktığınızda maneti kayması normal kayınca da bir tarafa düşecek ama buna en çok commuterlerde rastlrız. scooter tekerlerin küçük olması nedeniyle fren hakimiyeti ve kapasitesi en yüksek olan motordur. yani ön frene bastığımızda en az tehlike yaratan cins motordur.

sorunun muhtemel sebebi; disk balatalrın bitip diskten yemeye başlamış ve diskin yamulmuş olabilir.
disk balatalarının sadece biri bitmiş tek taraflı sıkıyor olabilir.
amtisörlerin dengeli değildir, birinin yağı azdır, keçe patlatmıştır vs.

ön diski bir elinle yokla yamukluk yüksek ihtimal oradan çıkacak, değilse amartisörlere bir baktır.
teşekkürler yorum için hafta sonu bi bakıtmak şart

skyytr
28 Eylül 2012, 13:06
Bencede öncede mekanik olarak baktır bir şey bulamazsan diğer arkadaşlarımızın iza ettiği gibi panik frenesnasında ön tekerleği kitlenmesinden kaynaklanıyordur.
Ön freni panik anı bile olsa kademeli olarak sıkmaya alıştır kendini. Tehlikeyi farkettiğinde frenlerin boşluğunu al önce.
Sonrada kademeli olarak sıkmaya başla.
Hondanin ileri sürüş eğitimlerinde scooterların ön freni manevra halinde kullanılmaması gerektiği anlatılıyordu.
Virajlarda vb ? Bu doğru bir bilgimidir ?
Yani en güçlü fren olan ön freni sadece ve sadece düzlükte dikkatli kullanmamız gerekiyor.

varan22
28 Eylül 2012, 21:20
Daha öncede paylaşmıştım. Gerçi sendeki scooter ama yinede denemende fayda var. Kısacası motorsikletin sağa veya sola frenleme esnasında aşırı derecede bir tarafa çekmesi iki tekerin aynı hizada olmamasından kaynaklanabilir.

http://www.youtube.com/watch?v=RBxK-...eature=related

skyytr
28 Eylül 2012, 23:46
Daha öncede paylaşmıştım. Gerçi sendeki scooter ama yinede denemende fayda var. Kısacası motorsikletin sağa veya sola frenleme esnasında aşırı derecede bir tarafa çekmesi iki tekerin aynı hizada olmamasından kaynaklanabilir.

http://www.youtube.com/watch?v=RBxK-...eature=related

Verdiginiz linkte bir sikinti var ! Tesekkurler

COQ
28 Eylül 2012, 23:49
Sevgili kardesim.
Motosikletinde teknik sorun olabilir tabi bunlari goz ardi edecek degilim.
Ama sahsi fikrim sorun senden kaynaklaniyor.
Muhtemelen gidon tutusun yanlis.
Sert frenleme konusunda da tecrubesizsin.
Canim kardesim,
Motosikleti on fren durdurur.
Yani fazla kullanma diyenlere kulak asma.
Aksine bolca kullan.
Hatta imkan buldukca,yavastan hizliya,on freni serTce sikarak alistirmalar yap.
On freni ne kadar iyi ve motosiklete hakim olarak kullanirsan, o kadar fazla bela savusturursun.
Bunun yolu da bol bol pratik yapmaktan gecer.
Eee tamam calisalim,ama motor neden saga yatiyor?
Bunun sebebi de gidonu tutus pozisyonun ve elciklere uyguladigin kuvvet.
Sag elcik gazi kontrol ettigi icin oraya daha fazla kuvvet uyguluyorsun.
Dolayisiyla fren manetine asildiginda gidonu da cekiyorsun.
Normal sartlarda bu durumda bir motosiklet hizliysa sola yatma egilimi gosterir.
Fakat hiz dusukse ve scooter gibi gidon manevra alani genis ve dengesiz bir motorsa saga yatacaktir.
Ha ben bunlari yalayip yuttum,sorun ben de degil diyorsan,teknik bir problem var.
Fakat on freni fazla kullanma diyen arkadasin ve ona artik dikkat edip daha az kullacagim diye cevap yazan senin olayi yalayip yutmadiginiz anlasiliyor.
Bir de bu yazdiklarimi sakin alinganlik yapip okuma.
Bu sag taraf problemi butun motorcularda vardir.
Ancak egitim ve egzersizle giderilebilir.
Genel nedeni,butun motosikletlerde hayati onem tasiyan argumanlarin sagda olmasidir.
Frenler sagda.
Gaz kolu sagda.
Daha ne olsun.....

astorojna
30 Eylül 2012, 00:36
Sevgili kardesim.
Motosikletinde teknik sorun olabilir tabi bunlari goz ardi edecek degilim.
Ama sahsi fikrim sorun senden kaynaklaniyor.
Muhtemelen gidon tutusun yanlis.
Sert frenleme konusunda da tecrubesizsin.
Canim kardesim,
Motosikleti on fren durdurur.
Yani fazla kullanma diyenlere kulak asma.
Aksine bolca kullan.
Hatta imkan buldukca,yavastan hizliya,on freni serTce sikarak alistirmalar yap.
On freni ne kadar iyi ve motosiklete hakim olarak kullanirsan, o kadar fazla bela savusturursun.
Bunun yolu da bol bol pratik yapmaktan gecer.
Eee tamam calisalim,ama motor neden saga yatiyor?
Bunun sebebi de gidonu tutus pozisyonun ve elciklere uyguladigin kuvvet.
Sag elcik gazi kontrol ettigi icin oraya daha fazla kuvvet uyguluyorsun.
Dolayisiyla fren manetine asildiginda gidonu da cekiyorsun.
Normal sartlarda bu durumda bir motosiklet hizliysa sola yatma egilimi gosterir.
Fakat hiz dusukse ve scooter gibi gidon manevra alani genis ve dengesiz bir motorsa saga yatacaktir.
Ha ben bunlari yalayip yuttum,sorun ben de degil diyorsan,teknik bir problem var.
Fakat on freni fazla kullanma diyen arkadasin ve ona artik dikkat edip daha az kullacagim diye cevap yazan senin olayi yalayip yutmadiginiz anlasiliyor.
Bir de bu yazdiklarimi sakin alinganlik yapip okuma.
Bu sag taraf problemi butun motorcularda vardir.
Ancak egitim ve egzersizle giderilebilir.
Genel nedeni,butun motosikletlerde hayati onem tasiyan argumanlarin sagda olmasidir.
Frenler sagda.
Gaz kolu sagda.
Daha ne olsun.....
cevabın için saol abim alıştırma yapmakta fayda var ama şahsen denemiş biri olarak ve benim gibi sağa çeçipte önündeki arabayla 6-7 metre kaldığında ön frene sertçe basmak kaçınır değil doğru benim tecrübesizleğimdende kaynaklanıyor bu olay dediğin gibi bir kaç yerde denedim kontrollü bastığın yerde hakkatten motor anında olduğu yerde kalıyor